Sekalaista mussuttelua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miheikki
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Minä puolestani kiitoksella nostan hattua, jos huomaat foorumilla fanitusta ja puutut siihen. Erityisesti, jos se ilmenee häiritsevänä "teini-ikäisenä asenteena". :salut:
Mitäs vittua?
Mistä lähtien "fanitus" ei ole ollut foorumilla sallittua?
No ei oikein nuo "self appointed mode"-hommat ainakaan meikäläistä nappaa, joten saat jatkaa fanijahtiasi ihan keskenäsi.
Happy hunting!

Ps. Unohdit tägätä @tutka tuohon ekaan viestiisi.

Mitäs vittua?
Mistä lähtien "fanitus" ei ole ollut foorumilla sallittua?
No ei oikein nuo "self appointed mode"-hommat ainakaan meikäläistä nappaa, joten saat jatkaa fanijahtiasi ihan keskenäsi.
Happy hunting!

Ps. Unohdit tägätä @tutka tuohon ekaan viestiisi.

Ymmärsit väärin, mitä tarkoitin. Ei se tietenkään ole kiellettyä, mitä pään sisällä liikkuu. Mutta välillä se ilmenee foorumilla epäkypsästi ja epäasiallisesti, usein huonona käytöksenä muita foorumilaisia kohtaan.

Epäkypsä ja epäasiallinen käytös, ainakin tietyn rajan jälkeen, on kyllä ollut foorumilla kiellettyä. Mutta kyllä foorumilaisten vertaisvartioinnilla voi asioita parantaa jo aikaisemminkin. Foorumi-moderointi puuttuu lähinnä selkeisiin ylilyönteihin.

Kiitos. Tutka sai kyllä käsittääkseni viestin lainauksesta?

Vaikea tuota Freudilaista lipsahdustasi on muuten ymmärtää. Varsinkin kun erottelit vielä tuon "tavallisen" fanituksen häiritsevästä fanituksesta.

Mitä tarkoitat tuolla freudilaisella?

Kuten olen sinulle moneen kertaan todennut, kun saavuit foorumille, tervehdin ilolla sitä, että fanituksesi oli aluksi sävyltään positiivista. Sen jälkeen se on valitettavasti saanut myös negatiivisempia sävyjä.

Ei minua häiritse, jos joku fanittaa jotain, per se. Se häiritsee, jos se sitten johtaa esim. tarkoitukselliseen totuuden vääristelyyn tai epäasialliseen käytökseen, erityisesti muita foorumilaisia kohtaan.

Sitä yritin tarkentaa.

Uskoisin, että olet ihan samaa mieltä. Kerro toki, jos olet eri mieltä.

Jep. Pahoittelut siitä. Uskoisin, että meni Sardelle jo jakeluun.
1427116794_original_hymy_huoltoon_mihin_hampaiden_kevythoidot_auttavat_0.jpg

Nämähän ovat varsin väljiä, kun ne on tarkoitettu mahtumaan myös M65-sarkapuvun päälle. Mittasin kaapista löytyvän 52-koon M62-housun vyötärön, näytti olevan 104 cm. Joten jos puhutaan 100 - 110 cm vyötäröstä, kokoluokka voisi olla 52 - 56, riippuen siitä, haluatko pukea lisää vaatetta alle.

Jos sinulla ei ole mitään sanottavaa, niin jatka vaikka täällä.

Mulla oli linkki artikkeliin, sulla mussutusta.

Kokeile takaisin kun on jotain substanssia.

Nauravan naisen kuvat ei kuulu asiaan.

Nämähän ovat varsin väljiä, kun ne on tarkoitettu mahtumaan myös M65-sarkapuvun päälle. Mittasin kaapista löytyvän 52-koon M62-housun vyötärön, näytti olevan 104 cm. Joten jos puhutaan 100 - 110 cm vyötäröstä, kokoluokka voisi olla 52 - 56, riippuen siitä, haluatko pukea lisää vaatetta alle.
Kiitos paljon vastauksesta !! :)
Nyt vaan ostoksille !!

BTW Karttakirja 1: 400 000 vuosi 1943 tuli eilen! Kivaa katsella ne luovutettut alueet

Noh, @Mustaruuti on SAAB:n markkinoinnissa.

Mites, kun nyt jälkikäteen tutkistelet käytöstäsi, luuletko että sitä voisi parantaa?

On kummallista, että jos F-35:een liittyen esitetään paikkansapitämätön väite, niin kun sitä yrittää oikoa, niin miten vaikeaa se on. Jossain määrin turhauttavaa.

Miten asiaa voisi kehittää?

Sitä arvostaisin esim, jos ottaisit itse ensin asioista selvää, ennen kuin lähdet höökimään. Tässäkin tapauksessa lähdit laukalle ihan väärälle radalle.

Säästettäisiin monta turhaa episodia näin...

Mites, kun nyt jälkikäteen tutkistelet käytöstäsi, luuletko että sitä voisi parantaa?

On kummallista, että jos F-35:een liittyen esitetään paikkansapitämätön väite, niin kun sitä yrittää oikoa, niin miten vaikeaa se on. Jossain määrin turhauttavaa.

Miten asiaa voisi kehittää?

