Sekalaista mussuttelua

Mediat viskelevät hevosenpäitä. Karun vaikutelman luomisella pyritään antamaan jokin vaikutelma.

Tiedotusvälineet tietävät mitä tekevät. He kirjoittelevat asioita harkittuun suuntaan. Tiedotusvälineet näyttää olevan niiden ihmisten hallussa joille kansa on väline heidän sotaisten tavoitteiden saavuttamiseksi ja tässä tiedotusvälineet auttaa pitämällä kansan kyykyssä ja ruodussa sillä tavalla, että kansa on ohjailtavissa kuin pelokas mullilauma. Mediat antaa satikutia kansalle, samaan aikaan hyvät veljet saavat hääriä vapaasti koska media pitää kansan huomion toisaalla.

Tiedotusvälineiden pitää provosoida tapahtumia, että he saavat uutisoitavaa, toimittaja ärsyttää haastateltavan riehumaan studiossa, tilanteen kiristäminen epäluottamusta ja vastakkainasettelua rakentamalla ja siten asioiden kärjistyminen takaa, että uutisoitavaa löytyy.

Tiedotusvälineillä voi olla vaikutusta talouskehitykseen sitä kautta, että tiedotusvälineet kylvävät henkisellä kyykytyksellä ja pelottelulla alakuloa ihmisiin, joka näkyy taloudellisen aktiviteetin heikentymisenä.

Tiedotusvälineet ovat aivan eri tavalla vastuussa asioiden kehittymisestä kuin tavallinen meikäläinen. Tiedotusvälineiden pitäisi kääntää tyylilaji, luonne, jolla tiedotusvälineet toimii. Tiedotusvälineet kärjistää ja lietsoo ja yrittää saada kansan mölisemään. Tiedotusvälineiden pitäisi pyrkiä edistämään rauhallisia mielialoja ja lisäämään luottamusta.

Jos yrittää liennyttää ja luoda luottamusta huomaa, että tiedotusvälineet luo epäluottamusta, ristiriitoja, vastakkainasettelua. Tiedotusvälineet pyrkii luomaan ikävää ihmiskuvaa ja ikävää ilmapiiriä. Tiedotusvälineillä on niin kuin protesti kaikkea luottamusta ja liennytystä ja positiivisuutta ja rauhallisen mielialan ylläpitämistä vastaan.

main-qimg-cbe18f33b536ce2dc9c19ce9a23eb419


Tiedotusvälineitä vaivaa krooninen vallanhimo, jota se toteuttaa sillä helpoimmalla tavalla: kansalaisten pelottelemisella.

Median itsensä imagomainonta on epäonnistunut, mitenkäs se näin, median pitäisi olla imagomainonnan asiantuntija etenkin omalla kohdallaan. Mahtaa olla imagomainonta epäonnistunut, jos toimittajia vihataan. Media ei selvästikään yritä myydä itseään tai tehdä hyviä juttuja, he yrittävät vain saada huomiota huutamalla.

44384d1335553251-i-en-stall-med-utsikt-d2_tegneseriemat_ob_148674a.jpg


Vapaalla pitää laittaa pelottelumediat kiinni.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli taas kaytya jonkun ketunlenkin kautta Quoralla, sielta loytaa suht jarkipaisen selvityksen jopa maailman epatodennakoisimpiin skenaarioihin... hauska sattuma on etta jos vastaajan etukirjaimet swapataan, saadaan sukunimeksi lahestulkoon... Captain, Enola Gay. BOOM.


Based on Your Interests • 2014
What is the correct procedure when flying a passenger plane if a nuclear weapon is detonated nearby?


Tim Hibbetts
, Naval Aviator, Airline Pilot, Landing Signal Officer
389.3k Views • Upvoted by Dave Inch, Captain, B-787
Answer featured in The Huffington Post.
Tim is a Most Viewed Writer in Airplane Piloting.

I love the way this question is worded! Let me get to that in a little bit.

What would I do in this circumstance? Cruising along at 34,000', checking the weather in Los Angeles, sipping on a club soda, and on the horizon, a new sun grows out of the desert, all the nearby air and dust fleeing before it?

Easy. I'd freak—the hell—out.

