Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Pelkurihallitus, kun toteuttaa halunsa oman kansan kurjistamisesta vasta vaalien jälkeen, ettei tulisi nokkaan kuntavaaleissa.
Kurvinen heitti taas tyypillisen "keskustan jyrkän steitmentin".Tämä kuulostaa uskottavalta ja herättää luottamusta
Tuo olisi jo niin räikeä maaseudun ja yleensäkin Hesan ja Tampereen ulkopuolella asuvien ihmisten silmille kusemista, että tuossa kohta KePun olisi pakko lähteä hallituksesta. Mikäli KePu siunaisi 40 sentin lisäyksen polttoaineen hintaan, PerSut korjaisivat viimeisimmätkin liikkuvat kannattajat KePusta omaan leiriinsä ja KePuun jäisi vain sen ydin.Vai että 40 senttiä lisää polttoaineen hintaan. Saa nähdä onko Keskustalla pokkaa pysyä uhkauksiensa takana.
Vain tosiuskovat jäisivät. Toisaalta jäikö viimevuonna keskustan uskonvahvistusristeily tekemättä koronan taki, ja millainen vaikutus sillä onTuo olisi jo niin räikeä maaseudun ja yleensäkin Hesan ja Tampereen ulkopuolella asuvien ihmisten silmille kusemista, että tuossa kohta KePun olisi pakko lähteä hallituksesta. Mikäli KePu siunaisi 40 sentin lisäyksen polttoaineen hintaan, PerSut korjaisivat viimeisimmätkin liikkuvat kannattajat KePusta omaan leiriinsä ja KePuun jäisi vain sen ydin.
Kepu on tuossa kohti pakkoraossa. Hyväksymällä veron noston seuraavissa vaaleissa kannatus alle 10 %.Vai että 40 senttiä lisää polttoaineen hintaan. Saa nähdä onko Keskustalla pokkaa pysyä uhkauksiensa takana.
Sitä odotellessa milloin ilmastotavoitteiden saavuttamiseksi keksitään, että maatalouskoneet ja ajot saman veroituksen piiriin.Ei lähde kepu hallituksesta tuollaisen mitättömän hinnankorotuksen takia, ottavat kuivana kakkoseen tuonkin, hymyillen, ja pyytävät vielä lisää... Kärnä saattaa taas humalassa vähän twitterissä uhota, ei muuta...Maakuntahimmeli siintää silmissä, eikä kukaan nää miten muut hallituspuolueet vie kepua kun pässiä teuraalle, eipä taida aika (eikä vissiin intokaan) hallituksella riittää kepun ikiaikaisen unelman toteutukseen.
No, ehkä olis ihan hyväkin jos kepu sinne alle10% kastiin tippus, on tuo niiden touhu ollukkin ihan täyttä pahkasikaa koko hallituskauden ajan, jos se ihan oma linja sieltä pikkupuolueiden tasolta sitten löytys.
Kyllä kepu hoitaa tämänkin ja korotus painetaan 38 senttiin. Loistava torjuntavoitto ja selitellään parahin päin kuten turpeenkin käytön lakkauttaminen.Vai että 40 senttiä lisää polttoaineen hintaan. Saa nähdä onko Keskustalla pokkaa pysyä uhkauksiensa takana.
Ja se olisi ansaittu, jos noin räikeästi maakuntakiimassan ja niiden maakuntahimmelien suojatyöpaikat silmissä kiiluessaan siunaavat noin räikeän kansan ostovoiman riiston ja autoilijoiden kyykytyksen.Kepu on tuossa kohti pakkoraossa. Hyväksymällä veron noston seuraavissa vaaleissa kannatus alle 10 %.
Isoveli valvoo.Hallitus selvittää autojen seurantaan perustuvaa veroa
KASPERI SUMMANEN | 15.01.2021 | 15:59
Keskustan ajamassa veromallissa eri tieosuuksilla olisi eri hinnat.
....
Keskustan luomus
Ajamisen seurantaan perustuvaa verotusta on ajettu keskustasta. Siellä malli nähdään tapana estää päästöjen vähennykseen tähtäävistä toimista väistämättä seuraavaa autoilun kallistumista syrjäseuduilla.
Tiekartan toteamus valmistelun jatkamisesta on käytännössä ensimmäinen virallinen vahvistus siitä, että keskustan suunnitelmaa on päätetty edistää ainakin jollain tasolla. Muita mainintoja asiasta ei tiekartassa ole.
Malli on ollut keskustan agendalla jo pitkään.
Valtiovarainministeri Matti Vanhanen (kesk.) väläytti kilometriveroksi kutsumaansa mallia ensi kertaa viime vuoden elokuussa Maaseudun Tulevaisuuden kolumnissaan.
Seurantajärjestelmään perustuvaa kilometriveroa puuhasi aikanaan myös Juha Sipilän (kesk.) hallituksen liikenne- ja viestintäministeri Anne Berner (kesk.). Valtavasti arvostelua kohdannutta mallia ei saatu kuitenkaan eteenpäin.
Laajempaan julkiseen keskusteluun suunnitelma nousi jälleen viime syksynä, kun Vanhanen avasi ajatteluaan Ylen Ykkösaamun haastattelussa.
Vanhasen visioimassa mallissa maksut olisivat alempia ”heikommilla paikallisteillä” ja korkeampia moottoriteillä ja kaduilla, ”joita koko ajan hoidetaan”.
– Missään maailmassa ei tällaista ole, mutta uskon, että uusi tekniikka antaisi siihen mahdollisuuden, Vanhanen sanoi tuolloin.
Keskustan puheenjohtaja, tiede- ja kulttuuriministeri Annika Saarikko viestitti hieman myöhemmin Vanhasen esittämän mallin olevan keskustan linja.
Toistaiseksi ei ole tarkempaa tietoa, miten veromallin käytännön toteutus hoidettaisiin. Sen edellyttämien tietojen perusteella on kuitenkin selvää, että mallin olisi perustuttava jonkinlaiseen ajoneuvojen seurantaan.
![]()
Hallitus selvittää autojen seurantaan perustuvaa veroa | Verkkouutiset
Hallitus selvittää autojen seurantaan perustuvaa veroa | Verkkouutisetwww.verkkouutiset.fi
– Koska tiedämme, että sähköauto maksaa kustannukset takaisin parissa vuodessa, Mikkonen sanoo.
Kristan työura on "mielenkiintoinen", kertoo jotain henkilöstä.Tämän laskelman haluaisin nähdä:
Ministeri Mikkonen: