Spadehommat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pstsika
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Ainesosat
Täysjyväkaurahiutale ja -kuitu (26%), vesi, siemenet 16% (auringonkukansiemen, pellavansiemen, kurpitsansiemen), paahdettu sipuli, tomaattisose, chilimurska (habanero chili, etikka, suola), rapsiöljy, mallastettu täysjyväruishiutale ja -jauho, VEHNÄjauho, siirappi, jodioitu suola, psyllium.
Vedin lonkalta, sillä se aiheuttaa yleensä sen ällöttävän maun mikä prosessoiduissa on.
Psyllium on melko mauton, ja muutenkin tuolla listan loppupäässä, eli sitä ei paljoa ole.
Kiinnostuin, täytyy lähteä kauppaan.
@Herman30.

Viimeksi muokattu:
Eineksista pidän rusinallisesta maksalaatikosta, nytkin söin, mutta tuoreita puolukkoita laittoin reilusti.
Niitä täytyy hankkia lisää pakastimeen, nyt on joku himo puolukkaan, aamupuuroonkin meni reilusti mustikkan kanssa, Ihana marja! Siinä on tyyliä.

Ai se kuuluisa umami tietenkin.
Ihmekö tykkän japanilaisesta ruoista, sinne ne tunkee sitä. Ja toivottavasti hiivauutetta. Toisaalta sitä tulee kombu levästä.

Tämä on linkistasi:
Käyttö keskuskeittiöissä
Esimerkiksi Espoon kaupunki[7][8][9] ja Pietarsaaren seutu ovat lopettaneet keinotekoisen natriumglutamaatin lisäämisen ruokiin. Koska natriumglutamaatti saa ruoan maukkaammaksi, on esitetty että se voi kasvattaa ruoan kulutusta ja lisätä siten ylipainonriskiä.[10] Toisaalta suolan käyttö kasvoi oppilaiden valitettua ruoan mauttomuudesta, kun natriumglutamaatti jätettiin pois kouluruoasta Pietarsaaren seudulla 2009. [11]
Natriumglutamaattia on ryhdytty korvaamaan hiivauutteella, joka on kutakuinkin samaa ainetta, mutta jota ei luokitella lisäaineeksi.[12]

Maksalaatikossa ei ole maininta sitä.

Nämä ovat oikein hauskoja ruuanlaittovideoita, kolme hyvin eri tasoista mutta aiheesta kiinnostunutta kokkia tekee oman versionsa samasta spadesta, ja lopuksi joku ravinto-Sirpa (food scientist) kommentoi. Hauskaa, ja jotkut noista Sirpoista (niitä on pari) kävisi minkkiketjuunkin :cool:! Yhdellä niistä on joku fän-klubikin olemassa!

@Leaderdog etkai vaan luule että mä noi sienet löysin.. mies ja poika ei suostu ottaa mua edes mukaan sienimettään ku enempi tallon ku poimin sieniä. Mä kyllä valmistan ne kunhan ne mulle kyökkiin toimitetaan.

Nyt vanha kunnon Primus on tullut tiensä päähän ja joutaa siirtymään Kuusakosken saattohoitolaan.

Onko porukalla kokemuksia Napoleonin tai Weberin kaasugrilleistä.

Teknavin mietintöä:

Tein tortillaa. Hyvin kestän jonkun verran tulisempaa ruokaa. Tänään päätin vähän jotakin erikoista laittaa mukaan. Nimittäin maailman tulisimman chilin Carolina Reaperin ja hui hemmetti sitä tulisuutta. Yhden laitoin mukaan puoleen kiloon jauhelihaa ja kauhea tulisuus siltikin. Ja karseimpana tortillaa syödessä nenä osui puraistaessa ja yksi palanen meni sieraimeen. Oikea sierain helvetin tulessa.

Back