Sekalaista mussuttelua

Seinäjoen villi länsi, Kasperi. Löytyy kaikkea keskiluokkaisista perheistä köyhien sekä työttömien kautta nisteihin ja muihin rikollisiin. Yleensä rauhallinen, mutta välillä pyssyt paukkuu ja omaisuutta vahingoitetaan. Tämä on sitä aluetta jossa CCW olisi pimeällä monellakin hyödyllinen varuste, tai edes joku kunnon sumu.

Niinpä niin, minä kun olen ajatellut että sitten joskus jos eläkeiässä olisi mukavaa muuttaa juurikin Seinäjoelle. Asuntojen hinnat kun ovat siellä kumminkin toisenlaiset kuin täällä PK-seudulla ja seutu on vähän niin kuin nuoruudesta tuttua.
 
Arvon Reserviläiset, minulla on vahva fiilis pikkuvarpaassani että tänä iltana moni mies ihastuu HUUHKAJIIN.
Tätä kautta on mahdollista panna Suomineidon syntyvyys nousuun.
 
Niinpä niin, minä kun olen ajatellut että sitten joskus jos eläkeiässä olisi mukavaa muuttaa juurikin Seinäjoelle. Asuntojen hinnat kun ovat siellä kumminkin toisenlaiset kuin täällä PK-seudulla ja seutu on vähän niin kuin nuoruudesta tuttua.
Noo, onhan täällä rauhallisiakin alueita. Kototien omakoti- ja rivitalo-alueilta en ole kuullut mitään valitettavaa sukulaisiltani. On voinut säilyttää autoakin maalaiseen tyyliin lukitsematta. Muista kaupunginosista en tietysti osaa sanoa, olen asunut vain Kasperissa ja vähän aikaa Kivistössä. Sevaksen kerrostaloihin vaan tuppaa tulemaan sitä laitapuolen porukkaa täällä Kasperissa. Hyvissä taloissa on aktiivinen porukka aina keräämässä nimiä ja häätämässä niitä häiriökäyttäytyjiä pois. Huumeiden käyttäjien lisääntyminen on iso ongelma, kun vertaa vanhoihin juoppoihin. Ja 80-90-luvulla tämä oli vielä villimpi alue kuin nykyään.

Jouppiin/Katajalaaksoon/Alakylään jos muuttaa, niin pääsee hyvin asioimaan siihen Seinäjoen kalleimpaan latoon (Ideapark). Toki saas nähdä kuinka riittää asiakkaita tai vuokralaisia. Itse rakennuskin on kuulemma vajonnut jo 3cm, kun saviselle pellolle on rakennettu, eikä se ole vielä edes valmis.
 
Noo, onhan täällä rauhallisiakin alueita. Kototien omakoti- ja rivitalo-alueilta en ole kuullut mitään valitettavaa sukulaisiltani. On voinut säilyttää autoakin maalaiseen tyyliin lukitsematta. Muista kaupunginosista en tietysti osaa sanoa, olen asunut vain Kasperissa ja vähän aikaa Kivistössä. Sevaksen kerrostaloihin vaan tuppaa tulemaan sitä laitapuolen porukkaa täällä Kasperissa. Hyvissä taloissa on aktiivinen porukka aina keräämässä nimiä ja häätämässä niitä häiriökäyttäytyjiä pois. Huumeiden käyttäjien lisääntyminen on iso ongelma, kun vertaa vanhoihin juoppoihin. Ja 80-90-luvulla tämä oli vielä villimpi alue kuin nykyään.

Jouppiin/Katajalaaksoon/Alakylään jos muuttaa, niin pääsee hyvin asioimaan siihen Seinäjoen kalleimpaan latoon (Ideapark). Toki saas nähdä kuinka riittää asiakkaita tai vuokralaisia. Itse rakennuskin on kuulemma vajonnut jo 3cm, kun saviselle pellolle on rakennettu, eikä se ole vielä edes valmis.
Seinäjoen Ideaparkin markkina-alue on jäätävän iso. Kattaa Porit, Vaasat ja alueet jossa perheiden koot ovat suuria. Keskiostos tulee olemaan varmasti valtakunnan suurempia.
 
Seinäjoen Ideaparkin markkina-alue on jäätävän iso. Kattaa Porit, Vaasat ja alueet jossa perheiden koot ovat suuria. Keskiostos tulee olemaan varmasti valtakunnan suurempia.
Tuntuu kuitenkin liian isolta ja mahtipontiselta yritelmältä näin pieneen kylään. Hiki tulee kun kulkee kaupan päästä päähän. Itse tuskin käyn siellä kovin usein, Minimani ja Cittari riittää mulle.

Taidan olla aika vaatimaton eteläpohojalaaseksi...
 
Tuntuu kuitenkin liian isolta ja mahtipontiselta yritelmältä näin pieneen kylään. Hiki tulee kun kulkee kaupan päästä päähän. Itse tuskin käyn siellä kovin usein, Minimani ja Cittari riittää mulle.

Taidan olla aika vaatimaton eteläpohojalaaseksi...
Kuten jo laitoin, niin markkina-alue merkitsee.
 

