Rinteen/Marin hallituksen politiikka ja siitä keskustelua.

Ei pitäisi kommentoida asian vierestä. Kyse oli Niinistön puheesta suurlähettilästapahtumassa missä hän ilmaisi, että Nato-optio ajoi asiansa. Ja hän sanoi sen asiayhteydessä josta kuulija ymmärsi, että se Nato-optio oli hänenkin ansioitaan. Näin ollen Niinistö viittasi mainitsemaasi aikaperspektiiviin, en minä.

Nato-optio vaikuttaa tässä vaiheessa nerokkaalta vain koska venäläiset päättivät mennä ukrainaan. Jos sota olisi suomessa, ei natoon voitaisi edes liittyä.

2014 olisi ollut oikea vuosi toimia. Kortit olivat jo pöydällä.

edit: Ja itsehän olin viime kesään saakka itsenäisen puolustuksen kannalla. Taaksepäin katsottuna tämä vaikuttaa virheeltä, ajatellen lähinnä tuhon määrää.

Minulle sopii hyvin pm:n lento, kun löytyy muuta kuin epämääräisiä epäilyksiä
Ei siinä ole mitään epäiltävää enää, että pääministerin virkaa käyttävä nainen on käyttäytymisellään tahrannut pääministerin ja Suomen valtion imagon.
Jos molemmat voimme hyväksyä tämän faktan, niin molemmille sopii Marinin lähtö takaisin edustajariviin. Joku muu demari tilalle ja se olis siinä.
Sopiiko?
.

Hyvä että tämäkin saa huomiota.

Marinin osallistuminen neuvotteluihin prosessin aikana herätti kysymyksiä. Pääministeri ei keskeyttänyt kesälomaansa neuvottelujen vuoksi, eikä hän kommentoinut Uniper-asiaa tiedotusvälineille.

Tuppuraisen mukaan Marin kuitenkin edisti neuvotteluja kulissien takana koko ajan.

– Pääministeri Sanna Marinin rooli on mahdollisesti ollut tässä hyvinkin ratkaiseva. Hän on aivan viime metreille pitänyt yhteyksiä liittokansleri Scholziin, Tuppurainen kertoi.

Mitä eikö sinulla ole Inscouttia ignoressa? Taidat olla sen verran uusi. Mutta sama, ei tuota one liner oikeuden palvo... eiku valvomista jaksa enää kuunnella.
Samma här, ignoreen meni. Jos haluan runkkarin ininää kuunnella, niin voin tarvittaessa itse runkata ja inistä.
Ja tämä ihan faktapohjalta.

Ei siinä ole mitään epäiltävää enää, että pääministerin virkaa käyttävä nainen on käyttäytymisellään tahrannut pääministerin ja Suomen valtion imagon.
Jos molemmat voimme hyväksyä tämän faktan, niin molemmille sopii Marinin lähtö takaisin edustajariviin. Joku muu demari tilalle ja se olis siinä.
Sopiiko?
.
No en ihan täysin näe, että tuottamuksellisesti olisi tahrannut pm ja valtion imagon.

Kokonaisuutena case on huonoa mainosta.

Minun puolesta voi lähteä vaikka heti.
Toisaalta Marinin ansioksi ehkä laskisin Nato-kuvion junailun varsinkin oman puolueen osalta ja seuraajan soisi olevan muutoskykyinen myös.

No en ihan täysin näe, että tuottamuksellisesti olisi tahrannut pm ja valtion imagon.

Aika moni Suomen politiikkaa käsittelevä tubettaja puhuu aiheesta ja valtaosin minun silmiini osuu perusteltuja näkemyksiä että imagoa on nyt tahrittu. Itse näen asian täysin samalla tavalla.
Kyllä sillä hinta on. Täytyy olla henkilökohtainen hinta. Täytyy vaan nöyrtyä.
.

