Sekalaista mussuttelua

Duoda, duoda, tämä ISIS: Mikäs tässä alamaiden asiassa nyt oikeasti mättää: Normaalistihan alusmaat pistetään Jenkkien "liittoutuman avulla nurin" ja yritetään palatana normaaliin "Dollareilla". Liekö kukaan miettiny, miksi tätä hommaa ei nyt edes yritetä (Joo, ilmaiskut, ei mitään ihmeempää vaikutusta, maajoukot tarvitaan ja jalkaväki ratkaiseen...)?.

Nyt ei "liittouman porukoita" kiinnosta laittaa alamaiden rajoille määräänsä enempää "länsiliittouman jägstereita".

Mutta mitä tekee Puuttini: Pistää porukkaa Syyriaan "kouluttelemaan jne". Vähän kun Jenkit aikoinaan Vietnamissa. Voisiko siis tuossa edellä olla kyseessä "katsellaan, saako Puuttini mitään aikaan": Siis Vietnamin negatiiviset kokemukset ja ootellaan mitä tapahtuu?...

Minusta tässä isossa kuvassa on jotain ihmeellistä, jota itse en ymmärrä :-/... En oikeasti ymmärrä miksi ISIStä ei laiteta matalaksi?. Jos NATO oikeasti lähtisi liikenteeseen (myös maavoimilla), niin veikkaisin jotta ISIS olis nurin alta aikayksikön...

Niin siis ei muuten, mutta jos ISIS laitetaan nurin, ja Syyria ja etc. rauhoitetaan, niin EU:n rajoilla voitaisiin torpata kaikki tulijat takaisin "turvalliseen maahan"...

/veffeade o_O/
 
Duoda, duoda, tämä ISIS: Mikäs tässä alamaiden asiassa nyt oikeasti mättää: Normaalistihan alusmaat pistetään Jenkkien "liittoutuman avulla nurin" ja yritetään palatana normaaliin "Dollareilla". Liekö kukaan miettiny, miksi tätä hommaa ei nyt edes yritetä (Joo, ilmaiskut, ei mitään ihmeempää vaikutusta, maajoukot tarvitaan ja jalkaväki ratkaiseen...)?.

Nyt ei "liittouman porukoita" kiinnosta laittaa alamaiden rajoille määräänsä enempää "länsiliittouman jägstereita".

Mutta mitä tekee Puuttini: Pistää porukkaa Syyriaan "kouluttelemaan jne". Vähän kun Jenkit aikoinaan Vietnamissa. Voisiko siis tuossa edellä olla kyseessä "katsellaan, saako Puuttini mitään aikaan": Siis Vietnamin negatiiviset kokemukset ja ootellaan mitä tapahtuu?...

Minusta tässä isossa kuvassa on jotain ihmeellistä, jota itse en ymmärrä :-/... En oikeasti ymmärrä miksi ISIStä ei laiteta matalaksi?. Jos NATO oikeasti lähtisi liikenteeseen (myös maavoimilla), niin veikkaisin jotta ISIS olis nurin alta aikayksikön...

Niin siis ei muuten, mutta jos ISIS laitetaan nurin, ja Syyria ja etc. rauhoitetaan, niin EU:n rajoilla voitaisiin torpata kaikki tulijat takaisin "turvalliseen maahan"...

/veffeade o_O/

ISIStä ei saada juurittua länsimaisilla maajoukoillakaan pysyvästi, katoavat sunnisiviilien sekaan (joista iso osa tukee heitä). Jonkinlainen paikallinen ratkaisu on löydyttävä. Joko päästetään shiiat taas niskan päälle mutta se on väliaikaisratkaisu, sitä paitsi viimeksi 2008 USA taisteli shiiakapinallisia vastaan. Kestävä ratkaisu olisi jotenkin romauttaa ISISin kannatus sunniheimoissa, mutta MITEN. Kuka täältä sen keksii ja toteuttaa niin lupaan täten omilla henkilökohtaisilla varoillani ostaa hänelle aidon Peltosen sissipuukon - kaiverruksella.
 
