Sekalaista mussuttelua

Olin tänään Vappu-markkinoilla, kävin jonkun kommunisti-puolueen kioskilla juttelemassa politiikkaa. Kerroin aika suoraan että "Olen käytännössä kaikessa eri mieltä kuin he, ja vastustan kommunisteja henkeen ja vereen. Mutta silti pidän tärkeänä että he ovat olemassa."

Sain ihan lämpimän vastaanoton. Kertoivat hymyillen että kun viimeksi keräsivät puoluerekisteriin tarvittavat 5000 kannatusilmoitusta niin kohtuullinen määrä tuli kaltaisiltani aatteen periaatteellisilta vastustajilta.
 
Laitoin jo musiikkiketjuun mutta pakko se on leuhottaa vieläkin. Tällainen toistaitoinen (mitä nyt faijalla remonttifirma oli ja minä vanhin & ainoa poika) kun pääsee välillä näyttämään Stanleytä kolmituumaiselle ja veistelemään vähän sormeenkin, tappelemaan sanallisesti muijan kanssa ja voittamaan sen... Sitten katsoa päältä kuinka jälkeenjäävät osaavat asiansa. Nassakkaa!
Tein siskontytölle aikanaan parven.

Satuttiin kavereiden kesken käymään siellä joskus ja esittelin taidonnäytettäni. "Käytitkö rottaa loveuksiin", kysyivät :rolleyes:
 
Olin tänään Vappu-markkinoilla, kävin jonkun kommunisti-puolueen kioskilla juttelemassa politiikkaa. Kerroin aika suoraan että "Olen käytännössä kaikessa eri mieltä kuin he, ja vastustan kommunisteja henkeen ja vereen. Mutta silti pidän tärkeänä että he ovat olemassa."

Sain ihan lämpimän vastaanoton. Kertoivat hymyillen että kun viimeksi keräsivät puoluerekisteriin tarvittavat 5000 kannatusilmoitusta niin kohtuullinen määrä tuli kaltaisiltani aatteen periaatteellisilta vastustajilta.

Marketissa käydessä kuuntelin pari minuuttia sos.demi-puhujaa torilla. Oli selvästi valinnut salkustaan puheen, jossa otettiin huomioon se, että torin kuulijoiden keski-ikä oli varmasti kuusviis ja kuoleman väliltä.
 
Tein siskontytölle aikanaan parven.

Satuttiin kavereiden kesken käymään siellä joskus ja esittelin taidonnäytettäni. "Käytitkö rottaa loveuksiin", kysyivät :rolleyes:
Vastaavanlainen kokemus itsellä.
Ajanlaskun alkupuolella olin "suvi-uunona"
eräässä firmassa töissä, ja sain tehtäväksi reiän seinään ilmastointiputkelle. Kyseessä oli vanha tehdasrakennus, noin puolimetriset seinät, välineenä poravasara. Tuloksena melko momikulmainen, pyöreähkö läpi
En siihen oikeen itsekkään ollut tyytyväinen, mutta työnjohtaja sanoi sen nähdessään:"Onko tuo ampumalla tehty, tuo reikä?"
Siinä sitten seisoskeli kaksi sälliä, naamat punaisena.
1651467637349.png
Kuvituskuvaa
 
Vastaavanlainen kokemus itsellä.
Ajanlaskun alkupuolella olin "suvi-uunona"
eräässä firmassa töissä, ja sain tehtäväksi reiän seinään ilmastointiputkelle. Kyseessä oli vanha tehdasrakennus, noin puolimetriset seinät, välineenä poravasara. Tuloksena melko momikulmainen, pyöreähkö läpi
En siihen oikeen itsekkään ollut tyytyväinen, mutta työnjohtaja sanoi sen nähdessään:"Onko tuo ampumalla tehty, tuo reikä?"
Siinä sitten seisoskeli kaksi sälliä, naamat punaisena.
Katso liite: 61129
Kuvituskuvaa
Tuossahan on kuvattuna ilmiselvästi viemäriputken läpivienti, isävainaa aikoinaan valisti, kun kysyin kuinka suuri reikä sille putkelle täytyy tehdä, että putkimiehen täytyy mahtua siitä reiästä pakkinsa kanssa selkä suorana kulkemaan, kaikki sitä pienemmät läpiviennit aiheuttaa kuulemma kauheen napinan:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
 
Muistan muksuna kun vietiin sahalle isäni sahaamia puita sahattavaksi taloa varten niin sahuri kysyi:"majavako kaatoi?".
Minua opastettiin pari päivää sitten, että omaan käyttöön tulevasta polttopuurangasta pitäisi siistiä tyvi... :rolleyes:
 
Joillekin tämä arvostelu ja nälviminen on niin verissä että se pitää kohdistaa lastenkin tekemisiin.
 
