Spadehommat

Tein testaakseen kalamausteita tuon reseptin mukaan
Kalana oli pala haukifiletta.
Aivan mahtavat aromit, sojakastikena käytin Tokyokanin Yamasa Kombu Tsuyu. Siinä kombu levä jo mukana ja dachia. Mutta lisäsin dachin ohjeiden mukaan. Chilin jätin pois.

Sanoisin että paljon maukkaampi kun viimeksi syödyssä kiinalaisessa. En voi edes verrata.
 
@Maidan käyppä Kabukissa kokeilemassa jotain jossa on yakiniku-kastiketta. On todella hyvää, eikä tarvitse mennä Japaniin asti.
 
No enpä taita mennä koben perän, se on sikakallis, maailman kallein marmoroitu härän liha.
Olen käynyt Japanin reissulla tuota kobe-härkää maistamassa. Mureaa oli, mutta ei nyt muuten pihviä kummempaa. Omasta mielestä vain markkinoidaan erittäin hyvin ;)
 
Kaurapuuro pottumuussin tilalla siankyljen seurana. Puuron mausteena valkosipulia ja pippuria.

sikapuuro.jpg
 
Kaurapuuro pottumuussin tilalla siankyljen seurana. Puuron mausteena valkosipulia ja pippuria.

Katso liite: 32222
Toimii itse asiassa yllättävän hyvin! Itse olen laittanut kaurapuuroa valkosipuli- ja sipulijauheella (kiireisen keittiön kuninkaat!) rapeaksi paistetun ja sitten vasta silputun pekonin kanssa, k-puuron luontainen makeus toimii loistavasti pekonin suolaisen ja savuisen maun kanssa... amerikkalaiset ovat tämän vieneet ääripisteeseen, siellä pannukakut(?), noh, pancakes, vaahterasiirappi ja rapeaksi paistetut ohuet pekonisiivut ovat aamiaisten aatelia.
Vähän suolaista, vähän makeaa, niinkuin tässä kusisessa elämässäkin.
Ja paljon tasapainottelua!

Tässä muuten sinulle @Maidan parin vuoden takaa nappaamani resepti Soppa-sivuilta, todella hyvää ja taloudellista, kun sinäkin tykkäät vähän vaihdella lännen ja idän välillä. Kasvisruoka (jollei fetaa lisää siis)... :). Taloudellista siis kun tekee reilusti ja pakastaa, tietty.

 
Toimii itse asiassa yllättävän hyvin! Itse olen laittanut kaurapuuroa valkosipuli- ja sipulijauheella (kiireisen keittiön kuninkaat!) rapeaksi paistetun ja sitten vasta silputun pekonin kanssa, k-puuron luontainen makeus toimii loistavasti pekonin suolaisen ja savuisen maun kanssa... amerikkalaiset ovat tämän vieneet ääripisteeseen, siellä pannukakut(?), noh, pancakes, vaahterasiirappi ja rapeaksi paistetut ohuet pekonisiivut ovat aamiaisten aatelia.
Vähän suolaista, vähän makeaa, niinkuin tässä kusisessa elämässäkin.
Ja paljon tasapainottelua!
Olen syönyt pitkään kaurapuuroa sekä suolaisena että makeana.
Aamulla joskus keitän ylimääräisen annoksen kaurapuuroa tarkoituksella, tai neljän viljan puuroa, just siltä varalta että paistan illalla jonkun kanapalan, sipulin ja herkusienten ja kaurapuuron. Minusta maistuu paremmin kun riisi.
Olen syönyt nakitkin kaurapuurolla. Jotkut laittaa raejuustoa kaurapuuroon, ei sekään hassumpaa.

Aamupalana syön kaurapuuro mustikoilla ja mansikoilla. Talvella vaihdan mansikkaat puolukoiksi. Hiukan saksapähkinä sekaan. Tää on siis mun makea versio. Aikaisemmin laitoin hunaja sekaan.