Siirto mussutteluun?.

Ok. En yritä enää etsiä perusteluita ja/tai syyllisä/ihmetellä, miten tämä Pakolaisuusaalto EU valtioihin saataisiin kuriin :salut:... Mestari Sipilällä lienee jotain ajatuksia jo valmiina...
 
Suomen sisäinen turvallisuus puolittunut. Paine keskustoihin tosi. Asialle ei voida yhtään mitään? Ihmisen sopeuduttava ympäristöön.
 
Omalla vastuulla sitä maailmalle on joutunut jokainen lähtemään ja iät ja ajat. Niin ovat tehneet suomalaisetkin. Volvon tehdaskaan ei maksanut palkkaa ihan silkasta läsnäolosta, eikä kanadalainen metsäkymppi latonut taaloja käteen, jos ei mottia poikineen päivän mittaan syntynyt.

Pakolaisstatus ensisijaisesti perheille piste. Hökälelaumojen "kotouttamisesta" ei tule mitään missään eikä millään keinolla. Perheet kotoutuvat, jos ovat kotoutuakseen. Muistinvirkistykseksi luin aviisia, jossa haastateltiin näitä jälkimmäisiä "sotapakolaisia" vastaanottoleirissä. Jokaisella oli jotain halua tehdä jotain. Työ ei ollut juurikaan mielessä, vaan futis, ravintolanpito tai joku muu kuusta kotoisin oleva unelma, joka särkyy jo toisena päivänä saapumisesta, kun italialaisen vastaanottokeskitysleirin todellisuus luo esimakua siitä, mikä Onnelassa odottaa.

Kas. Onhan täällä Veli @baikal mukana myös Sekopäisenä mussuttamassa.

Kysyn nyt modeilta: Mikä Erottaa pakolaiskeskustelun ja Sekalaisen mussuttelun?. Oikeasti, onko näillä eroa... Jos ei, niin minusta tämä tråådi Pakolaiset pitäisi pistää telakalle. Sen verran kuitenkin ns. henkilökohtainen aihe on. Jokaisella on luultavasti enempi kuin mielipide, joten tämän tråådin voisi heittää luiskaan ja pakolaiskekustelun aloittaa uudelta pohjalta: Esim, miten estetään, jotta tämänkaltaisia joukkoliikenteitä ei enää kehity?...

IMHO...
 
Kas. Onhan täällä Veli @baikal mukana myös Sekopäisenä mussuttamassa.

Kysyn nyt modeilta: Mikä Erottaa pakolaiskeskustelun ja Sekalaisen mussuttelun?. Oikeasti, onko näillä eroa... Jos ei, niin minusta tämä tråådi Pakolaiset pitäisi pistää telakalle. Sen verran kuitenkin ns. henkilökohtainen aihe on. Jokaisella on luultavasti enempi kuin mielipide, joten tämän tråådin voisi heittää luiskaan ja pakolaiskekustelun aloittaa uudelta pohjalta: Esim, miten estetään, jotta tämänkaltaisia joukkoliikenteitä ei enää kehity?...

IMHO...

Off topicin jatkeena taisi viestisi tulla tänne, vähän kuin viattomana uhrina. Muuten olisi jäänyt irralliseksi, kun ne, joihin vastasit, lähtivät. Sinun jutussasi on kyllä ihan ratkaisukin ongelmaan: Mistralit täyteen

Täällä on itse asiassa ketjusta "Sisäinen turvallisuus" pois otettu islamisointi-off topic. Pakolaisketjun aloittaminen puhtaalta pöydältä johtanee samaan sekasotkuun, joten joko sitä karsitaan tai sitten se varmaan menee kellariin. Rimaa hipoen sitä on voinut vielä framilla pitää.
 
