Vakuuttavaa argumentointia *sarcasm*Paskaa puhuu, ei voi mitään.
Mitään fyysiseen etsintään liittyvää salatietoa ei ole.
Vain yksi tietysti on, josta turvallisuus voi kärsiä: ilmiantaja / muu tiedustelu. "Vakavasti otettava lähde" siis.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vakuuttavaa argumentointia *sarcasm*Paskaa puhuu, ei voi mitään.
Mitään fyysiseen etsintään liittyvää salatietoa ei ole.
Vain yksi tietysti on, josta turvallisuus voi kärsiä: ilmiantaja / muu tiedustelu. "Vakavasti otettava lähde" siis.
Vakuuttavaa argumentointia *sarcasm*
Expressenillä mopo keulii usein, mutta tämä nyt oli lainaus referaatista. Tuossa vain toistettiin tiedotustilaisuudessa ilmoitettua, ei nimettömiä lähteitä tms..Aika paljon vakuuttavampaa kuin sinun Expressen-linjasi.
Tiedusteluläteitä on muitakin kuin joku merenalainen sensori, ja mikä sen tärkeämpää turvallisuudelle on kuin vaieta tällaisesta lähteestä, joka ei välttämättä ole edes kotimainen.
Expressenillä mopo keulii usein, mutta tämä nyt oli lainaus referaatista. Tuossa vain toistettiin tiedotustilaisuudessa ilmoitettua, ei nimettömiä lähteitä tms..
Naurettava asiantuntija. Jos luulee että sotilaasvehkeet ovat tuntien akkujen varassa ja sunnistavat näköhavaintojen perusteella. Mirithän olivat syväsukellusvehkeitä ihan eri tarkoitukseen.Tuosta edellisestä tulikin mieleeni. Miten pienoissukellusveneet suunnistavat?
Tässä tällainen valveutunut arvaus, tietoa kun ei oikein ole tarjolla, pohjautuen nykyaikaiseen sensoritekniikkaan ja navigaatiotaitoon. Ilmeisesti samoin kuin isommat eli valokuituhyrrä/vastaava kertoo liiketekijät 2D mallilla (syvyyden näkee paineesta), varmennettuna erilaisin kiihtyvyys- ja asentoanturein. Kaipa ne mittaa myös nopeuden veden suhteen. Menetelmänä kartalla pysymiseen lienee tietokoneella tehty DR (dead reckocking) koska esim gps-signaali (kuten Glonass/Baidou & kump myös) on niin hento ettei sen lukeminen ilman ilma-antennia ole kovin todennäköistä. Silloin tällöin joko pingataan aktiivisonarilla löytyykö samanlainen "maasto" kuin pitääkin tai sama vielä todennäköisemmin passiivisonarilla tehdään samalla tavoin kuin tutkalla pinnalla. Tietenkin tarkkuus heikompi kuin esim tutkalla mutta niin on myös aluksen nopeus jolloi aikaa navigoida enemmän.DR: http://en.m.wikipedia.org/wiki/Dead_reckoning Periskooppisyvyydessä tietty voidaan varmentaa menetelmä optisin/elektro-optisin havainnoin ja pinnalla sitten vaikka iPadillaTuosta edellisestä tulikin mieleeni. Miten pienoissukellusveneet suunnistavat?
... Tai voihan kuva olla suoraan ylhäältä...
Kuvan mutka on 99% varmuudella kalan (syvyytettävä anturi jota hinataan vaijerissa)/rov:n/pinta-aluksen anturin heilahdus esim toisen aluksen aallosta yms koska jatkuu symmetrisenä...
Tuo on mielestäni myös sen mutkan syy, kuvista tuli juuri tuonkaltaisia kun pinnalla oli aaltoja, virtauksia, tai kun suuntaa vaihdetaan hieman, jolloin hinattavan anturin vaijeri löystyi hetkeksi...
Canadians, French, U.S. Hunt For Submarine Off Scotland
The incident began when a periscope was sighted in waters where U.K. and other submarines would normally surface as they head into or out of the Royal Navy’s submarine base at Faslane, home of the U.K.’s ballistic missile submarines.
Jutusta sai sellaisen mielikuvan, että ei..Olisiko kyse omasta veneestä?