Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Sr-71 koneen seuraajan kehitys etenee. Hypersonic kone joten reippaasti yli 5mach.
Linkissä herra sanoo,että olemme 20-vuotta kertoneet kuinka hypersonic on kahden vuoden päässä,mutta nyt voi sanoa tekniikan olevan kypsä ja valmis. Työskentelemme kovasti tuodaksemme sen sotilaillemme.
Voiko tuosta päätellä,että myös hävittäjien nopeus tulee nousemaan selvästi. Useista platformeista puhutaan
http://www.businessinsider.com/the-...om&utm_campaign=buffer-defense&r=US&IR=T&IR=T
Sr-71 koneen seuraajan kehitys etenee. Hypersonic kone joten reippaasti yli 5mach.
Linkissä herra sanoo,että olemme 20-vuotta kertoneet kuinka hypersonic on kahden vuoden päässä,mutta nyt voi sanoa tekniikan olevan kypsä ja valmis. Työskentelemme kovasti tuodaksemme sen sotilaillemme.
Jotain, mitä en tiennytkään, ilmeisesti kalkilla F-16-koneilla on jo "Have Glass", mutta osalla jo uusin "Have Glass V":
https://theaviationist.com/2012/08/30/have-glass/
Sama kysymys hiipi mieleeni kun satunnaisesti pläräilin toista ketjua. Kuvittelisi että se olisi taloudellisesti helpompaa ja nopeampaa kuin kokonaisen koneen suunnitteleminen. Mutta joku jujuhan siinä täytyy olla kun ne ei taida materialistista. Vai olenko jäänyt taas jostain paitsi?Mitä siivessä oleville aseiden kantamiseen tarkoitetuille häivepodeille tapahtui? Nehän esitettiin ideoina ainakin jo FB-22 ja Rafale XL konsepteissa joskus 15 vuotta sitten nimellä wing weapons bay. Saman tyylinen oli kyllä advantaged super hornetissa keskiripustimessa. Palveluskäytössä noita ei kuitenkaan ole kait näkynyt.
Todennäköisesti siipipodit rajoittaisi koneen liikehtimiskykyä radikaalisti. Lisääntynyt ilmanvastus voi rasittaa siipiä pahemmin kuin yksi keskirungossa.
Hintava köyhän miehen RCS:n pyöristys alaspäin.
Deltasiipisellä voisi toimia hiukan paremmin, mutta sellainenhan ei välttämättä ehkä tarvitsisi kahta laatikkoa.Pari tuollaista siipien alle ja aerodynamiikka on kuin tiiliseinällä.
Luulisi että 2000lbs lisäpolttoainesäiliöt on mahdollista maalata ja jopa järkevää siinä mielessä että sotavarustuksessa lähes kaikki nykyhävittäjät kantavat vähintään yhtä lisätankkia. F-16CM tarvitsee tankit varmaan joka tehtävään toimintamatkan ja asekuorman takia. CFT:t olisi kyllä paras ratkaisu koska niillä säästetään hardpointteja aseilta ja sensoreilta yms. Lisätankit tietysti näkyvät tutkassa enemmän myös enkä tiedä sitten onko niiden pinnoitus tehokas tapa vähentää heijastusta.Tuo herättää heti kysymyksen siitä, että missä määrin ulkoista kuormaa ja ripustimia voidaan maalata ja mikä olisi sellaisen vaikutus tutkapoikkipinta-alaan sekä suoraan edestä että myös muista suunnista.
Toinen mieleen tuleva kysymys on aika yleisellä tasolla. Kuinka paljon häiveisyyden lisääntyminen haittaa venäläisten pitkän kantaman it-ohjusten toimintaa?
Kolmas seuraa toista. Jos kone näkyy naapurin kalustolle hyvin jostain suunnasta mutta on häiveinen toisesta, niin voidaanko sillä saada naapuri laukomaan huteja? Ensin näytetään ja naapurin laukaistua kätketään?
Eli ei muuta kuin lähteitä kehiin. Kuulostaa kyllä aika uskomattomalta.Laitetaanpa tänne muuten maininta, että herkillä painemittareilla voidaan ilmeisesti havaita lentokoneet ja jopa mitata lentokoneen paino (maanpinnalta käsin siis).
Sen verran pitää mainita kun maalausta käsitellään että kun itsellä oli aikanaan etuoikeus käydä suomi-Hornetin päällä ja jopa ohjaamossa istumassa,pisti silmääni koneen LEXien ja siipien etureunassa ja muistaakseni rungossakin oleva erikoinen pinta. Se oli karhea mutta siinä oli liukas päällyste. Olisikohan ollut jotain tekemistä RAM-tekniikan kanssa? Mitään lentokonemetallia se ei ollut enkä toisaalta tiedä minkälainen komposiittipinta on "normaali".
Pidätkö minua tyhmänä vai hölmönä? Haloo ja herätys! Se pinta oli samanvärinen kuin kone ja sitä oli muistaakseni myös muuallakin ylärungossa kuin siivissä. Lisäksi se jatkui tasaisena pintana eikä noin kuin kuvassa liimattuina paloina.