Sekalaista mussuttelua

Kaikki lähtee hyväksymisestä ja se ei ole luovuttamista.

Tämä on totta, ja lauseen kirjoittamiseen meni viisi minuuttia koska jouduin korjaamaan sitä niin monta kertaa, kun ihmiset saivat minut humalaan jotenkin. Minä hyväksyin että vaimo oli kuolemassa ja yritin tehdä kaikkeni sen takia. Lopussa stressi oli niin paha että oksesin verta kolme päivää ennen viimeistä sairaala reissua.

Olen täysin hyväksynyt hänen kuolemansa ja mitä ihmiset ovat sanoneet minulle. He tietävät että olin ärhäkäs koska puolustin toista. He ymmärtävät että kaikkosin muista koska pelkäsin pöpöjä ja infektoita. Mitään mitä tein, ei ollut väärin. Ei vaikka rikoin niin sanottua lakia, ja tein mitä pystyin auttamaan häntä ja taistelemaan vastaan kemikaali helvettiä.

Kun toinen kuolee, sun pitää hyväksyä se ja oppia siitä, taikka sä jatkat matkaa ja olet seuraava haudassa. Pullo ja sen henki ei tuo muita kuin perkeleitä maailmaan ja toisinaan hyvän tuuduttavan olon. Selvin päin näkee ja kokee enemmän, eikä muistinkaan kanssa ole ongelmia. Mitään mitä teet ei pitäisi katua ellei se ole todella paha asia. Pikku tuhmuudet ovat elämää ja sulla on vain yksi, eikä kukaan pysty antamaan lisäelämiä vaikka tiede ja teknologia on edistyneet paljon.

Joten, eläkää elämänne niin hyvin kuin voitte sille hyvin voitu elämä on isompaa rikkautta kuin mikään maallinen mammona voi ostaa. Lopussa se raha ei tee ketään onnelliseksi, se auttaa asioissa mutta se ei voi olla elämän ehto nyt taikka koskaan. Jos on niin se on väärin.

Minun pitää yrittää hyväksyä että en voi auttaa kaikkia, enkä pysty koskaan auttamaan kaikki vaikka kuinka haluasin sen olevan toisin. Ainoa asia on että elän elämäni hyvän vaikka välillä vituttaisi.

Suomesta ja Suomalaisuudesta en koskaan luovu. Meitä on liian vähän ja me ollemme ainutlaatuisia jokainen, vaikka sitä ei helpolla tiedostaisi. Elämä on elämistä varten ja kuolema sattuu meille jokaisella. Jos teille kenellekkään sattuu nainen tai mies minkä kanssa tunnet syvää rakkautta, eikä pelkkää kemiaa, niin menkää naimisiin ja eläkää niiden ehtojen kanssa, koska se on parasta minkä kukaan koskaan voi tehdä. Elkää kuitenkaan anna sen toisen määrätä miten elätte sillä parisuhteeseen tarvitaan kaksi, ei yksi ja sen orja. Se ei ole oikein.
 
Tosi vaikea hyväksyä että joudun hautaamaan vaimon torstaina. On ikävä, enkä halua toimia ollenkaan.
Rankka päivä takana. Yritä jaksaa.

Meillä menee appiukko monttuun lauantaina. Virallisen osuuden jälkeen onkin melkoiset peijaiset, koska osti vajaat 21 vuotta sitten 4,5 litran viskipullon ja antoi käskyn juoda se hautajaisten jälkeen. Ei siis pelkästään minun, vaan lastensa ja minun eli kai meitä sitten 6 henkeä on juomassa.
 
Rankka päivä takana. Yritä jaksaa.

Meillä menee appiukko monttuun lauantaina. Virallisen osuuden jälkeen onkin melkoiset peijaiset, koska osti vajaat 21 vuotta sitten 4,5 litran viskipullon ja antoi käskyn juoda se hautajaisten jälkeen. Ei siis pelkästään minun, vaan lastensa ja minun eli kai meitä sitten 6 henkeä on juomassa.

 
Onko täällä hybridillä ajelevia foorumilaisia? Kävin tänään koeajamassa Corolla hybridin ja vaikutti hyvältä. Kulutus on 4,5 satasella kun tällä hetkellä autossani kulutus on luokkaa 7,8/100km.
Kuukausi erä olisi 80 euroa nykyistä korkeampi mutta bensassa säästö saattaisi olla kuukaudessa jo lähellä tuota summaa. Sitten myös pienemmät verot ja kuulemma halvemmat huollotkin.
Nykyinen auto myös 2018 vuosimallin Toyota.
Muuhun ei perse kestä.

Joo, meillä ollut Tojon hybridejä jo vuodesta 2010 lähtien. Äärimmäisen luotettavia ja voimansiirtohan on erittäin mukava.

Nyt toisena autona jo täyssähköauto Leaf, joka luonnollinen jatkumo hybrideille. Sen ostin juuri tuolla laskemalla eli säästää 200 euroa kuussa bensassa, joten lyhentelen sen verran enemmän autovelkaa.
 
