En tiennytkään että Tikkakosken Migit oli varustettu elso-podeilla. Vähän niin kuin oman aikansa Growlereita.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tunnustan että mun ikuinen rakkaus on juuri tuo brittiläinen söpötär. Et prkl oo koskenut mun huoltamaan koneeseen?Mää oon Hawk-miäs! Ähvät poistui mun aikana Tikkakoskelta ja bissit tuli mun jälkeeni. Mää palvelin siistillä länsikalustolla.
Muistelisin meillä olleen mun aikana numerot 301, 307 ja 310. Tuo 307 tuli "korvaamaan" poistunutta Miggiä.Tunnustan että mun ikuinen rakkaus on juuri tuo brittiläinen söpötär. Et prkl oo koskenut mun huoltamaan koneeseen?
Se formula-bensaletku oli niin iso ero migin filosofiaan "korkki on tietenkin koneen rungon korkeimmalla kohdalla" eikä lentojen välinen tarkastus ollut oikeastaan yhtään monimutkaisempi. What's not to love?
Eiköhän se elson syy ollut siinä, että tiedustelukone oli keveyssyistä riisuttu aseista ja se itse turvattiin siis noilla pöntöllä.Mitenkä näitä elso-podeilla varustettuja Migejä meinattiin tositilanteessa käyttää? Parin koneen osastoissa siihen suuntaan missä tarve?
Nekrofiliaa mutta tuosta näkee hyvin kuinka pienen pieni tutka-antenni miggenissä (siinä nokkakartiossa) oli. Ja antaa aavistuksen siitä tuskafestivaalista mitä moottorin päivittäinen huoltaminen venäläisten luukkujen kautta oliMä en nyt oikeen saa irti että mikä tuosta tekee mig-21 kopion?
Jos kone on noin radikaalisti erillainen niin voiko se olla kopio?
Runko on täytynyt kokonaan suunnitella uusiksi jos 21:tä on yritetty kopioida.
Netin mukaan moottorinakin Klimov RD-33 eli sama kuin mig 29:ssä
Ei ollut mun omat noissa joten lupa myönnetty.Muistelisin meillä olleen mun aikana numerot 301, 307 ja 310. Tuo 307 tuli "korvaamaan" poistunutta Miggiä.
Silloin kone kerrallaan riitti, treenien perusteella. Tarkempaa tietoa god knows and he won't tell until it's too late. Jäänyt kiinnostamaan kyllä juuri mitä kysyit.Mitenkä näitä elso-podeilla varustettuja Migejä meinattiin tositilanteessa käyttää? Parin koneen osastoissa siihen suuntaan missä tarve?
Muistui mieleen tuosta vielä että todella lujaa ja matalalentoa menivät. Podien vaikutusalue ei ollut kovin laaja? Pilotit olivat noiden lentojen jälkeen hiestä märkinä. Olisi vedetty kättä lippaan jos olisi sallittu. (Oli erikseen kielletty. Vaikka tulisi Ilmavoimien komentaja taakse, kuten itselleni tuolla Tikkakoskella sattui, Nikusen kanssa, ei saa vetäistä asentoa jos on pää ja kolme ruuvimeisseliä koneen sisuksissa, pitää vaan jatkaa hommat loppuun.)Mitenkä näitä elso-podeilla varustettuja Migejä meinattiin tositilanteessa käyttää? Parin koneen osastoissa siihen suuntaan missä tarve?
Kohteessa NOUSTIIN kolmeensataan metriin kuvauksen ajaksi. Sen jälkeen palattiin takaisin pintoihin ja niin perkuleenmoista kyytiä takaisin kotiin.Muistui mieleen tuosta vielä että todella lujaa ja matalalentoa menivät. Podien vaikutusalue ei ollut kovin laaja? Pilotit olivat noiden lentojen jälkeen hiestä märkinä. Olisi vedetty kättä lippaan jos olisi sallittu. (Oli erikseen kielletty. Vaikka tulisi Ilmavoimien komentaja taakse, kuten itselleni tuolla Tikkakoskella sattui, Nikusen kanssa, ei saa vetäistä asentoa jos on pää ja kolme ruuvimeisseliä koneen sisuksissa, pitää vaan jatkaa hommat loppuun.)
Oliko tuo kuvaus- vai elsolento? Silloin filmikameroita olivat joten ylimenon ajoitus oli elintärkeää, sikäli sopisi.Kohteessa NOUSTIIN kolmeensataan metriin kuvauksen ajaksi. Sen jälkeen palattiin takaisin pintoihin ja niin perkuleenmoista kyytiä takaisin kotiin.
KuvausOliko tuo kuvaus- vai elsolento? Silloin filmikameroita olivat joten ylimenon ajoitus oli elintärkeää, sikäli sopisi.
Hawk pesi kurvatappelussa molemmat sekä MiG-21:n että Drakenin. 90-luvun alussa kun viime hävittäjähankinta oli vireillä, oli Kuorevedellä testattavana mm. Mirage 2000. Harjoitusilmataistelussa oli vastassa suomalaisen koelentäjän lentämä Hawk. Ranskalaispilotti lähti ylimielisenä ilmaan ja sai kunnolla turpiinsa kun antautui lähitaisteluun Hawkin kanssa. Seuraavalla kierroksella ranskalainen tajusi jo sitten käyttää Miragen reilua tehoreserviä ja käytti heiluritaktiikkaa, jolle Hawk ei mahtanut enää mitään.
Eihän niisstä F-versioissa ollu perinteistä hävittäjätutkaa lainkaan vaan radioetäisyysmittari. Lähdettä tälle ei ole mutta kehitetty jenkkien B-29:n lähipuolustusaseiden tutkalla toimivasta etäisyysmittarista.Nekrofiliaa mutta tuosta näkee hyvin kuinka pienen pieni tutka-antenni miggenissä (siinä nokkakartiossa) oli.
Ei ollut, juuri vein Laukkasen kirjan hyllyyn, mutta Bissin osalta siinä oli maininta, että tutka toi nyt MiGiin joka sään toimintakyvyn.Eihän niisstä F-versioissa ollu perinteistä hävittäjätutkaa lainkaan vaan radioetäisyysmittari. Lähdettä tälle ei ole mutta kehitetty jenkkien B-29:n lähipuolustusaseiden tutkalla toimivasta etäisyysmittarista.