Sekalaista mussuttelua

Katselen Viron uutisia netistä ja mainostauolla tuli: 6-pack ½l AleCoq - 3.99 eur. Miksei meillä voi olla tuollaisia hintoja...

Jumatsukka! Ehdin itse just kipaista kauppaan ennen meille kansalaisille 'terveelliseksi' maarattya kellonaikaa (paikallinen kulmakauppa Stadissa), ja oli lonkero 3,79 EUR... siis kaupassa. Ja siis yksi tolkki. Oi tosin 'pint' kun muutakaan ei loytynyt, kai ne ylimaaraiset 68 millilitraa siina maksaa hunajaa sitten... ei perkele viimeiset pari vuotta taalla Suomessa ollessa meikalaisen ruokakori (joka on ilman koiranmuonia, ne tulee muualta pl. jotkut satunnaisherkut) pysynyt kokoonpanoltaan ja ravintoarvoltaan ja merkeiltaankin aika standardina suoraan sanottuna, mutta hinta noussut lahes 20%... selkeasti yli 15%. Sorry tassa on vanha mutu-mussutusfiilis mutta joku tassa vetaa valista, ja pahasti. Ja nyt kun kaupunkien kivijalkakaupat meni Keskolle, meno vaan pahenee... ja Lidl ei voi laajentaa, koska kylttien muodoissa on jotain omituista vai mita helvettia se nyt oli... ja lahin loytyy keskustasta ja on aivan liitokseen asti taynna matuja jotka eivat osaa punnita, puhua normaalila aanella, jonottaa yms.
End of rant/
 
Lisää viro-tietoutta. Telkkarissa menossa Rare Exports-elokuva. Sudenkuoppaan pudonnutta tonttua näyttelee virolainen Peeter Jakobi (kuoli 2014).
Eräs hänen tunnetuimmista rooleista filmissä on Ivo Schenkernberg. https://en.wikipedia.org/wiki/Viimne_reliikvia

ivo.jpg
 
Ivo Schenkenberg on ollut olemassa, oli aatelinen.
Tullut kuulisaksi siitä että tappoi entisen renkinsä joka oli saanut kaupunkilaisen oikeudet ja täten ei enää ollut entisen isäntänsä omistuksessa.
Schenkenberg mestattiin 1579 sen takia etu- ja pääportin välissä Harjuportilla Tallinnan vanhassa kaupungissa.

Se paikka on tässä nykyään, mestauspaikka merkity kivellä katuun. https://goo.gl/maps/rBZV2Z8BcSK2

https://et.wikipedia.org/wiki/Ivo_Schenkenberg
 
No huh. On ajat muuttuneet siitä kun itse olin vastaavassa tilanteessa väsäämässä ruotsin läksyjä ja ainekirjoituksia 90-lvun jälkipuoliskolla. Minä kirjoittelin talvisodan ankarista torjuntataisteluista ja Neuvostoliiton häikäilemättömästä aggressiosta pientä Suomea kohtaan.

Ohoh, teillä on ollut joko mahtavat aihevaihtoehdot, tai sitten vapaavalintainen "joku muu, mikä" -kohta ;)

Itse muistan, että lukioaikainen äikänmaikka oli nuori ja vaalea, ehkäpä max 25-vuotias neitokainen, joka piti tukkaansa leikattuna siten että se oli juuri ja juuri silmien yläpuolella. Hänellä tuntui myös AINA olevan yksi ilme naamalla, peruslukemilla, vaikkei mikään tylsä ollutkaan. Ennemminkin sellainen viileän sexy, sellaista Susan Ivanova -henkeä... (taidan muistaa hyvin viehättävät naiset)

Kerran tuli tunnilla puolustusasioista puhe, ja opettaja oli tällä ammattiarmeija-linjalla, kuulemma sota ei enää ole sellaista korpisotaa vaan ammattilaisten hommaa. Minä sitten kirjoittamaan kiihkeän, mutta perin vähäiseen ymmärrykseen perustuvan vastapuheenvuoron aiheeseen seuraavassa ainekirjoituksessa. Oma ymmärrykseni perustui lähinnä Operation Flashpoint -peliin, mutta siltä pohjalta perustelin miksi asevelvollisuus on Suomelle ihan must. Oli siinä varmaan jotain oikeitakin kohtia, mutta muuten lienisi nykyisin kiusallista luettavaa. Pointsit kuitenkin sille viileän vaalealle opelle, jonka nimen olen unohtanut, ilmeisesti inrovertin lukiopojan vastauksen into riitti peittämään asiaosaamisen aukkoja siinä määrin että sain hyvän arvosanan.

