Rinteen/Marin hallituksen politiikka ja siitä keskustelua.

Jos Packalen tiesi tartunnastaan, hän saattoi tehdä rikoksen. jos ei tiennyt, hän saattoi olla piittaamaton, tyhmä, ajattelematon, itsekeskeinen tms. Riippuen olivatko oireet kuinka huomattavissa. En osaa sanoa. Häntä voi kritisoida vapaasti aiheesta. Se ei sinänsä liity Marinin tekemisiin, koska en ole kritisoimassa hänen poistumistaan kokouksesta sinänsä. Siinä ei ollut mitään vikaa.

Marin on selkeästi rikkonut Perustuslain 2§. 1 momenttia jonka mukaan valtiovalta suomessa kuuluu kansalle, jota edustaa eduskunta. Tästä ei ole pienintäkään epäselvyyttä.

Se, miksi jotkut monet luulevat, että Marinin toiminta oli laillista on se, että he sotkevat EU:n säännökset kokoukseen osallistujista siihen, millä mandaatilla ne osallistujat sinne tulevat.

1. EU voi päättää, että kokoukseen saa osallistua vain ja ainoastaan valtion päämies.
2. EU ei voi päättää mikä on jäsenmaan valtionpäämiehen titteli (presidentti/pääministeri/Kuningas/mikä vain)
3. EU ei voi päättää kuka henkilö on jäsenmaan valtionpäämies kulloisellakin hetkellä.

Kohdat 2 ja 3 ovat jäsenmaan suvereenin demokraattisen päätösvallan alaisia asioita. Tämä seisoo myös EU:n omissa säännöissä.

EU:n säännöt mahdollistavat sijaistamisen kokouksessa. Mutta tämä ei tarkoita eikä voi tarkoittaa sitä, että EU voisi velvoittaa tai pakottaa jotakin jäsemaata siirtämään valtionpäämiehen oikeuksia toiselle valtionpäämiehelle. Se on siis mahdollista EU:n säännöissä mutta sen päätöksen tekeminen on puhtaasti kansallisen säätelyn, eli siis suomen tapauksessa suomen valtiosäännön alainen asia.

Jos epäilet asiaa, katso huviksesi, miten asia hoidettiin Ruotsissa kun Löfven antoi puheoikeuden Suomelle. Ei tapahtunut ihan noin vain. Siinä neuvoteltiin pitkään ja hartaasti etukäteen ja paikalla oli paljon Ruotsalaisia pitämässä huolta että Marin puhuu kuten pitää puhua. Ja Löfven oli luurin päässä. Ja Riksdagenia konsultoitiin luonnollisesti asiasta etukäteen.

Se, mitä on siis tosiasiallisesti tapahtunut, on, että Marin luovutti suomen kansalle kuuluvan puheoikeuden omin lupineen toiselle valtiolle. Näin tehdessään hän rikkoi aivan selkeästi valtiosääntöä.

Voit huoletta uskoa, että olisin haukkunut tämän tempun tekijää myös siinä tapauksessa että tekijä olisi ollut mies:).

Perustuslaki ei ole sovellettavaa lainsäädäntöä vaan raami jonka päälle tehdään muuta lainsäädäntöä. Pidempi vastaus siitä kuinka tämä viesti on sisällöltään pitkälti väärin edellyttäisi kuitenkin pidempää kirjoittelua jota en tässä kohtaa jaksa tehdä. Ehkä sellaisena lyhyenä vastauksena nämä olettamukset myös tekisivät jokaisen lähetystötoiminnan jota tehdään toisen organisaation nimissä tai toisen valtion lähetystöstä sekä kaiken eu-toiminnan jota tehdään muun kuin eduskunnan kautta ym et al laittomaksi.

Eli jos kuitenkin olet varma tästä rikkeestä niin laita sähköpostia syyttäjä-raijalle ja oikeus-tuomakselle ja kerro mitä nämä sanovat vastauksenaan, katsotaan saadaanko tämän jälkeen ulkoministeriön edustustoväki, jokaisen ministeriön ja viraston eu-yhteyshenkilöt ym. tuomiolle ja hallitus kaadettua.
 
