Rinteen/Marin hallituksen politiikka ja siitä keskustelua.

Miksi?

Oikeasti rikkaat kiertävät tuon (joka on jo valtava tappio kansantaloudelle, mutta se on toinen juttu), joten ainoa syy on kateellisuus niitä keskituloisten halpoja mökkejä ja asuntoja kohtaan. Kai se jotain mieltä lämmittää kun jälkipolvet eivät saakaan pitää sitä vanhempien rakentamaa sähkötöntä kesämökkiä, ilman että virkamiehet ja pummit saavat oman osansa.

Koska minusta esimerkiksi oli väärin kuinka vähän itse maksoin perintöveroa suhteessa vaikkapa siihen kuinka paljon naapurin hoitsu maksaa palkastaan. Perintö on saajalleen kuitenkin täysin ansiotonta tuloa joten minusta sitäkin pitäisi verottaa reippaammin. Veroillahan tämä maa pyörii ja erilaisten verojen keskinäisissä suhteissa pitäisi olla joku tolkku.
 
Koska minusta esimerkiksi oli väärin kuinka vähän itse maksoin perintöveroa suhteessa vaikkapa siihen kuinka paljon naapurin hoitsu maksaa palkastaan. Perintö on saajalleen kuitenkin täysin ansiotonta tuloa joten minusta sitäkin pitäisi verottaa reippaammin. Veroillahan tämä maa pyörii ja erilaisten verojen keskinäisissä suhteissa pitäisi olla joku tolkku.
Naapurin hoitsu nyt on joka tapauksessa nettosaaja progressiivisen verotuksen takia. Laitetaan samalla lahjaveron alaiseksi kaikki alle 18-vuotiaana saadut asuin-, ruoka- ja vaatekulut jne?
 
Naapurin hoitsu nyt on joka tapauksessa nettosaaja progressiivisen verotuksen takia. Laitetaan samalla lahjaveron alaiseksi kaikki alle 18-vuotiaana saadut asuin-, ruoka- ja vaatekulut jne?
Absoluuttisen oikeudenmukaista ei verotuksesta saa. Se kuka on nettosaaja tai -maksaja taitaa kuitenkin selvitä varmuudella vasta kun arkun kansi naulataan.

Näistähän voi olla montaa mieltä. Se on vapaassa maassa semmoista. Ja hyvä niin.
 
Olisihan se hienoa rauhoittaa verotukselta kaikki ne rahat joista on jo joku vero maksettu. Se pidätettävä vero saattaisi kyllä tuossa tapauksessa olla luokkaa 80%.

Se että verot on jo moneen kertaan maksettu on minustakin kestämätön peruste. Joka eurosta menee aina lisää veroa kun se johonkin suuntaan liikahtaa. Miksi verotus yhtäkkiä loppuisi kun vainajan rahat lapioidaan ansiottomana tulona perikunnalle? Itse ottaisin perinnöistä vähintään saman veron kuin pääomatulosta mutta muuttaisin verotuskäytäntöjä niin että kohtuuttomat tilanteet vältettäisiin. Eli jos ei raha ja omaisuus oikeasti vaihda omistajaa niin ei veroakaan kanneta.
Suorastaan seitinohut vero kyseessä.
"kun vainajan rahat lapioidaan ansiottomana tulona perikunnalle" yhteiskunnalle... mitä hyötyä tuosta on? Mitä tapahtui 1996-2007, kun Suomen valtio sai historiallisen verokertymän Nokia-klusterista, optio-miljonääreistä jne...

no, vastaan itse tuohon: talouskasvu katosi holtittoman ja tuhlailevan byrokratian paisumisen seurauksena yli vuosikymmeneksi, ja talouden kasvettua lähes vuoden (!) 2018-2019, se on nyt taas lähes romahtanut, ja ilman 17 miljardin euron velkapiikkiä, homma tuntuisi luissa ja ytimissä.
Paljonko tästä 2000-luvun alun verokertymästä on kaadettu ympäri maailmaa lapsellisiin hankkeisiin/ päähänpistoihin, kirjaimellisesti imbesillien toimesta, ja raahattu Suomeen kolmannen maailman ylivuoto-jäte -väestöä pilaamaan koulut ja monen yksilön, lähinnä naisen tai tytön, elämä lopullisesti seksuaaliväkivallan muodossa.

Minkä ihmeen johdosta "yhteiskunta" olisi paremmin valmistautunut ihmisten rahojen käyttöön, kaikkitietävä, kuin ihmiset itse joiden rahoista on siis kyse?

