Moni luopuisi sairaudestaan /vammastaan vaikka joutuisi sitten armeijaan.Kun jokaisen kaveripiirissä alkaa olemaan kruununraakkeja ilman, että on oikeasti mitään vaikutusta mihinkään niin korpeaahan se.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Moni luopuisi sairaudestaan /vammastaan vaikka joutuisi sitten armeijaan.Kun jokaisen kaveripiirissä alkaa olemaan kruununraakkeja ilman, että on oikeasti mitään vaikutusta mihinkään niin korpeaahan se.
Moni luopuisi sairaudestaan /vammastaan vaikka joutuisi sitten armeijaan.
Armeija on siis suurimmalle osalle vain "todellisen" elämän tiellä (esim. lääkikseen tai oikikseen pääsy).
Uskomatonta. Olisi kiinnostavaa nähdä tulokset asuinalueittain.
Onko sillä maanpuolustustahdolla loppujen lopuksi suurtakaan merkitystä tulevaisuudessa. Riittää, että ammattisotilaan ura on tarpeeksi houkutteleva. Asetekniikka on erittäin teknillistä ja vaatii jatkossa vieläkin enemmän erityisosaamista. Se vaatii ammattilaisen puikkoihin. Noppasopan keittäjällä sillä maanpuolustustahdolla voipi olla sitten sen kerran merkitystä, että sattumia löytyy enemmän lautaselle.
Sanoisin että ovat täysin tietämättömiä ko lakimuutoksesta. Eli kanta on välinpitämätönMitenkäs peilaatte nuorison ja varusmiespalvelusta käymättömien kantoihin maanpuolustuksesta tätä lakimuutoksessa MPK:lle sisällytettyä tehtävää kohdentaa näihin kansanosiin toimintaa?
Niin. Puolustushaluton kansa valitsee itselleen yhtä haluttomat johtajat. Se näkyy sitten niin rahoituksessa kuin muussakin puolustuspolitiikassa. Eipä ole hyötyä hyvin varustetusta ja motivoituneesta sotajoukostakaan, jos päättäjiltä puuttuu halu sen käyttämiseen.Vaikuttaa se jossain mitassa ainakin siihen saako se teknoarmeija jostakin rahaa.
Mitenkäs peilaatte nuorison ja varusmiespalvelusta käymättömien kantoihin maanpuolustuksesta tätä lakimuutoksessa MPK:lle sisällytettyä tehtävää kohdentaa näihin kansanosiin toimintaa?
Aika monella varmaan tulee fiiliksiä, ettei valtiomme johto ole ihan täyspäistä sakkia.
Valitettavasti sulla taisi mennä toi possesiivisuffiksi hiukan väärin, kansa ei omista valtiota, valtio omistaa kansan. Valtio ei ole 'meidän', 'me' olemme valtion.
...jos tarkennat "kansallisvaltiota ilman kansaa" niin olen täysin samaa mieltä... muutenhan tuohon mahtuisi suurikin luku hajonneita imperiumeja, ja aina joku ärsyttävä Vatikaani-knoppiSallinet minun olla hieman eri mieltä. Valtio on kansa. Ilman kansaa ei ole valtiota.
Historiallisesti voi osoittaa monta kansaa ilman valtiota mutta ei yhtään valtiota ilman kansaa.
...jos tarkennat "kansallisvaltiota ilman kansaa" niin olen täysin samaa mieltä... muutenhan tuohon mahtuisi suurikin luku hajonneita imperiumeja, ja aina joku ärsyttävä Vatikaani-knoppi
Täsmälleen samaa mieltä. Miksi maksaisin veroa Suomessa? Jos mulle ei joku onnistu selittämään että maksan veroa koska saatan olla se kaveri hiukan huonommassa kansainvälisessä konjunktuurissa, joka hyötyy kanssaihmistensä veronmaksusta tilapäisesti, ja meitä on 1.5 miljoonaa, Suomessa... noh tossahan se alkaa palapeli kasaantua.No näinkin. Tunnustan rehellisesti väriä tässä asiassa. Olen kansallisvaltion kannattaja. Näkemykseni perustuu historiaan ja nykykehitykseen. Tiedän, että tämä näkökanta ei ole "muodikas" tai "oikea" nykykäsityksen mukaisesti. Mutta tämä on oma näkemykseni. Paljon näistä asioista on tullut väiteltyä ja hyviä pointtejakin olen kuullut, mutta ei niin hyviä että tuo näkökanta olisi muuttunut. Rauhaa muille ja rauhaa meille on toiveeni. Ne, ketkä muuta haluavat... No, siksi me armeijan kävimme.
Näyttäisi siltä että korkea koulutus ja kokoomuksen kannattaminen laskee maanpuolustus tahtoa jos vertaa matalaan koulutukseen ja persujen kannattamiseen. Demareillakin on parempi maanpuolustustahto kuin kokkareilla.
Janne Riiheläinen
@veitera Nov 28
Kaikki "kansallismieliset" öyhöttäjät ja muut suomalaisen yhteiskunnan suuriääniset halveksijat voivat nyt myhäillä tyytyväisinä, koska heidän vakuuttelujaan on uskottu.
Ihmettelen. Uskottu missä, Vihreissä ja Vasemmistoliitossa?Markus Malk
@MarkusMalk 3h
Replying to @veitera
Minun on hyvin vaikea ymmärtää noin suoraviivaista tulkintaa. Olennaista on se, missä ikäryhmässä maanpuolustustahto on eniten pudonnut. Seuraavaksi tarkastelisin, millainen tuon ikäluokan poliittinen väritys on
EU on meille puolustusvoimien jälkeen merkittävin turvallisuuden tae. Ei ihme, että kaikenlaiset tehtaankadun miehet sitä vastustavatkin. Näkisivät meidät mieluummin Ukrainan kaltaisena vapaana maana, jolla erityissuhde Venäjään. YK:sta en menisi sanomaan mitään
Mitä on jäljellä kansallisvaltio - Suomesta 20 vuoden kuluttua, mitä tarkoittaa silloin ihmisille Suomi? Vai millä tavoin ihmiset kokevat enää kansallista yhteisyyttä, onko esim. helsinkiläisyys jo ylittänyt kansallisen ajattelun reippaasti.
Suomen itsenäisyyden satavuotisjuhlavuosi olisi ollut luonteva paikka nostaa maanpuolustustahtoa. Valtioneuvosto päätti kuitenkin asettaa jonkinlaisen Paleface-työryhmän Paula Lehtomäen johdolla painamaan eniten maanpuolustustahtoamme nostaneen historialliskansallisen menneisyytemme unholaan oikein metodisesti.
Kun kerran Suomen tasavallan pääministeri on noin tyhmä, että ottaa erityisavustajakseen trollin Suomi-Venäjä-seurasta ja antaa hänelle näin tärkeän tehtävän, mitään muuta ei voinut odottaakaan.
Louhimiehen Tuntematon sotilas oli valopilkku, mutta joku järjesti häntä kohtaan varsin täsmällisen hyökkäyksen, jonka kohteena oli itse asiassa elokuva, ei Aku Louhimies. Jos pystyisitte tutkimaan toimittajan taustat, saattaisitte huomata, keihin hän on pakostakin tutustunut. Google ei auta, koska hän on poistattanut hakutuloksia.