Viimeksi muokattu:
Jos Packalen tiesi tartunnastaan, hän saattoi tehdä rikoksen. jos ei tiennyt, hän saattoi olla piittaamaton, tyhmä, ajattelematon, itsekeskeinen tms. Riippuen olivatko oireet kuinka huomattavissa. En osaa sanoa. Häntä voi kritisoida vapaasti aiheesta. Se ei sinänsä liity Marinin tekemisiin, koska en ole kritisoimassa hänen poistumistaan kokouksesta sinänsä. Siinä ei ollut mitään vikaa.

Marin on selkeästi rikkonut Perustuslain 2§. 1 momenttia jonka mukaan valtiovalta suomessa kuuluu kansalle, jota edustaa eduskunta. Tästä ei ole pienintäkään epäselvyyttä.

Se, miksi jotkut monet luulevat, että Marinin toiminta oli laillista on se, että he sotkevat EU:n säännökset kokoukseen osallistujista siihen, millä mandaatilla ne osallistujat sinne tulevat.

1. EU voi päättää, että kokoukseen saa osallistua vain ja ainoastaan valtion päämies.
2. EU ei voi päättää mikä on jäsenmaan valtionpäämiehen titteli (presidentti/pääministeri/Kuningas/mikä vain)
3. EU ei voi päättää kuka henkilö on jäsenmaan valtionpäämies kulloisellakin hetkellä.

Kohdat 2 ja 3 ovat jäsenmaan suvereenin demokraattisen päätösvallan alaisia asioita. Tämä seisoo myös EU:n omissa säännöissä.

EU:n säännöt mahdollistavat sijaistamisen kokouksessa. Mutta tämä ei tarkoita eikä voi tarkoittaa sitä, että EU voisi velvoittaa tai pakottaa jotakin jäsemaata siirtämään valtionpäämiehen oikeuksia toiselle valtionpäämiehelle. Se on siis mahdollista EU:n säännöissä mutta sen päätöksen tekeminen on puhtaasti kansallisen säätelyn, eli siis suomen tapauksessa suomen valtiosäännön alainen asia.

Jos epäilet asiaa, katso huviksesi, miten asia hoidettiin Ruotsissa kun Löfven antoi puheoikeuden Suomelle. Ei tapahtunut ihan noin vain. Siinä neuvoteltiin pitkään ja hartaasti etukäteen ja paikalla oli paljon Ruotsalaisia pitämässä huolta että Marin puhuu kuten pitää puhua. Ja Löfven oli luurin päässä. Ja Riksdagenia konsultoitiin luonnollisesti asiasta etukäteen.

Se, mitä on siis tosiasiallisesti tapahtunut, on, että Marin luovutti suomen kansalle kuuluvan puheoikeuden omin lupineen toiselle valtiolle. Näin tehdessään hän rikkoi aivan selkeästi valtiosääntöä.

Voit huoletta uskoa, että olisin haukkunut tämän tempun tekijää myös siinä tapauksessa että tekijä olisi ollut mies:).

Perjantaina Packalén kuvaili kärsivänsä ”pienestä syysflunssasta”, jonka oireet alkoivat keskiviikkona – tai jo aiemmin alkuviikosta.

– Kun alkaa miettiä asioita, niin ehkä jotain oireita on voinut tulla aikaisemminkin, niin kuin, tuota keskiviikkona. Mahdoton sanoa, mikä on oireita tai ei, Packalén sanoi STT:lle.
COVID-19 on siitä ikävä tauti, että se saattaa olla osalla täysin oireeton tai erittäin lieväoireinen. Eduskunta on ohjeistanut kansanedustajia jäämään kotiin pientenkin flunssaoireiden takia.


