Sotilaallisen maanpuolustuksen Suomessa hoitaa PV.
Meillä on PV.
Meillä on oikeat sotilasaseet MPK:n ampumakoulutuksessa. PV:n aseita tarvitaan jotta kalusto riittää. Enää puuttuu valvovat skapparit ja ammunnanjohtajat. Määrän kasvu tullee tuottamaan huonompaa koulutusta. Korean ihmeet mahdollisesti jatkavat palveluksessa. Sitten onkin kalustoa, korea, uudet arskat, varalla PV-rynkyt.
Sotilaskoulutuksen yksinoikeus on PV:llä. Osan se hankkii MPK:lta. Käytössä on sotilaskalusto.
Joo, just naapurissa peruttiin pst-kurssi, kun ei ollut osallistujia. Meillä on tuo varusmiespalvelus, sitten MPK:n kurssit, ja maakuntajoukot. 900 000 on kirjoilla. Ohjuksia ja laukaisulaitteita ei ihan kaikille riitä.
Tota noin, vittuilematta, niin täällä me jo ollaan ja tätä on tehty aika pitkään. Missä sää oot?
Eipä ole tarkoitus vähätellä nykyisiä maanpuolustusaktiiveja, jotka ovat toimineet tähänastisten rajoitusten puitteissa sen minkä ovat voineet.
Ne rajoitukset mm. PV:n kaluston käyttöön ovat meille aikanaan sanelleet ulkoiset tahot ja näiden myötäilijät.
"varalla PV-rynkyt", ovat juuri ne joilla pitäisi kouluttaa, eikä "aselain siviileille sallimilla itselataavilla".
"Meillä on tuo varusmiespalvelus"
No shit, sekö toi sotilaspassi onkin... fiddu, oon tota ihmetellyt vuosikymmeniä että mikä piru se on (tää on ihan puhdasta vittuilua).
"900 000 on kirjoilla"
Ja aselaki ja sen luova tulkinta estää monelta vielä tällä hetkellä saatavissa olevan aseistuksen oston, koska "sille ei ole osoitettua tarvetta" tms..
"Tota noin, vittuilematta, niin täällä me jo ollaan ja tätä on tehty aika pitkään. Missä sää oot?"
Ajassa aika kaukana takana päin, jolloin esim. mihinkään ns. sotilasaseeseen viittaavan aseluvan saanti oli varsin raskaan ja syvän kiven alla ja mihinkään maanpuolustukselliseen tarkoitukseen vetoaminen viimeistään esti minkään aseluvan saannin.
Tai missä itse olit vaikka vuonna 1978, kun Suomen ensimmäiseen itselataavien kiväärien "kilpa-ammuntaan" osallistuneita oli kuulemma supo kuvaamassa... (näin järjestäjä minulle silloin kertoi...)