Mikä helvetti vaivaa suomalaisia nykyään, kun tuollaista edes ehdotetaan? Jonkinlainen vinku-into sosialismiin?

LUULETKO, ETTÄ OHISALO JA MARIN JA SE KOLMAS KOMMARI-ANTIFA-YKSILÖ VÄLITTÄVÄT SINUSTA/ perheestäsi, OIKEASTI?

Vittu tätä touhua... reserviläsveli @Vonka oli oikeassa. Alkaa käydä liian hapokkaaksi tämä diskurssi.
 
Mitä tapahtui 1996-2007, kun Suomen valtio sai historiallisen verokertymän Nokia-klusterista, optio-miljonääreistä jne..
Suomessa vältellään visusti keskustelua siitä, mitä tarkoitti Euroon yhtyminen. Ja olen edelleen varma siitä, että siihen yhdyttiin kirjaimellisesti väärällä vaihtosuhteella ja toiseksi menetimme sen d-merkkisen oman konstin hakea kilpailukykyä. Joo, se d koski aina kipeästi ja olihan se ihan öööö, mutta sillä sitä vaan aina petkellettiin eteenpäin.

Merkille pantavaa on se, että Suomen talouskasvu sanoi tööt osapuilleen 2007 ja siitähän ei niin montaa vuotta ole Euroon liittymisestä. Kun tieto ratkaisusta tuli alkoi ennennäkemätön teollisuuden ulosliputtaminen ja pääkonttorit muuttivat Suomesta veks. Sen sanottiin kuuluvan gläbälisäätiöön oleellisena osana ja ollen näin siis hyväksyttävä asia, kuten muukin perähoonaus, joka siihen liittyy.

Mr. Kataisen pm-kauden mahdollisti vaalilupausten sarjarynnäkkö, joka tappoi loputkin talouskasvusta. Poliitikkojargoni osoitti tietysti syyn olevan -kulutusjuhlia viettävässä kansassa-.....ei suinkaan niissä päätöksissä, joita oli tehdä tupellettu tenkanaan.
 
niin,


”Tulkitsenko vastaustasi oikein, että kun keväällä hallitukselle esitettiin johtavan tartuntatautien asiantuntijaviranomaisen THL:n kantana se, ettei lääketieteellinen tutkimustieto tue maskisuosituksen antamista, on tämä esitetty kanta ollut silloisen tutkimustiedon näkökulmasta oikea ja edustanut samalla koko THL:n näkemystä asiasta?

Tähän viestiin Tervahauta vastaa yksiselitteisesti ja lyhyesti.

– Kyllä, tulkitset oikein.”


Ja tämäkin uuno heräsi pelkäämään ja huutaa työrauhaa. Miten arvasinkaan:

simpauttaja
Oho. Lotto vetämään
 
Olisihan se hienoa rauhoittaa verotukselta kaikki ne rahat joista on jo joku vero maksettu. Se pidätettävä vero saattaisi kyllä tuossa tapauksessa olla luokkaa 80%.

Se että verot on jo moneen kertaan maksettu on minustakin kestämätön peruste. Joka eurosta menee aina lisää veroa kun se johonkin suuntaan liikahtaa. Miksi verotus yhtäkkiä loppuisi kun vainajan rahat lapioidaan ansiottomana tulona perikunnalle? Itse ottaisin perinnöistä vähintään saman veron kuin pääomatulosta mutta muuttaisin verotuskäytäntöjä niin että kohtuuttomat tilanteet vältettäisiin. Eli jos ei raha ja omaisuus oikeasti vaihda omistajaa niin ei veroakaan kanneta.

Nythän rintaperillisen (vast.) perintövero menee suunnilleen niin että:

20.000 €, vero 0%
50.000 €, vero 7%
100.000 €, vero 9%
200.000 €, vero 11%
1.000.000 €, vero 15%
Maksimi, vero 19%

Suorastaan seitinohut vero kyseessä.
Vaan moraaliton. Tosin ei niin moraaliton kun keskustelu siitä. Etenkin silloin kun perintö menee perheen sisällä. Kuka on se moukka joka kehtaa poliittisessa keskustelussa vaatia lisäveroa ihmisten ansaitsemiin ja rankasti verotettuihin rahoihin tai omaisuuteen joita siirretään perheen sisällä. Ainakin Vihreät ja Vihreät nuoret ovat käyneet suorastaan julkeaa keskustelua asiasta. Sitä seurannut päätäni pudistellen että jo on häpyä. Kyseessä on perheen omat rahat ja puhtaasti perheen sisäinen asia. Miten helkutissa nuo kehtaa. Uskon että Millenaalien miehittäessä vallanpaikat julkeus vaan lisääntyy.
 
