Laskelmia on kyllä vaikka kuinka paljon. On vain kysymys siitä miten ne lasketaan.
Kun aktivistit tekevät laskemia, jotain saattaa unohtua.
Ns uusiutuvat ergiamuodot saavat tukiaisia ja perinteisiä muotoja verotetaan.
Varsinkin tuulivoima ja aurinkosähkö vaativat sitä perinteistä verotettua voimaa säädöksi ja oikein kunnolla.
Ikävä kyllä meillä ei ole Kölivuorostoa josta lirutella aina kuin sähköä tarvita.
Uusiutuvan energian tukien määrä kohoaa tänä vuonna 335 miljoonaan euroon.
www.verkkouutiset.fi
Tarjouskilpailuun perustuva uusi tukijärjestelmä tulee edullisemmaksi kuin vanha syöttötariffi.
www.verkkouutiset.fi
Tuotanto romahti viikon aikana yli 2000 megawatista noin 260 megawattiin.
www.verkkouutiset.fi
Kyllä se 500 kilon akkumöhkäle on aivan liikaa autossa. Porscheissa, Tesloissa ja Mersuissa akku taitaa olla yli 700 kg:tä?
Paino kuluttaa (isoja ja kalliitaa) renkaita sekä tienpintaa. Sähköauton renkaat kuluvat 30% enemmän kuin perinteisen auton.
Tästä seuraa suuri määrä mikrokumia, joka sitten valuu meriin.
Kuinkahan monessa laskelmassa on tämä otettu huomioon?
Täytyy myöntää että onhan se yli 2000 kg:n painoinen sähöauto turvallinen kun se puskee köyhien autot pois tieltään.
Se vasta ympäristöpullistelua onkin!
Koko energiapolitiikka on kuin humalaisen etenemistä. Nytkin entisissä turvvevoimaloissa on investoitu puunpolttoon. Näyttää siltä että kallis investointi menee harakoille koska nyt tempoillaan puulle polttokieltoa ja se on myös kallistunut.
Hiilidioksiidipäästöjen kannalta ei sillä ole mitään merkitys jos muutaman vuoden lisää ajaisimme polttomoottoreilla.
Sillä olisi merkitystä jos niitä eniten mailmalla hiilidioksidia päästäviä hiilivoimaloita voitaisiin sulkea taikka parantaa.
Eikä sekään kuullosta hyvältä kun Kiina vain availee uusia hiilikaivoksia.
Autoilun verottaminen on vähän niin kuin viinan hinta Kristillisille.
Kun me emme sitä käytä, niin pistetään sen hinta korkealle.
Nyt kun siihen on ”uskonnollinen” peruste niin koskahan bensan hinta on 2€ litra?