Spadehommat

Edelleen from dumb to dumbs -periaatteella.

- Kattilaan n. 5 dl vettä (=tuopillinen).
- Veteen kaksi pussia keittojuureksia.
- Joko suolaa ja mausteita tai kuutio liha-/kana-/kasvislientä.
- Keitä liedellä, kunnes kypsää.
(- Maista ja mausta)
- Kaada neste erilliseen astiaan (siivilää voi käyttää).
(- Voit laittaa voita noin ruokalusikallisen sekaan)
- Soseuta sauvasekoittimella.
- Lisää keitinnestettä, kunnes on sopivan juoksevaa.
- Halutessasi voit lisätä kermaa (max. 1 dl)

Tuohon voi sitten lisätä Koskenlaskijaa ja/tai kinkkusuikaletta tai savulohta tai meetvurstia tai kuivalihaa tai...
 
Sattumalta tein minäkin muutama päivä sitten sosekeittoa.
½kg bataattia
½kg porkkanaa
Muutama keltasipuli
Meiramia, timjania, chilijauhetta, koskenlaskiaa, muutama liemeikuutio. Pari desiä kermaa. Loput vettä.

Keitin valmiiksi ja blenderillä soseeksi. Keittämisen aikana paloittelin ja paistoin pekonia ja kun keitto valmis lisäsin pekonin sinne.
 
Rusakkoa: eli pitkäkorva kolmeen palaan luineen, pataan vettä, sipulia ja merisuolaa, uunissa niin kauan että lihat irtoaa luista, perkaa sitten lihat irti, soseuta sipulit liemeen ja lihat pataan ja uuniin takaisin, tee jauhokastike, purkki kermaa, mustapippuria, koskenlaskijaa tolokunverran ja viimeistele soosi viherpippurilla, ota pata uunista, kippaa lihat ja liemi kermakastikkeen sekaan ja kiehauta, oiva jänösoosi perunan sekaan.
 
Tacoilta tänään, ja hyvää oli. Ja mukavaa vaihtelua välillä tortillaan.
 
Onko kukaan muutes tehnyt täällä ikinä lasagnea/lasagnettea kanan jauhelihalla? Mietin, että se voisi olla ihan mukavan makuista.
 
Onko kukaan muutes tehnyt täällä ikinä lasagnea/lasagnettea kanan jauhelihalla? Mietin, että se voisi olla ihan mukavan makuista.
Meillä tehdään. Itse pidän enemmän naudasta, mutta ei tuossa mitään kummempaa eroa ole.
 
En pysty sanomaan miksi mutta joku sisäänrakennettu aversio minulla on kanajauhelihalle. Kyllä minä syön jos joku tehnyt ruokaa siitä mutten itse osta.
 
Tein tänään tosi hyvää kanapastaa.

Ainekset ovat erittäin edulliset ja helpot.

2 kpl Atrian pippurista broilerin fileesuikaletta, kaksi pirkan arrabbiata-kastiketta, yksi pirkan siipaloituu herkkusienipaketti ja kierrepastaa.

Ensiksi kypsennät broilerin, sen jälkeen lisäät sinne herkkusienet, sitten arrabbiata-kastikkeen. Samalla keität pastan vedessä, jossa on lihaliemikuutio maustamassa. Tämän ruoan kanssa sivussa menee salaatti, jossa on oliiviöljyä salaatinkastikkeena. Samaten vielä uunissa lämmitettävä valkosipulivoipatonki sopii erittäin hyvin kyytiipojaksi.

Oli ensimmäinen kerta kun tein tämän ruoan, ja oli kyllä helkkarin hyvää. Ja vielä sopivan edullinen.

Ja tämä ruoka tulee nopsasti n. puolen tunnin sisällä valmiiksi. Joten tässä on tällainen hyvä nopeaa valmiiksi tuleva ruoka.
 
Tein tänään tosi hyvää kanapastaa.

Ainekset ovat erittäin edulliset ja helpot.

2 kpl Atrian pippurista broilerin fileesuikaletta, kaksi pirkan arrabbiata-kastiketta, yksi pirkan siipaloituu herkkusienipaketti ja kierrepastaa.

Ensiksi kypsennät broilerin, sen jälkeen lisäät sinne herkkusienet, sitten arrabbiata-kastikkeen. Samalla keität pastan vedessä, jossa on lihaliemikuutio maustamassa. Tämän ruoan kanssa sivussa menee salaatti, jossa on oliiviöljyä salaatinkastikkeena. Samaten vielä uunissa lämmitettävä valkosipulivoipatonki sopii erittäin hyvin kyytiipojaksi.

Oli ensimmäinen kerta kun tein tämän ruoan, ja oli kyllä helkkarin hyvää. Ja vielä sopivan edullinen.

Ja tämä ruoka tulee nopsasti n. puolen tunnin sisällä valmiiksi. Joten tässä on tällainen hyvä nopeaa valmiiksi tuleva ruoka.
Pitänee nokittaa merten kanalla ja jopa hiukan nopeammalla reseptillä + testattu toimivaksi. niin itse tykkään lisätä hienonnettuja kapriksia sellaisen teelusikallisen...
 
Työpaikalla tipahti lattialle valtava kalkkuna, ei myyntiin koska lattialla, riipasin veitsellä rintafileet irti ja toin kotiin, ruiskutin nitriittisuolat fileisiin ja laitoin laukkaan ja kylmään, lauantaina ne menee tasauslaukkaan ja sunnuntaina savukaappiin takapihalle.
 
Työpaikalla tipahti lattialle valtava kalkkuna, ei myyntiin koska lattialla, riipasin veitsellä rintafileet irti ja toin kotiin, ruiskutin nitriittisuolat fileisiin ja laitoin laukkaan ja kylmään, lauantaina ne menee tasauslaukkaan ja sunnuntaina savukaappiin takapihalle.
Oletan, ettei laukka ole tässä sama asia kuin ravikilpailuissa?
 
Reilun 5 tuntia kalkkunan fileet oli savussa, hyvää tuli taas😋😋 omenapuuta savun antajaksi, ja klapia on ei puruja.
 
Mikäs muuten on kaupasta otettavissa suolakurkuista paras ?, aiemmin olen tykännyt Felix:n amerikkalaisista suolakurkuista, nyt haksahdin kokeilemaan Herkkumaan kurkku viipaleita, jotka on ihan mauttomia...
 
Mikäs muuten on kaupasta otettavissa suolakurkuista paras ?, aiemmin olen tykännyt Felix:n amerikkalaisista suolakurkuista, nyt haksahdin kokeilemaan Herkkumaan kurkku viipaleita, jotka on ihan mauttomia...
Paras on Myrttisen valkosipulisuolakurkku.

download.jpeg

 
Back
Top