skärdis
Greatest Leader
Ei tule tuollaista akkujen vaihtorumbaa olemaan 20 vuoden kuluttuakaan. Ei vaan toimi ja maksaisi törkeän paljon.Niin,
Nyt puhutaan siitä, että valtiovallalla pitäisi olla näkemystä siitä, mitä tapahtuu seuraavan 20 vuoden aikana eikä referenssi ole tämä päivä. Peruskysymyksiä, kuten 20v päästä, ladataanko autoja vai vaihdetaanko niihin ladattuja akkuja vai tuoko siihen kadun varressa olevaan autoon yön aikana joku firma ladatun akun?
Ei ole helppoja kysymyksiä.
Se edellyttäisi kaikkien autojen olevan jotain lontoon takseja, joissa olisi samanlainen akku, jonka saisi jotenkin "helposti" vaihdettua. Akusto painaa kuitenkin sen 200-300 kg eli pitäisi olla jonkinlainen nosturi tai trukki. Autot pitäisi aina pysäköidä perä tyhjään suuntaan tms. Autojen kori pitäisi rakentaa vaihdettavan akun tilatarpeet huomioiden eli ainoa vaihtoehto olisi jokin standarimallia oleva pakettiauton korimalli.
Miten palvelu toimisi koko maassa? Jos akut vaihdettaisiin öisin vaikkapa 100.000 autoon, joka on vähän siihen 700.000 sähköautoon verrattuna ja työ veisi vaikka 15 minuuttia per auto (plus siirtymät) niin 8 tunnin yövuorossa vaihtaisi 32 akkua per henkilö. Siitä voi räknäillä paljonko näitä akunvaihtajia pitäisi olla töissä joka yö.