Itse parikymmentä laukausta TRG-10 ampuneena, tykkäsin enemmän kuin TRG42(n. 100 laukausta ampuneena). Ei ole kokemusta muihin TK kuin Tak85. Jonka molemmat pyyhkii per**** Tak85:sella.
En ole TRG 308 ampunut joten en voi verrata rekyyliä, mutta sanoisin noin 20 tuhatta laukausta ampuneenaTak85, että Tak 85 on pirun hyvä peli ihan aloittelijan käsissä.
Itse ammuin 600-700m etäisyyksille helposti 8 ringin sisään.
Mutta TRG homma nousi x pontetiaalilla, ei tarvinnut miettiä takerteleeko lukko yms... Ase tekee sen minkä käskee. Tak85 on kummiskin vanha ja riippuen kuka on käyttänyt.
EDIT EDIT, jos ampuisin TRG10 vs TRG42 rinnakkain, niin varmaan näkisin eron... mutta MP.net voisi lahjoittaa 5k euroa tähän kokeiluun![]()
Tuttavan työtehtävistä yksi on ampua tarvittaessa ihmisiä päähän tarkkuuskiväärillä. Saa (tästäkin) hommasta kuukausipalkkaa. Sai tehtävää varten oman TRG:n. Oli sitä mieltä, että lyhyillä matkoilla (luokkaa alle 400 metriä) TAK-85 oli toimivampi (jopa tarkempi), omista pyssyitä ja latauksista tietysti puhumattakaan. Tietenkin pitkille matkoille tai kovaan kohteeseen TRG-42 on parempi.
Ja ei. En ole itse todistanut vierestä millaisia kasoja ampuu TAK-85:llä tai TRG-42:lla, kun turvaluokitukset jäävät hiukan vajaaksi, enkä halua väkisin ängetä juttuihin, jotka eivät minulle kuulu. Sen sijaan olen vierestä todistanut millaisia kasoja ampuu omilla aseillaan omilla latauksillaan ja olen taipuvainen luottamaan sanaan.
Eikä kyse ole siitä, että ko. informantti mitenkään ihailisi vanhoja aseita tai kaliibereja tai "ryssän kamppeita". Olipahan vain tuota mieltä.