No mitä siellä kokouksessa Löfven pääsi päättämään, kun noin on murot kaikilla pehmeänä?
Niin, siellä ei sitten päätetty mitään.
Henkilökohtaisesti minulle on sama ketä siellä joi kahvia Suomen mandaatilla ja olivatko viinerit tuoreita.
Sinulle tämä on periaatteellinen ja en tunne asiaa niin hyvin, että alkaisin siitä jankuttamaan, varsinkin kun puhuimme aluksi eri asiasta.
Ylen jutussa joku valtiosihteeri väitti, että käytäntö on ok. Saattoi olla joku kesä-ja talviharjoittelija.
Täältä tähän.
 
Eurooppa-neuvostossa pyritään löytämään yhteisymmärrys ensisijaisesti keskustelun kautta. Jos jouduttaisiin äänestämään, poissaoleva maa voisi Luodon mukaan luovuttaa äänensä edustajalle. Työjärjestyksen mukaan kukin päämies saa käyttää vain yhtä toisen päämiehen ääntä.
Alivaltiosihteeri Jari Luoto
(Hän olikin niitä palindromi-jannuja)
 
Viimeksi muokattu:
Jos Packalen tiesi tartunnastaan, hän saattoi tehdä rikoksen. jos ei tiennyt, hän saattoi olla piittaamaton, tyhmä, ajattelematon, itsekeskeinen tms. Riippuen olivatko oireet kuinka huomattavissa. En osaa sanoa. Häntä voi kritisoida vapaasti aiheesta. Se ei sinänsä liity Marinin tekemisiin, koska en ole kritisoimassa hänen poistumistaan kokouksesta sinänsä. Siinä ei ollut mitään vikaa.

Marin on selkeästi rikkonut Perustuslain 2§. 1 momenttia jonka mukaan valtiovalta suomessa kuuluu kansalle, jota edustaa eduskunta. Tästä ei ole pienintäkään epäselvyyttä.

Se, miksi jotkut monet luulevat, että Marinin toiminta oli laillista on se, että he sotkevat EU:n säännökset kokoukseen osallistujista siihen, millä mandaatilla ne osallistujat sinne tulevat.

1. EU voi päättää, että kokoukseen saa osallistua vain ja ainoastaan valtion päämies.
2. EU ei voi päättää mikä on jäsenmaan valtionpäämiehen titteli (presidentti/pääministeri/Kuningas/mikä vain)
3. EU ei voi päättää kuka henkilö on jäsenmaan valtionpäämies kulloisellakin hetkellä.

Kohdat 2 ja 3 ovat jäsenmaan suvereenin demokraattisen päätösvallan alaisia asioita. Tämä seisoo myös EU:n omissa säännöissä.

EU:n säännöt mahdollistavat sijaistamisen kokouksessa. Mutta tämä ei tarkoita eikä voi tarkoittaa sitä, että EU voisi velvoittaa tai pakottaa jotakin jäsemaata siirtämään valtionpäämiehen oikeuksia toiselle valtionpäämiehelle. Se on siis mahdollista EU:n säännöissä mutta sen päätöksen tekeminen on puhtaasti kansallisen säätelyn, eli siis suomen tapauksessa suomen valtiosäännön alainen asia.

Jos epäilet asiaa, katso huviksesi, miten asia hoidettiin Ruotsissa kun Löfven antoi puheoikeuden Suomelle. Ei tapahtunut ihan noin vain. Siinä neuvoteltiin pitkään ja hartaasti etukäteen ja paikalla oli paljon Ruotsalaisia pitämässä huolta että Marin puhuu kuten pitää puhua. Ja Löfven oli luurin päässä. Ja Riksdagenia konsultoitiin luonnollisesti asiasta etukäteen.

Se, mitä on siis tosiasiallisesti tapahtunut, on, että Marin luovutti suomen kansalle kuuluvan puheoikeuden omin lupineen toiselle valtiolle. Näin tehdessään hän rikkoi aivan selkeästi valtiosääntöä.

