Suomen ja Viron välisessä kaasuputkessa vuoto

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Klasu
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Nyt nähtyjen todisteiden valossa väittäisin, että tuollainen auraskenaario olisi mahdollinen vain ja ainastaan mikäli niin KRP, rajavartiolaitos kuin merivoimatkin
Niinpä, kun heidät on koulutettu etsimään todisteita. Siksi ankkuri on jätetty. Nyt on todiste jonka ympärillä piiri pyörii.


En myöskään ymmärrä, miksi Sevmorput nähdään jonkinlaisena poikkeuksellisen voimakkaana aluksena.
Itsellä on sellainen mielipide. Tuntuu siltä ja kulkemansa ajolinja askarruttaa. Ei mielipidettä ole tarpeen perustella.
Tuntuu vaan että joku tuossa ns haisee.

.
 
Tietenkin tämä haisee ja vahvasti haiseekin.

Viime vuonna perustettu yhtiö kipusi 50 suurimman rahtiyhtiön joukkoon nopeasti. Avattujen reittien määrä on suuri. Rosatom mukana. Pääsy strategiselle Koillisväylälle. Yhtiöllä ei ole kiinalaista nimeä tai kotisivuja. Venäjä-kytkökset ovat vahvat.
 
Raahausjälki tulee suoraan putkeen. Ankkuri on.

Laivalta ei ole haluttu olla minkäänlaisessa yhteydessä eikä selvittää asiaa. Kovin uskottava syy ei ole korvausten vältteleminen, koska ne tulevat joka tapauksessa yhtiölle, kun todisteet ovat kasassa. Varsin todennäköinen syy luimisteluun taas voi olla, että puhelussa laivalle komentosillan väen aksentti jo paljastaa, kumpaa väkeä siellä oli: kiinalainen vai venäläinen.
 
Tietenkin tämä haisee ja vahvasti haiseekin.

Viime vuonna perustettu yhtiö kipusi 50 suurimman rahtiyhtiön joukkoon nopeasti. Avattujen reittien määrä on suuri. Rosatom mukana. Pääsy strategiselle Koillisväylälle. Yhtiöllä ei ole kiinalaista nimeä tai kotisivuja. Venäjä-kytkökset ovat vahvat.
Yangpu Newnew launched container shipping services between Russia, China and South Korea early this year, and has so far, bought 12 ships, with individual capacities ranging from 1,638 to 4,363 teu. The company’s latest purchase was the 2007-built 4,363 teu Newnew Panda 1, which was bought from Norwegian financial group Pareto for $20.8m in August.

In August, after Newnew Polar Bear made a successful pilot run through the NSR, Yangpu Newnew expanded capacity on the route, adding three more vessels, the 1,220 teu Xin Xin Hai 1, 2,741 teu Xin Xin Tian 1 and 3,534 teu Newnew Star. The latter vessel was purchased in March and joined Yangpu Newnew’s fleet in September.

Established in November 2021, Yangpu Newnew is owned by Hainan Fute Trading (50%), Huatong Automobile Investment (20%), Haikou Liang’en Multimodal Transport (15%) and Shanghai Torgmoll Supply China Management (15%). Hainan Fute was incorporated in June 2021 and is owned by Zhang Chuanrong (97%) and Wang Peng (3%), who is also Yangpu Newnew’s general manager.

Mitähän näistä löytyisi?
 
Yangpu Newnew launched container shipping services between Russia, China and South Korea early this year, and has so far, bought 12 ships, with individual capacities ranging from 1,638 to 4,363 teu. The company’s latest purchase was the 2007-built 4,363 teu Newnew Panda 1, which was bought from Norwegian financial group Pareto for $20.8m in August.

In August, after Newnew Polar Bear made a successful pilot run through the NSR, Yangpu Newnew expanded capacity on the route, adding three more vessels, the 1,220 teu Xin Xin Hai 1, 2,741 teu Xin Xin Tian 1 and 3,534 teu Newnew Star. The latter vessel was purchased in March and joined Yangpu Newnew’s fleet in September.

Established in November 2021, Yangpu Newnew is owned by Hainan Fute Trading (50%), Huatong Automobile Investment (20%), Haikou Liang’en Multimodal Transport (15%) and Shanghai Torgmoll Supply China Management (15%). Hainan Fute was incorporated in June 2021 and is owned by Zhang Chuanrong (97%) and Wang Peng (3%), who is also Yangpu Newnew’s general manager.

