Sekalaista mussuttelua

En ainakaan itse ole huomannut mitään omituisuuksia, vaikka mp.net on välilehdissä auki miltei kokoajan. Hyvin on netti toiminut, niin sivuston kanssa kuin ilmankin.
(Varoisin silti niitä mustia koptereita, varsinkin yöaikaan.)
Joo enhän mä mikään tietokoneguru ole, tuli vaan mieleen kun tää sivusto on auki niin häiriötä ollut.
Ja erikoinen sekin häiriötila ollut, vitun hiiri ei vaan toimi. Nuoli liikkuu mutta ei saa klikattua uutta toimintoa. Sitä hiirtäkin koittanut vaihtaa, eikä vaan auta.
Ongelma ilmaantunut ihan viime päivinä vasta. Nyt ei mitään ongelmaa näköjään.
Öhh... mustia koptereita?
 
Ja erikoinen sekin häiriötila ollut, vitun hiiri ei vaan toimi. Nuoli liikkuu mutta ei saa klikattua uutta toimintoa. Sitä hiirtäkin koittanut vaihtaa, eikä vaan auta.
Ongelma ilmaantunut ihan viime päivinä vasta. Nyt ei mitään ongelmaa näköjään.
Öhh... mustia koptereita?
Ainoastaan sinä näet ne... tiedät kun alkavat seuraamaan.

Kukaan ei aluksi usko, mutta kun ens
 
Ainoastaan sinä näet ne... tiedät kun alkavat seuraamaan.

Kukaan ei aluksi usko, mutta kun ens
Ei nyt mitään koptereita,mustia tai minkään värisiä ole näkynyt mutta ongelma jatkuu. Ja ei se näköjään rajoitu mihinkään sivustoon. Samaa esiintyy kaikilla sivustoilla.
Mitähän vittua sitä on tullut tehtyä tälle koneelle, välillä toimii normaalistikkin mutta sitten jumittaa eikä pääse eteenpäin.
 
Ei nyt mitään koptereita,mustia tai minkään värisiä ole näkynyt mutta ongelma jatkuu. Ja ei se näköjään rajoitu mihinkään sivustoon. Samaa esiintyy kaikilla sivustoilla.
Mitähän vittua sitä on tullut tehtyä tälle koneelle, välillä toimii normaalistikkin mutta sitten jumittaa eikä pääse eteenpäin.
Syynä voi olla windows update joka jumittaa.
Tätä voi testata pysäyttämällä sen:


käynnistä cmd ( as administrator).

Sitten seuraavat komennot:
net stop wuauserv
sc config wuauserv start= disabled

Jos kone toimii tämän jälkeen hyvin niin se oli syynä.
Ja win updaten saa takaisin sitten asettamalla


sc config wuauserv start= auto
net start wuauserv


Joskus jumi voi olla niin paha että pitää poistaa hakemisto windows/SoftwareDistribution
 
Onko nyt jotain, mitä minä en tiedä?
Onko täällä mahdollisuus jäädä henkiin? Eikä tätä ole kerrottu mulle.:oops:

Tutkimus: Keskosina syntyneiden kuolleisuus on aikuisena suurempaa kuin muilla​

Hieno otsikointi taas. Mitä tulee tuohon tutkimukseen, asia on ollut valmiiksi "tutkittuna" jo kymmeniä vuosia.
 
Syynä voi olla windows update joka jumittaa.
Tätä voi testata pysäyttämällä sen:


käynnistä cmd ( as administrator).

Sitten seuraavat komennot:
net stop wuauserv
sc config wuauserv start= disabled

Jos kone toimii tämän jälkeen hyvin niin se oli syynä.
Ja win updaten saa takaisin sitten asettamalla


sc config wuauserv start= auto
net start wuauserv


Joskus jumi voi olla niin paha että pitää poistaa hakemisto windows/SoftwareDistribution
Ok, ja kiitos neuvoista.
Pitää yrittää tota, tai ehkä ei sittenkään mun taidoilla. Viikonloppuna pitäis saada apua kaverilta, varmaan helppoa kun pääsee se auttaja koneen ääreen. Ennakkona arveli myös jotain samansuuntaista kuin sinäkin tai jos tuplavirusturva päällä, minun taidoilla niitä saattaa olla vähintään triplana.
 
Avasin äsken ikkunan yläruumis paljaana ja ripustin vaatteita tuulettumaan. Voi ristus että tuntui pakkanen paljaalla iholla (-23). Ei tuolla montaa minuuttia eläisi ilman vaatteita tällä hetkellä.
 
Jos jatketaan vielä vaatetusteemalla. Eilen pyöräilin töihin (kova tuuli) ja kymmeisen astetta pakkasta, päälläni ruotsalainen armeijan anorakki. Alla pari T-paitaa ja villapaita.
Miten voikaan puuvillainen vaate olla noin tuulenpitävä, siis ei puhallustakaan tullut kankaaasta läpi!
Tämä anorakki:


PS. Olisi pitänyt saada kuva itsestäni, näytin varmaan kuin Taipaleen rintamalta tullut.
PV;n karvalakki M05 päässä, valkoinen anorakki, vihreät brittiarmeijan toppahousut, pitkävartiset saappaat, reppu selässä.
 
Sanotaanko näin ettei liene sattumaa että puolustusvoimien talvivaatetus on erittäin käyttökelpoista myös siviilille joka liikkuu lihasvoimalla eikä auton kyydillä.

On kyllä ollut vittumaista pyöräilykeliä tiistai ja keskiviikko. Tiistaina vitun kova vastatuuli paikoin löysä lunta sekä välillä kinoksia joista ei polkemalla päässyt läpi. Mutta vain muutama aste pakkasta.
Keskiviikkona vähäisempi tuuli mutta silti raskasta polkea ja edelleen oli paikoin kinoksia joiden läpi piti työntää pyörä. Pakkasta jo kympin paikkeilla.

Tänään pakkasta -23 mutta onneksi vapaapäivä.
 
Viimeksi muokattu:
Itse vedin tänään töihin lähtiessä päälle Bundeswehrin kylmän sodan aikaisen parkatakin. Ei tullut kylmä. Ihan pätevä rotsi sanoisin.

a252f56459b64c743c8c8865a43c5b23.jpg
 
Tuossa vielä vuorikin. Kyllä se vaan tiheäksikudottu ja näin ollen tuulen pitävä puuvillatakki on paikallaan kuivassa pakkasäässä.
 
Tuossa vielä vuorikin. Kyllä se vaan tiheäksikudottu ja näin ollen tuulen pitävä puuvillatakki on paikallaan kuivassa pakkasäässä.

Joo samaa mieltä. Meillä oli tänään semmoset -20. Takin vuori ei hirveän paksu oikeastaan ole mutta piti kyllä kylmän ihan hyvin loitolla. Rotsi on tosiaan kylmän sodan aikainen ja ei enää niin vimpan päälle jos haluaa taktillisia ominasuuksia mukaan. Tosi simppeli kuosi mutta käytännöllinen sanoisin.
 
Back
Top