Sotilasvallankaappaus Suomessa?

No tuossa olemme voimakkaasti eri mieltä. Kykenetkö edes perustelemaan väitettäsi? Taloudellinen itsemääräämisvalta on joko siirtynyt monilta osin Brysseliin tai minkäänlaisia kansallisia suojamekanismeja ei ole sen paremmin kuin pitkän tähtäimen rakentavia suunnitelmia. Suomi näyttäisi tottelavan EKP:n linjaa ja siinä sinulle isohkosti pohdittavaa. Turvallisuuspolitiikan kannalta ulkoa tulevaa uhkaa vastaan liittovaltio on tietysti hyvä, mutta sen ongelmat tulevatkin sisältä. Sinun kannattaisi perehtyä hieman avoimemmin mielin EU:n syntyhistoriaan ja sen päämääriin. EU:lla ei ole mitään tekemistä demokratian ja ihmisyyden kanssa. Vai äänestitkö sinä EU:n presidenttiä koska kilpailijoita hänellä ei ollut.

Katselin sen YYA-ajan läpi. Meillä ei ollut oikein omaa sisäpolitiikkaakaan, emmekä suinkaan olleet tehneet kansanäänestystä neukkikelkasta. Siihen vain vertaan.

Tuossapa nuo kärsivät EU-maat. Itsenäisyyden menettämisvuosi on perässä:

 
Kyllä minä Suomeen uskon, yritän vaan nähdä asioita vähän laajemmin.... Sanoihan se vanha valtiomieskin, että tosiasioiden tunnustaminen on viisauden alku ( tai jotain tuon suuntaista ). Tosiasia vaan on, että me emme pärjää yksin. Emme taloudellisesti emmekä sotilaallisesti... Siihen pitää sopeutua, sorry, ei voi mitään... Meillä ei ole norjalaisten öljyä, eikä muutakaan vastaavaa, joten jonkun kanssa pitää olla kimpassa... Siinä on sitten ne haittapuolensa, mutta mun mielestä ne edut painavat vaa'assa enemmän, ainakin toistaiseksi...
Jeps Suomi on liian pieni, mutta olen sitä mieltä, että mikäli Suomi käyttäisi 3% BKT:sta armeijaansa, hyökkäyskynnys olisi ryssälle liian korkea. Mutta tänä päivänä hyökkäys tulee myös mm. lännestä hallintoelimiä hyväksi käyttäen ja ennenkaikkea rahan voimalla. Siksi tarvitsemme lopulta vahvan ja riippumattoman presidentin. Joo. Menin edelle. En luota demokratiaan nykyisenlaisena, koska lobbaukselle on liian mehevä kenttä. Vähintään tarvittaisiin poliisi valvomaan, mutta oltaisiinko silloin poliisivaltio? Tasapainottelu on aina vaikeampaa kuin liittyminen kokonaisuuksiin, mutta minulla on EU:sta varsin vakavaa sanottavaa. Sen rattaissa tulee vielä mammaa ikävä.
 
@neme

Sun kanssa on sentään kiva jutella, vaikka eri mieltä olemmekin. Sehän se suola on tässä hommassa.

Mutta ihan tosikkokoohotusta, jossa on puuta heinää ei jaksa ja Talvelalla oli jotenkin tiukka päivä.
 
Tuossapa nuo kärsivät EU-maat. Itsenäisyyden menettämisvuosi on perässä:
Kumpa kyse olisikin vain nykyisyydestä, mutta etkö todellakaan huomaa mitä on jo menetetty? Ei EU ole vielä sarviaan paljastanut. Suosittelen edelleen perehtymään sen historiaan.
 
No tuossa olemme voimakkaasti eri mieltä. Kykenetkö edes perustelemaan väitettäsi? Taloudellinen itsemääräämisvalta on joko siirtynyt monilta osin Brysseliin tai minkäänlaisia kansallisia suojamekanismeja ei ole sen paremmin kuin pitkän tähtäimen rakentavia suunnitelmia. Suomi näyttäisi tottelavan EKP:n linjaa ja siinä sinulle isohkosti pohdittavaa. Turvallisuuspolitiikan kannalta ulkoa tulevaa uhkaa vastaan liittovaltio on tietysti hyvä, mutta sen ongelmat tulevatkin sisältä. Sinun kannattaisi perehtyä hieman avoimemmin mielin EU:n syntyhistoriaan ja sen päämääriin. EU:lla ei ole mitään tekemistä demokratian ja ihmisyyden kanssa. Vai äänestitkö sinä EU:n presidenttiä koska kilpailijoita hänellä ei ollut.

No, liikkumavaraa on kuitenkin 2000-luvulla ollut enemmän kuin vuosina 1991-1995, jolloin kassakriisi kolkutti ovella. Ulkomainen rahoitus oli useampaan kertaan katkolla.
 
@neme

Sun kanssa on sentään kiva jutella, vaikka eri mieltä olemmekin. Sehän se suola on tässä hommassa.

Mutta ihan tosikkokoohotusta, jossa on puuta heinää ei jaksa ja Talvelalla oli jotenkin tiukka päivä.
Joo kyllä minä Vonka tykkään kans sinun kanssa jutella, vaikka väliin ollaan eri tai samaa mieltä :) Minä en ota vakavasti näitä juttuja ja hyvistä keskusteluista oppii aina.
 
