Samovarius
Ylipäällikkö
Käyttäjäkohtaisestihan koneita on aina modifioitu asiakkaan tarpeisiin. Esmes US Navy ja USMC eivät käyttäneet F-4 Phantomien takaistuimella kahdennettuja ohjaimia, vaan paikka oli varattu täysin aseupseerille. Sen sijaan USAF:n koneissa oli ohjaimet myös takapenkillä vaikka aseupseeri oli näissäkin koneissa. Kukaan ei varmaan väitä, etteivätkö USAF:n F-4C, D, E:t olisi olleet täysiverisiä (monitoimi)hävittäjiä?
Phantom muuten venyi todella pitkälle käyttäjäkustomoinnissa. RAF:n ja Fleet Air Armin F-4M ja K käyttivät jopa eri moottoria (ohivirtaava Rolls Royce Spey vs. suora J79) ja eri ohjuksia (Skyflash, joka tosin on Sparrow-yhteensopiva ja käyttää sen runkoa ja laukaisukiskoa)
(koska tiedän että internetissä on nykään vain laiskoja paskoja kuten minä, tämäkin tarina on saatavissa kuunnelmana)
Phantom muuten venyi todella pitkälle käyttäjäkustomoinnissa. RAF:n ja Fleet Air Armin F-4M ja K käyttivät jopa eri moottoria (ohivirtaava Rolls Royce Spey vs. suora J79) ja eri ohjuksia (Skyflash, joka tosin on Sparrow-yhteensopiva ja käyttää sen runkoa ja laukaisukiskoa)
McDonnell Douglas F-4 Phantom II – puolen vuosisadan rakkaustarina
Phantomin tarina on saatavissa myös kuunnelmana . Phantomin tarina alkaa edeltäjiensä harteilta. McDonnell Aircraft alkoi kehitellä uutta h...
samovarius.blogspot.com
(koska tiedän että internetissä on nykään vain laiskoja paskoja kuten minä, tämäkin tarina on saatavissa kuunnelmana)