edit: Palaan asiaan myöhemmin.Siinä sinun pääanti keskusteluun.
Viimeksi muokattu:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
edit: Palaan asiaan myöhemmin.Siinä sinun pääanti keskusteluun.
Ainakin Krp voisi lähestyä Meyer Werftiä, laivan valmistajaa. Tuon ikäluokan (2005) konttilaivoissa pitäisi jo olla anturit, jotka kertovat keula-ankkureiden tilan komentosillalle. Miehistö on kaukana keulasta konttialuksessa siellä ahterin puolella.Niin kiva kuin se olisikin todeta, että ryssät paskoivat tahallaan tuon putken ja muutaman kaapelin niin valitettava tosiasia on, että se ei riitä, että me tiedämme sen, valtion johto tietää sen, KRP ja syyttäjä tietää sen. Se pitää myös pystyä näyttämään, että kyseessä on tahallinen vahingoittamistarkoituksessa roikotettu ankkuri ja tarkoituksena on ollut tuhota mitä eteen tulee. Saadaanko tuollaista näyttöä? No ei saada jos kukaan puhu ja myönnä asiaa. Siihen asti tuo on kaikkea ryssimisestä - vahinkoon ja siltä väliltä. Toki se, että näyttö ei riitä ns Tuomioon ei tarkoita etteikö se voisi riittää siihen että syyllinen tiedetään ja tiedetään että kyse on ollut tahallisesta teosta. Siinä vaiheessa punnitaan poliitikkojen kantti nostaa se piippalakki pöydälle ja sanoa, että ei saatana, nyt tää touhu loppuu. Löytyykö kanttia? Ei helvetissä kun paetaan kiveen hakattujen todisteiden taakse. Varmaan vaikka toimitettaisiin äänitallenteet, valokuvat yms. ei uskottaisi, että ryssähän se oli. Samaan sarjaan menee kuin Krimin valtaus. Siitäkin oli joillekin poliitikoille epäselvyyttä, että onko siellä marssilaisia vai ryssiä. Niin kuin sitä edes pitäisi pohtia.
Tämä laiva oli toinen neljän sisarlaivan sarjasta..Eilbek, Reinbek, Flottbek ja BarmbekAinakin Krp voisi lähestyä Meyer Werftiä, laivan valmistajaa. Tuon ikäluokan (2005) konttilaivoissa pitäisi jo olla anturit, jotka kertovat keula-ankkureiden tilan komentosillalle. Miehistö on kaukana keulasta konttialuksessa siellä ahterin puolella.
Luultavasti lähestyy, ellei ole jo tehnyt sitä. Ihmettelen, etteivät toimittajat ole olleet ahkerampia.
Sekin antaa tietysti vain lisää tietoa siitä, onko laivapäällystö ollut varmuudella tietoinen ankkurin asennosta vai vieläkö jää selityksille sijaa.
Minustakin vahinko on hyvin epätodennäköinen, mutta oli miten hyvänsä, en tiedä, miten omistajat saa maksumiehiksi tässä.
Sinä se tiedät kaiken paremmin. Mpnetissä ei tiedetä mitään eikä saisi keskustella oikein mistään, ainakaan venäjästä ei saa, kaikki julkisuudessa on väärin, media ei saa mitään selvillä, mutta jos saa, se on aina väärin ja tärkeimpänä, venäjä ei tee mitään pahaa. Siinä sinun pääanti keskusteluun.
Ammattimerenkulkuun kokemusta lähinnä itsellä sen verran, että ainoastaan satamatoiminnoissa rampannut paperihommissa aluksella, mutta sen verran anturitekniikkaan perehtyneenä...Tämä laiva oli toinen neljän sisarlaivan sarjasta..Eilbek, Reinbek, Flottbek ja Barmbek
Container Ships | Maximum Ice Class Rating
We were commissioned to build four quick container ships that could operate in the most adverse ice conditions plus a bridge deck with room for passengers.www.meyerwerft.de
Tämmöinen tieto löytyy alla olevasta linkistä.
Anchor Equipment
3x Anchors weight each 8.300 kg
Chain length: 632,50 m
Diameter: 70 mm
scheepvaartwest - Eilbek - IMO 9313199
www.scheepvaartwest.be
KRP ilmoitti nostetun ankkurin painoksi 6500kg, joka vajaa 2000kg vähemmän kuin yllä ja varsi sekä toinen kiila puuttui nostetusta.
Tämän ankkurin ohjaustekniikan selvittelyyn voisi media tosiaan ryhtyä.
Tarvitaan Jutta Rabea selvittämään tämä haveri.Ainakin Krp voisi lähestyä Meyer Werftiä, laivan valmistajaa. Tuon ikäluokan (2005) konttilaivoissa pitäisi jo olla anturit, jotka kertovat keula-ankkureiden tilan komentosillalle. Miehistö on kaukana keulasta konttialuksessa siellä ahterin puolella.