  • Tykkää
Reactions: EK
Ehdottomasti, ne on vttumaisia halottavia 🤭

Pitikö kuorikin kaltata pois hiukkaspäästöjen vuoksi?
Nyt perusteluna oli, että voi tarttua vaatteisiin halottaessa. Itsehän ajattelin sahailla välilanssilla poltettavaan mittaan ja halkoa vasta ostamallani omalla polttomoottorilla toimivalla ja 22-tonnin sylinterillä varustetulla halkomakoneella klapeiksi. Tuossa tuskin se epätasainen tyvi haittaa mitään. Klapit nakkelen samantien peräkärryyn ja kuskaan liiterin eteen pinoon, josta liiterin tyhjennyttyä (toivottavasti jo syksyllä) kannan liiteriin odottamaan käyttöä. Toisessa ulkorakennuksessa on reilun kolmen vuoden polttopuut...
 
Joillekin tämä arvostelu ja nälviminen on niin verissä että se pitää kohdistaa lastenkin tekemisiin.
Kaenuulaenen huutaa "HEP!"

"Van mitäpä se hyvejjää." Tuolla voit mitätöidä minkä tahansa idean! Tämä lappilainen "S'ole mikhän." tai "S'ole mithän." ei oli läheskään yhtä negatiivinen, vaan on lähinnä tarkoitettu asettamaan asiat oikeaan mittakaavaan. Jos akka jättää "S'ole mikhän." ja käärmeenpituisen huikan jälkeen haetaan paarista uusi tai jos traktori uppoaa konepellin ylätasaa myöten suohon "S'ole mikhän." ja nykäistään se pois. Tai jos voittaa lotosta tai saa nobelin, niin "S'ole mikhän." jos joku tulee onnittelemaan.
 
Nyt perusteluna oli, että voi tarttua vaatteisiin halottaessa. Itsehän ajattelin sahailla välilanssilla poltettavaan mittaan ja halkoa vasta ostamallani omalla polttomoottorilla toimivalla ja 22-tonnin sylinterillä varustetulla halkomakoneella klapeiksi. Tuossa tuskin se epätasainen tyvi haittaa mitään. Klapit nakkelen samantien peräkärryyn ja kuskaan liiterin eteen pinoon, josta liiterin tyhjennyttyä (toivottavasti jo syksyllä) kannan liiteriin odottamaan käyttöä. Toisessa ulkorakennuksessa on reilun kolmen vuoden polttopuut...
Pikahalkomakoneella tuollainen vinoon sahattu lähtee kuin Nato-ohjus välistä
 
Pikahalkomakoneella tuollainen vinoon sahattu lähtee kuin Nato-ohjus välistä
Vähän pitää katsoa, miten laittaa.

Tienvieruspuut on muutenkin vähän kyrvällänuijitun näköisiä, kun tuoreessa koivussakin iskee teräketju kipinäsuihkua. Suunnilleen kolmannen leikon jälkeen alkaa kiertää johonkin suuntaan, etenkin kun jatkuvasti ei jaksa olla viilaamassa. Varmaan joku kovapalaketju olisi kova sana, mutta ei ikuisia ole nekään ja niiden teroittaminen ei ole ihan yhtä simppeli juttu kuin normiketjun. Itsehän satsasin KodinTerran -50% -ketjuihin, jotka on varmasti jonkun mielestä tosi hyviä. Itse olen sitä mieltä, että tässä hommassa välttää tuokin.

Tuo kiertäminen on oikeasti vähän vittumaisempi juttu, kun kohdalle osuu isompi puu. Noille ranteenvahvuisille se on yks' hailee, mutta kun tyvessä on paksuutta se laipanmitta, niin saa välillä keskittyä ihan tosissaan ja siltikin pääsee välillä ärräpäitä.
 
Kiitos Supernovalle sain itselleni hienon pikkurepun.

Ostin tällaiset valjaat:
Brittien_Virtus_Jungle_Yoke_valjaat_001.jpg


Sen pystyy liittämään itseensä näin:
Brittien%20Virtus%20H%20yoke.jpg


Ja tällaisen 7.5 litraisen pussin:
ID769-British-Army-Virtus-Pack-Side-75l-Zip.jpg


Pussin saa valjaisiin kiinni vetoketjulla. Voila! 7.5 litran pikkureppu hienossa MTP-kuviossa.
 
Back
Top