Kuten joku kommentoi, ensi vuonna syynätäänkin sitten tarkemmin kaikki vanhukset tai poistetaan heidän ilmainen sisäänpääsy.
 
Tästä saattaa tulla ilmiö yrittää ilmaiseksi sisälle. Tiedän yhden sähkärin joka ajoi työautollaan portista sisälle. Portsarille sanoi menevänsä työkeikalle. Tämä parin vuoden takaa.
 
Tänään siis.

Surutyö alkaa erilaisena. Kun rakas on haudattu, sen lopullisuuden pikkuhiljaa sisäistää, että niin siinä kävi. Se on tärkeä seremonia omaisille.

Minulta ei ole mennyt vaimoa, mutta minulla oli kaksi veljeä. Isoveli joutui teini-ikäisenä onnettomuuteen. Me lapset rukoilimme silloin ikkunasta tielle katsellen, että hän selviäisi. Isä ja äiti tulivat sairaalasta mukanaan vain musta muovipussi, jossa olivat hänen vaatteensa. Isä meni pian sen jälkeen. Ennen niin vahva sydän alkoi pettää, samoin mieli.

Pikkuveljeni kanssa olimme sitten kuin kaksoset. Hän meni nuorena miehenä, äkillisesti. Teki itsemurhan umpihumalassa. Oli jotain velkoja ja ihmissuhdeongelmia. Muistan, etten oikein ollut tajuta asiaa vielä hautakummullakaan. Odotin, että hän olisi tullut jostain esiin ja sanonut, että ihan läpällä vaan, tää oli tällainen tsoukki, tässähän minä olen.

Olin silloin ollut viisi vuotta raittiina. Ratkesin ja join kahdeksan vuotta.

Kuolema on lopullinen asia. Siksi se on niin vaikea hyväksyä. Mutta meidän on elääksemme ja ymmärtääksemme elämää hyväksyttävä se aivan ensimmäisenä. Kuolema on hyväksyttävä ennen kuin hyväksymme elämän, koska emme osaa elää, jos suremme sen päättymistä. Elämä menee pilalle, jos emme nauti siitä, vaikka se ei ole ikuista.

Uskonnot on keksitty lohduksi näitä kuoleman kaltaisia realiteetteja vastaan. Pärjään itse agnostikkona, ja tiedän, että loppuun on lyhyempi matka kuin alkuun. Olen päättänyt katsoa koko elämän, kesti se vähän tai kauan, ihan silmästä silmään, millaisissa väreissä se sitten tuleekaan.

Voit olla varma, että me täällä aidosti myötäelämme tätä vaihetta, vaikka jokainen sydän tuntee väkevimmin oman surunsa. Mutta emme me täällä kaikki ole mansikkamaalta. Elämä joskus on kallojamme silittänyt niin että luu paistaa.

Voi hyvin @ctg

Voi paska. On sinullakin ollut matkasi. Vanhemmistasi puhumattakaan.

Jaksamista itse kullekkin tässä alhossa!
 
Asiakkaat huijasivat vantaalaista yrittäjää syömällä marjat suoraan pellolta: tilallinen ratkaisi ongelman kuuden euron panttimaksulla


VANTAALAINEN Koivistoisen mansikkatila asetti asiakkaille kuuden euron pantin. Sen maksettuaan asiakkaat pääsevät pellolle keräämään mansikoita.
Perinteiseen tyyliin asiakkaat ovat eri tiloilla keränneet itselleen mansikoita suoraan pellolta. Keräämisen jälkeen mansikat on punnittu ja asiakkaat ovat maksaneet mansikoista painon mukaan.
Koivistoisen mansikkatilalla alkoi ilmetä ongelmia jo muutama vuosi sitten.

”On parikymmentä vuotta mansikoita itse kasvatettu. Viime vuosina alkoi lisääntyä ilmiö, että poimijoilla ei ollut mansikoita pellolta tullessa ollenkaan”, kertoo tilan omistaja Vesa Koivistoinen.
TILAN liiketoimintaan kuuluu, että asiakkaat kuljetetaan bussilla pellolle ja noudetaan poiminnan päätteeksi. Joillain ei ole ollut sankoa välttämättä ollenkaan tai se on palatessakin ollut tyhjä.
”Oli varmasti kuitenkin poimittu ja syöty mansikoita pellolla.”
Koivistoisen mukaan joillekin ilmaisista mansikansyöntireissuista oli jo ilmeisesti tullut tapa.
”Että käydään syömässä masukka täyteen.”

NYT jokainen pellolle menijä maksaa kuuden euron pantin. Sillä saa Koivistoisen mukaan vaikka syödä paikan päällä. Kuusi euroa on yhden kilon hinta, joten sen eteen saa popsia mansikan jos toisenkin.
Jos palatessa kerättyjen mansikoiden paino ei ole kuutta kiloa, pantista palautetaan erotus. Jos mansikoita on enemmän, asiakas maksaa asiaankuuluvan summan lisää.
”Kuusi euroa korvaa vaivannäköämme”, Koivistoinen sanoo.
Hänen mukaansa asiakkaat ovat antaneet panttimaksusta vain myönteistä palautetta. Ilmaismansikoiden perässä olleet poimijat ovat jääneet pois.