And now for answering the question:
There is no procedure for that. Your drink slips slowly from your hand, the radio begins to crackle ominously in one ear, and slow, inarticulate expletives start stumbling out of the guy next to you. Just like in the Bikini films—not to be mistaken with the bikini movies—you can see the shock wave expanding, ripping up the earth below, cleaving through the atmosphere toward you. Time's not giving you many options, maybe turn into it or away from it, but there's no checklist, no recommendations from the manufacturer. Hopefully you'll survive the blast. Or maybe hopefully you won't? Start looking around for more blasts. Is this Armageddon or just a lone idiot? Regardless, it's a seminal event in the history of mankind and you have a front row seat. Joy.

So, the electromagnetic pulse (EMP) takes out all of the electronics—the information on exactly what happens is incomplete, but let's assume. Most airliners can fly fine with zero electrical energy, especially older Boeing aircraft like the 757 and 767. Most modern ones have back-up systems in case they lose power in distant locations, all the way to empty batteries. The engines are gravity and suction fed when the pumps shut down, the hydraulics are powered by the engines, and the standby instruments don't need much. The standby gyro has its own battery, so it's likely going to start tumbing, but as long as you can stay clear of clouds (regular and nuclear), things should be fine. The gear may not come down, but that's not a big worry right now. Now, you just want to get to an airfield that you think will be able to take you and will have a change of pants on hand.

Since air traffic control is likely down, all those no-radio (NORDO) procedures you memorized are down the drain. It's now just see and avoid—big sky, little airplane theory. Pull out some charts, look at landmarks, navigate to where you think you might be able to land. The main thing you're doing now is driving away from the blast, calculating your range and how far you can go before you are forced to land. Everyone else on board is freaking out, too, including the flight attendants. Get them to start handing out all of the alcohol onboard to as many people as they can. You don't want one rager; you want 100 mellows. Congratulate yourself on not throwing up. Much.
Updated Aug 13View Upvotes
 
Toimittajilla on paljon syitä levitellä kostomielessä myrkkyjä. Esimerkiksi internetin tulo kaatoi koko ansaintalogiikan. Toimittajia ei ohjaa tiedonvälitys vaan tavoite pyyhkiä virneet. Toimitus sulkee ovensa ja irtisanoo toimittajat koska kukaan ei näe tarvetta tilata lehteä, uutiset saa netistä ilmaiseksikin. Toimittajakunta purkaa katkeruuttaan kuin paikkakunnalta tehtaan menettäneet demarit.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli taas kaytya jonkun ketunlenkin kautta Quoralla, sielta loytaa suht jarkipaisen selvityksen jopa maailman epatodennakoisimpiin skenaarioihin... hauska sattuma on etta jos vastaajan etukirjaimet swapataan, saadaan sukunimeksi lahestulkoon... Captain, Enola Gay. BOOM.


Based on Your Interests • 2014
What is the correct procedure when flying a passenger plane if a nuclear weapon is detonated nearby?


Tim Hibbetts
, Naval Aviator, Airline Pilot, Landing Signal Officer
389.3k Views • Upvoted by Dave Inch, Captain, B-787
Answer featured in The Huffington Post.
Tim is a Most Viewed Writer in Airplane Piloting.

I love the way this question is worded! Let me get to that in a little bit.

What would I do in this circumstance? Cruising along at 34,000', checking the weather in Los Angeles, sipping on a club soda, and on the horizon, a new sun grows out of the desert, all the nearby air and dust fleeing before it?

Easy. I'd freak—the hell—out.

And now for answering the question:
There is no procedure for that. Your drink slips slowly from your hand, the radio begins to crackle ominously in one ear, and slow, inarticulate expletives start stumbling out of the guy next to you. Just like in the Bikini films—not to be mistaken with the bikini movies—you can see the shock wave expanding, ripping up the earth below, cleaving through the atmosphere toward you. Time's not giving you many options, maybe turn into it or away from it, but there's no checklist, no recommendations from the manufacturer. Hopefully you'll survive the blast. Or maybe hopefully you won't? Start looking around for more blasts. Is this Armageddon or just a lone idiot? Regardless, it's a seminal event in the history of mankind and you have a front row seat. Joy.

So, the electromagnetic pulse (EMP) takes out all of the electronics—the information on exactly what happens is incomplete, but let's assume. Most airliners can fly fine with zero electrical energy, especially older Boeing aircraft like the 757 and 767. Most modern ones have back-up systems in case they lose power in distant locations, all the way to empty batteries. The engines are gravity and suction fed when the pumps shut down, the hydraulics are powered by the engines, and the standby instruments don't need much. The standby gyro has its own battery, so it's likely going to start tumbing, but as long as you can stay clear of clouds (regular and nuclear), things should be fine. The gear may not come down, but that's not a big worry right now. Now, you just want to get to an airfield that you think will be able to take you and will have a change of pants on hand.