Mitähän näistä löytyisi?
Niinpä.
 
The Chinese shipping company Newnew Shipping Line has launched a regular container line between China and the port of Arkhangelsk along the Northern Sea Route (NSR) with transit time 25 days, the company said.
A spokesperson for Newnew Shipping Line said that this year the company will deploy four container ships on the China – Kaliningrad - St. Petersburg container service, and one more vessel – on the line to the Port of Arkhangelsk in 2023,.

GlavSevmorput will provide information and navigation support for the shipping line. Sergey Zybko, General Director of GlavSevmorput, told journalists at a briefing, a specialist from the Headquarters of Marine Operations will be on board of a container carrier passing the NSR with an icebreakers standing by to assist on the route at any moment.
.........

Russia’s state-owned Rosatom, through its Glavsevmorput subsidiary, will provide information and navigation support for the newly established container transportation service via the Northern Sea Route (NSR) between China and Russia.

The new line is a joint project of two Chinese companies, namely international shipping line Hainan Yangpu Newnew Shipping Co and cargo agent Torgmoll, Rosatom said in a statement.

The service was launched with NewNew Polar Bear, a reinforced ice-class container ship, with a capacity of 1,600 TEU which set sail on 7 July 2023 from St. Petersburg.

Depending on ice conditions, the estimated transit time will be about 28 days, which is 1.5 times faster than the route through the Suez Canal, which takes 45-50 days.

In China, the vessel will call at the ports of Qingdao and Tianjin, with Shanghai as the final destination.

NewNew Shipping Line’s representative in Russia Ke Jin said for the navigation period of 2023 through the NSR, the company will deliver four vessels on the route – Ports of St. Petersburg and Kaliningrad to Ports of China, as well as one vessel on ‘Port of Arkhangelsk – Ports of China’ route.

The four vessels will have capacities in the range of 1,600-3,500 TEU.

Vladimir Panov, Special Representative of Rosatom State Corporation for Arctic Development, said the current voyages are experimental, noting that the new line will operate in the summer-autumn navigation period connecting Russia’s northern ports with the ports of China.

“In the summer-autumn period, the Northern Sea Route can be navigated through open water and light ice conditions on low-ice or ice-free vessels. But these voyages are fundamentally important for rolling out the export route with containerised cargoes,” he said.

“Our next task is regular year-round navigation in the eastern direction,” he added.

At the end of 2020, about 1,300,000 tonnes of cargo were transited through the NSR via 61 vessels, 42 of which were foreign.

In 2021, the transit flow increased to 2 million tonnes, with 86 ships passing, including 75 foreign vessels.

China’s COSCO Shipping, one of the world’s largest shipping companies, made 14 voyages along the NSR last year, the statement said.

......
Joint project...
 
Yangpu Newnew launched container shipping services between Russia, China and South Korea early this year, and has so far, bought 12 ships, with individual capacities ranging from 1,638 to 4,363 teu. The company’s latest purchase was the 2007-built 4,363 teu Newnew Panda 1, which was bought from Norwegian financial group Pareto for $20.8m in August.

In August, after Newnew Polar Bear made a successful pilot run through the NSR, Yangpu Newnew expanded capacity on the route, adding three more vessels, the 1,220 teu Xin Xin Hai 1, 2,741 teu Xin Xin Tian 1 and 3,534 teu Newnew Star. The latter vessel was purchased in March and joined Yangpu Newnew’s fleet in September.

Established in November 2021, Yangpu Newnew is owned by Hainan Fute Trading (50%), Huatong Automobile Investment (20%), Haikou Liang’en Multimodal Transport (15%) and Shanghai Torgmoll Supply China Management (15%). Hainan Fute was incorporated in June 2021 and is owned by Zhang Chuanrong (97%) and Wang Peng (3%), who is also Yangpu Newnew’s general manager.