Voit huoletta uskoa, että olisin haukkunut tämän tempun tekijää myös siinä tapauksessa että tekijä olisi ollut mies:).
Niin,

Tuon perustuslain kohdan mukaan, Suomessa ei pitäisi olla edes hallitusta. Kaikki itsenäisyydenajan pääministerit pitäisi laittaa syytteeseen, mitä lie porukkaa, ottavat valtaa eduskunnalta.

Näin käy, kun asiat erotetaan kontekstistaan. Edelleenkin, edustus ja päätöksenteko on kaksi eri asiaa. Tässä ei käsittääkseni päätöksentekovaltaa ole kukaan siirtänyt mihinkään, edustuksen on. Myöskään Ruotsin pääministerillä tuskin on oman maansa lakien mukaan mandaattia ottaa vastaan päätöksentekovaltaa mistään muusta maasta, vaikka sitä Ruotsiin tyrkytettäisiin.

Toistan, että ei ole olemassa kahta valtiosääntöä, toinen Suomen ja toinen EU:n. Suomessa on yksi valtiosääntö. Jos EU kokouksien protokollassa määritellään, kuka niihin osallistuu, ne ovat myös Suomen päätöksiä, koska Suomi on ollut hyväksymässä niitä protokollia tai liittymisopimuksessa on ne hyväksynyt.

Simpauttaja
 
Eurooppa-neuvostossa pyritään löytämään yhteisymmärrys ensisijaisesti keskustelun kautta. Jos jouduttaisiin äänestämään, poissaoleva maa voisi Luodon mukaan luovuttaa äänensä edustajalle. Työjärjestyksen mukaan kukin päämies saa käyttää vain yhtä toisen päämiehen ääntä.
Alivaltiosihteeri Jari Luoto
(Hän olikin niitä palindromi-jannuja)
Se on juuri näin.

Eurooppa neuvoston kokouksia tuolla tasolla on about neljä kertaa vuodessa. Ei sinne mennä niinkuin bingoiltaan ja aletaan miettimään, mitä tehdään. Virkamiehet ovat asiat valmistelleet. Jos tulossa on äänestys, se tiedetään etukäteen. Edustaa voi, mutta jokainen maa päättää itse omasta äänestään.

Simpauttaja
 
Se on juuri näin.

Eurooppa neuvoston kokouksia tuolla tasolla on about neljä kertaa vuodessa. Ei sinne mennä niinkuin bingoiltaan ja aletaan miettimään, mitä tehdään. Virkamiehet ovat asiat valmistelleet. Jos tulossa on äänestys, se tiedetään etukäteen. Edustaa voi, mutta jokainen maa päättää itse omasta äänestään.

Simpauttaja
Ei siis avointa valtakirjaa, ei.
 
Jotenkin ymmärtäisin sukupolven vaihdosten helpottamisen. Onhan saaja monasti ollut töissä liikeyrityksessä tai maatilalla. Perintöveron suhteen olen vähän sillä kannalla, että sehän on saajalleen tuloa. Eihän saaja sitä omaisuutta ole kartuttanut tai varallisuudesta veroja maksellut. Sitä vasten toisaalta ymmärtää, että perintöä kohdellaan tulona.
 
Jotenkin ymmärtäisin sukupolven vaihdosten helpottamisen. Onhan saaja monasti ollut töissä liikeyrityksessä tai maatilalla. Perintöveron suhteen olen vähän sillä kannalla, että sehän on saajalleen tuloa. Eihän saaja sitä omaisuutta ole kartuttanut tai varallisuudesta veroja maksellut. Sitä vasten toisaalta ymmärtää, että perintöä kohdellaan tulona.
Äh... entä jos sen saajan tehtävä onkin ylläpitää ja kerryttää sitä varalisuutta yli ajan, sen sijaan että valtio ottaa siitä massiivisen haukkunsa, ja vielä noin inter-temporaalisesti täysin epäoikeudenmukaisella ja järjenvastaisellakin tavalla?
Suomi on, ja on aina ollut pääomaköyhä maa, annetaan vaan valtiolle kaikki niin jakavat taas 200 miljoonaa lisää Afrikkaan... oma kokemukseni oli se että postiluukkuni kolahti viime viikolla Oslossa, Norjassa, ja sieltä tuli Suomen Verohallinnolta maksumääräys eräpäivineen, yli 1200 euroa, perinnölle jonka maksuaikataulusta minulla ei ole mitään käsitystä, ja täsmälleen saman verran mahdollisuuksia vaikuttaa siihen.
Mielenkiintoista kyllä että foorumilla asiasta syntynyt keskustelu on noin 50:50, oman käsitykseni mukaan, eli keskustelufoorumimme toimii, ja on jollain tavalla aika hyvin edustavakin :) .