Luultavasti lähestyy, ellei ole jo tehnyt sitä. Ihmettelen, etteivät toimittajat ole olleet ahkerampia.
Sekin antaa tietysti vain lisää tietoa siitä, onko laivapäällystö ollut varmuudella tietoinen ankkurin asennosta vai vieläkö jää selityksille sijaa.
Minustakin vahinko on hyvin epätodennäköinen, mutta oli miten hyvänsä, en tiedä, miten omistajat saa maksumiehiksi tässä.
Lähinnä tieto siitä mitä komentosillalla ankkureiden tilasta näkyy ajonaikana on kiinnostavaaVaikka raja/asento-tietoja sillalla näkyisi ankkurilaitteistosta, niin näiden mittalaitteiden kanssa ei ole niin justiinsa, jos lähdetään keskustelemaan kalibrointi pöytäkirjoista. Ankkurilaitteistoa voidaan ohjata DCS:sitä tai PLC:ltä, mutta järjestelmä ei välttämättä tee piirtoa näistä mittauksista/ohjauksista mihinkään talteen.
Nykyaikaisessa monitoiminäytössä noin harvakseltaan tarvittava tieto saattaa olla haudattuna jollekin suurinumeroiselle välilehdelle. Huonolla tuurilla tuohon ei ole edes kytketty mitään automaatiojärjestelmän hälytystä, jolloin ankkurin pudotessa itsekseen numerot vilisevät jossain järjestelmän sisällä, ellei kyseinen sivu satu sattumalta olemaan auki jollain näytöllä.Lähinnä tieto siitä mitä komentosillalla ankkureiden tilasta näkyy ajonaikana on kiinnostavaa
Niin, en osaa sanoa tuntuuko tuillainen laahava 79t punnus(ankkuri+ketju) missään tuollaisessa tai pitäisikö näkyä jotenkin.Nykyaikaisessa monitoiminäytössä noin harvakseltaan tarvittava tieto saattaa olla haudattuna jollekin suurinumeroiselle välilehdelle. Huonolla tuurilla tuohon ei ole edes kytketty mitään automaatiojärjestelmän hälytystä, jolloin ankkurin pudotessa itsekseen numerot vilisevät jossain järjestelmän sisällä, ellei kyseinen sivu satu sattumalta olemaan auki jollain näytöllä.
Pohdin kuitenkin, että voisiko vuonna 2005 rakennettu entinen Reinbek olla vielä sitä ikäluokkaa, jossa ankkuripelien kaukokäyttö voisi olla omana fyysisenä paneelinaan?
Toisaalta nopealla selailulla en löytänyt luokituslaitoksen tämän päivän säännöistä vaatimusta näyttää mitään ankkuriin liittyviä tietoja komentosillalla. Mikäli tämä ei ole vaatimus, en yllättyisi, jos aluksen alkuperäinen tilaaja olisi säästänyt tällaisen toiminnan kohdalla. Toisaalla taas olen nähnyt mahdollisuuden ankkureiden laskemiseen komentosillalta käsin olevan erikseen kirjatun laivan rakennuserittelyyn tilaajan lisävaatimuksena. Tällöin järjestelmä on näyttänyt, kuinka paljon kutakin ankkuriketjua on "ulkona".
Lisää kuulaa Ukrainaan, siellä ne siat nyt lahdataan. Omat varastot kiertoon ja uutta murkulaa tilalle kolmessa vuorossa. Joku dronetehdaskin olisi hyvä mutta sellaiselle "terroriaseelle" ei ilmeisesti ole nähty markkinaa, koska osaamisen puutteesta se ei ainakaan ole kiinni. Riittävästi toistoja ja lopulta se putte-possunkin ikkuna aukeaa...Ymmärsin toki.
Mutta "vitsissäni" oli totta toinen puoli. Jos nostetaan puheet tietylle tasolle, pitää olla valmis vastaamaan niihin vaikka kovalla. Ja vaikka pärjättäisiinkiin, on se aina huono vaihtoehto.
Sian kanssa ei kannata lähteä painimaan, sika tykkää siitä ja siinä paskaantuu itsekin. Eli se, että pelataan omaa peliä, on paras vaihtoehto. Viro on harrastanut kovia puheita siitä saakka, kun se liittyi Natoon. Onko se jollakin tavalla vaikuttanut, tuskinpa. Ja toisaalta, nykyvenäjään ei paljon taida puheet auttaa. Se, että toimittaisiin kuten Turkki ja ammuttaisiin ilmatilaa loukannut kone alas, ei taitaisi lopun perin olla hyvä ajatus. Kuten myös Israel ryydittää puheitaan kuivalla ruudilla.