Koska minusta esimerkiksi oli väärin kuinka vähän itse maksoin perintöveroa suhteessa vaikkapa siihen kuinka paljon naapurin hoitsu maksaa palkastaan. Perintö on saajalleen kuitenkin täysin ansiotonta tuloa joten minusta sitäkin pitäisi verottaa reippaammin. Veroillahan tämä maa pyörii ja erilaisten verojen keskinäisissä suhteissa pitäisi olla joku tolkku.
Mutta se perintökin on säästetty veronalaisista tuloista.

Ei se vainajallekaan taivaasta ole pudonnut vaan verojen jälkeen on onnistunut jotain laittamaan sivuun. Sitten pitäisi toiseen kertaan maksaa yhtä paljon veroa?
 
Mutta se perintökin on säästetty veronalaisista tuloista.

Ei se vainajallekaan taivaasta ole pudonnut vaan verojen jälkeen on onnistunut jotain laittamaan sivuun. Sitten pitäisi toiseen kertaan maksaa yhtä paljon veroa?
Niinhän se menee että verottaja on joka välissä mukana kekkereissä.
 
Vaan moraaliton. Tosin ei niin moraaliton kun keskustelu siitä. Etenkin silloin kun perintö menee perheen sisällä. Kuka on se moukka joka kehtaa poliittisessa keskustelussa vaatia lisäveroa ihmisten ansaitsemiin ja rankasti verotettuihin rahoihin tai omaisuuteen joita siirretään perheen sisällä. Ainakin Vihreät ja Vihreät nuoret ovat käyneet suorastaan julkeaa keskustelua asiasta. Sitä seurannut päätäni pudistellen että jo on häpyä. Kyseessä on perheen omat rahat ja puhtaasti perheen sisäinen asia. Miten helkutissa nuo kehtaa. Uskon että Millenaalien miehittäessä vallanpaikat julkeus vaan lisääntyy.

Meillä ei verotuksessa tunneta sellaista käsitettä kuin perhe. Jos tuntisi voisi verotukseen keksiä moneen kohtaan muutoksia.
 
"kun vainajan rahat lapioidaan ansiottomana tulona perikunnalle" yhteiskunnalle... mitä hyötyä tuosta on? Mitä tapahtui 1996-2007, kun Suomen valtio sai historiallisen verokertymän Nokia-klusterista, optio-miljonääreistä jne...

no, vastaan itse tuohon: talouskasvu katosi holtittoman ja tuhlailevan byrokratian paisumisen seurauksena yli vuosikymmeneksi, ja talouden kasvettua lähes vuoden (!) 2018-2019, se on nyt taas lähes romahtanut, ja ilman 17 miljardin euron velkapiikkiä, homma tuntuisi luissa ja ytimissä.
Paljonko tästä 2000-luvun alun verokertymästä on kaadettu ympäri maailmaa lapsellisiin hankkeisiin/ päähänpistoihin, kirjaimellisesti imbesillien toimesta, ja raahattu Suomeen kolmannen maailman ylivuoto-jäte -väestöä pilaamaan koulut ja monen yksilön, lähinnä naisen tai tytön, elämä lopullisesti seksuaaliväkivallan muodossa.

Minkä ihmeen johdosta "yhteiskunta" olisi paremmin valmistautunut ihmisten rahojen käyttöön, kaikkitietävä, kuin ihmiset itse joiden rahoista on siis kyse?

Mikä helvetti vaivaa suomalaisia nykyään, kun tuollaista edes ehdotetaan? Jonkinlainen vinku-into sosialismiin?

LUULETKO, ETTÄ OHISALO JA MARIN JA SE KOLMAS KOMMARI-ANTIFA-YKSILÖ VÄLITTÄVÄT SINUSTA/ perheestäsi, OIKEASTI?

Vittu tätä touhua... reserviläsveli @Vonka oli oikeassa. Alkaa käydä liian hapokkaaksi tämä diskurssi.
Minä olen saanut veroista mm. koulutuksen ja hammashuollon sekä terveydenhoidon. Turvallisuuttakin on tarjolla ja paljon muuta. Maksan mielelläni veroja vaikkei järjestelmä täydellinen olekaan. Antifaan en ihan ensimmäiseksi osaa maksamiani veroja yhdistää.

