Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Me oltiin aikanaan Siljalla risteilemässä. Niillä oli puhveessa Brittiviikot menossa. Meidän silloinen neljävuotias tuuttasi omatoimisesti menemään sekaisin Englanninlakuja, siian mätiä ja kananmunaa. Hämmennyin.Meidän pikkumiehessä on kulinaristin elkeet... uusin suosikki on Norjan lohi pannulla paistettuna, Dronningholmin lettuhillon kera...
Olen niitäkin maistanut, munulle passaa ne kalkkunamakuiset.Minä ostelen vain Deliciestin pelmeenejä.
Sitä on aika kuin tein itse pelmenit, hyviä ne ovat itsetehtyä, mulla ei nykyisin ole mitään halua tehdä mitään monimutkaista, paitsi ruokia uunissa.Mulla on sellanen levy millä teen pelmenit. Tosi kätevä, tarvii vaan kaulia taikina, lykkää täytteen niihin koloihin ja kaulii toisen puolen päälle. Kaveri toi sen aikoinaan mulle ukrainasta. Täytyyki taas tehdä
Jos tarkoitat näitä Deliciesteja mitä myy K-market, niin minusta ovat ihan mauttomia. Kävin varta vasten ostamassa.Minä ostelen vain Deliciestin pelmeenejä.
Siis ostat Virosta eikä Suomessa? No kai ne ovat samoja. En tykkänyt.Ei, minä suosin virolaista enkä mitään muuta. Sehän jo kertoo että paskalaatuista kun luunsiruja ruuassa.
Kiitos juusto vinkista ja hyvä nähdä sinua taas.Suosittelen paahtoleivän ystäville tämmöisen yhdistelmän kokeilemista:
Taikaruis paahtis + merisuola-oliiviöljy voimariini + norjalainen herajuusto (sellainen ruskea ja makeahkon makuinen) + tomaattiviipaleita.
Noista tulee kiva kombo. Suutuntuma ja maku muuttuu pureskelun eri vaiheissa joten jokainen haukkaisu on muutama makumatka.
Ja tolleen terveellisyysmielessä... Paahtis on paahtista, mutta ei tuo nyt pahimmasta päästä ole.
En ole vielä kokeillut, mutta vähän on sellaista kutinaa, että joku toisi hyvä ruisleipä voisi toimia tuon kuvion pohjana aika vahvasti paahdettuna hyvin.
Kyllä se on meidän Kuikkakeitto parempata ohje löytyy netistä..Poliittisella broilerilla täytetty spagettikurpitsa
1. Leikkaa spagettikurpitsa pituussuunnassa halki.
2. Poista siemenet ja siemenpesän säikeinen höttö.
3. Uuni 200°C. Kurpitsanpuolikas matalaan vuokaan. Jos ei pysy pystyssä, niin voit pistää pienet lautaset tms. nurinniskoin pitämään sitä pystyssä.
4. 40 minuuttia uunissa.
Uunittamisen aikana: Tee täytteeksi tuleva kastike. Tässä kanakastike. Voi olla myös esim. chilipitoinen naudan jauhelihakastike tomaattiin, possunsuikalekastike tms.
5. Paista broitsupihvit molemmin puolin aurinkokuivattujen tomaattien öljyssä muutaman aurinkokuivatun tomppeliinin kanssa. Mätä sekaan noin 4-5 teelusikallista vastaava määrä currytahnaa.
6. Kun ovat kypsiä, niin vetäisi nopeasti leikkuulaudalle (ilman sitä lientä), paloittele, palauta pannulle, lisää mukaan pehmeitä (!) pussiaprikooseja ja -viikunoita ja paistele vähän aikaa.
7. Lisää purkillinen kookosmaitoa ja anna muhia.
Makuhermot sanovat, että tohon voisi halutessaan lisätä huolella pestyjen limettien kuoresta raastettua vihreetä höttöä, raastettua inkivääriä ja sekä suolaista soijaa (vaikka japanilainen) että makeaa soijaa (ketjap manis).
Makuhermot väittävät myös, että kourallinen tai puolitoista suolapähkinöitä voisi sopia todella oivasti tuohon broitsukastikkeeseen.
8. Kun 40 min on täynnä, niin ota spagettikurpitsa matalassa vuo'assa ulos ja riivi sekä voimaa että varovaisuutta käyttäne kurpitsan sisus kurpitsan suuntaisin vedoin haarukalla spagettimaiseksi mössöksi.
9. Kauho kastiketta kurpitsaan niin paljon kuin mahtuu.
10. Pistä kymmeneksi minuutiksi uuniin.
Jos haluat, niin voit ennen uuniin raastamista pistää sekaan fetapaloja tai raastaa juustoa päälle kuorrukkeeksi.
11. Nosta pöytään ja syö.
12. Nauti. Tämä on oleellinen osa jota ei saa unohtaa.
Jos joku kokeilee, niin ottaisin mielelläni palautetta vastaan. Itse tykkäsin.
Kyllä se on meidän Kuikkakeitto parempata ohje löytyy netistä..
Mahtaako olla yhtä hyvä kuin lappilainen riekko-ohje...Kyllä se on meidän Kuikkakeitto parempata ohje löytyy netistä..
Jahah? Siis brunost, jota itse kutsun varmaan virheellisesti nimellä getost?Suosittelen paahtoleivän ystäville tämmöisen yhdistelmän kokeilemista:
Taikaruis paahtis + merisuola-oliiviöljy voimariini + norjalainen herajuusto (sellainen ruskea ja makeahkon makuinen) + tomaattiviipaleita.
Noista tulee kiva kombo. Suutuntuma ja maku muuttuu pureskelun eri vaiheissa joten jokainen haukkaisu on muutama makumatka.
Ja tolleen terveellisyysmielessä... Paahtis on paahtista, mutta ei tuo nyt pahimmasta päästä ole.
En ole vielä kokeillut, mutta vähän on sellaista kutinaa, että joku toisi hyvä ruisleipä voisi toimia tuon kuvion pohjana aika vahvasti paahdettuna hyvin.