Huono puoli on se että pitää jostain repiä toista tonnia voudille...

Huom: kyseessä ei ollut kehotus vaan määräys...
 
Suomalaiset ovat köyhiä ja tulevat olemaan jatkossakin köyhiä koska on todella suuri synti (tai miksi sitä tänä mädätyksen aikana pitäisikään kutsua?) että omaisuus periytyisi yli sukupolvien.

Laskeskelkaas sitä paljonko menee nyt vielä lisää tukimiljardeja Italiaan. Ne kerätään suomalaisilta. Olikos 6 miljardia ja paljonko tulee takaisin? Ja se on laiton keräys. Suomalaisilta ei kyselty mitään.

Ihme on jos eivät suunnittele vielä perintöverotuksenkin kiristämistä ennen seuraavia vaaleja.
 
Viimeksi muokattu:
Onhan se henkilö jolta perintö saadaan maksanut siitä verot. Perinnön saaja sitten maksaa uudestaan. Voisihan tuon omasta mielestäni kyllä poistaa.
Niin no. Noinhan verotus toimii -- aina kun joku saa voittoa, siitä maksetaan veroa.
- Olet maksanut palkastasi veroa.
- Menet kauppaan, ostat sieltä palkallasi tuotteita. Kauppa vähentää kulut, maksaa voitosta veroa.
- Kauppa maksaa osinkoja, osingonsaajat maksavat veroa.
- Osingonsaaja menee kauppaan...
 
Niin no. Noinhan verotus toimii -- aina kun joku saa voittoa, siitä maksetaan veroa.
- Olet maksanut palkastasi veroa.
- Menet kauppaan, ostat sieltä palkallasi tuotteita. Kauppa vähentää kulut, maksaa voitosta veroa.
- Kauppa maksaa osinkoja, osingonsaajat maksavat veroa.
- Osingonsaaja menee kauppaan...
Voitot investoidaan, jotta saadaan lisää voittoa. Se pyörittää taloutta ja työllistää ihmisiä. Kaikkea verottamalla saadaan meistäkin vihdoin se Neuvostoliiton kaltainen menestystarina, josta vasemmisto on haaveillut vuosikymmeniä. Talouden suunta on ainakin sama.
 
Perustuslaki ei ole sovellettavaa lainsäädäntöä vaan raami jonka päälle tehdään muuta lainsäädäntöä.
Höpö höpö. Perustuslaki sisältää säännökset julkisen vallan käytön periaatteista, valtion järjestysmuodosta ja ylimpien valtioelinten suhteista. Sieltä löytyvät myös lailliset pääministerin sijaiset, eivätkä Sanna Marinin valitsemat naapurimaiden valtionpäämiehet siihen joukkoon kuulu. Tietenkään tämä ei tule johtamaan muuhun kuin tekosyihin ja kiertelyyn, sillä nuorena, kansainvälistä huomiota saavana naisena Marinilla on täysi immuniteetti kaikelle kritiikille. Tämä hallitus pyyhkii perustuslailla jälleen kerran takapuolensa, lehdistön taputtaessa.
 
Niin,

Tuon perustuslain kohdan mukaan, Suomessa ei pitäisi olla edes hallitusta. Kaikki itsenäisyydenajan pääministerit pitäisi laittaa syytteeseen, mitä lie porukkaa, ottavat valtaa eduskunnalta.