Oliko länsimaiden loppu nyt sitten tässä...
 
Ukki heräsi henkiin keskellä yötä vedenhaku matkalla.
 
Harmaata taloutta valtion ei kannata sallia, mutta pienyrityksistä se nousu lähtee.
Itse olen lopettanut asiointia etnisissa kaupoissa ja pizzerioissa. En tiedä, ovatko ne perheyrityksia..arabit kyllä pitää naiset kotona, ei niitä paljon näy heidän pizzerioissakaan, eikä etnisiä elintarvikkeita myyvässä kaupoissa, joten se sitä perheyrityksista. Siellä on aina useita miehiä muuten tyhjässä kaupassa.

Heidän kauppojen elitarvikkeet eivät pärjää laadultaan suomalaisille elintarvikkeille, vaikka ovat samoissa hinnoissa. Eikä ne ole edes hyvänmakuisia. Esimerkkeja viimeisista kokeiluista: olen kokeillut kaverini mainostama pakaste "kova kana" muslimien kaupasta, eli muninut kana, eikä broileri, jota tuttavani mukaan ei ole "pumpattu hormoneilla". Toista kerta en osta, en ota edes ilmaiseksi. Ihan varmasti oli sulannut ja taas pakastettu, liemeksi sitä en ollut eikä lihaksi. Suomalainen "hormoneilla pumpattu" broileri on parempi.Olen ostanut pakastemakrillia arabeilta kerran, maku oli siinä ja siinä, etten heittanut pois. Seuraavana päivänä en uskaltanut sitä enää syödä, haisi vanhalle, toisin kun suomalaista lohi, jota voisin syödä monta päivä laittamisen jälkeen. Ei voi lähellekään verrata pakaste makrillia tuoreeseen, joka on hiukan kallimpi hallista ostettuna, mutta harmi ettei sitä saa aina. Mehut olivat kamalia ja jotenkin kemikaalisia. Hunaja oli oudon makuinen, maistui siirapilta. Kaupat ovat aina sotkuisia ja likaisiakin.
Mielummin maksan enemmän ja ostan kunnollista lähiruoka ruoka ja syön vähän. Tai ostan vaikka pala parmesania sellaisena ja patonki, tule paljon halvemmaksi kun syö heidät alaarvoisia rasvapommeja, jota ne kutsuvat pitsaksi, täyteet pakasteesta ja niiden laadusta kukaan ei tietä, saatavat olla pelttipurkeissa viikkoja, ja muutenkin paras keino saada suonet tukkoon sellaisilla "pizzoilla". Viimeisen olen jopa oksentanut, kun oli maustettu currylla, eikä ohuen ohuessa pohjassa erottunut yhtään mitään, kaikki oli yhtenä curryllisenä mössönä, mutta rasva valui purona lautaselle syödessään. En luottaa enää mihinkään, mitä ne laittaa ja tarjoaa. Viimeisen pizzani tehnyt oli jotain indialaista syntyperä, kenties pakistanilainen tai ehkä intialainen. En tiedä minkämaalainen oli edellinen omistaja (en ole nähnyt, en hakenut itse) hän kyllä teki syötävät pizzat pari kertaa, mutta tätä viimeista olisi pitänyt kuvata videolle - se oli jotain järkyttävä. Omistajat siinäkin pizzeriassa vaihuvat tiheän, ja raha ne tekevät myymällä kalja lähialkoholisteille, aina siellä samat naamat kesät talvet ulkona tupakalla kun ajan ohi tai kävelen. Nämä taas tuovat sinne oman työttömyyskorvauksen, viettävät siellä aamusta iltaan kalja kiitaten lähes joka päivä, kunnes työttömyyskorvaus on juotu, sitten ovat poissa kunnes saa taas korvauksen. Omistajat ovat myyneet velaksi myös peliongelmaisille eläkkeläisille, kun ne törsäsi heidän auttomateissa eläkkeitä. Sitten yksi tappoi itseään, kun ei kestänyt. Mutta kaikki on laillista kyllä, mutta siihen koko heidän eksotiikka loppukin. Ilta ja yöravintoloista voin vain kuvitella..Muistan yksi uusi ns pizzerian (=räkälän) omistaja tiedusteli tarkkasti kuinka paljon siellä vakiokäyttäjiä, ja tarkoitti nimenomaan alkoholisteja ja muita onnettomia, joita voi käyttää hyväkseen. Sen mukaan hän laskenut tuloja kai. Tästä on vuosia jo, mutta jäi mieleen, koska selvisi että hän on tiedustellut muiltakin minun lisäksi. T.s siinä ne auttavat ihmisiä hautaan joutamalla ne ja syöttömällä erätervellisiset pizzat, ja siinä on heidän "perheyritykset".