Since air traffic control is likely down, all those no-radio (NORDO) procedures you memorized are down the drain. It's now just see and avoid—big sky, little airplane theory. Pull out some charts, look at landmarks, navigate to where you think you might be able to land. The main thing you're doing now is driving away from the blast, calculating your range and how far you can go before you are forced to land. Everyone else on board is freaking out, too, including the flight attendants. Get them to start handing out all of the alcohol onboard to as many people as they can. You don't want one rager; you want 100 mellows. Congratulate yourself on not throwing up. Much.
Updated Aug 13View Upvotes
Tuota oli muuten mietitty.
Ja fiksu veto tuo viinaidea.:)
 
Noh eipa oltu taalla ainakaan mietitty, siella vaan yksi Captain Tibbets pudotti Presidentin kaskysta yhden ydinlatauksen ensimmaista kertaa koskaan maailmassa... ja lopputulos tokan Nagasakin latauksen jalkeen oli ettei niita enaa ikina pudotettu, mika lienee tarkeinta, bro!
Shalom, sanoo valtio joka ei niita ikina omista/ kayta/ tunnusta..
 
Moldovassa on hallituksen muodostamiseen liittyvää epävakautta niin tähän kerrontaan liitetään aika tutun näköisiä elementtejä. Ensin tiedotusväline kuvailee kuinka kansa osoittaa mieltä ja sitten siihen viereen on aseteltu toinen ihan eri uutinen jossa kerrotaan, että joka päivä 7200 lasta syntyy kuolleena. Sillä yritetään pelotella ihmisiä. Se ei ole ainakaan sattumaa, että protestointiuutinen ja kuolemauutinen ovat aseteltu vierekkäisiin elementteihin. Ja vielä selvempää se on koska useampi eri media käyttää tätä samaa elementtiä, se tulee silloin täysin selväksi ihmisille.

Ihmiset tajuavat, että heitä yritetään alistaa jolloin syntyykin käänteisellä logiikalla toimiva vaikutelma eli ihmiset provosoituvat, että oho, systeemi haluaa pelotella meitä ja sitten mennään parlamenttiin rytinällä ja mediat tekee reportaasia tapahtumista. Kun toimitus elää uutisista niin kyllä se on aika varmaa, että niitä tehdään vähän avittamalla tapahtumia. Koko uutismedia on omistautunut nimenomaan mielialojen kiristämiselle koska se takaa uutismedioille leivän. Jos halutaan tapahtumien jälkeen kerätä kaikki provokaattorit talteen niin siihen pitää sisällyttää myös mediat. Media jos kuka on terroristin palveluksessa tehdessään terroristista maailmankuulun.
 
Viimeksi muokattu:
"Tietokone" tarkoittaa tässä yhteydessä siis elektromekaanista laskinta, ei 'tietokonetta' nykyaikaisessa mielessä.
B-29:n kauko-ohjattu puolustusaseistus ei ollut ainutlaatuinen, samantapainen oli mm. He-177:ssä, joskin selkeästi pienemmässä mittakaavassa. Joitain muitakin taisi olla, Me-210 ainakin.
Joskus luin kuvauksen että Koreassa ainakin aluksi MiGit tuppasivat olemaan liian nopeita noille laskimille. Suihkukonetta vastaan kulmanopeus saattoi tietysti nousta liian suureksi jo tornin kääntönopeudenkin suhteen?



Kun B-29 tuli käyttöön tositoimiin niin oli käynyt jo selväksi ettei pommikoneet selviä ilman hävittäjien suojaa.
Kohteessa jossa on hävittäjiin tukeutuva ilmapuolustus.
Joten siitä olisi kannattanut tehdä ”karvalakki malli”, jossa olisi ollut vain taka-ampumo.
Kuten tehtiinkin kun Japania lähdettiin polttamaan.
Koneen hinta olisi pudonnut ja pommikuorma kasvanut.

Ajatus toteutui vasta tässä.


images

9e94e368fbb7af999966c8fbf2e6df01.jpg
 
Tätä etumoottori juttua kun jatketaan, niin kuullostaa kovin oudolta, että tuolaisen dieselmoottorin alkuperäisiin suunnitteluparametreihin kuuluisi minkääntasoinen ballistinen suojavaikutus... Valurauta/alumiini/kumiletku Vs. RHA. Ainakin tavallisista siiviilimoottoreista mennään monesta kohtaa läpi tavallisilla siviilkalipeereillakin että heilahtaa. Tokihan tuossa tulee sitten sitä "spaced armour" efektiä ja ties mitä, mutta vähän ohuelta (pun int.) kuullostaa tuo moottorin suojaavuus vs. ihan oikea panssarointi.