EU tuskin on vihreiden linjalla.

Ei sitä aina tiedä.. :D Mutta tuo federaatiotouhu on aika epätodennäköistä, etenkin kun tulee olemaan aika 50-50 lähteekö Iso-Britannia EU:sta.
 
Kumpa kyse olisikin vain nykyisyydestä, mutta etkö todellakaan huomaa mitä on jo menetetty? Ei EU ole vielä sarviaan paljastanut. Suosittelen edelleen perehtymään sen historiaan.

Kyllä sitä seuraan. Jahka tuosta Venäjän pelosta päästään, on aika ottaa EU hampaisiin. Aina minä jonkun haukuttavan löydän.
 
No, liikkumavaraa on kuitenkin 2000-luvulla ollut enemmän kuin vuosina 1991-1995, jolloin kassakriisi kolkutti ovella. Ulkomainen rahoitus oli useampaan kertaan katkolla.
Millä matematiikalla estät Suomen konkurssin, kun yrittäjien pelikenttä kiristyy ja Suomi on valinnut raivovapaan markkinatalouden markkinavoimien ajopuuna ja läpikulkumaana? Etkö näe yrittäjien, eläkeläisten ja nuorten joukkopakoa? Etkö näe kilpailukyvyttömyyttä ja valtion taloudenhoidon mahdottomuutta varsinkaan nykyisten ja edellisten pölvästien tavoin? Suomi velkaantuu ja sen kuuluisi olla selvitystilassa, mutta sille myönnetään jostain syystä edelleen kahdella A:lla velkaa vaikkei saisi. Osaatko kertoa mistä se johtuu?
 
Ei sitä aina tiedä.. :D Mutta tuo federaatiotouhu on aika epätodennäköistä, etenkin kun tulee olemaan aika 50-50 lähteekö Iso-Britannia EU:sta.
Se on eri asia. EU:n synnyn olennaisin moottori on ollut päämäärä Eurooopan liittovaltiosta. Siinä ei ole demokratialla etenkään mitään sijaa. SE on inhimillisyyden tragedian siemen ja jos ihmiset ei herää tajuamaan sitä ja ei ennakointi riitä tekemään arviota tulevasta, niin voipi olla että se rynkky vielä kaivetaan saksalaista vastaan aikanaan...
 
Juu, hoidellaan ensin tuo isompi saateri pois haitoilta. :rolleyes:
Olen eri mieltä kokojaottelusta. Venäjä pullistelee sotilaallisilla muskeleillaan ja se on hoidettavissa rahalla sekä suhteilla. Se EU jyskyttää valtarakenteissa jo.
 
Millä matematiikalla estät Suomen konkurssin, kun yrittäjien pelikenttä kiristyy ja Suomi on valinnut raivovapaan markkinatalouden markkinavoimien ajopuuna ja läpikulkumaana? Etkö näe yrittäjien, eläkeläisten ja nuorten joukkopakoa? Etkö näe kilpailukyvyttömyyttä ja valtion taloudenhoidon mahdottomuutta varsinkaan nykyisten ja edellisten pölvästien tavoin? Suomi velkaantuu ja sen kuuluisi olla selvitystilassa, mutta sille myönnetään jostain syystä edelleen kahdella A:lla velkaa vaikkei saisi. Osaatko kertoa mistä se johtuu?

Unioni käy viivytystaistelua vääjäämättömän edessä. Suomi ei suinkaan ole ainoa, jota setelirahoituksella pumpataan liikkeelle. Tottakai tästä lasku lankeaa, saa nähdä, millaisen laakin tämä kansa vielä kokee. Mutta totuuden nimessä on sanottava sekin, että ei EU ole meitä pakottanut tekemään näitä päätöksiä(tai käskenyt jättää päättämättä) mitä on nähty, kyllä olemme ihan itse viimeiset 20 vuotta ajaneet asioitamme. Fantastisen valintajatkumon päätä kopaistaan kohtsillään. Jos en täysin väärin ole tulkinnut luiden asentoa pannulla, niin eiköhän tänä vuonna ala aivot valaistua. Ihan sama, kuka voittaa vaalit tai jää viimeiseksi. Samojen asioiden pariin joutuu niin voittaja kuin hävinnytkin. Kokoomus näköjään oikein haluaa oppositioon....eikä turhaan.
 
Olen eri mieltä kokojaottelusta. Venäjä pullistelee sotilaallisilla muskeleillaan ja se on hoidettavissa rahalla sekä suhteilla. Se EU jyskyttää valtarakenteissa jo.

Vai niin, minä pahoin pelkään, että tällä kierroksella raha ja suhteet eivät tule riittämään.
 
Voi olla että rahat ja suhteet eivät tosiaan riitä... Kasakka ottaa kaiken, mikä on löysästi kiinni. Toistaiseksi olen mielummin EU:n kuin Moskovan rahapajan kanssa tekemisissä...
 
Ei riitä tällä kertaa ei. Saksan siiven alla on viisasta nyt pysyä. Visusti, sanokaa sanoneen.

Itse asiassa meidän pitäisi seurata, mitä Puola tekee. Puolalla on samantyylisiä kokemuksia niin Saksasta kuin Venäjästä kuin meillä...
 
Back
Top