Hejsan kirjoitti:Onko tämä joku kesäreppu?
Hetken jo katoin, että minäkö siinä olen. Mulla on ollut joskus täsmälleen tuollainen varustus mpk:n kurssilla. Silmälasit puuttuu kuvasta niin sen täytyy olla joku muu.
Itse kutsun tuota reppua sipulisäkiksi. Omassani on leima 1961. Käytin samaa reppuyksilöä yläasteen läpi ja ammattikoulussa sekä metsästyksessä. Vieläkin se on käytössä, mutta taskujen pohjat on jo kuluneet puhki.
Vyötärön sivulla keikkuva laukku on kaasunaamarin suojalaukku, joka tässä tapauksessa on varmaan jossain muussa käytössä.
Minulla oli sissiharjoituksessa viime viikonloppuna ljk-rinkka, edelliseen kuuluva päiväreppu ja jotkut laadukkaat liivit eteen. En tiedä miksi noita liivejä kutsutaan, mutta niitä on hyvä kantaa rinkka selässä. Vanhimmat jäärät viisasteli, ettei niillä liiveillä mitään tee. Monilla nuoremmilla sellaiset kuitenkin oli. Joku sopiva olkahihnalaukkukin kävis. Tuota nasselaukkua jotkut näkyy myös kantavan. Itsekin olen sitä kokeillut, mutta sen lukitus ei ole kovin varma silloin kun se laukku alkaa olemaan täynnä. Jos keksin jostain varmemmalla lukituksella olevan olkahihnalaukun niin voisin kokeilla sellaista seuraavaksi, vaikka liivikin on käytössä ok. Liivissä on huonoa se, että se peittää aina takin ja housujen taskut ja sen pukeminen on hidasta ja työlästä. Laitoin kerran pimeessä itseni oikein kunnolla solmuun. Olin saanut jätettyä liivien kiinnityshihnan alle makuupussin suojapussin (punainen) kiristysnarun sekä rynkyn hihnan... Taistele siinä sitten.