Mitähän näistä löytyisi?
Ei välttämättä mitään mikä näkyisi suorina riippuvuuksina mutta Kiinassa ei kukaan laita menestyvää bisnestä pystyyn ilman paikallisen puolueen tukea. Eli siellä on oikeita kavereita oikeissa paikoissa ja yllättäen löytyy sitten sitä kuljetettavaa rahtia jonka taksojen perään ei kysellä sekä rahoitus bisneksen aloitukseen. Tässä aiheessa on jo rosatom mainittu ja Kiinassa on venäläisiä voimaloita. Ei tuolla tarvita mitään ihmeellistä, ihan polttoainetoimituksista voi olla kyse päärahtina.

Alus vain sattui olemaan sopivalla hetkellä ryssien hallinnassa niin sillä mentiin kun piti vähän kyntää merenpohjaa.
 
Semmonen juttu tuli mieleen, että eikö laivan keulassa olisi ollut selvät jäljet ankkuriketjun hankaamisesta, jos se olisi ollut tuossa Newnew polar bearin keulassa kiinni, sitä pitkiä matkoja perässä vedettäessä? Entäpä jos Newnewin ankkuri olikin kiinnitetty sen takana tulevan Sevmorputin perään sitä varten rakennettuun kiinnitykseen/ketjuun? Tätä voisi tukea Newnewin keulasta puuttuvat hankausjäljet ja jonkun asiantuntijan mainitsema, että ketju toimii sulakkeena ja ankkuri irtoaisi ketjuineen, eikä näinollen riko laivan rakenteita. Nythän ketju ei ollut katkennut.
 
Semmonen juttu tuli mieleen, että eikö laivan keulassa olisi ollut selvät jäljet ankkuriketjun hankaamisesta, jos se olisi ollut tuossa Newnew polar bearin keulassa kiinni, sitä pitkiä matkoja perässä vedettäessä?
Ei paatteihin yleensä tartu kuin pintaruostetta ankkuriketjuista, vaikka olisi kolme viikkoa tuulisella rannikolla ankkurissa. Niitä jälkiä sitten rapataan ja maalaillaan myrkkymaaleilla.
 
Ei paatteihin yleensä tartu kuin pintaruostetta ankkuriketjuista, vaikka olisi kolme viikkoa tuulisella rannikolla ankkurissa. Niitä jälkiä sitten rapataan ja maalaillaan myrkkymaaleilla.
Silloin ankkuriketju kiristyy toiseen suuntaan
 
Aluksen rungon vedenalainen osa on todennäköisesti maalattu niin sanotulla kulutusta kestävällä "jäänmurtajamaalilla" kuten Inertalla. Toki se ei ankkuriketjun kulutusta loputtomiin kestä, mutta todennäköisesti kuitenkin paremmin kuin tavalliset maalit.
 
Viimeksi muokattu:
Aluksen rungon vedenalainen osa on todennäköisesti maalattu niin sanotulla kulutusta kestävällä "jäänmurtajamaalilla" kuten Inertalla. Toki se ei ankkuriketjun kulutusta loputtomiin kestä, mutta todennäköisesti kuitenkin paremmin kuin tavalliset maalit.
Juuri näin: oikein maalattua viisi vuotta vanhaa Inertaa saa suurinpiirtein piikata ja hiekkapuhaltaa irti. Ja Inerta on EU-säädökset täyttävä kuluttajillekin myytävä maali. Kiinalaisten teollisuusmaalit on varmaan höystetty kryptoniitilla, plutoniumilla ja yksisarvisjauheella.
 
Raahausjälki tulee suoraan putkeen. Ankkuri on.

Laivalta ei ole haluttu olla minkäänlaisessa yhteydessä eikä selvittää asiaa. Kovin uskottava syy ei ole korvausten vältteleminen, koska ne tulevat joka tapauksessa yhtiölle, kun todisteet ovat kasassa. Varsin todennäköinen syy luimisteluun taas voi olla, että puhelussa laivalle komentosillan väen aksentti jo paljastaa, kumpaa väkeä siellä oli: kiinalainen vai venäläinen.


Hesari julkaisi radiokeskustelun tallenteen aluksen paluumatkalta


"HS:n venäjänkielinen avustaja arvioi, että korostus saattaa olla myös venäläinen"


 
Hesari julkaisi radiokeskustelun tallenteen aluksen paluumatkalta


"HS:n venäjänkielinen avustaja arvioi, että korostus saattaa olla myös venäläinen"


Ei ainakaan kiinalaiselta kuulostanut
 
Back
Top