Spadehommat

Kuulostaa kidutukselta.



Jos ymmärsin lääkärin selityksen oikeen, niin rööri rutussa ja vähän tulehtuneena ja kiukuttelee varmaan sitäkin mitä sai tai ei saanut joululahjaksi.

Makailen nyt selälläni koivet koukussa ja tasapainottelen tietsikkaa rintakehällä.

Ois kova kaipuu ulos raittiiseen ilmaan kävelemään mutta se ei nyt oikein suju kunnolla. Lyhyet matkat kyllä onnistuvat.

jokos sitä litalginia saa taas apteekista? Vissiin ainoita kipulääkkeitä kun tehoaa pötsin sakkaamiseen.

kyllä ei mannavellit ja kauralimat kuulosta herkulta mutta kulkevat sutjakammin suolistossa kuin possunpakara.

kurjaa tuollanen vikaantuminen. Pikaista parantumista!
 
Nyt tuli katastroohvi!

Lääkärisetä kiälsi tossa vähän yli tunti sitten multa kinkun ja juuston ahmimisen!

Meillä on vielä yhdeksää juustoa jäljellä ja mun pitäis välttää niitä! Ja kinkkuakin on vielä varmaan pari kiloa tai jotain sinnepäin. (Oltiin välillä muualla joten noin seittemän kilon kinkku ei ole vielä loppunut.)

Ja nyt mun pitäis kinkun ja juuston sijaan syödä jotain pillereitä jotka ei taatusti tarjoo saman tason gastronomista nautintoa kuin herajuusto, Roquefort, Emmental (sorruin kuitenkij joulun jälkeen), Stilton ja kaikki niiden kaverit!

Apua!

Pitäis kuulemma syödä helposti sulavaa ruokaa. Mitä ihmettä se tarkoittaa? Makkaraa? Pizzaa? Jäätelöä ja suklaata? Uudenvuodentinaa?

Miten ihminen voi selvitä siitä että jääkaapissa on herkkuja joita ei saa syödä? Kuoleeko sellaiseen?



Kiltti lääkärisetä määräsi jotain sellaista mitä ottaessa kannattaa kai ensin varmistaa että kukaan noista muista perheenjäsenistä ei ole hiipinyt vessaan kirjan kanssa vaan että valtaistuin on vapaana.

Suoliston sisällä on kyllä menossa jonkinlainen palatsivallankumous.
Otan osaa.

Täällä on rääppiäiset menossa:

IMG_20191228_192217.jpg
 
Nyt on jo tosi paljon parempi olo kuin aamulla tai eilen. Eli kyllä tää varmaan tästä iloksi muuttuu.
Syömingeissä pitää käydä oksentamassa välillä, ennen kun taas jatkaa mässäilyä, sillee roomalaisten pitojen tapaan. Oksennusrefleksin saa joko manuaalisesti tai kemiallisesti aikaan, näin joulunaikaan veikkaan jäkimmäisen onnistuvan yleisemmin :p
 
Syömingeissä pitää käydä oksentamassa välillä, ennen kun taas jatkaa mässäilyä, sillee roomalaisten pitojen tapaan. Oksennusrefleksin saa joko manuaalisesti tai kemiallisesti aikaan, näin joulunaikaan veikkaan jäkimmäisen onnistuvan yleisemmin :p

mä luulin että ne roomalaiset sulatteli jollain ihan muulla tapaa eikä bulimia-bileillä. Mä oon toteuttanu selvästi väärää tapaa (Näin joulun pyhinä ollu käytössä toi ao. Taulukko, sen mukaan on menty ettei pääse kertymään joulukilot). mä jännityksellä odotan miehen kommenttia kun saunan selkään ei tänään ookkaan perinteistä iltajumppaa vaan voidan yhessä tunkee sormet kurkkuun. Vaihteluahan se tietysti on...
9F68F1DA-7FBF-412D-A746-9A357162CBEE.jpeg
 
mä luulin että ne roomalaiset sulatteli jollain ihan muulla tapaa eikä bulimia-bileillä. Mä oon toteuttanu selvästi väärää tapaa (Näin joulun pyhinä ollu käytössä toi ao. Taulukko, sen mukaan on menty ettei pääse kertymään joulukilot). mä jännityksellä odotan miehen kommenttia kun saunan selkään ei tänään ookkaan perinteistä iltajumppaa vaan voidan yhessä tunkee sormet kurkkuun. Vaihteluahan se tietysti on...
Katso liite: 35878
Ilmankos kaiikki juoksee ton painonhallinnan takia, tuo sun reseptisi vaatii kovakuntoisia suorittajia :rolleyes:
 
