Rinteen/Marin hallituksen politiikka ja siitä keskustelua.

Tämä kuulostaa uskottavalta ja herättää luottamusta
Kurvinen heitti taas tyypillisen "keskustan jyrkän steitmentin".
Se on sellainen joka jyrähtää, mutta on voimassa vain niin kauan kunnes joku yrittää tehdä asiasta hallituskysymystä. Lopulta Kepu hyväksyy hallituksen esittämät korotukset, sano Kurvinen mitä tahansa.
.
 
Vai että 40 senttiä lisää polttoaineen hintaan. Saa nähdä onko Keskustalla pokkaa pysyä uhkauksiensa takana.
 
Vai että 40 senttiä lisää polttoaineen hintaan. Saa nähdä onko Keskustalla pokkaa pysyä uhkauksiensa takana.
Tuo olisi jo niin räikeä maaseudun ja yleensäkin Hesan ja Tampereen ulkopuolella asuvien ihmisten silmille kusemista, että tuossa kohta KePun olisi pakko lähteä hallituksesta. Mikäli KePu siunaisi 40 sentin lisäyksen polttoaineen hintaan, PerSut korjaisivat viimeisimmätkin liikkuvat kannattajat KePusta omaan leiriinsä ja KePuun jäisi vain sen ydin.
 
Tuo olisi jo niin räikeä maaseudun ja yleensäkin Hesan ja Tampereen ulkopuolella asuvien ihmisten silmille kusemista, että tuossa kohta KePun olisi pakko lähteä hallituksesta. Mikäli KePu siunaisi 40 sentin lisäyksen polttoaineen hintaan, PerSut korjaisivat viimeisimmätkin liikkuvat kannattajat KePusta omaan leiriinsä ja KePuun jäisi vain sen ydin.
Vain tosiuskovat jäisivät. Toisaalta jäikö viimevuonna keskustan uskonvahvistusristeily tekemättä koronan taki, ja millainen vaikutus sillä on
 
Ei lähde kepu hallituksesta tuollaisen mitättömän hinnankorotuksen takia, ottavat kuivana kakkoseen tuonkin, hymyillen, ja pyytävät vielä lisää... Kärnä saattaa taas humalassa vähän twitterissä uhota, ei muuta...Maakuntahimmeli siintää silmissä, eikä kukaan nää miten muut hallituspuolueet vie kepua kun pässiä teuraalle, eipä taida aika (eikä vissiin intokaan) hallituksella riittää kepun ikiaikaisen unelman toteutukseen.
No, ehkä olis ihan hyväkin jos kepu sinne alle10% kastiin tippus, on tuo niiden touhu ollukkin ihan täyttä pahkasikaa koko hallituskauden ajan, jos se ihan oma linja sieltä pikkupuolueiden tasolta sitten löytys.
 
Ei lähde kepu hallituksesta tuollaisen mitättömän hinnankorotuksen takia, ottavat kuivana kakkoseen tuonkin, hymyillen, ja pyytävät vielä lisää... Kärnä saattaa taas humalassa vähän twitterissä uhota, ei muuta...Maakuntahimmeli siintää silmissä, eikä kukaan nää miten muut hallituspuolueet vie kepua kun pässiä teuraalle, eipä taida aika (eikä vissiin intokaan) hallituksella riittää kepun ikiaikaisen unelman toteutukseen.
No, ehkä olis ihan hyväkin jos kepu sinne alle10% kastiin tippus, on tuo niiden touhu ollukkin ihan täyttä pahkasikaa koko hallituskauden ajan, jos se ihan oma linja sieltä pikkupuolueiden tasolta sitten löytys.
Sitä odotellessa milloin ilmastotavoitteiden saavuttamiseksi keksitään, että maatalouskoneet ja ajot saman veroituksen piiriin.
 