Sitä arvostaisin esim, jos ottaisit itse ensin asioista selvää, ennen kuin lähdet höökimään. Tässäkin tapauksessa lähdit laukalle ihan väärälle radalle.

Säästettäisiin monta turhaa episodia näin...

Niin, laitappa itse niitä lähteitä. Hassua että aina syytät muita "ad hominemista" mutta teet sitä itse jatkuvasti. Katsoppa joskus peiliin.

Niin, laitappa itse niitä lähteitä. Hassua että aina syytät muita "ad hominemista" mutta teet sitä itse jatkuvasti. Katsoppa joskus peiliin.

Eikö se lähde kelvannut? Voin toki laittaa lisääkin jos haluat.

Minulla ei ole mikään ongelma käydä asiallista keskustelua asiallisten ihmisten kanssa. Valitettavasti foorumilla ei F-35-teemasta näytä useinkaan pystyvän. Kaikkea olen koittanut. Mutta mikään ei ole toiminut. Ei oikein enää jaksa huutonaurua. Kerro sinä, miten näkisit homman parhaiten toimivan.

Eikö se lähde kelvannut? Voin toki laittaa lisääkin jos haluat.

Minulla ei ole mikään ongelma käydä asiallista keskustelua asiallisten ihmisten kanssa. Valitettavasti foorumilla ei F-35-teemasta näytä useinkaan pystyvän. Kaikkea olen koittanut. Mutta mikään ei ole toiminut. Ei oikein enää jaksa huutonaurua. Kerro sinä, miten näkisit homman parhaiten toimivan.

Ei meillä toisiaan vastaan ole mitään. :) Joskus vaan tulee mentyä hieman tunteella. Pyydän sitä anteeksi.

Ei meillä toisiaan vastaan ole mitään. :) Joskus vaan tulee mentyä hieman tunteella. Pyydän sitä anteeksi.

Juu ei. Pahoittelut myöskin, että rupesi jo meikäläistäkin ottamaan hermoon. Olisin varmaan pystynyt asiaa muuten paremminkin käsittelemään. Eli pahoittelut tosiaan siitä.

Ja tosiaan, meikäläisen primääri-intressi on käydä mielenkiintoista keskustelua ja ymmärtää asioita. Siksi pyydän myös ihmisiä esittämään perusteluja ja lähteitä. Se usein selventää sitä, miksi ihmiset kirjoittavat jotain mitä kirjoittavat. Ja luonnollisesti se auttaa heitä ymmärtämään asioita.

Ja luonnollisesti, jos sitä pyydän muilta, toimitan lähteet ja perustelut myös itse. Mutta mieluiten koettaa ensin saada muut ymmärtämään asioita omalähtöisesti. Kuvittelisin, että se on hedelmällisempää niin.

Ilman sotahirviä Suomen torjuntavoitto olisi ollut kiistaton. Onneksi saksalaisten ohjus tuhosi hirvien parakit jatkosodan aikana.

Neuvostoliitto koulutti satoja sotahirviä Suomea vastaan - osasivat tunnistaa suomen kielen

Torstai 13.7.2017 klo 06.07 http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201707122200258362_u0.shtml

Hirvenvasoja totutettiin ihmisseuraan jo hyvin varhain ja heitä koulutettiin olemaan reagoimatta laukausten ääniin.

• Neuvostoliitossa 1920-1930-luvuilla kuuluisa eläintieteilijä Peter Manteifel esitti idean hirvien kouluttamisesta sotatarkoituksiin.
  • Hirvenvasoja totutettiin syntymästään lähtien ihmisiin ja laukausten ääniin.
  • Lopulta kokeilu epäonnistui, mutta eräiden lähteiden mukaan puna-armeija kesti talvisodan alun juurikin hirvien ansiosta.

Kokeilu epäonnistui

Vaikka hirvillä olikin sotaeläiminä kiistattomia etuja hevosiin verrattuna, niillä oli yksi puute, jonka vuoksi Neuvostoliiton kokeilu jäi pelkästään kokeilun asteelle.

Hirviä ei lukuisista yrityksistä huolimatta onnistuttu opettamaan kulkemaan isoissa laumoissa, minkä vuoksi Neuvostoliiton johtajan Josif Stalinin visio isoista hirvilaumoista sodassa jäi haaveeksi.

Vuonna 1939 alkaneessa talvisodassa hirviä kuitenkin käytettiin taisteluissa, ja monien venäläisten lähteiden mukaan neuvostoliittolaiset kestivät sodan alun juurikin hirvien ansiosta. Toisen maailmansodan aikana Neuvostoliiton ja Saksan välisten taisteluiden alettua osa hirvistä lähetettiin Valko-Venäjälle, mutta suurin osa jäi säilytykseen erikoiseläintarhaan. Yksi saksalaisten ohjuksista kuitenkin osui silloisen Leningradin lähellä sijaitsevaan erikoiseläintarhaan ja se paloi maan tasalle.

Osa hirvistä onnistui pakenemaan läheisiin metsiin, mutta sotatarkoituksiin niitä ei enää sen jälkeen käytetty. Neuvostoliiton lupaavasti alkanut sotahirvikokeilu epäonnistui.

Sotahirvistä uutisoi ensimmäisenä Yle.

Back