AKE-ukki
Respected Leader
Kuinkahan kauan Landsverk oli vielä varauksella ja varikon rasvoissa??Muistelen, että tuo Landsverk näytti niin hyväkuntoiselta, että olisi varmaan saanut helposti liikkeelle
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kuinkahan kauan Landsverk oli vielä varauksella ja varikon rasvoissa??Muistelen, että tuo Landsverk näytti niin hyväkuntoiselta, että olisi varmaan saanut helposti liikkeelle
Oletan, että silloin 80-luvulla vielä oli. Olihan se veivi-Boforskin vielä käytössä.Kuinkahan kauan Landsverk oli vielä varauksella ja varikon rasvoissa??
T-28 oli tosi reikäinen, sen muistan minäkin. Laurikkalan Comet oli huhun mukaan toiminut kylkimiinojen vastaanottajana. Se oli huonossa kunnossa, väristä aina ajattelin, että olisi ollut tulessa joskus, mutta mene ja tiedä.Muistelen, että tuo Landsverk näytti niin hyväkuntoiselta, että olisi varmaan saanut helposti liikkeelle. Tykkiä siinä ei vielä minun aikanani ollut paikallaan. T-28 puolestaan oli ammuttu melko ruvelle, ja sitä oli hitsailemalla sitten paikkailtu, lienee ehtinyt toimia sinkoammuntojen maalina joskus. Yksi seulaksi ammuttu Comet oli myös Laurikkalan tst-ampumaradalla.
Cometia oli heitelty myös polttopulloilla. Minua kiinnosti sen bensa V-12 -kone, ja muistan moottoritilassa olleen melkoisesti pullonpalasia.T-28 oli tosi reikäinen, sen muistan minäkin. Laurikkalan Comet oli huhun mukaan toiminut kylkimiinojen vastaanottajana. Se oli huonossa kunnossa, väristä aina ajattelin, että olisi ollut tulessa joskus, mutta mene ja tiedä.
Onko Landsverk edelleen yleisön nähtävillä Tuusulan it-museossa, vai missähän se nykyään sijaitsee?
Muistaakseni toinen Landsverk on ainakin ollut Parolan kasarmialueella, mutta sinnehän ei sivulliset ihan niin vain lompsi, edes mp.netin jäsenet.
Vielä ehtii, katsotaan ehdinkö itse:
Katso, miltä näyttää harvinaisessa sotamuseossa, joka sulkee ovensa – omistaja: "Surullinen esimerkki siitä, miten harrastus lähtee lapasesta"
Yksityisen ihmisen ylläpitämät museot ovat harvinaisia Suomessa. Pian niitä on yksi vähemmän.yle.fi
Miksi tuosta museosta ei ole mitään kuullut aikaisemmin? Nykypäivän somella on mahdottoman helppoa levittä sanomaa ja mainosta.
Ainakaan minä en ole sanaakaan kuullut (lukenut) tuosta kuin vasta nyt kun on sulkeutumassa.
Kuulustelussa 80 luvulla?Kävin sielä aika monta vuotta sitten.