Netistä kuvat. Annos aina samanlainen missä tahansa.Hyvät kuvat oot pöperöistä ottanyt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Netistä kuvat. Annos aina samanlainen missä tahansa.Hyvät kuvat oot pöperöistä ottanyt!
Netistä kuvat. Annos aina samanlainen missä tahansa.
Tossa vajaa kolme viikkoa sitten olin keittänyt jotain keittoa. Penskat olivat sitä mieltä että se on mun keittämäksi vähän pluirua. Kasasin vanhimman lapsen lautasella olleen keiton pinoksi lautasen toiseen reunaan ja löin lusikan siihen pystyyn.
Kun lusikka kaatui alle minuutissa, niin penskat kattoivat että heidän näkemyksensä tuli toteennäytettyä. Pluirua oli.
Kaikilla on oma näkemyksensä siitä, millaista keiton pitää olla. Mun mielestä sen pitää olla sen verran litkua että siihen voi dipata leipää mutta kuitenkin sen verran jäykkää että dippaaminen vaatii edes vähän voimaa.
Noilla meidän mukuloilla on muuten aika koruttomia näkemyksiä koulun keitoista.
Lisätty kuva keittopallosta. Vähän pluirua tosta tuli, mutta aina ei voi voittaa.
Katso liite: 37426
Kasasin tähteitä tolleen lautasen toiseen reunaan ja kokeilin seisooko lusikka.
(Kuvaamisesta kiinnostuneille:
50mm FF-rungossa, f1.8, ISO sata. Valona yläpuolella oleva kattolamppu ja ikkunasta tuleva taustavalo. Jalustana väärinpäin käännetty lautanen. Kahden sekunnin vitka.)
Tohtiiko kysyä jotta kuinka kankiaa semmonen pataruoka teillä on?
Moderaptoreilta ruinattu banaanilasti astuu huomenna voimaan, joten vähän silleen jäähyväisinä arvon pöytäkavereille:
Pihatontun Kanelichili
Pilko kaksi habaneroa. Tarkasta ostaessa että ovat hyviä eivätkä homeisia tai nuupahtaneita. Voit ottaa siemenetkin mukaan jos haluat.
Vedä palaset valkosipulipuristimen läpi huhmareeseen. Hedelmämehu voi puristaessa vähän roiskua, joten purista aivan kiinni huhmareessa.
Kaada sekaan ripaus suolaa, paljon enemmän sokeria, suunnilleen suolan verran tai vähän enemmän kanelia ja ala jauhaa. Jatka murskaamista niin pitkään kunnes koostumus on vähän sellainen limatahnamainen. Lisää siinä vaiheessa sotkuun haluamaasi viinietikkaa. (Suosittelen omenaviinietikkaa mutta muitakin saa kokeilla.)
Sotke vielä vähän lisää niin että viinietikka on täysin tasaisesti imeytynyt.
Tarkista mausteiden keskinäiset suhteet pyyhkäisemällä ohut kerros Pihatontun Kanelichiliä juuston päälle. Joku aika mieto juusto käy hyvin. (Saaristo Polar esim. sopii maisteluun erinomaisesti.) Korjaa makuja tekemisen aikana jos on tarpeen. Muista, että mausteita on helpompi lisätä kuin ottaa pois eli alkuun niukasti ja tarvittaessa lisää. Kanelia on sopivasti kun haju on voimakas ja väri on vähän syventynyt ja tummunut mutta ei kuitenkaan tummaksi asti.
Oikein tehtynä aineiden suhteet menevät suunnilleen niin että 80 - 85% habaneroa ja loppu niitä muita.
Säilytetään jääkaapissa suljetussa astiassa. Tommonen kahden habaneron erä kestää useita päiviä ennen kuin sen syö yksin loppuun.
Älä jätä lasten ulottuville. Merkitse purkki niin hyvin ettei kukaan luule sitä vaikkapa marjahilloksi. Älä käytä sellaista purkkia, jonka kanssa voi tulla erehdyksiä. Ei missään nimessä vauvanruokapurkkiin ettei kukaan vaan anna tätä jollekin imeväisikäiselle!
Valmis Pihatontun Kanelichili tuoksuu erittäin hedelmäiseltä ja maistuu aivan sikahyvälle. Ei kuitenkaan sovellu kuin tuliseen ruokaan tottuneille. Eli jos esim. perus-Tabasco on jonkun mielestä tulista, niin älä tarjoa tätä hänelle.
Lisäohjeita:
Älä pyyhi kasvojasi tai silmiäsi käsilläsi tekemisen aikana tai pian sen jälkeen.
Pese kädet ainakin kaksi kertaa ennen kuin kosket silmiin tai genitaaleihin.
Kanelichilin valmistaminen ja piilolasit eivät ole hyvä yhdistelmä.
Älä pilaile tällä. Älä tarjoa kellekään pahaa aavistamattomalle.
Muista suhtautua Pihatontun Kanelichiliin kunnioituksella. Kanelichili on herkku, ei miehuuskoe.
Laittakaas hyviä BBQ reseptejä.
@Rannari
Laittakaas hyviä BBQ reseptejä.
Siis keität ja sitten pakastat? Vai menikö suoraan kulutukseen?Mä luulen että myskit on pekingien sporttisempia serkkuja, vähän kuin noi meidän cayugat, rasvattomampia ja tummempia lihoiltaan.
Keitot on vaikeita, mä aina alan säätämään ja tuntuu että aina puuttuu jotain. Ajattelin tehdä kokeilun, jauhoin vähän ankkaa jauhelihaksi, meinasin yrittää jotain nuudelikeittoa siitä, ihan varma en ole että kuinka käy.
meillä jatkui makkaranteko vielä tänään. Mä piilotan lihamyllyn vähäksi aikaa, alkaa tulemaan suolet jo korvista. Koska olen taipuvainen mauttomuuksiin ja huonoon huumoriin, oli nesteenä tottakai coronaa.
Katso liite: 36821Katso liite: 36822
Siis keität ja sitten pakastat? Vai menikö suoraan kulutukseen?
Ha! Kuusakosken Espoon tehdas/ sulatto kuului intin jälkeiseen Espoo 6 -autopiiriini STV:llä, se oli keikattu pari kartaa ysärin puolessä välissä siis, koska sulattivat/ erottelivat kultaa ja platinaa piirilevyistä jne, ja oli tähän päivään tangentiallisesti liittyen ainoa mesta missä meillä oli firman nasse päässä.Vanha iso Primus saa ensi kesänä siirtyä ansaituun saattohoitoon Kuusakoskelle, ja tilalle otin Napoleonin.
Katso liite: 37671
https://www.kaasuvalo.fi/verkkokauppa/napoleon-lex605-kaasugrilli.html
Eiköhän tuo onnistu meikän veitsillä, homma on vain siinä että riittäkö oma taito leikkamaan noin ohuesti,.Pihatontun määritelmä terävälle ruuanlaittokäytössä olevalle veitselle:
Jos tomaatista pystyy leikkaamaan niin ohuen viipaleen, että sen läpi näkee ja tomaatin mehu pysyy viipaleessa kun sen nostaa roikkumaan, niin veitsi on tarpeeksi terävä.
Tylsät veitset keittiössä ovat paholaisen keksintö.
Katso liite: 38330
Eiköhän tuo onnistu meikän veitsillä, homma on vain siinä että riittäkö oma taito leikkamaan noin ohuesti,.