Nyt tuloopi arvon foorumilaisille hieman kinkkinen kysymys. Tiedän, että täällä on paljon tietoa menneistä. Mulle kävi niin, että minun ex-työkaverin mummo meni parempaan paikkaan ja kaveri sitten löysi sen kirjeet, missä luki kansiossa päällä, että ei saa avata ennen kuolemaa. Kirjeistä kävi ilmi, että tällä kyseisellä mummolla oli ollut suhde saksalaiseen mieheen. Se lähetti mulle sen kuvan ja siinä kyllä oli miehellä edelweiss ja se alppijääkärien lätsä. No sitä kautta se sitten yritti saada tietoa Itävallasta, mutta tämä kyseinen mies oli sodan jälkeen toiminut Itävallan poliisissa 1980-luvun loppuun asti, mikä tarkoitti sitä, että tämän miehen henkilöllisyys on salattua tietoa edelleen. Eli se mummo oli kirjeenvaihdossa tämän miehen kanssa ihan sen kuolemaan asti, vaikka sillä oli aviomies ja kaksi lasta. Nyt pitäisi saada tietoa asioista Alppijääkärit Suomessa, kuinka paljon, mitktä divisioonat, Taivalkoski, Kuoleman rata? Jos jotain kirjoja löytyy, olisin kaverini puolesta todella kiitollinen.
Alkuna voisi sanoa, että Lapissa toimi 3 vuoristodivisioonaa: 2., 6. ja 7. vuoristodivisioona. Se on jo alku etsinnälle.