Aika paljon tämän näköinen nainen ja ilme:
Short-summer-haircut-for-women-2013.jpg
 
Ohoh, teillä on ollut joko mahtavat aihevaihtoehdot, tai sitten vapaavalintainen "joku muu, mikä" -kohta ;)

Itse muistan, että lukioaikainen äikänmaikka oli nuori ja vaalea, ehkäpä max 25-vuotias neitokainen, joka piti tukkaansa leikattuna siten että se oli juuri ja juuri silmien yläpuolella. Hänellä tuntui myös AINA olevan yksi ilme naamalla, peruslukemilla, vaikkei mikään tylsä ollutkaan. Ennemminkin sellainen viileän sexy, sellaista Susan Ivanova -henkeä... (taidan muistaa hyvin viehättävät naiset)

Kerran tuli tunnilla puolustusasioista puhe, ja opettaja oli tällä ammattiarmeija-linjalla, kuulemma sota ei enää ole sellaista korpisotaa vaan ammattilaisten hommaa. Minä sitten kirjoittamaan kiihkeän, mutta perin vähäiseen ymmärrykseen perustuvan vastapuheenvuoron aiheeseen seuraavassa ainekirjoituksessa. Oma ymmärrykseni perustui lähinnä Operation Flashpoint -peliin, mutta siltä pohjalta perustelin miksi asevelvollisuus on Suomelle ihan must. Oli siinä varmaan jotain oikeitakin kohtia, mutta muuten lienisi nykyisin kiusallista luettavaa. Pointsit kuitenkin sille viileän vaalealle opelle, jonka nimen olen unohtanut, ilmeisesti inrovertin lukiopojan vastauksen into riitti peittämään asiaosaamisen aukkoja siinä määrin että sain hyvän arvosanan.

Aika paljon tämän näköinen nainen ja ilme:
Short-summer-haircut-for-women-2013.jpg

Joo näin tosiaan oli. Valitsin ainekirjoituksissa yleensä aina sen viimeisen vaihtoehdon "joku muu omavalintainen aihe." Aika militaristisia oli ajatukset jo tuolloin :)

Tiedän tunteen noista naismaikoista. Itselläni oli yläasteella aivan pirun hyvännäköinen alle kolmekymppinen historianope. Kun maailmansotien historia sattui vielä yhden jakson aiheeksi niin pääsin loistamaan open silmissä tiedoillani. Olin tähän naiseen aivan lääpälläni ja pyysin jopa tukiopetusta, mutta "ovela" juoneni päästä lähempiin väleihin oli arvatenkin liiankin läpinäkyvä. :oops:

Se oli suunnilleen tämännäköinen. Tosin silmälaseja ei käyttänyt lainkaan.

2625863.jpg
 
mutta "ovela" juoneni päästä lähempiin väleihin oli arvatenkin liiankin läpinäkyvä. :oops:

Myrskyisä erektio tms saattaa tosiaan jossain tilanteissa paljastaa erinäisiä taka-ajatuksia :D

Meillä oli historianopettajana rietas vanhempi sinkkutäti, joku asui mäyräkoiransa kanssa ja puhui kaksimielisyyksiä, joita kaikki eivät ymmärtäneet, päätellen siitä että usein olin itse ainoa joka ajatteli "hehheh". Sekin oli ihan hauskaa, ei ehkä ihan samalla tavalla.
 
Joo näin tosiaan oli. Valitsin ainekirjoituksissa yleensä aina sen viimeisen vaihtoehdon "joku muu omavalintainen aihe." Aika militaristisia oli ajatukset jo tuolloin :)

Tiedän tunteen noista naismaikoista. Itselläni oli yläasteella aivan pirun hyvännäköinen alle kolmekymppinen historianope. Kun maailmansotien historia sattui vielä yhden jakson aiheeksi niin pääsin loistamaan open silmissä tiedoillani. Olin tähän naiseen aivan lääpälläni ja pyysin jopa tukiopetusta, mutta "ovela" juoneni päästä lähempiin väleihin oli arvatenkin liiankin läpinäkyvä. :oops:

Se oli suunnilleen tämännäköinen. Tosin silmälaseja ei käyttänyt lainkaan.

Katso liite: 7225

Oho! Onko Paivan Minkki -ketju Joulun kunniaksi riistaytynyt taysin villiksi..?? Sopii minulle, oman kokemukseni (jota on valitettavasti jonkinverran) mukaan tamannnakoiset typykat eivat paljoa 'sekalaista mussuttelua' kuuntele, vaan pitaa olla valmiit iskurepliikit, vakaa aikomus ja paalua muuallakin kuin etupuntissa... muuten paadyt kaivamaan sita kolmea egea yodosassa tai tappelemaan taksijonossa, molemmat samaa shittia tahan vuodenaikaan... ainakin metsan lapsena on vahan helpompi haivyttaa jahtipoliisit lahimetsaan kun ne ei nae persettaan pidemmalle ja itse tiedat kaikki sudenkuopat koska olet ne naama edella joskus testannut ja tetsannut... vaitetysti:D.
 
