Sekalaista mussuttelua

No hyvä jos rohkeutta riittää. Jos hyvät fyrkat tiedossa, niin mikä ettei.

Ei kai se paljon rohkeutta vaadi mennä jonnekin, olen käynyt vastaavissa maissa ennenkin, kai se rohkeus testattaisiin jos sattuisi jotain.
En silti ole tyhmän rohkeakaan ja haluaisin ajanmukaisen tilannetiedon, varusteet ja jotain kertausta itsensä suojaamiseen.
 
Ei kai se paljon rohkeutta vaadi mennä jonnekin, olen käynyt vastaavissa maissa ennenkin, kai se rohkeus testattaisiin jos sattuisi jotain.
En silti ole tyhmän rohkeakaan ja haluaisin ajanmukaisen tilannetiedon, varusteet ja jotain kertausta itsensä suojaamiseen.
Kyllä tuolla oma ase vyöllä varmaan olisi välttämätön.
Jos siviilinä menet, niin kaipa teillä sitten on palkattuja turvamiehiä.
 

Varustelekalta ostettu M05-naamioverkko on mielestäni liian kiiltävä uutena. Sen takia olen roikottanut vasemmalla oleva verkosta tehty hihaton paita ja oikealla oleva pelkkä verkko muutaman viikon yötä päivää ulkona jotta siitä tulisi sään muokkaama ja auringon haalistama. Nyt ne alkavat olla käyttökelpoisen näköisiä.
 
Ehkä tulossa mahdollisuus lähteä Afganistaniin siviilinä, arvioita maan tilanteesta, mitä varusteita siviili voi kantaa omasuojana ja muuta huomioitavaa tietäjiltä?

Tietenkin ihan ensimmäiseksi mieleen nousee rokotukset, modernit ensiaputarvikkeet ja suojaliivit.

Turvajärjestelyt on sitten sellainen asia joka täytyy selvittää huolellisesti. Jos vastaus on, että ne hoidettu tai selviää, että majoitustiloja vartioi esimerkiksi yksi paikallinen vartija, niin kannattaa jättää väliin.
 
Tuntuu, että dronet muuttavat perusteellisesti



Luettuani yhden kirjan tuolta tuntui jo 3 vuotta sitten.
Mutta silloin se oli ”uusi asia” joten siitä ei sopinut puhua (MR oli vauhdissa).

Sen perintönä sotilaalliset aiheet ovat harvojen herkkua






Ps. Tuossakin ohjelmassa olisi jutun juurta.
 

Varustelekalta ostettu M05-naamioverkko on mielestäni liian kiiltävä uutena. Sen takia olen roikottanut vasemmalla oleva verkosta tehty hihaton paita ja oikealla oleva pelkkä verkko muutaman viikon yötä päivää ulkona jotta siitä tulisi sään muokkaama ja auringon haalistama. Nyt ne alkavat olla käyttökelpoisen näköisiä.
Onko sinulla jo Varustelekaan jokin kantiskortti? Vakuuttavaa settiä näyttää kaikki olevan kaikissa kuvissa.
 
@Herman30 tässä suikka sulle!
http://www.swat.fi/index.php?route=product/product&product_id=5196

IMG_1516-500x500.JPG
 

Varustelekalta ostettu M05-naamioverkko on mielestäni liian kiiltävä uutena. Sen takia olen roikottanut vasemmalla oleva verkosta tehty hihaton paita ja oikealla oleva pelkkä verkko muutaman viikon yötä päivää ulkona jotta siitä tulisi sään muokkaama ja auringon haalistama. Nyt ne alkavat olla käyttökelpoisen näköisiä.
Mitä naapurit sanoo/ajatelevat?...siinä herman yrittää suojata pusikoita :ROFLMAO:
 

Varustelekalta ostettu M05-naamioverkko on mielestäni liian kiiltävä uutena. Sen takia olen roikottanut vasemmalla oleva verkosta tehty hihaton paita ja oikealla oleva pelkkä verkko muutaman viikon yötä päivää ulkona jotta siitä tulisi sään muokkaama ja auringon haalistama. Nyt ne alkavat olla käyttökelpoisen näköisiä.
Ootapa vaan ilta-aurinkoa niin hyvinhän tuo häviää maastoon... well done1:cool:
 
Itävalta-Unkarin Feldkappessa (nimimerkki Herman30 :n kuvassa Svejkin päässä, Ladan piirtämänä) oli liian lyhyt lippa, mutta nahka on paljon parempi kuin pahvikovike kankaan sisässä.
Samaten liian lyhyt oli lippa saksalaisten vuoristojääkärien kenttälakeissa, vapaussodassa valkoisten käyttämässä kenttälakissa (en ole ihan varma oliko tämä saksalaista alkuperää?) ja verikauhassa eli M/36 kenttälakissa.

Sen sijaan sakemannien vuoden 1943 kenttälakissa on juuri sopivan pituinen, pitkähkö lippa, joka suojaa auringon paistaessa matalammaltakin. Tätä ei voi parantaa (no, miehistön lakeissa olisi saanut olla myös nahkainen hikinauha).
Itävallan Bundesheerin sekoitekankaisessa kenttälakissa on suunnilleen saman pituinen lippa, mutta Saksan Bundeswehrin Flecktarn -kuvioisessa taas lyhyehkö ja molemmat on vuorettomina ihan liian keveitä pyrkimyksissä itään.

Lekan M/05 -kankaasta valmistuttamassa verikauhassa on se vika, että kankaan maalamaton, vaalea puoli paistaa läpi, jos laskoksia ei ole tarkasti taiteltu paikalleen ja eikähän ne paikallaan pysy ilman kiinniompelua.

Jos ei välitetä sotilaallisuudesta, niin leveälieriset huopahatut on parasta mitä voi päähänsä pistää kun lämpötila on lämmön puolella. Sekopäinen maailma, joka pitää sellaisia hattuja sopimattomina tai vanhentuneina, mutta mikä minä olen tuomitsemaan.

Mitä tulee puolustusvoimiin, niin sarkakankainen (ei diagonaalikankainen) verikauha takaisin; säilytetään baretti laskuvarjo- ja rannikkojääkäreille.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllähän harmaa verikauha on parhaasta päästä päähineitä. Tänään oli taas metsässä menossa mukana.
 
Back
Top