Spadehommat

Kana + vesi = ruokamyrkytys. Joudun aina puuttumaan asiaan kun joku ilmoittaa että nämä kananrinnat pitää ensin huuhtoa vedellä. MIHIN aiot koskea sen jälkeen?
Kyllä minä olen broileria joskus huuhtonut vedellä jotta saisi pois marinadin. Jättää hanan valumaan niin ei tarvitse koskea mihinkään ennenkun on kädet pessyt. Tosin ei ole tapana huuhtoa broileria yleensä. Ja broileria käsitellessä käytän pihtejä.

Ahaa, nyt sytytti. Sinä olet juutalainen joten sun täytyy noudattaa jotain ihme sääntöjä mitä meitä tavallisia suomalaisia ei koske.
 
Kyllä minä olen broileria joskus huuhtonut vedellä jotta saisi pois marinadin. Jättää hanan valumaan niin ei tarvitse koskea mihinkään ennenkun on kädet pessyt. Tosin ei ole tapana huuhtoa broileria yleensä. Ja broileria käsitellessä käytän pihtejä.

Ahaa, nyt sytytti. Sinä olet juutalainen joten sun täytyy noudattaa jotain ihme sääntöjä mitä meitä tavallisia suomalaisia ei koske.
Eikä sytyttänyt, olen ihan tavallinen suomalainen. Harmittaa vain elintarvikekaupan keskittyminen, jonka seurauksena pilalle marinoitu broileri on halvempaa kuin sama koipi- tai rintapala tai fileesuikale marinoimattomana, koska marinadi yhdessä suojakaasun kanssa antaa laskennallisesti 5,3% pienemmät poistot pidemmän hyllyiän ansiosta, ja koska ihmiset on käytännössä monopolistisen hinta-diskriminaation voimalla ehdollistettu ostamaan tuota esimaustettua paskaa.
Lihalla ei ole edes kunnon kiinteää rakennetta enää, johtuen sokerin määrästä.
Ymmärrän täysin miksi huuhtoisit sitä kuralientä pois tosin. Lihaa se ei kyllä pelasta, makua sentään jonkinverran.
 
Viimeksi muokattu:
Lohta, valkosipuliperunoita ja paistettuja vihanneksia ranskalaisella Rieslingillä sunnuntain illalliseksi. :love:
 
... tuota esimaustettua paskaa.
Lihalla ei ole edes kunnon kiinteää rakennetta enää, johtuen sokerin määrästä.
Kerran ostin laatikon, kun luulin saavani jotain parempaa. Ei enää uudestaan.:mad:
 
Muutama kanatortilla parilla punaviinisillisella illalliseksi ja oli hyvää.
 
  • Tykkää
Reactions: EK
Voi poijjaat kun tietäsitte miten ja millä takavuosina pestiin lihaa ja makkaratuotteita kaupoissakin kun alko olla päiväykset ummessa😆ja hyvin meni ihmisillä kurkusta alas, kyselkääs jos on tuttuina ihmisiä jotka oli lihatiskeissä - 80 luvulla🙂
 
Voi poijjaat kun tietäsitte miten ja millä takavuosina pestiin lihaa ja makkaratuotteita kaupoissakin kun alko olla päiväykset ummessa😆ja hyvin meni ihmisillä kurkusta alas, kyselkääs jos on tuttuina ihmisiä jotka oli lihatiskeissä - 80 luvulla🙂
Vanhassa keittokirjassa ohje alkoi: "Pyyhi vihreä lima lihan pinnalta pois." Ja tarvittaessa kehotettiin pesemään etikalla. :whistle:
 
PS. Suosittelen muillekin ostaa kotiin ylläolevassa kuvassa näkyvää GN-vuokaa. Koko 1/2 ja pienemmät mahtuu kotiuunin.
Niissä voi paistaa ruokaa uunissa ja sen lisäksi ovat käteviä ruuan säilytykseen koska useampi mahtuu päällekkäin riippue jääkaapin koosta. Eivätkä ne maksa maltaita. Yllä kuvassa näkyvä oli 10-15 eur, tarkkaan en muista. Tilavuus 5 litraa. Pienempiä saa alle kympin.

Tässä näkyy mitä kokoja löytyy: https://www.pamacompoy.fi/RUUANVALMISTUS/G-N-ASTIAT

Omani olen ostanut täältä: https://www.gn-store.com/epages/gn-store.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/2017032005/Categories/GN-astiat.

Isot firmat kuten Metos saattavat olla kalliimpia.
 
Hain naudan paistia, Meiramia, salviaa, timjamia, puolustuslaitoksen leikattua, merisuolaa, sokeria sekä mustaa pippuria, ensi viikolla naatitaan..
 
Back
Top