Yhdessä arabien omistamasta lihakaupasta olen päättänyt ostaa lihaa, minua hujattu heti, paketista puutui pala, ne menevät leikkamaan niitä muualle, ja kun tulin kotiin, huomasin että onpa sitä vähän, mutta vaaka viimeistään paljastaa että pala puuttuu. Muuten minulla on hyvä visuaalinen muisti, ilman vaakakin tunnen hyvin oman keittokattilan ja paljonko sinne mahtuu lihaa ja paljonko pitää ostaa palana luineen kaikkineen. Toista kerta muslimi myyjä sanoi etten saa valikoida lihat, hän sanoi sitä sillä sävyllä kun olisi tehnyt minulle palvelusta myymällä sitä rasvaista lammasta. Ne ovat tottuneet myös mielestäni puhumaan naisille pomottelevan sävyn ja muutenkin en koskaan kokenut heidät ystävälliseksi. En tiedä miten ne palvelee miehiä, en seurannut, mutta nainen heille näyttää olevan toisen sortin ihminen. Tai sitten heidän kaupat ovat muslimeille, ja meikäläisten ei tarvitse astua niihin.
Se on heidän kultturia kai..mutta mihin minä tälläistä kulttuuria tarvitsen, jos mieli pahoituu kaikesta, mihin ne koskevat, pitää olla koko ajan varuillaan ja joutuu oksentamaankin.
"Etniset" kokeilut loppuneet minulta kokonaan. Eikä kysymys ole rasismista, vaan realismista ja sitä että arvostan laatua. Thaimalaisenkin seisovapöydän jälkeen aina tulee närästys ja joskus ripulikin, vaikka siitä saa edes kulinaristista nautintoa jonkun verran.
Joten syön tästä lähtien vain suomalaisia ja länsimaisia ruokia. Suomalaisen kaupan tuotteita ovat hyvin valvottuja, ja ruoka muutenkin kannattaa valmistaa itse.
 
Viimeksi muokattu:
:rolleyes:

http://www.helsinginuutiset.fi/arti...enemmisto-kannattaa-basaarialuetta-helsinkiin

Helsinkiin halutaan perustaa basaarialue, joka mahdollistaa yrittäjyyden etenkin maahanmuuttajille.

Terhi Koulumiehen (kok.) tekemän valtuustoaloitteen on allekirjoittanut 43 valtuutettua. Allekirjoittajia on jokaisesta poliittisesta ryhmästä, yhteen laskettuna enemmistö valtuutetuista.

– Esitämme, että kaupunki toimii aloitteentekijänä basaarialueen perustamiseksi Helsinkiin yhdessä soveltuvien yhteistyökumppanien kanssa. Basaarissa aloittavat yrittäjät voisivat myydä tavaroita ja palveluita mahdollisimman matalan kynnyksen mallilla. Siten voimme kannustaa heikommin työllistyviä väestöryhmiä, kuten maahanmuuttajia, yrittäjyyteen ja itsensä työllistämiseen, aloitteessa perustellaan.