Siitä voi sitten laskea että mitä on tiedossa kun suolikramppi antaa myöten. Voi tulla kramppi toisaalle :p
Nyt kun kinkunsyöntikeskustelu on tullut lihaksi ja tuota taulukkoa tuli vilkaistua, niin huomasin että naisosapuolen pitää aloittaa varttia aikaisemmin kinkkusiivujen sulatus, jos saunaan meinataan päästä samaan aikaan, toisaalta jos aloitetaan molemmat samanaikaisesti ja miesosapuoli suoriutuu osuudestaan hätäsemmin, niin aina voi vedota että säädetyt kalorit on nyt kulutettu :p mitäs popsit
 
Syömingeissä pitää käydä oksentamassa välillä, ennen kun taas jatkaa mässäilyä, sillee roomalaisten pitojen tapaan. Oksennusrefleksin saa joko manuaalisesti tai kemiallisesti aikaan, näin joulunaikaan veikkaan jäkimmäisen onnistuvan yleisemmin :p
Tuo on oikeastaan legenda. Keisari Nero nieli höyhenen Suetoniuksen mukaan ja myös Trimalkio Petroniuksen romaanissa oksensi jaksaakseen syödä lisää. Molempia kertomuksia pidetään osoituksena henkilöiden hillittömyydestä ja tyylittömyydestä. Vanhassa kirjallisuudessa puhuttiin "vomitoriumeista", eli oksentamoista. Näitä pidettiin paikkoina, joissa juhlijat kävivät oksentamassa kesken juhlien (vert. aiemmin mainitut kertomukset). Kuitenkin myöhempi tutkimus on selvittänyt, että vomitorium tarkoittu stadioneiden ja areenoiden sekä amfiteattereiden tai temppelien yleisön ulospääsyreittejä. Kun niihin mahtui kymmeniätuhansia ihmisiä, insinöörien oli tärkeää suunnitella, kuinka rakennukset "oksentavat" (=vomit-jotain) ihmiset ulos. Vomitorium oli siis paikka, josta iso väkijoukko nopeasti pääsi ulos rakennuksesta.

Faktat valitettavasti pilaavat monta hyvää tarinaa. Kuten esim. Saarnaaja-Antin roolin vallankumouksen rakentajana talvisodan Suomussalmella...
 
Nyt kun kinkunsyöntikeskustelu on tullut lihaksi ja tuota taulukkoa tuli vilkaistua, niin huomasin että naisosapuolen pitää aloittaa varttia aikaisemmin kinkkusiivujen sulatus, jos saunaan meinataan päästä samaan aikaan, toisaalta jos aloitetaan molemmat samanaikaisesti ja miesosapuoli suoriutuu osuudestaan hätäsemmin, niin aina voi vedota että säädetyt kalorit on nyt kulutettu :p mitäs popsit

ensin saunaan, sit kammariin ja siitä vielä uudestaan suihkuun. Ei tartte panikoida tulien sammumisesta;) ajoitus on tärkein
 
Tuo on oikeastaan legenda. Keisari Nero nieli höyhenen Suetoniuksen mukaan ja myös Trimalkio Petroniuksen romaanissa oksensi jaksaakseen syödä lisää. Molempia kertomuksia pidetään osoituksena henkilöiden hillittömyydestä ja tyylittömyydestä. Vanhassa kirjallisuudessa puhuttiin "vomitoriumeista", eli oksentamoista. Näitä pidettiin paikkoina, joissa juhlijat kävivät oksentamassa kesken juhlien (vert. aiemmin mainitut kertomukset). Kuitenkin myöhempi tutkimus on selvittänyt, että vomitorium tarkoittu stadioneiden ja areenoiden sekä amfiteattereiden tai temppelien yleisön ulospääsyreittejä. Kun niihin mahtui kymmeniätuhansia ihmisiä, insinöörien oli tärkeää suunnitella, kuinka rakennukset "oksentavat" (=vomit-jotain) ihmiset ulos. Vomitorium oli siis paikka, josta iso väkijoukko nopeasti pääsi ulos rakennuksesta.