Joo. Jos joku on sitä mieltä että pääministerin ördääminen olisi jotenkin valtion imagoa parantava asia niin todennäköisesti kyseessä on sen sorttinen henkilö kenen näkemykselle ei välttämättä kovin paljon muutenkaan laittaisi painoarvoa. Mutta luultavasti tämä aihe alkaa pikkuhiljaa olla jo kaluttu, täytyy vain toivoa ettei Marinin ördääminen vaikeuta Nato-jäsenyyden ratifiointia.

Minua ihmetyttää se, että vuodettu materiaali laitetaan ylilaudalle ikäänkuin hetkeksi jakoon ja sitten alkuperäinen ketju poistetaan, miksi?
1. mikä vuodettu materiaali? Iso osa näistä on joko a) ollut some pintaliitäjien omilla tileillä, b) jaettu seiska lehteen tavallisten kansalaisten toimesta
2. Puhut niin varman sävyisesti niin onko sinulla joko konkreettinen esimerkki tästä "hetkeksi jakoon ja sitten alkuperäinen ketju poistuu" jutusta?

1. mikä vuodettu materiaali? Iso osa näistä on joko a) ollut some pintaliitäjien omilla tileillä, b) jaettu seiska lehteen tavallisten kansalaisten toimesta
2. Puhut niin varman sävyisesti niin onko sinulla joko konkreettinen esimerkki tästä "hetkeksi jakoon ja sitten alkuperäinen ketju poistuu" jutusta?
1. a)On ollut bilejengin omilla tileillä mutta näkynyt hyvin rajatulle joukolle eli ns. sisäpiirille kunnes joku päätti vuotaa ulos ylilaudan kautta. b)tämä on kokonaan toinen raide, missä vuodetaan seiskalle maksua vastaan yleisillä paikoilla kuten ravintoloissa kuvattua materiaalia.
2. Ihan omana havaintona liittyen jauhojengi- ja kesärata22 klippeihin mitkä vuodettiin ylilaudan kautta. Näiden osalta törmäsin yliksellä screenshotteihin alkuperäisestä postauksesta mutta Googlen tekstihaulla ei löytynyt yhtään mitään vastaavaa.

Tämän päivän kuva SDP:stä on hyvin kaksijakoinen. Marin nauttii millä tahansa mittarilla mitattuna täysin poikkeuksellista suosiota. Marinin valovoiman merkitys SDP:n kannatukselle on valtaisa.

Se on paljon suurempi kuin muiden puolueiden puheenjohtajien merkitys puolueensa kannatukselle. Kukaan ei kiistä tätä faktaa.

Lahden torilla saatiin todistaa keskiviikkona täysin poikkeuksellista näytelmää. Toriyleisö, etenkin nuoret, halusivat kontaktiin Marinin kanssa. Väitän, että muiden puolueiden puheenjohtajat katsoivat tätä hurmosta kauhun sekaisin tuntein. Vaalit ovat huhtikuussa.

Samaan aikaan SDP:n johdossa pelätään katastrofia. Energian ja ruuan hintojen nousu raivostuttaa kansalaisia. Sota raivoaa Ukrainassa. Kuvaan ei sovi se, että samaan aikaan työväenpuolue SDP:n puheenjohtaja on valtakunnan johtava bilettäjä.

maxresdefault.jpg

Voit puhua 24 tuntia vuorokaudessa ratkaisuehdotuksesta sähkömarkkinakriisiin, mutta harva kuuntelee, jos puolueen puheenjohtaja on kohun keskiössä.

Toriyleisö, etenkin nuoret, halusivat kontaktiin Marinin kanssa. Väitän, että muiden puolueiden puheenjohtajat katsoivat tätä hurmosta kauhun sekaisin tuntein. Vaalit ovat huhtikuussa.

"Ottakaa selville mitä Sanna juo ja tilatkaa trukkilavallinen samaa tavaraa meidänkin puheenjohtajalle."

Back