Aiemmin Tuomas Rantanen (vihr.) on esittänyt etnistä kauppahallia Itäkeskukseen.

– Tuolloin hanke kaatui siihen, että kauppahallille ei löytynyt sieltä sopivaa tonttia. Tässä uudessa aloitteessa ei oteta tarkkaa kantaa basaarin sijaintiin vaan jätetään se kaupungin harkittavaksi. Tilojen ei myöskään tarvitsisi olla pysyvät, vaan kyseeseen voisi aluksi tulla joiksikin päiviksi kasattava ja purettava katettu alue. Siten tilavuokrat pysyisivät myös mahdollisimman edullisina aloitteleville yrittäjille, Koulumies kertoo.
Nehän ovat ihan pihalla tosielämästä! Missä ulottovuudessa he ovat?

Mitä ne siellä basaareissa myy? Souvenireja, joita kirpparit ovat pullollaan? Samoja mausteita ja pähkinöitä, jotka ovat suomalaissa kaupoissa? Näissä on edes merkinnat viim.myyntipäivä. En ostaisi ikinä mausteet avoimista säkeistä, koska niissä voi vaikka mitä ja mausteet väljähtyy nopeasti, vaikka kuin eksottiselta säkit näyttäisivät. Halal lihat? Olen maistanut, suomalainen on paljon perempi.
Halpa rasva tihkuvia pizzoja suomalaisista pakasteista? Vai tekevätkö omia? Ei kiitos, olen maistanut jo. Ties mistä valmistettu kebab? Heillä on jo nyt puoliksi tyhjät siivottomat kaupat ja ravintolat lähiöissä, ja Hakaniemessä, räkälät alkoholisteille joka lähiössä. Vai meinävätkö laittaa heidät saman katon alle, jotta heidän vuokrat alenisi tai peräti veronmaksajat maksaisivat sen heidän puolestaan? Olen käynyt muslimimaissa elintarvikekaupoissa, ihan samanlaisia sotkuisia ja sekavia täälläkin. Eikä heidän tuotteet ole edes hyviä. Eivätkä ne paranee vaihtamalla nimikkeita.
 
Viimeksi muokattu:
Itse olen lopettanut asiointia etnisissa kaupoissa ja pizzerioissa. En tiedä, ovatko ne perheyrityksia..arabit kyllä pitää naiset kotona, ei niitä paljon näy heidän pizzerioissa eikä etnisiä elintarvikkeita myyvässä kaupoissa, joten se sitä perheyrityksista.
Käy pihliksessä kehä ykkösen kupeessa http://online.ruokamestari.fi

Koko perhe duunissa ja naiset ei piilossa.
 
Käy pihliksessä kehä ykkösen kupeessa http://online.ruokamestari.fi

Koko perhe duunissa ja naiset ei piilossa.
Liian kaukana, enkä ota enää riskia vain sen takia että siellä naiset eivät ole piilossa. Pizzalista näyttää kyllä laadukkammalta kun keskivertopaikoissa. Täälläkin on yksi arabien tai turkkilaisten ravintola, jossa kuvissa on kauniit annokset, kävimme kerran ja oli pettymys. Sellaista pizza jota olen syönyt New Yorkissa ei Suomessa saa ikinä. Eikä siellä ollut ainuttakaan arabia keitiössä.
 
Liian kaukana, enkä ota enää riskia vain sen takia että siellä naiset eivät ole piilossa. Pizzalista näyttää kyllä laadukkammalta kun keskivertopaikoissa. Täälläkin on yksi arabien tai turkkilaisten ravintola, jossa kuvissa on kauniit annokset, kävimme kerran ja oli pettymys. Sellaista pizza jota olen syönyt New Yorkissa ei Suomessa saa ikinä. Eikä siellä ollut ainuttakaan arabia keitiössä.
No Nykin vanhimmassa pizzeriassa https://en.wikipedia.org/wiki/Lombardi's_Pizza käyneenä, en ole kovin innoissani.

