Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nyt on kyllä aika tuuheaa tekstiä.Ja siis tuohan on jäänmurtaja eli kaiken järjen mukaan jäihin jumiutuneiden laivojen hinaamiseen/irroittamiseen tehty. Ne vaijerit kuuluu varmasti vakiokalustoon.
Vähän laaja käsite toi reidenpaksuinen, jos omaa reittä kattoo, niin 250mm vaijeri kuulostaa aika tuhdiltavarmaan reiden paksuista vaijeriaa sielläkin oli kelalla persiissä.
Aloittiko ne Kiinalaiset nyt hybridisodan Suomea vastaan perkele? Mielenkiintoista nähdä Suomen ja Naton vastareaktio.
Osa tiedotteesta. Linkin takana koko tiedote.
Lisäksi Keskusrikospoliisi selvittää, onko merestä löytyneellä esineellä yhteyttä syntyneeseen vaurioon.
Poliisi on esitutkinnassa saanut selvitettyä, että Hong Kongin lipun alla liikennöivän, kiinalaisen varustamon Newnew Polar bear -aluksen liikkeet sopivat yhteen putkivaurion syntyajan ja -paikan kanssa. Muun muassa tästä syystä poliisin tutkinta on tällä hetkellä keskittynyt aluksen osallisuuden
selvittämiseen.
Vähän laaja käsite toi reidenpaksuinen, jos omaa reittä kattoo, niin 250mm vaijeri kuulostaa aika tuhdilta
Pitää kuitenkin muistaa, että paatti on ryssäläinen, joten se voi "sivutyönään" tehdä oikeastaan mitä tahansa jäynää. Ryssän sanaan ei pidä luottaa ikinä. Jos ryssä väittää että noinkin erikoinen paatti on pelkkä rahtialus, niin se on satavarmasti myös jotain muuta.Nyt on kyllä aika tuuheaa tekstiä.
Sevmorput on jäävahvistettu rahtilaiva, joka rakennettiin alkujaan kuljettamaan LASH-proomuja, joiden käsittelyyn nuo perän rakenteet ja Koneen siltanosturi liittyvät. Sittemmin lastina on kuitenkin ollut lähinnä perinteisiä merikontteja ja satunnaista projektilastia.
Perjantaikevennys.vanhempana kyntömiehenä . Sen auran koko määrää kuinka syvälle se uppoaa ja muotoilu sen miten hanakasti se haluaa painua
alkoi kiinnostaa tuo asia ja pitihän vähän yrittää selvittääkin.Aikaa on 8 vuotta, en tarkkaan muista. Julmetun paksua se on. Kysyin, että mitä jos toi menee poikki, niin vastaus luokkaa "se on mitotettu niin, että se ei mene poikki."
Vanhemmassa kuvassa vain vähän ruosteisempi.
Samaa mieltä tästä asiasta, toivottavasti asia kohta selviää niin väittelyn häviäjä voi sit nostaa käden pystyyn virheen merkiksi ja voidaan jatkaa seuraavasta asiasta väittelyä.Tuohon koukun tai ankkurin laahaamiseen pitkin merenpohjaa sokkona pitkiä matkoja ennen ja jälkeen putken: twitterissä suomalainen merimies jokin aika sitten totesi, ettei onnistu. Ankkuriketju ei sellaista kestä. Arkijärjelläkin ajatellen näin vaikuttaa, sillä:
Vaikka ketju tai vaijeri onkin järeä, on +50k tonnin painoisessa aluksessa 9 solmun vauhdissa sellainen liike-energia, että kun laahaava koukku tai ankkuri ennenpitkää ottaa merenpohjassa kiinni johonkin tukevaan, menee 'mikä tahansa' vaijeri tai sen kiinnitys rikki.
Aluksen paikallaan pitämisen se toki kestää.
Voin olla väärässäkin. Laiva-ankkureista ja kaasuputkien rikkomisesta on kovin vähän kokemusta.
Meinaat, ettei tuollaiseen paattiin voisi asentaa ylimääräistä vinssiä? Ei kai sittenNyt on kyllä aika tuuheaa tekstiä.
Sevmorput on jäävahvistettu rahtilaiva, joka rakennettiin alkujaan kuljettamaan LASH-proomuja, joiden käsittelyyn nuo perän rakenteet ja Koneen siltanosturi liittyvät. Sittemmin lastina on kuitenkin ollut lähinnä perinteisiä merikontteja ja satunnaista projektilastia.
Meinaat, ettei tuollaiseen paattiin voisi asentaa ylimääräistä vinssiä? Ei kai sitten