Suomalaisten juuret

Tässäpä etnonatseille purtavaa. Ollaan virolaisten pikkuserkkuja, "parhaimmillaan". Toisaalta lohdullista, että koko Venäjä suomalais-ugrilaisia, tosin kielen ja kulttuurin unohtaneena.

Eiköhän etnonationalistit tiedä geneettisen historian paremmin kuin tavikset.
Itse olen tuolla dna-vitjassa kertonut näistä ja HS:n artikkeli on harhaanjohtava monella tavalla, suomalaiset ovat ihan yhtä nuori tai vanha kansakunta kuin muutkin Euroopassa.
Saamelaisia kutsutaan alkuperäiskansaksi mutta he eivät ole yhtään sen vanhempia, pronssi- ja rautakaudella ovat nykyiset väestöt muodostuneet.
Edelliset tapettiin tai kuolivat kulkutauteihin, Euroopassa on tapahtunut täydellinen väestönvaihdos.
Suomalaiset ova poikkeuksellisen homogeeninen väestö Euroopassa vaikka Suomen sisällä kulkeekin selvä geneettinen raja idän ja lännen välillä, geneettiset komponentit ovat kuitenkin samoja, niiden suhde on eri.
 
Ei mitään vikaa, päinvastoin. Pointti oli se, että perimällisesti he ovat meidän isoveljiä, eikä päinvastoin. Mehän mielellään ajatellaan, että he ovat meidän pikkuveljiä.

Rautakaudella Viro ja Liivinmaa olivat tosiaan itämerensuomalaisten pääalueet, sen jälkeen tapahtui Kalparitariston suorittama kansanmurha koko Baltiassa.
Suomalaisten liittyminen Ruotsiin saattoi hyvinkin olla rauhanomainen olosuhteista johtuen, Suomi ja Sveanmaa ainoina Euroopassa välttivät maaorjuuden johon virolaisetkin joutuivat raskaiden taistelujen ja kansanmurhan jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Ei mitään vikaa, päinvastoin. Pointti oli se, että perimällisesti he ovat meidän isoveljiä, eikä päinvastoin. Mehän mielellään ajatellaan, että he ovat meidän pikkuveljiä.
Eipä ole ikinä tullut edes pohdittua ovatko suomalaiset perimällisesti virolaisten iso- vai pikkuveljiä vai kenties siskoja. Mutta ehkäpä jotkut suomalaiset sellaista pohtivat. Hassu ajatus, että muinaisilta ajoilta pereytyvät geenit vaikuttaisi ihmisten omanarvontuntoon.
 
Eipä ole ikinä tullut edes pohdittua ovatko suomalaiset perimällisesti virolaisten iso- vai pikkuveljiä vai kenties siskoja. Mutta ehkäpä jotkut suomalaiset sellaista pohtivat. Hassu ajatus, että muinaisilta ajoilta pereytyvät geenit vaikuttaisi ihmisten omanarvontuntoon.
Olen ymmärtänyt, että näitä etnonatseja se kovasti mietityttää. Mitään järkeähän siinä ei ole, siitä olen täysin samaa mieltä.
 
Olen ymmärtänyt, että näitä etnonatseja se kovasti mietityttää. Mitään järkeähän siinä ei ole, siitä olen täysin samaa mieltä.
Etnonationalisteja varmasti, mutta nuo ovat täysin marginaaliporukkaa, jotka kyllä ovat saaneet paljon huomiota.
 
Kyllähän tuota Taposta on vaikeaa yrittää ymmärtää. Tuntuu kuin yrittäisi ihan tahallaan ärsyttää tiettyä (aika isoa) osaa kansasta.
Erikoinen rooli virkavallan edustajalla... Tai sitten en vain ymmärrä.
 
Taponen on vain huolissaan meidän kalpeista kasvoista, pikkuisen väriä katukuvaan niin ei näytä niin ankealta ;)
Itse rusketun erittäin nopeasti vaikka suomalainen olenkin. Täten eipä ole kalpa iho nytkään. Tietäiskö @Talvela mitä tämä kertoo perimästäni?
 
Back
Top