Mut minä nyt olen tämmöinen puolidemari ja pidän yhteiskuntajärjestelmäämme kokonaisuutena oikean suuntaisena. Siihen kuuluu myös se että voidaan olla asioista eri mieltä kunhan meillä on sama suunta ;)
 
Kuten ennenkin todennut, olen suuresti nauttinut Suomen hyvinvointivaltion hedelmistä joten olen saanut rutkasti verorahoista itselleni. Suomi on paras maa suomalaiselle. Minullahan ei myöskään ilkeä noita ole taikonut turhia ambitioita. Riittää että hengissä pysyy ja tehdä stönön.
 
Niin, vaikka meillä olisi vain yövartijavaltio, pitäisi verorahoja jostain repiä. Nähdäkseni fiksumpaa repiä niitä vaikka perinnöistä kuin palkasta, ALV:na ym. Verotus on kokonaisuus - kun yhdestä löysää, pitää toisaalta kiristää. Itse laittaisin paukut tällä hetkellä nimenomaisesti ALV:n ja kuntaverojen alentamiseen, valtion tulo- ja pääomaverot ovat Suomesssa sangen kohtuulliset.

Lisäksi perintöveron tuotto on kasvamassa lähivuosina, jolloin muuta verotusta pitäisi kiristää suhteessa enemmän perintöveron poistamisen aiheuttaman tulonmenetysten kattamiseksi.
 
Meillä ei verotuksessa tunneta sellaista käsitettä kuin perhe. Jos tuntisi voisi verotukseen keksiä moneen kohtaan muutoksia.
Ei tietenkään mutta verotuksesta ja sen uudistamisesta keskustellessa on syytä huomioida kaikki. Myös perhe. Hyvinvoinnin ja palveluiden kanssa on loppujenlopuksi hyvin vähän tekemistä korkealla kaiken näivettävällä verotuksella.
 
LUULETKO, ETTÄ OHISALO JA MARIN JA SE KOLMAS KOMMARI-ANTIFA-YKSILÖ VÄLITTÄVÄT SINUSTA/ perheestäsi, OIKEASTI?
Mitä huonommin suomalaisella menee, sitä enemmän kannatusta nämä laskevat saavansa. Heistä on kiva olla itse tuloluokkien huipulla. Keskiluokka verotetaan alaluokaksi ja heitä äänestäväksi paariaksi.

Tyttöjen raiskaustraumoja hoitava terapeutti käyttää yhteiskunnan verorahoja yhteiseen hyvään, eivät nekään jää ihmisille tuhlattavaksi kaikkeen kapitalistiseen hiilidioksidia syytävään turhuuteen.

Ihmiset aina jaksaa puolustaa valtion rahantuhlaamista sillä verukkeella että koska sainhan minäkin koulutuksen ja sairaanhoitoa.
 
Tarkoitatko, että Suomessa ei vieläkään ole täysin selvää, miten EU-säännöstö ja perustuslaki naitetaan yhteen? Eikös sen pitänyt olla selvää pässinlihaa jo ajat sitten?

Aikoinaan tapella nujuttiin montako lautasta Suomelle pitää kattaa ytimien ruokapöytiin, siitä nyt taisi tulla jo selvää.

Juu. Ensin väännettiin kahdesta lautasesta. Nyt väännetään siitä, että sen yhdenkin saisi antaa pois. Poikkeuksellista on, että setämiehiä ei tässä tapauksessa voi syyttää, koska Tarja aloitti ensimmäisen lautasväännön ja Sanna tämän toisen:).

Ei niin, että asiassa olisi sinänsä epäselvää. Sanna saa muutaman kuukauden kuluttua kanslerilta synninpäästön ja homma voi jatkua kuten ennenkin. Se, mikä on kiinnostavaa, on nähdä, millä sanamuodoilla kansleri oikeuttaa täysin selkeästi perustuslain kirjaimen ja hengen vastaisen toiminnan EU-asioissa.

Olen @simpauttaja kanssa eri mieltä monista seikoista asiaan liittyen. Mutta hän on täysin oikeassa sanoessaan, että tapauksen todellinen arvo on siinä, että se näyttää kuinka mädäntynyt ja kansanvaltaa halveksuva EU:n hallintokulttuuri on.

Tavan kansalaiselle on laki. EU-eliitille on porukan kesken sovittu kulttuuri.
 
Ei tietenkään mutta verotuksesta ja sen uudistamisesta keskustellessa on syytä huomioida kaikki. Myös perhe. Hyvinvoinnin ja palveluiden kanssa on loppujenlopuksi hyvin vähän tekemistä korkealla kaiken näivettävällä verotuksella.

Mitään hyvinvointia tai palveluita täällä ei olisi ilman verotusta.
 
Back
Top