Myöskään pizza 80-luvun alkupuolella Italiassa oli kovin erilaista ja yksinkertaisempaa kuin silloin harvoissa paikoissa Suomessa ja nykyään. Nyt pizza on aika samanlaista Rooman laitamilla kuin Suomessa. Tosin on valkoinen pizza "Pizza Blanco" ilman tomaattikastiketta ja "Pizza Rosso" tomaattikastikkeella.

Se ei kuitenkaan ole syy dissata yrittäjiä. Ja tuo mainitsemani paikka ei ole ensisijaisesti pizzamesta vaan lounaspaikka.

Edit: Ja jenkeissä 70-luvulla, pizza oli aika samanlaista kuin nykyään? Jenkkipizza syntyi työläisten ruokana italialaisten yrityshenkisten maahanmuuttajien myymänä telakoiden ja teollisuuslaitosten ulkopuolella.

....

Ja jos palataan aiheeseen, työllistymisen esteitä sekä kantaväestöllä että humanitaarisen maahanmuuton osalta on liian hyvä sosiaaliturva.Suomeksi sitä kutsutaan nimellä kannustinloukku, ruotsiksi on osuvampi "flitfälla" eli ahkeruusloukku.
 
Viimeksi muokattu:
Tämä on taas niin keskusjohtoista että. Ei myyntikojuja tarvitse yhteen paikkaan ahtaa. Hieman normienpurkuapeliin ja monestavkeskustan paikasta löytyy tilaa muutaman kojun/katoksen laittamiseen. Esim. Roomassa se toimii niin.

Ehkäpä täytyy olla yhdessä paikassa niin hygieniatarkastaja voi käydä kieltämässä kaikki yhdellä käynnillä. Eikä tämä ole edes vitsi, ihan kantaväestöltäkin tupataan kieltää lähes kaikki elintarvikkeisiin liittyvät touhut, niistä ollaan aika tiukkoja. Liian tiukkoja, väitän ja perusteluna se että erinäiset yrittelijät ovat lupia saaneet sen jälkeen kun niistä on tullut kohuja sosialistisessa mediassa. Jos kieltämiseen olisi vahvat perusteet niin en usko että SoMella olisi vaikutusta virkamiesten päätöksiin.
 
Sellaista pizza jota olen syönyt New Yorkissa ei Suomessa saa ikinä. Eikä siellä ollut ainuttakaan arabia keitiössä.

Minä.en ole pakasteiden makuun tottuneena hirveän vaativa pizzan suhteen, mutta jos haluaa Helsingissä erityisen hyvää pizzaa, Ruusulankadulla on ravintola Villetta aika legendaarinen. Onko ne nyt sitten italialaistyylisiä pizzoja (NYKissä en ole käynyt niin en tiedä mitä siellä on). Tuonne pitää varata pöytä, paikka niin suosittu, mutta hinnatkin silti ihan suht kohtuullisia.
 
Jotain tarttis tehdä, mutta kukaan ei tiedä mitä. Pakolaisvirrat lisääntyvät tehdään ihan mitä tahansa joten tämä kriisi pitäisi ratkaista siellä missä se on syntynyt, mutta pirullako sen ratkaiset kun hämmentäjiä on enemmän kun keittoa ja lusikoita.

