Sekalaista mussuttelua

Luin äsken tämän:

Ja muistui mieleen että siskon poika menee maanantaina Kajaaniin palvelukseen. Ensimmäinen meidän lähisuvussa minun jälkeen eli yli 30 vuoden tauko.
Tosi kyllä, hänen vanhempi veli olisi pitänyt jo pari vuotta sitten mutta sai lykkäystä ylipainon takia. En tiedä milloin hänen pitää uudestaan.
 
Liittyen Merkeliin:
s-l300.jpg
 
Saastaista touhua VR:llä. Junia ei näköjään siivota matkojen väleillä. Perhehytissä roskis täynnä. Vaippa haisee. Wc tilat todella järkyttävät. Pinnat tahmaisia. Hyi helvetti! Palautetta lähtee vaikka tuskin vastausta odotettavissa. Seuraavaksi kiltisti omalla autolla. Ei kiitos tälle touhulle.
 
Saastaista touhua VR:llä. Junia ei näköjään siivota matkojen väleillä. Perhehytissä roskis täynnä. Vaippa haisee. Wc tilat todella järkyttävät. Pinnat tahmaisia. Hyi helvetti! Palautetta lähtee vaikka tuskin vastausta odotettavissa. Seuraavaksi kiltisti omalla autolla. Ei kiitos tälle touhulle.

Kannattaa se palaute laittaa vaikkei sieltä vastausta tulisikaan ja todennäköisesti sieltä tulee joku vakiovastaus. ”Tehostamistoimet” puree jo liiankin kanssa ja henkilökuntaa hävettää ja turhauttaa mm. tuo siivouksen tehottomuus. Siitä ovat purnanneen jo jonkin aikaa.
 
Tosi vaikea hyväksyä että joudun hautaamaan vaimon torstaina. On ikävä, enkä halua toimia ollenkaan.

Tänään siis.

Surutyö alkaa erilaisena. Kun rakas on haudattu, sen lopullisuuden pikkuhiljaa sisäistää, että niin siinä kävi. Se on tärkeä seremonia omaisille.

Minulta ei ole mennyt vaimoa, mutta minulla oli kaksi veljeä. Isoveli joutui teini-ikäisenä onnettomuuteen. Me lapset rukoilimme silloin ikkunasta tielle katsellen, että hän selviäisi. Isä ja äiti tulivat sairaalasta mukanaan vain musta muovipussi, jossa olivat hänen vaatteensa. Isä meni pian sen jälkeen. Ennen niin vahva sydän alkoi pettää, samoin mieli.

Pikkuveljeni kanssa olimme sitten kuin kaksoset. Hän meni nuorena miehenä, äkillisesti. Teki itsemurhan umpihumalassa. Oli jotain velkoja ja ihmissuhdeongelmia. Muistan, etten oikein ollut tajuta asiaa vielä hautakummullakaan. Odotin, että hän olisi tullut jostain esiin ja sanonut, että ihan läpällä vaan, tää oli tällainen tsoukki, tässähän minä olen.

Olin silloin ollut viisi vuotta raittiina. Ratkesin ja join kahdeksan vuotta.

Kuolema on lopullinen asia. Siksi se on niin vaikea hyväksyä. Mutta meidän on elääksemme ja ymmärtääksemme elämää hyväksyttävä se aivan ensimmäisenä. Kuolema on hyväksyttävä ennen kuin hyväksymme elämän, koska emme osaa elää, jos suremme sen päättymistä. Elämä menee pilalle, jos emme nauti siitä, vaikka se ei ole ikuista.

Uskonnot on keksitty lohduksi näitä kuoleman kaltaisia realiteetteja vastaan. Pärjään itse agnostikkona, ja tiedän, että loppuun on lyhyempi matka kuin alkuun. Olen päättänyt katsoa koko elämän, kesti se vähän tai kauan, ihan silmästä silmään, millaisissa väreissä se sitten tuleekaan.

Voit olla varma, että me täällä aidosti myötäelämme tätä vaihetta, vaikka jokainen sydän tuntee väkevimmin oman surunsa. Mutta emme me täällä kaikki ole mansikkamaalta. Elämä joskus on kallojamme silittänyt niin että luu paistaa.

Voi hyvin @ctg
 
Viimeksi muokattu:
Uskonnot on keksitty lohduksi näitä kuoleman kaltaisia realiteetteja vastaan. Pärjään itse agnostikkona, ja tiedän, että loppuun on lyhyempi matka kuin alkuun. Olen päättänyt katsoa koko elämän, kesti se vähän tai kauan, ihan silmästä silmään, millaisissa väreissä se sitten tuleekaan.

Just näin. Ja en minä silkalla mustalla huumorilla aina silloin tällöin toistele, että olemme täällä saadaksemme mittamme täytenä. Siihen maljaan kuuluu kaikenlaista.
 
Onko täällä hybridillä ajelevia foorumilaisia? Kävin tänään koeajamassa Corolla hybridin ja vaikutti hyvältä. Kulutus on 4,5 satasella kun tällä hetkellä autossani kulutus on luokkaa 7,8/100km.
Kuukausi erä olisi 80 euroa nykyistä korkeampi mutta bensassa säästö saattaisi olla kuukaudessa jo lähellä tuota summaa. Sitten myös pienemmät verot ja kuulemma halvemmat huollotkin.
Nykyinen auto myös 2018 vuosimallin Toyota.
Muuhun ei perse kestä.
 
Kuolema on hyväksyttävä ennen kuin hyväksymme elämän, koska emme osaa elää, jos suremme sen päättymistä. Elämä menee pilalle, jos emme nauti siitä, vaikka se ei ole ikuista.
Mielestäni tämä sama viisaus tai miksi tätä haluaakin kutsu, pätee myös moneen muuhun asiaan.

Olen opetellut hyväksymään lasten erityisyyden, koska asia on sellainen, ettei siihen itse voi vaikuttaa.
Kaikki lähtee hyväksymisestä ja se ei ole luovuttamista.
 
Back
Top