Jos nyt vertailee vähän muihinkin niin ei tuo paksuus tai kulma ole mitenkään poikkeuksellinen.
T72:ssa on vähän jyrkempi ja Leopard 2 taasen loivempi.
Eikä tuo paksuuskaan mikään ihme ole.
images
images


Mutta luukuu on aina heikko kohta kokonaisuudessa ja luukku etupanssarissa ????
 
Oletteko koskaan tulleet ajatelleeksi, että Pietari kantoi miekkaa sotilaiden tullessa vangitsemaan Jeesusta puutarhassa? Miten vielä tuossa vaiheessa Pietari olisi saattanut kantaa miekkaa Jeesuksen seurassa, ellei sillä olisi ollut joku tarkoitus ja Jeesuksen myönnytys. Kyllä ihmisellä on aina ollut oikeus puolustaa itseään. Pietari sivalsi vangitsijalta korvan irti, mutta tässä tapauksessa se oli kuitenkin silloisen esivallan vastustamista ja muutenkin vangitseminen kuului suurempaan suunnitelmaan Jeesuksen tehtävän täyttymiseksi.

Jep. Näistähän voidaan vääntää ikuisesti, mutta kaiken kaikkiaan, voiko kukaan kuvitella Jeesusta soimaamassa jotain Talvisodan sotilasta, haukkuen että olisi pitänyt vain kääntää Stalinille toinen poski?
 
merkava5.jpg


Jos moottorin siirtäisi taakse?

Eikö tuosta vaunusta tulisi todella takapainoinen?

Moottorin paikan voisi luulla määränneen, vaunun painopisteen paikka.
 
tuli tällainen vastaan enkä oikeen tiennyt mihin tämän tuuppaisi koska on kuitenkin mielenkiintoinen juttu...?

http://pjarvinen.blogspot.nl/2016/01/valvova-silma-taivaalla-jlens.html


Valvova silmä taivaalla (JLENS)

Muutama viikko sitten ajoin Arizonassa ja vastaan tuli Yuma Proving Ground -- yksi maailman suurimmista sotilaskoealueista. Yhdysvaltojen armeija testaa siellä tykkejä, miinoja, ohjuksia, pommeja sekä erilaisia suojautumiskeinoja mm. tienvarsipommeja vastaan. Googlensatelliittikuvassa alueen rakennukset näkyvät hyvin, samoin niiden lähellä oleva Laguna Army Airfield -lentokenttä.


Yuma Proving Ground.
Ajaessani koealuetta halkovaa 95-tietä pohjoiseen huomasin taivaalla jotain erikoista: valkoinen esine, joka oli kuin liimattu kiinni taivaankanteen:


Mikäs siellä taivaalla on?
Olemme nähneet erilaisia mainospalloja, jotka pyörivät ja heiluvat narunsa varassa tuulessa, mutta tämä oli jotain muuta. Täydellinen liikkumattomuus teki siitä aavemaisen ja synnytti painostavan vaikutelman. Joku todellakin katseli taivaalta ja seurasi kaikkea maassa tapahtuvaa liikennettä.

Lähikuva 200-millisellä putkella kertoi, millaisesta laitteesta oli kyse (kuvauspaikka Google Mapsin kartalla tässä linkissä):


Taivaan valvova silmä.
Laite on JLENS (Joint Land Attack Cruise Missile Defense Elevated Netted Sensor System), jota käytetään ilmasta suoritettavaan valvontaan. Kehittyneillä tutkillaan se tarkkailee autoja, laivoja ja ilmaliikennettä. Tietoliikenne kulkee liikuteltavalle maa-asemalle valokuitukaapelia pitkin. Tekniikka on upouutta -- valvontapalloja on rakennettu vasta neljä kappaletta ja yksikköhinta on 175 miljoonaa dollaria.

Kiinnostava yksityiskohta on laitteen täydellinen valkoisuus. Ei numeroita, ei merkintöjä, ei edes USA:n lippua. Laite on täysin anonyymi eikä paljasta mitään valvojasta, mutta valkoisen värinsä ansiosta se erottuu hyvin sinistä taivasta vasten. Nämäkin luultavasti tarkoin harkittuja valintoja.