Näin käy, kun asiat erotetaan kontekstistaan. Edelleenkin, edustus ja päätöksenteko on kaksi eri asiaa. Tässä ei käsittääkseni päätöksentekovaltaa ole kukaan siirtänyt mihinkään, edustuksen on. Myöskään Ruotsin pääministerillä tuskin on oman maansa lakien mukaan mandaattia ottaa vastaan päätöksentekovaltaa mistään muusta maasta, vaikka sitä Ruotsiin tyrkytettäisiin.

Toistan, että ei ole olemassa kahta valtiosääntöä, toinen Suomen ja toinen EU:n. Suomessa on yksi valtiosääntö. Jos EU kokouksien protokollassa määritellään, kuka niihin osallistuu, ne ovat myös Suomen päätöksiä, koska Suomi on ollut hyväksymässä niitä protokollia tai liittymisopimuksessa on ne hyväksynyt.

Simpauttaja

Toista vain. Näytäppä minulle se EU:n perussopimuksen kohta, jossa EU määrittelee kuka on suomen valtion päämies? Et löydä. EU ei edes periaatteessa voi niin tehdä koska se silloin tekisi vallankaappauksen jäsenmaassa. Vain jäsenmaa päättää kuka on sen päämies.

EU ei sääntele jokaista asiaa suomessa. On asioita mihin se vaikuttaa ja asioita mihin se ei vaikuta.

Protokollassa on määritelty että kyseiseen kokoukseen osallistuu kunkin jäsenmaan valtion päämies. Jäsenmaa itse määrittää kuka on se päämies. EU:lla ei ole edelleenkään päätösvaltaa sen asian suhteen millään tavalla.

Edustus ja päätöksenteko eivät ole mitenkään eriytettyjä. Tuo konklaavi tekee myös päätöksiä.

Mutta sillä tehtiinkö päätöksiä tai pidettiinkö puheita ei luonnollisesti ole mitään merkitystä asian suhteen. Pääministeri luovutti omalla päätöksellään suomelle kuuluvan vallan toisen valtion päämiehelle. EU ei sellaista edellytä eikä voi edellyttää missään olemassa olevassa sopimuksessa.
 
Niin no. Noinhan verotus toimii -- aina kun joku saa voittoa, siitä maksetaan veroa.
- Olet maksanut palkastasi veroa.
- Menet kauppaan, ostat sieltä palkallasi tuotteita. Kauppa vähentää kulut, maksaa voitosta veroa.
- Kauppa maksaa osinkoja, osingonsaajat maksavat veroa.
- Osingonsaaja menee kauppaan...
Kuulostaa muuten hyvältä noin periaatteessa. Mutta miksi verot nousee koko ajan ja valtio velkaantuu lisää joka vuosi.
 
Niin no,

Kantelun tehnyt taho olisi voinut olla hereillä jo silloin, kun Ruotsi pyysi Suomea edustamaan itseään joku aika sitten. Millä valtuuksilla Suomen pääministeri voi edustaa Ruotsia. Eipä näkynyt kantelua silloin.

Voi vitun apina sua!
kantelua ei Suomessa tehty sen takia että se olisi ollut ruotsalaisten asia tehdä kantelu jos silloin toimittiin väärin tai jostain tuntui että toimittiin ruotsin lakien vastaisesti

Mutta nyt suomalaiset voi tehdä kantelun jos mielivät että on toimittu Suomen lakien vastaisesti. Oletko oikeasti noin puusilmä että et tuota tajua?
 
Niin no. Noinhan verotus toimii -- aina kun joku saa voittoa, siitä maksetaan veroa.
- Olet maksanut palkastasi veroa.
- Menet kauppaan, ostat sieltä palkallasi tuotteita. Kauppa vähentää kulut, maksaa voitosta veroa.
- Kauppa maksaa osinkoja, osingonsaajat maksavat veroa.
- Osingonsaaja menee kauppaan...

Olisihan se hienoa rauhoittaa verotukselta kaikki ne rahat joista on jo joku vero maksettu. Se pidätettävä vero saattaisi kyllä tuossa tapauksessa olla luokkaa 80%.