Viimeksi muokattu:
Vai että 40 senttiä lisää polttoaineen hintaan. Saa nähdä onko Keskustalla pokkaa pysyä uhkauksiensa takana.
Kyllä kepu hoitaa tämänkin ja korotus painetaan 38 senttiin. Loistava torjuntavoitto ja selitellään parahin päin kuten turpeenkin käytön lakkauttaminen.

Rekat on siitä lähtien Viron, Latvian, Liettuan, Venäjän ja muiden kilvissä ja kulkee Suomen kannalta hiilidioksidittomalla polttoaineella, koska mehän ollaan päästöttömiä.

Hake ja turve tulevat itärajan yli, sähkö samoin ja Suomi on päästötön. Samoin alkaa muutkin tykötarpeet tulla kiihtyvään tahtiin muualta, ainoa mikä täällä kasvaa on veroprosentti ja leipäjonot.

Hyvä me.
 
Kepu on tuossa kohti pakkoraossa. Hyväksymällä veron noston seuraavissa vaaleissa kannatus alle 10 %.
Ja se olisi ansaittu, jos noin räikeästi maakuntakiimassan ja niiden maakuntahimmelien suojatyöpaikat silmissä kiiluessaan siunaavat noin räikeän kansan ostovoiman riiston ja autoilijoiden kyykytyksen.

Isäni on myyntiedustaja, ja kilometrejä hänellä tulee reilut 70000 vuodessa pelkkää työajoa. Ja kilometrikorvaus on jo pitkään ollut paikallaan. Polttoaineen hinnan nosto noin räikeästi aiheuttaisi huomattavan loven hänen tuloihinsa. Mikäli Keskusta ei löydä rohkeutta tällaisia ryöstöluokan polttoaineen hinnan nostoja estää vaikka maakunnat siinä menisikin sivussa niin saavat unohtaa minulta koskaan saavan enää äänen ääntä. Ja Viherhörhöille on jo annettu siimaa monen monta kertaa ja ovat jo saaneet tahtonsa niin monesti läpi, että olisi aika että hallituksessa sanottaisiin että nyt stoppi tälle että aina ei mennä teidän pillin mukaan.
 

no.. en mä vähättele mut..

' Lyömistä nyrkein tai muuta fyysistä kimppuun käymistä ei videon perusteella tässä vaiheessa ole havaittavissa.'
Sipilä kertoi tiistaina MTV Uutisille, ettei kyse ollut pelkästään kevyestä tönäisystä.
– Kyllä lyötiin ihan kunnolla. Nyrkein käytiin päälle, Sipilä kuvaili välikohtausta.
 

Hallitus selvittää autojen seurantaan perustuvaa veroa​

KASPERI SUMMANEN | 15.01.2021 | 15:59

Keskustan ajamassa veromallissa eri tieosuuksilla olisi eri hinnat.
....

Keskustan luomus​

Ajamisen seurantaan perustuvaa verotusta on ajettu keskustasta. Siellä malli nähdään tapana estää päästöjen vähennykseen tähtäävistä toimista väistämättä seuraavaa autoilun kallistumista syrjäseuduilla.

Tiekartan toteamus valmistelun jatkamisesta on käytännössä ensimmäinen virallinen vahvistus siitä, että keskustan suunnitelmaa on päätetty edistää ainakin jollain tasolla. Muita mainintoja asiasta ei tiekartassa ole.

Malli on ollut keskustan agendalla jo pitkään.

Valtiovarainministeri Matti Vanhanen (kesk.) väläytti kilometriveroksi kutsumaansa mallia ensi kertaa viime vuoden elokuussa Maaseudun Tulevaisuuden kolumnissaan.

Seurantajärjestelmään perustuvaa kilometriveroa puuhasi aikanaan myös Juha Sipilän (kesk.) hallituksen liikenne- ja viestintäministeri Anne Berner (kesk.). Valtavasti arvostelua kohdannutta mallia ei saatu kuitenkaan eteenpäin.