Hunaja nyt kartan, kuten sokeria ylipäänsä. Sokerilla on yhteys syöpään. Varsinkin levyepiteeli syöpiin. Se on vähän kun ruoka syöpäsoluille.
 
Olen polttanut sisäkalut sillä japanilaisella chili nuudeleilla tokyokanista. Olivat muuten todella hyviä. Mutta sitten alkoi epämukava olo. Olisi pitänyt jätä kesken annoksen.
Limakalvot eivät vielä toipuneet hoidosta.
 
Tässä muuten sinulle @Maidan parin vuoden takaa nappaamani resepti Soppa-sivuilta, todella hyvää ja taloudellista, kun sinäkin tykkäät vähän vaihdella lännen ja idän välillä. Kasvisruoka (jollei fetaa lisää siis)... :). Taloudellista siis kun tekee reilusti ja pakastaa, tietty
Tuntuu herkulliselta.

Olen selailut kuliaristi sivuja, monen kokin salaisuus on tuoren inkivärin, valkosipulin ja vihersipulin kuulottamisessa pannulla.

Mutta tuo Tokiokanin majoneesi on hyvä!
 
Hyvänmakuisia kasvispullia...
Oli muuten ihmeen hyviä. Piti piruuttaan ostaa chiliversiota ja nyt oli sellainen tuote, että olis syönyt mielellään enemmänkin.
 
Oli muuten ihmeen hyviä. Piti piruuttaan ostaa chiliversiota ja nyt oli sellainen tuote, että olis syönyt mielellään enemmänkin.
En ole tavallista maistanut, vain tuota chili-versiota ja toistaiseksi parhaita eteenosuneista...saatavuus tuntuu olevan heikkoa nyt..
 
Minä olen usein ostanut Fazerin siemen/juuresleipiä. Mahtaako pullat olla jotain vastaavanmakuisia...?
 
Pitää minunkin maistaa jos osuu silmille, jospa nyt joku ihme tapahtuu, kun tähän mennessä kaikki ne kasvis/kaura/herne pyörykät olivat kuitenkin pettymys, ja kaupan falafel on ihan huonoin niistä. Sitä söisin vain maksusta. Nyt kun maistan vain puolet mauista, minusta on tullut vaativa. Kasvisravintola Silvupleessa mitään ei maistunut paljon miltään, paitsi yksi sipulisalaatti ja sienimuhennos. Sitä tein päätöksen ettei ne osa mausta ruokia, ja tekevät ihan mitättömiä ruokia. Vaikka kuin kasvis kasvina, en söisi, vaikka kuinka terveelliseksi väittävät.

Olen laittanut aina mustapippuria myllystä kaiken päälle antamaan terä ja olen ollut ihan tyytyväinen. Niitä Silvooplen ruokkia tuskin olisi mustapippurikaan pelastanut. En ymmärrä miksi ravintola on niin suosittu, minusta kallis ja ruoka ja aika mauton.

Seuraavaksi ihan pirutta teen omat kotletit, johon laitan sekä kanajauheliha, tai possua, kaura, paljon sipulia ja kunnon mausteita.
Ostin tässä Fazerin korkeakuituinen voimakaura jauhe, ihan ok. Lisäsin sitä aamupuuron.
 
Testasin itsekin noita chilipullia. Periaatteessa maku oli ihan hyvä, mutta sellainen ikävä eines-tyyppinen jälkimaku pilasi nautinnon. Täytyy vielä kokeilla niitä muita versioita.
 
Ainesosat
Täysjyväkaurahiutale ja -kuitu (26%), vesi, siemenet 16% (auringonkukansiemen, pellavansiemen, kurpitsansiemen), paahdettu sipuli, tomaattisose, chilimurska (habanero chili, etikka, suola), rapsiöljy, mallastettu täysjyväruishiutale ja -jauho, VEHNÄjauho, siirappi, jodioitu suola, psyllium.
 
Back
Top