Se että verot on jo moneen kertaan maksettu on minustakin kestämätön peruste. Joka eurosta menee aina lisää veroa kun se johonkin suuntaan liikahtaa. Miksi verotus yhtäkkiä loppuisi kun vainajan rahat lapioidaan ansiottomana tulona perikunnalle? Itse ottaisin perinnöistä vähintään saman veron kuin pääomatulosta mutta muuttaisin verotuskäytäntöjä niin että kohtuuttomat tilanteet vältettäisiin. Eli jos ei raha ja omaisuus oikeasti vaihda omistajaa niin ei veroakaan kanneta.

Nythän rintaperillisen (vast.) perintövero menee suunnilleen niin että:

20.000 €, vero 0%
50.000 €, vero 7%
100.000 €, vero 9%
200.000 €, vero 11%
1.000.000 €, vero 15%
Maksimi, vero 19%

Suorastaan seitinohut vero kyseessä.
 
Perustuslaki ei ole sovellettavaa lainsäädäntöä vaan raami jonka päälle tehdään muuta lainsäädäntöä. Pidempi vastaus siitä kuinka tämä viesti on sisällöltään pitkälti väärin edellyttäisi kuitenkin pidempää kirjoittelua jota en tässä kohtaa jaksa tehdä. Ehkä sellaisena lyhyenä vastauksena nämä olettamukset myös tekisivät jokaisen lähetystötoiminnan jota tehdään toisen organisaation nimissä tai toisen valtion lähetystöstä sekä kaiken eu-toiminnan jota tehdään muun kuin eduskunnan kautta ym et al laittomaksi.

Eli jos kuitenkin olet varma tästä rikkeestä niin laita sähköpostia syyttäjä-raijalle ja oikeus-tuomakselle ja kerro mitä nämä sanovat vastauksenaan, katsotaan saadaanko tämän jälkeen ulkoministeriön edustustoväki, jokaisen ministeriön ja viraston eu-yhteyshenkilöt ym. tuomiolle ja hallitus kaadettua.

Niin, jos Marin joutuisi oikeuteen (ja tiedän kyllä ettei joudu), syytteessä ei lukisi perustuslain pykälän rikkominen vaan valtiopetos tms.

On hieman vaikea kommentoida kantojasi kun et niitä avaa sen kummemmin kuin toteamalla minun olevan täysin väärässä.

Sikäli kuin olen ymmärtänyt, esimerkiksi lähetystötoimintaa ja sen valtuuksia säädellään erilaisilla laeilla ja valtioiden välisillä sopimuksilla, käsittääkseni kai kohtuullisen tarkastikkin. Olen myös ollut siinä käsityksessä, että näiden henkilöiden toimien tulee ainakin jollain tavalla perustua eduskunnan säätämiin lakeihin ja hyväksymiin sopimuksiin. Olen siis ollut väärässä.

No. Ei ole ensimmäinen eikä varmasti viimeinen kerta kun olen väärässä. Onhan tässä toisaalta hyvätkin puolensa. Suomi voi säästää paljon rahaa jatkossa. Kukin ministeri vain ilmoittaa aina ennen EU-kokouksia mikä maa häntä milloinkin edustaa ja homma rullaa. Onhan sitä usein kuultu sanottavan, että poliitikot ovat turhakkeita. En vain ole tajunnut että asia on näin konkreettisesti totta EU:ssa. Aina oppii uutta:).
 
Itse ottaisin perinnöistä vähintään saman veron kuin pääomatulosta
Miksi?

Oikeasti rikkaat kiertävät tuon (joka on jo valtava tappio kansantaloudelle, mutta se on toinen juttu), joten ainoa syy on kateellisuus niitä keskituloisten halpoja mökkejä ja asuntoja kohtaan. Kai se jotain mieltä lämmittää kun jälkipolvet eivät saakaan pitää sitä vanhempien rakentamaa sähkötöntä kesämökkiä, ilman että virkamiehet ja pummit saavat oman osansa.
 
Back
Top