Sähköautot.

Mikää muu voimalaitos ei ole realistinen kattamaan tulevaisuuden sähköntarpeen kun koko suomi ajaa sähköutoilla. Tuulisähkö ei riitä ja kaikenlainen hiiltä tai muuta polttava voimalaiton ei ole tarpeeksi vihreä.
 
  • Tykkää
Reactions: PSS
Ainoa toimiva ratkaisu tällä hetkellä:
Tämä auton perään.
Tässä hienostuneempi

Acp_tzero_DSC00467.jpg


tzerotrailer-550x238.jpg


Ja parkkipaikalle voi hommata tällaisen

IMG-0738.jpg
 
Mikää muu voimalaitos ei ole realistinen kattamaan tulevaisuuden sähköntarpeen kun koko suomi ajaa sähköutoilla. Tuulisähkö ei riitä ja kaikenlainen hiiltä tai muuta polttava voimalaiton ei ole tarpeeksi vihreä.
Miksi sähköautojen aikakaudella sähköntuotanto ei voisi koostua useista erityyppisistä voimalaitoksista kuten kuluvalla hetkellä? Sähkön siirtokin maksaa.
 
Mikää muu voimalaitos ei ole realistinen kattamaan tulevaisuuden sähköntarpeen kun koko suomi ajaa sähköutoilla. Tuulisähkö ei riitä ja kaikenlainen hiiltä tai muuta polttava voimalaiton ei ole tarpeeksi vihreä.
Suomen sähkönkulutus oli huipussaan 2008 ja jos autokanta taikaiskusta sähköistyisi yhdessä yössä merkitsisi se paluuta vuoden 2008 tehotarpeeseen:



Väite 3: Suomen sähköverkot eivät kestä, jos sähköautojen määrä kasvaisi nopeasti

Väärin.


Sähköautojen tuoma kulutuksen lisäys ei juuri hetkauttaisi sähköverkkoja, koska lisäys olisi sen verran pieni.

– Sähköautojen lataaminen ei tuo merkittävää lisäystä siihen, paljonko sähköä tarvitsee tuottaa. Varovainen arvio 250 000 sähköautosta vuonna 2030 lisäisi sähkönkulutusta Suomessa yhdellä prosentilla, Jäppinen kertoo

Jos pohditaan teoreettisella tasolla tilannetta, jossa kaikki Suomen henkilöautot rysäyksessä vaihdettaisiin sähköautoiksi, kasvaisi sähkön kulutus 10–11 prosenttia.

– Silloin sähkön kulutus nousisi Suomessa samalle tasolle, jossa se oli ennen vuoden 2008 talouskriisiä. Energiamielessä muutos olisi siis maltillinen, Jäppinen toteaa.

Kantaverkossa sähköautot eivät aiheuttaisi sikälikään ongelmia, kun niiden lataukset tapahtuvat eri puolilla maata. Jäppinen on verrannut tätä sähkökiukaisiin, jotka nekin ovat hajautettuna eri puolille maata.

Kodin sähkösaunan lämmityskerran viemällä sähkömäärällä sähköauto kulkee 40–50 kilometriä.

Kantaverkkoa pienitehoisemman jakeluverkon puolella pitää kuitenkin ottaa huomioon, jos johonkin rakennetaan suuritehoinen sähköautojen latauskenttä
 
Joo, kyllähän sähköautojen kanssa range anxiety (saa kääntää, minä en tiedä suomenkielistä vastinetta) on ihan tosijuttu. Mutta en silti usko, että kukaan kovinkaan moni painaa autollaan 1700 km etappeja pysähtymättä välillä esim. syömään.

Kantama-ahdistus? Ulottuvuusahdistus? Tielle jäämisen pelko?
 
Mä kommentoin vain tuota Ollikaisen kommenttia joka esitettiin Hesarin Lauantaivieras-palstalla, jossa Ollikainen ennakoi mm:
"Hän uskoo, että markkinoille saataisiin alle 10 000 euron hintaisia käytettyjä sähköautoja ja uusien sähköautojen hinnat laskisivat polttomoottoriautojen tasolle vuoteen 2025 mennessä."

Helpoiten tietenkin saa vastauksen mietityttäviin kysymyksiisi, kun katsoo itse haulla.
Kyllä joo, mut tämä on kätevää kommentointia jossa unohdetaan pääosin autonkäytön tarve ja vaatimukset autolle.

Kyllä jotain kaupunkikoppeja varmaan tulee tuolla aikataululla, mut ne sopii citysinkuille
 
Tämähän on koko ajan ollut kantanakin, että sähköauto ei sovi kaikille eikä kaikkiin olosuhteisiin. Eikä tuossa jutussakaan esitetty muuta kuin että kympin vaihtoautoja tulee tarjolle.
 
Joo, en ymmärrä miksi esim kaasuautoista ei puhuta oikeastaan mitään, ja miksi kaasuautoilua tai biodieseliä ei tueta verotuksessa. Kummatkin olisivat ympäristön kannalta vähintään yhtä hyviä kuin sähköautot; hybrideistä puhumattakaan. Ja olisivat kuluttajan kannalta toimivia ratkaisuja silloinkin kun sähköauton ominaisuudet eivät riitä.
 
Yli sadanvuoden polttomoottorin kehitys ei saisi mennä hukkaan. Polttomoottor ei saastuta mitään vaan se mitä siellä poltetaan. Toyota teki jo ensimmäisen polttomoottoriauton jossa sylinteriin ruiskastaan vetyä.
 
Joo, en ymmärrä miksi esim kaasuautoista ei puhuta oikeastaan mitään, ja miksi kaasuautoilua tai biodieseliä ei tueta verotuksessa. Kummatkin olisivat ympäristön kannalta vähintään yhtä hyviä kuin sähköautot; hybrideistä puhumattakaan. Ja olisivat kuluttajan kannalta toimivia ratkaisuja silloinkin kun sähköauton ominaisuudet eivät riitä.
Suomessa on tilaa vain yhdelle Totuudelle kerrallaan, siitä nämä hulluudet johtuu.
 
  • Tykkää
Reactions: aab
Back
Top