Nuori mies, sina jos kukaan tiedat etta ainoa mika palaa on riihikuiva raha jos lahdet vakavissasi naisiin :)!

Voi elämä...niitä metrisiä Prisman kuitteja pitkälti kolminumeroisella loppusummilla kerran-pari viikossa... :D

Ja kaikki tämä plus lääkärilaskut, jumalattomat vesimaksut ym YHDEN naisen takia. Onneksi ei ole käynyt flaksi useammin... :rolleyes:

Edit: Oikeasti halvimmaksi tulisi hankkia seksuaalipalvelut alan ammattilaisilta, tekisi vaikka oikean kilpailutuksen ja solmisi sopparin tietystä tiheydestä.
 
Viimeksi muokattu:
Voi elämä...niitä metrisiä Prisman kuitteja pitkälti kolminumeroisella loppusummilla kerran-pari viikossa... :D

Ja kaikki tämä plus lääkärilaskut, jumalattomat vesimaksut ym YHDEN naisen takia. Onneksi ei ole käynyt flaksi useammin... :rolleyes:
Mitä sitä mies ei tekisi naisen tähden... liha on heikko:)
 
Mitä sitä mies ei tekisi naisen tähden... liha on heikko:)

Niin, minäkin olen ihan vakuuttunut siitä että haluan olla suurperheen isä...vapaa-ajallakin vaan menisi turhaan rahaa...kaikki vaan pikkuharmeja jos silloin tällöin la-iltaisin saunan jälkeen hitunvinkula vilahtaa... :D
 
Niin, minäkin olen ihan vakuuttunut siitä että haluan olla suurperheen isä...vapaa-ajallakin vaan menisi turhaan rahaa...kaikki vaan pikkuharmeja jos silloin tällöin la-iltaisin saunan jälkeen hitunvinkula vilahtaa... :D
Joskus tuota asiaa kavereiden kanssa tuumailtii.. pienessä sievässä tottakai.. että jos asian hoitaisi kertakorvauksella ja ilman mitään sitoumuksia, panos/tuotos suhde tulisi paljon, paljon edullisemmaksi! Siis taloudellisesti ajatellen. Mutta minkäs teet....
 
Joskus tuota asiaa kavereiden kanssa tuumailtii.. pienessä sievässä tottakai.. että jos asian hoitaisi kertakorvauksella ja ilman mitään sitoumuksia, panos/tuotos suhde tulisi paljon, paljon edullisemmaksi! Siis taloudellisesti ajatellen. Mutta minkäs teet....

Jos laskee vielä vapaa-ajalleenkin jonkun vaatimattomankin arvon niin asia sen kuin vahvistuu... :)
 
Jos laskee vielä vapaa-ajalleenkin jonkun vaatimattomankin arvon niin asia sen kuin vahvistuu... :)
Meidän toverikunnan mietintö päätyi lopuksi seuraavaan: "jos ero tulee, vapailta markkinoilta ei kannata lähteä uuutta hunajapuppelia hankkimaan, vaan Saksanmatkailu tai yhym.yhym.. joku muu
vaihtoehto on hauskempaa/halvempaa!!"

Tämä siis teoriassa;)

Toistaiseksi meidän remuremmistä kylläkään kukaan ei ole eronnut... vielä.:D
 
Eihän sitä nyt portaita ilman suomalaisen kaikkitietävän virkamiehn lupaa voi noin vain mennä purkamaan... joku roti siinäkin touhussa pitää olla...? :confused:

Puurakennelmien purkaminen rasistisessa ja monikulttuurisuusvastaisessa tarkoituksessa luvanvaraiseksi, taannehtivana lainsäädäntönä!
 
Viime talvena olin ilta kävelyllä metsäisellä kävelytiellä mikä tavallaan yhdistää kaksi asuinaluetta. Huomasin, että viereisellä aukealla liikkuu kuutamon valossa jotain, pysähdyin ja kettuhan se siellä. Katselin kettua pitkään paikoillani siinä metsän reunan pimeydessä. Sitten käännyin ja lähdin kävelemään ja huomasin, että risteävällä tiellä minua tuijotti nainen aivan paniikissa ja lähti saman tien rivakkaa vauhtia kävelemään juuri siihen suuntaan mihin itsekin olin ajatellut meneväni...

Nainen kääntyili koko ajan taaksepäin ja luuli siis, että minä häntä olin kyttäilemässä... Pakko oli lähteä aivan eri suuntaan kun en kehdannut naisparalle mitään huutaakkaan"kettua minä vain katselin", kun varmaan olisi sydärin saanut...
 
Back
Top