Sekalaista mussuttelua

Jos on viron kansalainen, niin miten auto osuu seisomaan kaupungin vuokrakerrostalon pihalla? Ei kai ulkomaalainen Suomessa saa kunnalta vuokrakämppää? Vai pelataanko tässä niin että toinen puoliso on kirjoilla Suomessa ja hoitaa asunnon nimiinsä ja isäntä jää kirjoille Viroon mahdollistaen edullisemman auton käytön pariskunnalle. Saako siinä tapauksessa Suomessa kirjoilla oleva myösajaa sitä puolison viro- autoa?

Mua kiinnostaa nämä kuviot koska arvelen olevan paljon eriarvoisuutta siinä kun ulkomaalaiset kikkailee Suomessa itselleen edullisimmat kustannustasot.
.
Suomessa kirjoilla oleva, ei ainakaan ennen saanut ajaa Ruotsalaista autoa, jos ei omistaja istunut kyydissä. Kai sama pätee Virolaisiinkin autoihin.
 
Toinen ihmetyksen aihe, koskien virolaisia, on mitä olen useasti lukenut faseryhmästä "virolaiset Somessa". Eli haetan kuski joka ajaisi auton laivalta pois, itse kyllä sitten jatketaan sen jälkeen. Eli ovatko kännissä ja pelkäävät ratsiaa satamassa vaiko eikö ole korttia ja sama pelko?! Jos ei voi ajaa laivalta pois miten voi yleensäkään ajaa? Mysteri minulle.
Ei minulla yleensä ole mitään virolaisia vastaan, onhan naistystäväkin virolainen. Mutta nämä edestakaisin Suomen ja Viron väliä ramppaavat puolirikolliset kalevipojat voisi kyllä painua vittuun ja pysyä Virossa .
 
Voi olla että tiedetään että on nk haku päällä ja oletetaan että auto pysäytetään satamassa. Jos tulee jalkamatkustajana, kiinnijäämisen riski on pienempi.
 
Joskus eräs samassa firmassa töissä ollut ja omakotitalonkin suomessa omistava virolainen kertoi että Viron rekisterissä olevan auton katsastus hoitui kätevästi lähettämällä Viroon tutulle katsastusmiehelle samassa kirjekuoressa auton rekisteriotteen ja pari seteliä, myöhemmin rekisteriote saapui takasin Suomeen leimattuna.
 
Joskus eräs samassa firmassa töissä ollut ja omakotitalonkin suomessa omistava virolainen kertoi että Viron rekisterissä olevan auton katsastus hoitui kätevästi lähettämällä Viroon tutulle katsastusmiehelle samassa kirjekuoressa auton rekisteriotteen ja pari seteliä, myöhemmin rekisteriote saapui takasin Suomeen leimattuna.
Ysärillä ehkä noin, mutta ei Viro enää tuollainen villilänsi ole.

Eipä silti, kävihän Turussakin hiljattain käry autoliikkeen katsastuksesta. Tehty vain paperilla kymmeniä katsastuksia.
 
Hong vitun kong, alas kommarit, vapaus, kapitalismi, voitto
 
Jos on viron kansalainen, niin miten auto osuu seisomaan kaupungin vuokrakerrostalon pihalla? Ei kai ulkomaalainen Suomessa saa kunnalta vuokrakämppää? Vai pelataanko tässä niin että toinen puoliso on kirjoilla Suomessa ja hoitaa asunnon nimiinsä ja isäntä jää kirjoille Viroon mahdollistaen edullisemman auton käytön pariskunnalle. Saako siinä tapauksessa Suomessa kirjoilla oleva myösajaa sitä puolison viro- autoa?

Mua kiinnostaa nämä kuviot koska arvelen olevan paljon eriarvoisuutta siinä kun ulkomaalaiset kikkailee Suomessa itselleen edullisimmat kustannustasot.
.
Voithan sinäkin muuttaa vaikka viroon vuokralle, eikä sinun tarvitse olla viron kansalainen. Voi olla esim. suomessa töissä ja siksi asuu vuokralla. Puoliso saa ajaa autoa. Toki kun ei sen enempää tiedä ei sen tarkemmin voi sanoa. Mutta ei siis mikään laki estä EU kansalaisia asumasta/vuokraamasta asuntoa suomesta, kunnan taikka yksityisen.
 
Tein oman ennätykseni.

Lähdettiin mökiltä Sitikalla (esiteini ei olisi liikahtanut ilman) mustikkametsään. Vaimo ajoi kiesin metsäautotiellä...............................................

Pohjasta se vaan kiinni otti kunnolla ja setä asuu lähellä, saatiin pukeilla multa & kasvusto ttuun. Loppupeleissä tämä oli minun vikani pelkääjän paikalta. Ni.

Luoja auta Saatana (varoiksi kumpaankin suuntaan).
 
Voi olla esim. suomessa töissä ja siksi asuu vuokralla. Toki kun ei sen enempää tiedä ei sen tarkemmin voi sanoa. Mutta ei siis mikään laki estä EU kansalaisia asumasta/vuokraamasta asuntoa suomesta, kunnan taikka yksityisen.
Ei kielläkään. Mutta kunnan vuokra-asuntoja on käsittääkseni pk seudulla vähän ja etupäässä annetaan Suomeen veroja maksaville tai sosiaalisin perustein suomalaisille. Ylimäärää ei tietääkseni ole vapaille markkinoille. Joku kikka kakkonen varmaan on viritetty jos verot Viroon maksava saa asua Suomessa kaupungin kämpässä.
.
 
Mikäs ihmeen kieli tuo oli? "Sea Gang" oli ainoa joka kuullosti samalta kuin mandariini-kiinan "Xiang Gang", eli "Tuoksuva satama", i.e. "The Fragrant Harbour", eli "Hong Kong" länsimaisittain, mutta muuten tuo ei kyllä kuulostanut kantonin-kiinalta.
Kuulosti enemmän eestin ja norjan rakkauslapselta??

Esim. Da feng on englantilaisittain typhoon. Suomeksi taifuuni. Kiinaksi -da on iso ja -feng on tuuli...

noh, nää on sekalaisia mussutteluja.

Veli @tulikomento , osanottoni vanhempasi poismenosta. Oma faijani kuoli joulukuussa 2019, mutta olen sinua 10 vuotta vanhempi.
I'm sorry for your loss, brother.
 
Viimeksi muokattu:
Käärmeöljykauppias! Vedonlyöjä! Bitcoin-ostaja!
 
Vetelin Magnan vitosen pohjilta kieliopin ja svensk-språgika Tinttien kanssa.

Wanna-be-hipsteri! Itämeren vegaani miinus kana! Jaltan sytytyksen ajoiotus! Turun funikulaari!
Valapatto! Johtuen ainoastaan siitä että kuulemma funikulaari on viruksen aiheuttaman sulun aikana toiminut luotettavammin kuin koskaan, satarosenttisesti :) !
Itse valmistajakin on huolissaan... ei kai nyt perhana tullut myytyä liian hyvää liian halvalla?!?

Noh, ei nyt sentään.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top