Sekalaista mussuttelua

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miheikki
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Tänään on sekin ihme tapahtunut, Frejan rekka hiosti perässä Kausala - Nastola välillä n. klo 1400 aikoihin, ajoin rajoitusten mukaan tasan 80kmh ja Arolassa 60 kmh. Tyyppi roikkui lähituntumassa vlikuttelipitkiä ja ajoi pitkätpäälllä jos vastaantulioita ei ollut, turva väli tuli heti kun Säyhteen liittymänkohdalla seriffi piti tutkaa, muutoin ajoi tappituntumalla. Kyydissä oliani ihmetteili että wtf. onko tämä sitä nk. liikenne raivoa ja soitetaanko 112. Harmi että autoni perän ajotallennin oli niin lumen peitossa etten saanut episodia tallennettua. Nastolan huudeilla käännyin 12 tieltä pois niin Frejan kuski soitti torvea jatkaessaan matkaa Lahden suuntaan.
Jos se 360°n ajotallennin taakseppäin ei olisi ollut lumen pettämä, niin olisin lähettänyt ko. videon kuljetusliike Frejalle ja Poliisille ihmeteltäväksi.

Kirjoitin 21pv. painostavasta kokemuksesta kun rekka hiostaa "tappituntumalla " takaluukussa, nyt näyttää tämä turvavälistä piittaamattomuus eskaloituneen Leppävirran onnettomuudessa. Rekkakuskin reaktiokyky oli jäännyt edelliselle tauolle. Epäilen että tämä ei jää viimeiseksi, jos tuosta turvavälistä ei välitetä hitustakaa.
Harmittaa uhrien ja heidän omaisten puolesta todella valtavasti, kun on 2022 Joulu ja lähestyvä uusivuosi 2023 jäämässä lopuksiäksi takaraivoon :mad: .

Foorumin ammattikuskeille, älkää kiirehtikö muita viattomia tielläliikkujia sairaalakuntoon ja vielä vähemmän viimeiseen lepoon.
Miettikää miten se kaluston saa seis, keli kuin keli.

 
Viimeksi muokattu:
Koronaviruksesta. Eräs tuntemani herrasmies, diplomi-insinööri, on vakuuttunut, että koronavirus levitettiin maailmaan lentokoneesta käsin, sanoo tuntevansa tuon koneen lentäjänkin, ja itsensä olevan kansainvälisen vakoilun kohde, koska autotallissaan työn alla oleva ikiliikkuja saattaisi viedä maailmanlaajuiset energiayhtiöt konkurssiin. Siitä todisteena hän oli löytänyt autonsa takalamppuun kätketyn venäläisen seurantalaitteen, minkä hän oli toimittanut jollekin salaperäiselle taholle eteenpäin, joten en voinut siihen tutustua. Mitä tällaiseenkin voisi sanoa. Tuli mieleen tuosta Rautjärven kirkonpolttajan tapauksesta.
 
Kirjoitin 21pv. painostavasta kokemuksesta kun rekka hiostaa "tappituntumalla " takaluukussa, nyt näyttää tämä turvavälistä piittaamattomuus eskaloituneen Leppävirran onnettomuudessa. Rekkakuskin reaktiokyky oli jäännyt edelliselle tauolle. Epäilen että tämä ei jää viimeiseksi, jos tuosta turvavälistä ei välitetä hitustakaa.
Harmittaa uhrien ja heidän omaisten puolesta todella valtavasti, kun on 2022 Joulu ja lähestyvä uusivuosi 2023 jäämässä lopuksiäksi takaraivoon :mad: .

Foorumin ammattikuskeille, älkää kiirehtikö muita viattomia tielläliikkujia sairaalakuntoon ja vielä vähemmän viimeiseen lepoon.
Miettikää miten se kaluston saa seis, keli kuin keli.

Tämä tappituntumalla ajaminen on paha tapa, jota yritän itse aktiivisesti omalta kohalta korjata ja korjata myös koulutettaviltani.
Ikävä kyllä tuohon aiempaan kirjoitukseesi liittyen voisin todeta, että mikäli mittarisi on näyttänyt 80km/h, on hyvin mahdollista että takana se on näyttänyt 65-75km/h johtuen mittarivirheistä, joista hlöautot monesti kärsii. Isojen mittarit kalibroidaan säännöllisesti tarkastuksissa.
 
Minulla oli joskus vanhempi herrasmies oikein eläinlääkäri, naaupurina ja tiedusteli minulta ammattia.. sanoin että olen itse oppinut astronautti ja siksi tässä meillä pörrää erillaisia lentokoneita hyvinkin matalalla ja väki vilkuttaa sieltä koneista meille..
Ei sen jälkeen kysellyt mitään, nosti tavatessamme aina hattua ja toivotti hyvät päivät... RIP hienot käytöstavat.
 
