Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tässä hienostuneempiAinoa toimiva ratkaisu tällä hetkellä:
Tämä auton perään.
Miksi sähköautojen aikakaudella sähköntuotanto ei voisi koostua useista erityyppisistä voimalaitoksista kuten kuluvalla hetkellä? Sähkön siirtokin maksaa.Mikää muu voimalaitos ei ole realistinen kattamaan tulevaisuuden sähköntarpeen kun koko suomi ajaa sähköutoilla. Tuulisähkö ei riitä ja kaikenlainen hiiltä tai muuta polttava voimalaiton ei ole tarpeeksi vihreä.
Ööh, eikö pienempikin riitä? Meinaan semmoinen muutaman kilowattin joka mahtuu vaikkapa farmarimallisen auton tavaratilaan.
Vaihtoehdossani oli huomioitu jäähdytys ja pakokaasut.Ööh, eikö pienempikin riitä? Meinaan semmoinen muutaman kilowattin joka mahtuu vaikkapa farmarimallisen auton tavaratilaan.
Kohta muistuttaa sota-aikaa kun joka autossa oli ulkopuolinen häkäpönttö. Paitsi nyt aggregaatti peräkärryssä.Vaihtoehdossani oli huomioitu jäähdytys ja pakokaasut.![]()
Muistuttaa muutenkin. Kaupan kassoilla pyydetään jotain helvetin kortteja ja kaikesta on pulaa, esmeks nuorista naisista.Kohta muistuttaa sota-aikaa kun joka autossa oli ulkopuolinen häkäpönttö. Paitsi nyt aggregaatti peräkärryssä.
Suomen sähkönkulutus oli huipussaan 2008 ja jos autokanta taikaiskusta sähköistyisi yhdessä yössä merkitsisi se paluuta vuoden 2008 tehotarpeeseen:Mikää muu voimalaitos ei ole realistinen kattamaan tulevaisuuden sähköntarpeen kun koko suomi ajaa sähköutoilla. Tuulisähkö ei riitä ja kaikenlainen hiiltä tai muuta polttava voimalaiton ei ole tarpeeksi vihreä.
Joo, kyllähän sähköautojen kanssa range anxiety (saa kääntää, minä en tiedä suomenkielistä vastinetta) on ihan tosijuttu. Mutta en silti usko, ettäkukaankovinkaan moni painaa autollaan 1700 km etappeja pysähtymättä välillä esim. syömään.
Kaipolan paperitehdas ajettiin alas vuosi sitten. Tehokapasiteettia vapautui noin 100 MW.Olkiluoto III rakentminen aloitettiin 2005, piti olla valmis 2009. Näillä näkymin alkaa olla valmis 2022. Niin että se kahdesta vuodesta.
Tämä pitäisi löytyä jokaiselta sähköautolta; sisäänrakennettu aurinkopaneli. Ei siitä apua ole syksyllä tai muuten pimeällä mutta apua siitä on silloin kun on valoa.käyttösädettä jatkaa katolta löytyvä aurinkopaneeli.
Kyllä joo, mut tämä on kätevää kommentointia jossa unohdetaan pääosin autonkäytön tarve ja vaatimukset autolle.Mä kommentoin vain tuota Ollikaisen kommenttia joka esitettiin Hesarin Lauantaivieras-palstalla, jossa Ollikainen ennakoi mm:
"Hän uskoo, että markkinoille saataisiin alle 10 000 euron hintaisia käytettyjä sähköautoja ja uusien sähköautojen hinnat laskisivat polttomoottoriautojen tasolle vuoteen 2025 mennessä."
Helpoiten tietenkin saa vastauksen mietityttäviin kysymyksiisi, kun katsoo itse haulla.
Ei sovi ei mutta kun hallituksen tavoitteena on pakottaa sellainen kaikille.Tämähän on koko ajan ollut kantanakin, että sähköauto ei sovi kaikille eikä kaikkiin olosuhteisiin.
Suomessa on tilaa vain yhdelle Totuudelle kerrallaan, siitä nämä hulluudet johtuu.Joo, en ymmärrä miksi esim kaasuautoista ei puhuta oikeastaan mitään, ja miksi kaasuautoilua tai biodieseliä ei tueta verotuksessa. Kummatkin olisivat ympäristön kannalta vähintään yhtä hyviä kuin sähköautot; hybrideistä puhumattakaan. Ja olisivat kuluttajan kannalta toimivia ratkaisuja silloinkin kun sähköauton ominaisuudet eivät riitä.