JLENS sai kiusallista julkisuutta lokakuussa 2015, kun alus karkasi Pennsylvaniassa. Se ajelehti yli 200 kilometriä ja veti perässään kahden kilometrin pituista kaapelia, joka aiheutti maassa sähkökatkoja ja muuta vahinkoa. Ars Technican uutinen kertoo tapahtuneesta. Sen kuvasta käy ilmi myös aluksen valtava koko: pituus on 70 metriä ja läpimitta 24 metriä.

Nyt tulee se kiinnostavin osa: mihin USA tarvitsee jälleen uutta tiedustelulaitetta, ja vieläpä oman maan rajojen sisällä? Ilmeisesti yhtenä tavoitteena on havaita ja torjua nelikoptereilla ja drone-lennokeilla tehtäviä hyökkäyksiä. Halvat harrastajakopterit pystyvät kantamaan muutaman kilon räjähdekuorman, ammattilaitteissa hyötykuorma voi olla yli kymmenen kiloa. Terroristien käsissä kauko-ohjattava lentopommi tekisi pahaa jälkeä. Remeksen Jäätyvä helvetti -kirjassa pienellä nelikopterilla tuhotaan Ylen Pasilan lähetystorni.

Tulevaisuudennäkymä on pelottava: jonain päivänä tällaisia valvontalaitteita saattaa päivystää suurkaupunkien yläpuolella eikä mikään pääse pakoon niiden silmiltä ja tutkilta. Tekniikan lisäksi laitteella on psykologinen, alistava vaikutus. Sen ymmärtää vasta jouduttuaan itse tarkkailun kohteeksi.
 
Torjutaanko panssareita vieläkin haloilla ja polttopulloilla..Virossa on käytössä uudempaa kalustoa..
sivulaskuri


Julkaistu: 25.1. 11:02


NATO
Viro esitteli ”panssarivaunun tappajaansa” Tallinnan lähistöllä. Puolustusministeriltä selkeä viesti Venäjälle.
Viron armeija on käyttänyt ensimmäistä kertaa uutta panssarintorjuntaohjustaan. Maan sotilasvoimat esitteli superohjustaan Kuusalun ampuma-alueella Tallinnan lähistöllä viime viikon lopulla.

Javeliniksi kutsuttu ohjus on poikkeuksellisen tehokas panssarintorjunta-ase, koska ohjus iskee panssarivaunuihin ylhäältä alaspäin. Panssarivaunujen panssarointi on heikoin vaunun katolla.

Kohde lukitaan superohjuksen järjestelmään, minkä jälkeen ohjus etenee itsenäisesti. Javelin tekee nopean kaaren ilmassa iskeytyäkseen panssarivaunuun yläilmoista. Superohjus voidaan laukaista myös suoralla lentoradalla helikoptereita ja rakennuksia tuhotessa.

- Se on erittäin tehokass, suorituskykyinen ja maailman edistynein panssarintorjuntajärjestelmä. Olemme erittäin, erittäin tyytyväisiä, Viron armeijan edustaja Veiko-Vello Palm toteaa Reutersille oheisella videolla.

Viron armeija on käyttänyt Javelin-ohjusta Afganistanissa, Irakissa ja myös Virossa aikaisemmin, mutta tuolloin kyseessä on ollut amerikkalaisjoukkojen käyttämät asejärjestelmät. Nyt Viro on hankkinut Yhdysvalloilta omat Javelin-järjestelmänsä.

Viro hankki 40 miljoonalla eurolla 80 Javelin-järjestelmää. Lisäksi Virolla on optiosopimus Yhdysvaltojen kanssa 40 lisäjärjestelmän hankinnasta. Viron puolustusviranomaisten mukaan yhden Javelin-ohjuksen laukaisu maksaa noin 73000 euroa.

Viron puolustusministeri Hannes Hanson mukaan Javelin-järjestelmän hankintaprosessia nopeutettiin Krimin tapahtumien jälkeen vuonna 2014.

- Ja nyt näemme tässä lopputuloksen. Meillä on nopeasti liikutettava, erittäin tehokas asejärjestelmä käytettävissämme, puolustusministeri totesi.

Viro ja muut Baltian maat ovat olleet huolissaan Venäjän agressioista Krimin valtauksen jälkeen. Javelin-järjestelmän käyttöönoton nopeuttaminen on yksi Viron sotilaspoliittisista vastauksista Venäjän politiikkaan.
Teppo Kuittinen

Suomen armeijalle ei näitä varmaankaan saa hankkia. Venäläiset ja Pariisin rauhansopimus kieltää?
 
Back
Top