Viimeksi muokattu:
Tämä tappituntumalla ajaminen on paha tapa, jota yritän itse aktiivisesti omalta kohalta korjata ja korjata myös koulutettaviltani.
Ikävä kyllä tuohon aiempaan kirjoitukseesi liittyen voisin todeta, että mikäli mittarisi on näyttänyt 80km/h, on hyvin mahdollista että takana se on näyttänyt 65-75km/h johtuen mittarivirheistä, joista hlöautot monesti kärsii. Isojen mittarit kalibroidaan säännöllisesti tarkastuksissa.
Ei 65km/h ole väärin jos on paska keli, kaikki ei ole "teiden sankareita"
 
Ei 65km/h ole väärin jos on paska keli, kaikki ei ole "teiden sankareita"
Äsken luin amerikkalaiselta foorumilta erään kirjoituksen yhdeltä joka oli ollut tiellä tässä viimeisessä lumimyrskyssä. Pahimmillaan ei nähnyt kuin 10feet eli kolmisen metriä auton nokan edessä. Oli ollut pakko seurata navigaattoria jotta löytäisi poistumisrampin moottoritieltä. Tuollaisessa säässä 20km/h;kin saattaa olla liikaa.
 
Tämä tappituntumalla ajaminen on paha tapa, jota yritän itse aktiivisesti omalta kohalta korjata ja korjata myös koulutettaviltani.
Ikävä kyllä tuohon aiempaan kirjoitukseesi liittyen voisin todeta, että mikäli mittarisi on näyttänyt 80km/h, on hyvin mahdollista että takana se on näyttänyt 65-75km/h johtuen mittarivirheistä, joista hlöautot monesti kärsii. Isojen mittarit kalibroidaan säännöllisesti tarkastuksissa.
Kiitos vastauksesta, tiedustelen miksi kotimaiset raskaat ajoneuvot ajavat ylipäätään oikeata nopeutta yli, esim. 88kmh 80kmh alueella, vai kuvittelenko vain, ajan kotimaassa vuodessa n. 70k ympäri suomea, en ole valmis ajamaan ylinopeutta esim. sinne Arolan tms. tolppaan jos vaikka Frejan kärryn vetäjä hiillostaa takapuskurissa torvea soittaen ja valoja vilkuttaen, harmittaa kun en saanut kilpeä ylös, tai jos oikein halunnut niin olisin saanut. Mutta olen aikuinen ja asemani takia yritin käyttäytyä, antaa hänen mennä menojaan hiostamaan muita kanssa liikkujia.

Jos saisin päättää niin raskaisiin ajoneuvoihin tulisi adaptiivinen valvonta eteenpäin sitä mukaan kun perässä puskijoita ilmenee.

Mutta veli crane, halusin mieleläni jakaa näitä tuntoja ja tunnut selvästi olevan hyvällä asenteella liikkeellä, siitä kiitos😊
 
Äsken luin amerikkalaiselta foorumilta erään kirjoituksen yhdeltä joka oli ollut tiellä tässä viimeisessä lumimyrskyssä. Pahimmillaan ei nähnyt kuin 10feet eli kolmisen metriä auton nokan edessä. Oli ollut pakko seurata navigaattoria jotta löytäisi poistumisrampin moottoritieltä. Tuollaisessa säässä 20km/h;kin saattaa olla liikaa.
Minulla on kokemusta autolla ajosta Miamissa "vesisateessa" ei nä eyhtään mitään viemärit ei rotvallin reunoissa vedä, vaikka on suomeen verrattuna todella isot.
Canadassa et pääseulko-ovesta ulosi kun on hiemäa yöllä hipsinyt lunta, no onneksi ovet aukeavat sisäänpäin ja ivoi kuitenkin kaivautua ulos, mökillä Alaskassa vaikeudet hieman kovempia.
 
Ei 65km/h ole väärin jos on paska keli, kaikki ei ole "teiden sankareita"
Tässähän on se vaikeus. Se mikä on toisista kauhea keli, on toisille arkea.

Jos olet ainoa joka ei uskalla ajaa 80kmh ja keräät valtavan jonon perääsi, saattaa olla järkevää ja turvallista päästää taakse kertynyt letka ohi, ajamalla pysäkille tai vastaalle turvalliselle levennenykselle. Kovin usein tuntuu, ettei kuitenkaan muisteta katsoa peileihin, vaan jurnutetaan rystyset valkoisena.
Järki siis aina mukana.
 
Tässähän on se vaikeus. Se mikä on toisista kauhea keli, on toisille arkea.

Jos olet ainoa joka ei uskalla ajaa 80kmh ja keräät valtavan jonon perääsi, saattaa olla järkevää ja turvallista päästää taakse kertynyt letka ohi, ajamalla pysäkille tai vastaalle turvalliselle levennenykselle. Kovin usein tuntuu, ettei kuitenkaan muisteta katsoa peileihin, vaan jurnutetaan rystyset valkoisena.
Järki siis aina mukana.
Tähänkin auttaa turvaväli, kuski sen päättää. Jos joku kääntyy vasemmalle, ei me jyrätä sen yli vaikka mikä olisi nopeus rajoitus. Pelisilmä, sitä minä korostaisin. En syytä ketään, mutta opitaan kaikki, itse toimin maalla merellä ja ilmassa, muut huomioon ottaen, turvallisuus ensin.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: EK
Tässähän on se vaikeus. Se mikä on toisista kauhea keli, on toisille arkea.

Jos olet ainoa joka ei uskalla ajaa 80kmh...
Asiahan on monesti niin että näkyvyys lähes nollassa ja silti löytyy niitä jotka uskaltavat ajaa 100km/h tai enemmän luottaen tuuriin käytännössä. Jos ei näe tarpeeksi pitkälle eteensä tuskin muutkaan takanatulevat näe ja sietää vähentää nopeutta.
 
Back
Top