Ei yllätä vähimmässäkään määrin. Putte alkaa olla jo ikämies. Nyt on aika varmistaa oma persaus. Tyylikkäästi eläkkeelle täysin palvelleena Äiti-Venäjän presidenttinä. Syytesuoja ym. muut tulevat kaupan päälle kun seuraajaksi tulee joku lähipiirin käskyläinen. Hälläkö väliä sitten Itä-Ukrainan tilanteesta ja MH17 -tapauksesta kun Vladolf Putler nauttii eläkepäivistään Venäjän valtion suojeluksessa.
 
·

Mikään ei ole pahempaa kuin miesflunssa. Vaihtaisin sukupuoleni välittömästi naiseksi, jos vaan voisin. En usko, että kuukautiset tai synnytyskivut voivat koskaan olla edes etäisesti yhtä kammottavia kuin vartti miesflunssaa.
Tiesittekö, että miesflunssa ei ole pelkkä urbaani legenda, vaan sille on myös evolutiivinen ja biologinen perusta? Miesten immuunijärjestelmä on heikompi kuin naisilla, minkä lisäksi miehillä on matalampi kipukynnys. Miehet kuolevat ja joutuvat sairaalaan tavallisista influenssoista useammin kuin naiset.
Biologisesti tässä on järkeä. Miesten tehtävänä oli olla metsästäjiä ja sotureita. Jos mies lähtee metsälle tai sotimaan sairaana, hän todennäköisesti suoriutuu tehtävästä huonosti ja pahimmillaan onnistuu vain loukkaamaan itsensä ja ehkä jopa häneen luottavat toverit. On siis hyvä, että mies kokee suurta kärsimystä ja tuskaa pienestäkin flunssasta, koska sitten se tollo ei ainakaan lähde heittelemään mammutteja keihäällä ja vahingossa osumaan kaveria polveen.
Mutta ei tuo biologinen perustelu ja selitys paljoa lohduta, kun Viikatemies on ovella ja jokainen yskäisy on kuin vesikidutus Guantanamolla. Kun mies kärsii, niin mies helvetti soikoon kärsii. Eikä tähän kärsimykseen auta viina, terva tai sauna. Ja jos mies kuolee flunssassa, hän joutuu ikuiseen kiirastuleen, jossa miesflunssa ei koskaan lakkaa.
Jumala antoi miehelle suuria etuja verrattuna naisiin. Voimme pissata seisaaltaan ja pystymme kokoamaan Ikean huonekaluja ilman ohjeita. Mutta eipä paljoa inspiroi nämä supervoimat, kun niistä joutuu maksamaan tällaista hintaa.
Tässä ei naura enää Pelle Hermannikaan, koska Pelle Hermannikin koki miesflunssaa.
 
Työpaikalla venäläinen kaveri, jonka kanssa en ollut keskustellut aiemmin, tuli kysymään jotain työasioihin liittyvää. Oli kohtelias kaveri.

Parin minuutin päästä oli selvää että kyseessä on fiksuin tyyppi mitä olen tavannut pitkiin aikoihin.
 
Työpaikalla venäläinen kaveri, jonka kanssa en ollut keskustellut aiemmin, tuli kysymään jotain työasioihin liittyvää. Oli kohtelias kaveri.

Parin minuutin päästä oli selvää että kyseessä on fiksuin tyyppi mitä olen tavannut pitkiin aikoihin.
Totta venäläiset on kyllä fiksuja. Meilläkin oli niitä paljon töissä. Pari nukkui töissä pommiin. Myöhästyivät siis pari tuntia kotiin lähdöstä. Ei hätiä mitään hoksasivat heti leimata tunnit ylitöiksi.
 
Täl hetkel tekis mieli mussutella kreikkalaista ruokaa. mitä vaan kunhan huuhkajat ei ryssisi enää.
 
Totta venäläiset on kyllä fiksuja. Meilläkin oli niitä paljon töissä. Pari nukkui töissä pommiin. Myöhästyivät siis pari tuntia kotiin lähdöstä. Ei hätiä mitään hoksasivat heti leimata tunnit ylitöiksi.

Ei ole pitkäkään aika, kun täkäläinen rakennusurakoitsija löysi virolaiset töömeehensä nukkumasta iltapäiväettoneitaan rakennuslevypinojen takaa. Oli ehdottanut aliurakoitsijalleen, jonka kirjoilla työn raskaan raatajat olivat, näiden heppujen poistamista työmaalta, johon aliurakoitsija: kuule, samanlaisia tulee tilalle.

Anteeksi kansallinen rasismi, koska nukkuvathan suomalaisetkin päikkäreitä töissään, kuten Yliopettaja tossut pöydälle kokoomusedustaja on kertonut.

Olisi tietysti pitänyt oivaltaa raskaimpina työvuosina itsekin tämä mainio keino tasata rasitusta. Typerä kotikasvatus ja vielä hölmömpi työmoraali estivät. :cool:
 
Minusta Turkin aktivoituminen Syyrian suuntaan näkyi eilen Kreikkalaisissa jalkapalloilijoissa. Mutu.
 
Back
Top