Tässä tilanteessa on jokseenkin yhdentekevää mistä maasta löytyy parhaat pitsat, mutta jos minulta kysytään niin Italiasta löytyy huonoimmat, heti Saksan ja Sveitsin jälkeen :D
Kun mikään vanha ei toimi enää ja on vain vahingoksi, silloin pitää keksia uutta. Ja oikeastaan se on jo keksitty, mutta se ole kovin mieluisa korville: lopettaa tämän sairaan altruismin ja uskottelun että rahat kasvaa puussa. Kaikki migrantitit eivät integroitu kaunista puheista huolimatta ja ne ovat valtioille vain suuri rasite. Ja heitä on valtaosa. Heidän joukosta on myös suuri osa puhtaasti elintasopakolaisia, joilla ei edes ole tarkoitusta tehdä työtä, koska ne ovat hyvin tietoisia ettei Suomessa tarvikaan, köyhistä Agrikan maan tulijoille minimitoimentulo asuntoinen terveydenhuoltoineen on unelmien täyttymyys ja katto. Kuvitella että heidät lapset joskus ehkä tekevät työtä, on sinisilmäistä ja tyhmä. Musliminaiset eivät tee työtä, heillä työtä tekee mies, ne itse tämän korostavat. Muslimi mies ottaa toisen ja kolmanteen vaimon, jos pystyy elättämään heidät. Suomessa heille on taivas - ei tarvitse elättää itse, valtio elättää, joten vaimoja voi olla vaikka kuinka paljon. Muslimi miehissa joka 5-6:s radikalisoitu, koska islam on itsestään sellainen - perustaa radikalisoitumiselle. Tosiasioista ei pääse pakoon, vaikka kuin yrittää sulkea silmät.

Ja pizzoista: kyllä oli huonot pizzat Italiassa, olen sama mieltä, mutta arabit ja hindut pizzeria-räkälä bisneksessä tekevät Suomessa pizzoja, joita voi verrata tappoaseksi, ne ovat huippuepätervellisia. Vaikka pizzan ei sitä tarvitse olla.
 
No Nykin vanhimmassa pizzeriassa https://en.wikipedia.org/wiki/Lombardi's_Pizza käyneenä, en ole kovin innoissani.

Myöskään pizza 80-luvun alkupuolella Italiassa oli kovin erilaista ja yksinkertaisempaa kuin silloin harvoissa paikoissa Suomessa ja nykyään. Nyt pizza on aika samanlaista Rooman laitamilla kuin Suomessa. Tosin on valkoinen pizza "Pizza Blanco" ilman tomaattikastiketta ja "Pizza Rosso" tomaattikastikkeella.

Se ei kuitenkaan ole syy dissata yrittäjiä. Ja tuo mainitsemani paikka ei ole ensisijaisesti pizzamesta vaan lounaspaikka.

Edit: Ja jenkeissä 70-luvulla, pizza oli aika samanlaista kuin nykyään? Jenkkipizza syntyi työläisten ruokana italialaisten yrityshenkisten maahanmuuttajien myymänä telakoiden ja teollisuuslaitosten ulkopuolella.

....

Ja jos palataan aiheeseen, työllistymisen esteitä sekä kantaväestöllä että humanitaarisen maahanmuuton osalta on liian hyvä sosiaaliturva.Suomeksi sitä kutsutaan nimellä kannustinloukku, ruotsiksi on osuvampi "flitfälla" eli ahkeruusloukku.
Kyllä pizzoja on monenlaisia, itse söin jenkeissä pizza rossoa, jossa oli mozzarellan lisäksi pecorino (parmesaani tyyppinen juusto), ja myös pizzan, jossa oli anjovista ja muita täyteitä. Oli hyvin maukas, eikä ollut rasvainen, oliiviöljykin maistui ja tomattikastike oli talossa tehtyy. Ensimmäisen kerran ymmärsin miksi italialainen keittiö on niin suosittu myös vasta Kanadassa, silloin maistoin pastan, kaikissa muodoissa, mm täydetyt cannelonit(ko?), joista oli tyrmistynyt, jos joku maku voi olla parempi, niin en tiedä sitten..kun rajansa on kaikilla :rolleyes:
Arabit ja hindut Suomen pizzerioissa tekevät vaarallisia rasvapommeja jotka eivät pysy kasassa millään jos niitä nostaa. Ja ne tukki suonistot.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top