Se, että ollaan puolustusliiton jäsen, sekä auttaa että velvoittaa. Paras vastaus on, että lisätään Naton läsnäoloa Suomenlahdella ja itärajalla. Suljetaan Maarianhaminan lähetystö ja puretaan demilitarisointi sitten ajallaan, kun siihen on sopiva ikkuna auki.
Tuon 70 mm ketjun massa on luokkaa 3080 kg / 27,5 m linkin taulukon mukaan:Tämä laiva oli toinen neljän sisarlaivan sarjasta..Eilbek, Reinbek, Flottbek ja Barmbek
Container Ships | Maximum Ice Class Rating
We were commissioned to build four quick container ships that could operate in the most adverse ice conditions plus a bridge deck with room for passengers.www.meyerwerft.de
Tämmöinen tieto löytyy alla olevasta linkistä.
Anchor Equipment
3x Anchors weight each 8.300 kg
Chain length: 632,50 m
Diameter: 70 mm
scheepvaartwest - Eilbek - IMO 9313199
www.scheepvaartwest.be
KRP ilmoitti nostetun ankkurin painoksi 6500kg, joka vajaa 2000kg vähemmän kuin yllä ja varsi sekä toinen kiila puuttui nostetusta.
Tämän ankkurin ohjaustekniikan selvittelyyn voisi media tosiaan ryhtyä.
Tässä vitjassa hieman ylempänä on tieto, että sarjan laivoissa olisi 3x8300kg ankkuritMitä ilmeisimmin ko laivassa on ankkurit vain keulassa eli yksi ankkuri on varalle. Ketjuakin pitäisi olla enemmän kolmea ankkuripaikkaa varten.
Tämä tapaus on mielenkiintoisella tavalla sotkuinen ja tulokseltaan suunnitellun tapainen, ei voi erehtyäTämä on aika kinkkinen keissi, mutta ryssä on kuitenkin syyllinen loppuin lopuksi
Me ollaan tekemisissä ryssä ja kiinan kanssa. Molemmat ovat hämärtämisen mestareita ja siksi case on sekava. Maskirovka on onnistunut.Tämä tapaus on mielenkiintoisella tavalla sotkuinen ja tulokseltaan suunnitellun tapainen, ei voi erehtyä
Juu, meillä ei ole tapana toimia samalla tavalla, vaan motitetaan sitten kun sen aika tulee.Suomessa kannattaa jupina lopettaa siihen kun oma käsitys tilanteesta on muodostunut ja sen jälkeen keskittyä siihen miten itse toimii erilaisissa asioissa.
Vitutti muuten tuo viestisi sen verran, että tein yhteenvedon tähän ja Itämeren turvallisuustilanne -viestiketjuun kirjoittamistani aihetta käsittelevistä viesteistä:
On totta, että joistain yllä olevista viesteistä paistaa läpi tietynlainen turhautuminen siihen, kuinka foorumin "virallisen totuuden" kyseenalaistamista ei tunnuta sietävän ja vasta-argumentteja esittävät leimataan nopeasti mahorkanhajuisiksi Kremlin kätyreiksi. Yhdistän tällaisen mielessäni nimenomaan itänaapurin toimintatapaan, koska olen kerta toisensa jälkeen törmännyt venäläisillä nettifoorumeilla kanssakeskustelijoiden syyttämiseen "ulkomaisiksi agenteiksi" jos he ovat kyseenalaistaneet Kremlin senhetkiset selitykset vaikkapa ohjusristeilijä Moskvan uppoamiseen vaikuttaneista tekijöistä.
Viestieni sävyssä on kieltämättä parantamisen varaa. Olisi ehkä kaikille parempi, jos en niin kärkkäästi pyrkisi osoittamaan vastapuolen väitettä vääräksi tai toisinaan jopa pyrkimään tavallaan nolaamaan tätä. Valitettavasti nimimerkin takaa tulee välillä lipsauteltua epäasiallisuuksia varsinkin, kun samoja virheellisiä väitteitä näkee toistettavan eri kanavissa. Ehkä pitäisi huutaa ääneen "yrittäkää nyt edes" tai muuta vastaavaa, ja kirjoittaa vastine sitten, kun syke on vähän laskenut.
Joka tapauksessa on valitettavaa, että joidenkin mielestä pääantini keskusteluun on ollut lähinnä Venäjän puolusteleminen ja kaikkien muiden mielipiteiden lyttääminen. Toivottavasti edes joku on nähnyt kaalinhajuisten pierujen ja mahorkalta haisevan hengityksen läpi edes jotain laivatekniikkaa ja meriliikennettä sivuavaa asiasisältöä.
Tämä kaikki on kuitenkin offtopicia, josta todennäköisesti ennemmin tai myöhemmin tulee ylläpidolta sanktioita, joten ehkä on parempi jättää asia tähän.