Laajempaan julkiseen keskusteluun suunnitelma nousi jälleen viime syksynä, kun Vanhanen avasi ajatteluaan Ylen Ykkösaamun haastattelussa.
Vanhasen visioimassa mallissa maksut olisivat alempia ”heikommilla paikallisteillä” ja korkeampia moottoriteillä ja kaduilla, ”joita koko ajan hoidetaan”.
– Missään maailmassa ei tällaista ole, mutta uskon, että uusi tekniikka antaisi siihen mahdollisuuden, Vanhanen sanoi tuolloin.

Keskustan puheenjohtaja, tiede- ja kulttuuriministeri Annika Saarikko viestitti hieman myöhemmin Vanhasen esittämän mallin olevan keskustan linja.

Toistaiseksi ei ole tarkempaa tietoa, miten veromallin käytännön toteutus hoidettaisiin. Sen edellyttämien tietojen perusteella on kuitenkin selvää, että mallin olisi perustuttava jonkinlaiseen ajoneuvojen seurantaan.


 
Hallituksen tiedotus on linjassa..

Ministeri Mikkonen: Bensan ja dieselin hinta nousee – ”Puhtaammat käyttövoimat takaavat, että autoilu sinänsä tulee hyvin edulliseksi”​

Mikkosen mukaan bensan ja dieselin kallistuminen kompensoidaan niille pienituloisille syrjäseudulla asuville, joille hinnan nousu on kohtuuton.

 

Hallitus selvittää autojen seurantaan perustuvaa veroa​

KASPERI SUMMANEN | 15.01.2021 | 15:59

Keskustan ajamassa veromallissa eri tieosuuksilla olisi eri hinnat.
....

Keskustan luomus​

Ajamisen seurantaan perustuvaa verotusta on ajettu keskustasta. Siellä malli nähdään tapana estää päästöjen vähennykseen tähtäävistä toimista väistämättä seuraavaa autoilun kallistumista syrjäseuduilla.

Tiekartan toteamus valmistelun jatkamisesta on käytännössä ensimmäinen virallinen vahvistus siitä, että keskustan suunnitelmaa on päätetty edistää ainakin jollain tasolla. Muita mainintoja asiasta ei tiekartassa ole.

Malli on ollut keskustan agendalla jo pitkään.

Valtiovarainministeri Matti Vanhanen (kesk.) väläytti kilometriveroksi kutsumaansa mallia ensi kertaa viime vuoden elokuussa Maaseudun Tulevaisuuden kolumnissaan.

Seurantajärjestelmään perustuvaa kilometriveroa puuhasi aikanaan myös Juha Sipilän (kesk.) hallituksen liikenne- ja viestintäministeri Anne Berner (kesk.). Valtavasti arvostelua kohdannutta mallia ei saatu kuitenkaan eteenpäin.

Laajempaan julkiseen keskusteluun suunnitelma nousi jälleen viime syksynä, kun Vanhanen avasi ajatteluaan Ylen Ykkösaamun haastattelussa.
Vanhasen visioimassa mallissa maksut olisivat alempia ”heikommilla paikallisteillä” ja korkeampia moottoriteillä ja kaduilla, ”joita koko ajan hoidetaan”.
– Missään maailmassa ei tällaista ole, mutta uskon, että uusi tekniikka antaisi siihen mahdollisuuden, Vanhanen sanoi tuolloin.

Keskustan puheenjohtaja, tiede- ja kulttuuriministeri Annika Saarikko viestitti hieman myöhemmin Vanhasen esittämän mallin olevan keskustan linja.

Toistaiseksi ei ole tarkempaa tietoa, miten veromallin käytännön toteutus hoidettaisiin. Sen edellyttämien tietojen perusteella on kuitenkin selvää, että mallin olisi perustuttava jonkinlaiseen ajoneuvojen seurantaan.


Isoveli valvoo.
Tuollaisen järjestelmän kulut vielä nykyisin kerättyjen verojen päälle niin avot, autoilija kiittää...
 
Back
Top