Faktat valitettavasti pilaavat monta hyvää tarinaa. Kuten esim. Saarnaaja-Antin roolin vallankumouksen rakentajana talvisodan Suomussalmella...
Hyshys, älä kerro kellekään, polaat vielä hyvän metodin niiltä jotka eivät ahmi maltillisesti ;) . Keskisarja kirjassaan kertoi jotain tästä saarnaajasta, pitää varmaan lukaista uudestaan, suomussalmihan taas on hyvä tarina loppujen lopuksi
 
Hyshys, älä kerro kellekään, polaat vielä hyvän metodin niiltä jotka eivät ahmi maltillisesti ;) . Keskisarja kirjassaan kertoi jotain tästä saarnaajasta, pitää varmaan lukaista uudestaan, suomussalmihan taas on hyvä tarina loppujen lopuksi
Keskisarja ei tiedä tuosta mitään. On löytänyt hyvän tarinan arkistoista ja vähän ylitulkinnut sitä.

Siteeraan vuonna 1974 syntynyttä ystävääni kun keskustelemme kevyessä 4,5-promillen etanolissa joko Suomen sodista 1939-45 tai itärintamasta 1941-45. "KYLLÄ MINÄ TIEDÄN! MINÄ OLIN SIELLÄ!"
 
Keskisarja ei tiedä tuosta mitään. On löytänyt hyvän tarinan arkistoista ja vähän ylitulkinnut sitä.

Siteeraan vuonna 1974 syntynyttä ystävääni kun keskustelemme kevyessä 4,5-promillen etanolissa joko Suomen sodista 1939-45 tai itärintamasta 1941-45. "KYLLÄ MINÄ TIEDÄN! MINÄ OLIN SIELLÄ!"
Minkälaisella pullolla pääsee tuommosille aikamatkoille, en muuten utele mutta lomillaan voisi käydä vähän pidemmällä ;)
 
Minkälaisella pullolla pääsee tuommosille aikamatkoille, en muuten utele mutta lomillaan voisi käydä vähän pidemmällä ;)
N. 2,5 litraa mitä tahansa yli 32-volttista etanolia. Riittävän nopeasti.

Se on sillä semmoinen peräkaneetti, jonka jälkeen on turha inttää. Sivuutan känniläisen höpöttelynä.

Itsehän humalluin panssaridieselin katkusta jo syksyllä 1939, kun Blitzkrieg raivosi ja ruumiit kärysivät!
KYLLÄ MINÄ TIEDÄN! MINÄ OLIN SIELLÄ! ME OLIMME NIIN KAUNIITA! NIIN KOVIN KAUNIITA!
 
N. 2,5 litraa mitä tahansa yli 32-volttista etanolia. Riittävän nopeasti.

Se on sillä semmoinen peräkaneetti, jonka jälkeen on turha inttää. Sivuutan känniläisen höpöttelynä.

Itsehän humalluin panssaridieselin katkusta jo syksyllä 1939, kun Blitzkrieg raivosi ja ruumiit kärysivät!
KYLLÄ MINÄ TIEDÄN! MINÄ OLIN SIELLÄ! ME OLIMME NIIN KAUNIITA! NIIN KOVIN KAUNIITA!
Lapin sodan veteraani kertoi joskus kun ukot kittas rommelia, kapu kuulemma näytti miten se saadaan oikein erotettua muusta polttoaineesta
 
Ei oltu rekiretkellä tapanina, oltiin sen sijaan sieniretkellä. En oo kyllä ennen tapanina sienestänyt.. huomenna meinasin askarrella jonkun suvorov-mukaelman kyyhkystä ja suppiksista

Katso liite: 35795Katso liite: 35796
Oletko Baltriber tehnyt risottoa suppilovahveroista?
Sain lajaksi Simon emännältä paljon kuivatettuja, mietin mitä loihdin niistä..
Risottoriisi pitää olla ainakin. Mitä muuta?
 
Back
Top