Sotilasvallankaappaus Suomessa?

Tulevissa vaaleissa voi hyvinkin keskustapuolue päästä ylivoimaiseen vallankahvaan lehtomäkineen, väyrisineen ym. muiden venäläismyönteisten pyrkyrien ohella. Missä vaiheessa, jos koskaan (kuten itse epäilen), selväpäiset puolustusvoimien- ja ministeriön virkamiehet heräävät, jos katastrofi on ovella eivätkä johtavat poliitikot laita tikkua ristiin? Ja mitä on tehtävissä?
 
Nuo ovat juurikin niitä asioita, joita maanpuolustuksen parissa työskentelevät kommentoivat varmasti juurikin täällä.
 
Just niin... Herää pahvi!
 
Suomessa on aikatavalla ihmisiä viroissa, joissa on voimaa vaikuttaa. Ja vielä ihan omantunnon mukaan, jos maamme turvallisuus sitä vaatii. Usko vaan.
 
Tulevissa vaaleissa voi hyvinkin keskustapuolue päästä ylivoimaiseen vallankahvaan lehtomäkineen, väyrisineen ym. muiden venäläismyönteisten pyrkyrien ohella. Missä vaiheessa, jos koskaan (kuten itse epäilen), selväpäiset puolustusvoimien- ja ministeriön virkamiehet heräävät, jos katastrofi on ovella eivätkä johtavat poliitikot laita tikkua ristiin? Ja mitä on tehtävissä?

Onko vaimo nakannut ne Sven Hasselit kiukaan tulipesään vai onko sitä reserviläisten saunaillassa nautittu muutakin kuin kansalaisluottamusta?
 
Onko vaimo nakannut ne Sven Hasselit kiukaan tulipesään vai onko sitä reserviläisten saunaillassa nautittu muutakin kuin kansalaisluottamusta?

Tokihan tässä saattaa olla lievää kärjiistyksen makua keskustelun herättäjäksi ;), mutta minua oikeasti kammottaa maanpuolustuksen kannalta todennäköiset tulevat vallanpitäjät.
 
Sotilasvallankaappausta emme näe, mutta kannattaisi ihmisten ajatella vaaleissa, ketä äänestää.
Meillähän on kolmekin puoluetta, jotka ovat aina valmiita leikkaamaan maanpuolustuksesta ja lyömään
samat rahat, vaikka tuplana esim. kehitysapuun. En tiedä mihin heidän agendansa perustuu? Jonkin sortin
patoumaa ja katkeruutta siellä on oltava. Kun ei sitä toimintaa kykene kukaan järjellä selittämään.
 
Kyllä tässä alkaa hirvittää, kun yhdessä ketjussa joku haaveksii Eduskuntatalon tulittamisesta ja toisessa jo kysellään vallankaappausta avuksi Kepu-mörön pelossa...

Ei tämä nyt niin vakavaa ole. Paitsi tuo keppanakielto. Mennään Mikoyanin kanssa barrikadeille.
 
kannattaisi ihmisten ajatella vaaleissa, ketä äänestää.
Meillähän on kolmekin puoluetta, jotka ovat aina valmiita leikkaamaan maanpuolustuksesta ja lyömään
samat rahat, vaikka tuplana esim. kehitysapuun.

Kovasti suosittelisin länsimaisen demokratian tiellä pysymistä. Demokratia ei aina ole täydellinen malli, mutta se on kokeilluista toimivin. Sitä paitsi olen huomannut, että kiihkeimmille eivät ole kelvanneet Katainen, Stubb eikä tule kelpaamaan Sipiläkään. Joku Pekka Siitoin varmaan olisi kelvannut.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllähän sitä Yrjö Keinostakin aikanaan suunniteltiin lukittavaksi omaan huoneeseen kovan paikan tullen...
 
:(.... Odotin vähintään kolmeakymmentä postausta tunnin aikana, mutta ilmeisesti ajankohta oli väärä...
 
Jos vaihtoehtoina on Lehtomäki ,Erkki tuomioja ja Väyrynen vastaan sotilasvallankaappaus, kumpi on parempi Suomelle tässä maailmantilanteessa?
Minulla ainakin on asiaan selvä mielipide.
 
Ei ole tarvetta ainakaan ennen vuotta 2018.
 
Suomessa olisi pitänyt tapahtua sotilasvallankaappaus jo
1) Suomen liityttyä perustuslain vastaisesti EU:hun.
2) Suomen liityttyä perustuslain vastaisesti EMUun.
3) Suomen liityttyä perustuslain vastaisesti NATO-sopimuksiin.
4) Suomen osallistuessa perustuslain vastaisesti NATO-harjoituksiin.

Sotilasvala on menettänyt merkityksensä ja viranomaiset ja poliitikot eivät edusta enää Suomen laillista hallintoa ja laillista yhteiskuntajärjestystä.

Mitään ei ole kuitenkaan tapahtunut. Sotilasvallankaappausta ei ole tullut. Joten tuskinpa sitä tämmöisestäkään tulee. Suomalaisille sotilaille ja suurimmalla osalla reserviläisistä tärkeämpää on, että telkusta tulee lätkää ja salkkareita, sekä kaupasta saa (tiettyyn rajoitettuun aikaan) laimeaa olutta ostaa, kuin se, mitä valtakunnan tasolla tapahtuu. Siksi nyt ollaankin suossa, josta ei helpolla pois päästä ja siksi esimerkiksi minä en katso olevani mitenkään velvoitettu puolustamaan tätä maata aseellisesti, mikäli tarve tulisi. Puolustakoot ne, jotka ovat nykyistä laittomuutta sallineet eivätkä halua nostaa sormeakaan sitä vastaan. EVVK.
 
Suomessa olisi pitänyt tapahtua sotilasvallankaappaus jo
1) Suomen liityttyä perustuslain vastaisesti EU:hun.
2) Suomen liityttyä perustuslain vastaisesti EMUun.
3) Suomen liityttyä perustuslain vastaisesti NATO-sopimuksiin.
4) Suomen osallistuessa perustuslain vastaisesti NATO-harjoituksiin.

Sotilasvala on menettänyt merkityksensä ja viranomaiset ja poliitikot eivät edusta enää Suomen laillista hallintoa ja laillista yhteiskuntajärjestystä.

Mitään ei ole kuitenkaan tapahtunut. Sotilasvallankaappausta ei ole tullut. Joten tuskinpa sitä tämmöisestäkään tulee. Suomalaisille sotilaille ja suurimmalla osalla reserviläisistä tärkeämpää on, että telkusta tulee lätkää ja salkkareita, sekä kaupasta saa (tiettyyn rajoitettuun aikaan) laimeaa olutta ostaa, kuin se, mitä valtakunnan tasolla tapahtuu. Siksi nyt ollaankin suossa, josta ei helpolla pois päästä ja siksi esimerkiksi minä en katso olevani mitenkään velvoitettu puolustamaan tätä maata aseellisesti, mikäli tarve tulisi. Puolustakoot ne, jotka ovat nykyistä laittomuutta sallineet eivätkä halua nostaa sormeakaan sitä vastaan. EVVK.
Tähän kelpaa lyhyt vastaus jota yleensä vastustan.

Pöh!
 
Back
Top