”Pellolta puuttuu nyt tietty hälinä”, Koivistoinen sanoo.
https://www.hs.fi/kaupunki/vantaa/art-2000006172887.html



Käsittämätöntä. Jotkut jaksaa raahautua pellolle "ilmaisten" mansikoiden takia. Itse voisin kuvitella että muutama mansikka livahtaisi suuhun ja pystyisin vielä nukkumaankin yöni kohtuu hyvin ilman suurempia omantunnontuskia, mutta lähteä nyt pellolle syömään "ilmaisia" mansikoita. Ei voi käsittää.
 
Onhan taas yhenpäivästä sähläämistä. Mönkkäri teki lakon. Mulla on niitettynä heinää pellolla ja suunnitelma oli körötellä sinne ja nostella heinät kärryyn. No ei tartte, mukavahan se on puskea edestakas kottareita. Varuiksi kuitenkin potkaisin napakasti sitä helvetinkonetta jos kuitenkin käynnistyis. Ei käynnistynyt. Autostakin kosahti rengas, taas. Mitäpä niitä teitä korjaamaan kun renkaita ja alustapalikoita saa kaupasta.

Retkahdin taannoin ostomultaan ku oli tyrkkytarjous. Nyt ne kasvit alkaa kuolemaan mille laitoin tota multaa. Mitähän napalmia niihin pussukoihin oli lipsahtanu sekaan?

Miehelläkin alkoi perjantaina vihdoin kesäloma. Eilen se oli vain 14h töissä, tänään kuulema vähempi..
 

Viikonlopun tuotoksia Hätilästä.

Ammunnassa on oikea taktiikka tärkeä. (y)


Jos aloituksessa saa olla vain yhdeksän patruunaa ”koneessa”.
Kannattaa lippaaseen laitaa vain yhdeksän patruunaa ja toiseen täysi määrä (10 kpl).:unsure:


Sitten vain se kymmenen patruunan lipas kiinni aloituksessa:solthum: ja menestys on taattu:uzi:
( rastin tulos 0:mad:)
 
Asiakkaat huijasivat vantaalaista yrittäjää syömällä marjat suoraan pellolta: tilallinen ratkaisi ongelman kuuden euron panttimaksulla


VANTAALAINEN Koivistoisen mansikkatila asetti asiakkaille kuuden euron pantin. Sen maksettuaan asiakkaat pääsevät pellolle keräämään mansikoita.
Perinteiseen tyyliin asiakkaat ovat eri tiloilla keränneet itselleen mansikoita suoraan pellolta. Keräämisen jälkeen mansikat on punnittu ja asiakkaat ovat maksaneet mansikoista painon mukaan.
Koivistoisen mansikkatilalla alkoi ilmetä ongelmia jo muutama vuosi sitten.

”On parikymmentä vuotta mansikoita itse kasvatettu. Viime vuosina alkoi lisääntyä ilmiö, että poimijoilla ei ollut mansikoita pellolta tullessa ollenkaan”, kertoo tilan omistaja Vesa Koivistoinen.
TILAN liiketoimintaan kuuluu, että asiakkaat kuljetetaan bussilla pellolle ja noudetaan poiminnan päätteeksi. Joillain ei ole ollut sankoa välttämättä ollenkaan tai se on palatessakin ollut tyhjä.
”Oli varmasti kuitenkin poimittu ja syöty mansikoita pellolla.”
Koivistoisen mukaan joillekin ilmaisista mansikansyöntireissuista oli jo ilmeisesti tullut tapa.
”Että käydään syömässä masukka täyteen.”

NYT jokainen pellolle menijä maksaa kuuden euron pantin. Sillä saa Koivistoisen mukaan vaikka syödä paikan päällä. Kuusi euroa on yhden kilon hinta, joten sen eteen saa popsia mansikan jos toisenkin.
Jos palatessa kerättyjen mansikoiden paino ei ole kuutta kiloa, pantista palautetaan erotus. Jos mansikoita on enemmän, asiakas maksaa asiaankuuluvan summan lisää.
”Kuusi euroa korvaa vaivannäköämme”, Koivistoinen sanoo.
Hänen mukaansa asiakkaat ovat antaneet panttimaksusta vain myönteistä palautetta. Ilmaismansikoiden perässä olleet poimijat ovat jääneet pois.

”Pellolta puuttuu nyt tietty hälinä”, Koivistoinen sanoo.
https://www.hs.fi/kaupunki/vantaa/art-2000006172887.html



Käsittämätöntä. Jotkut jaksaa raahautua pellolle "ilmaisten" mansikoiden takia. Itse voisin kuvitella että muutama mansikka livahtaisi suuhun ja pystyisin vielä nukkumaankin yöni kohtuu hyvin ilman suurempia omantunnontuskia, mutta lähteä nyt pellolle syömään "ilmaisia" mansikoita. Ei voi käsittää.
Varastamista tuo on, eikä mitään muuta.
 
Back
Top