Rauhantekijä
Greatest Leader
Niin ja eiks näitä tapauksia yleensäkin ratkota parhaiten jälkiviisaudella. On niin helppoa ohittaa se "tilanne päällä" kohta.Joo,ei se luopuminenkaan automaattisesti asiaa pelasta.
.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Niin ja eiks näitä tapauksia yleensäkin ratkota parhaiten jälkiviisaudella. On niin helppoa ohittaa se "tilanne päällä" kohta.Joo,ei se luopuminenkaan automaattisesti asiaa pelasta.
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005762968.htmlKerrostalo savuaa Espoon Kivenlahdessa, paikalla useita yksiköitä
Uutinen päivittyy.
(KUVA: NICHOLAS KUJALA)
Vilma Timonen HS
Julkaistu: 19.7. 20:05
KERROSTALOSTA nousee runsaasti savua Valopoijulla Espoon Kivenlahdessa.
Pelastuslaitos sai ilmoituksen rakennuspalosta hieman ennen puoli kahdeksaa torstai-iltana.
Iltalehden mukaan yhdessä kerrostaloasunnossa riehuu voimakas tulipalo.
Länsi-Uudenmaan pelastuslaitokselta ei ole toistaiseksi kommentoitu tilannetta.
Moni täkäläinen satulan haistelija saisi tuosta mielekästä päivittäistavaraa tarpeisiinsa. No vitsit sikseen. Kyllä tuo määrä tavaraa vaatisi jo jonkinlaiset henkselit.Miten helkkarissa yhden hameen alle mahtuu kolme korillista tavaraa?
RahtihameMiten helkkarissa yhden hameen alle mahtuu kolme korillista tavaraa?
Meidän lainsäädäntömme on kyllä tietyllälailla ongelmissa tälläisten sosiopaattien kanssa. He eivät ole varsinaisesti hulluja mutta kuitenkin hyvin arvaamattomia ja väkivaltaisia, jota parin vuoden vankilakäynti ei ainakaan paranna. Pakostikkin sitä itse kannattaa pidempiä rangaistuksia.
Lienee varsin selvää, että oivallisen kaksikon tekemiset johtavat vielä jonkun kuolemaan, jos ei paineta stop-nappia. Linnaa, vankeutta, koppia ja oikeaa lusintaa raskaimman jälkeen on tässä tapauksessa tarpeen. Jos ei voida parantaa, niin ainakin kaduilta veks.
Kai siihen joku paunamäärä ym.olisi mahdollista säätää. Lähinnä ajattelin siksi,että niitä löytyy aina välillä narkeilta ym.asunnoista ja autoista. Aika vaarallisia vehkeitä väärissä käsissä.
Mielestäni keltoja on jo tarpeeksi. Itseä kiinnostaisi lähinnä tehdä vanhan kansan mallinen varsijousi ja hupia harjoitella sillä. Oravatauluun tylppäpäisillä vasamilla jne. Kokeellista arkeologiaa, tai jotain sinne päin.
Isä teki minulle lapsena kuminauhatoimisen varsijousen (tiekarhun sisäkumista leikattu suikale) ja pari tylppäpäistä vasamanuolta. Päässä oli kettulakki (aito) ja henkilökohtaisen hittilistan ykkösenä oheinen laulu (tästä oli tehty myös käännösiskelmä, jota laulelin itsekseni). Identiteetti ja oman toiminnan funktio oli selvä. Samaa välinettä ovat käyttäneet myös omat lapseni, mutta näitä rakennettiin vielä lisää, ettei kukaan jäänyt osattomaksi.
Myöhempänä aikana eli kymmenen ikävuoden nurkilla rakennettiin jouset ja nuolet itse kun leikittiin Tarzania ja Orzoweita. Vahinkoja ei sattunut, vaikka kukaan ei valvonut ampumisia. Oltiin opittu jo pienestä pitäen suhtautumaan näihin samalla huolellisuudella kuin ruutiaseisiin. Ihmistä kohti ei saa osoittaa edes leikillään.
Juu ei. Jos teräaseeseen on hyvä syy, niin se on okei. Monta kertaa olen ottanut turvallisuustarkastuksessa teräaseen pois ja antanut sen takaisin kun asiat on poliisin kanssa hoidettu. Viimeksi eilen annoin törkeästä ratista kärynneelle henkilölle kaksi vyöllä kantamaansa teräasetta takaisin, koska niille oli laillinen peruste. Olen jopa narkomaanille antanut kahvan takaisin, kun sille oli uskottava selitys. Sitä paitsi se kuitenkin menisi saman tien näpistämään uuden.teräasekielto on edelleenkin kategorinen, eli kaikki kantaminen työn ja eräilyn ulkopuolella täysin kielletty. Käytännössä poliisi päättää tavatessaan kuka on rikollinen ja kuka ei. Jos taskut päätetään tutkia olet jo varmuudella rikollinen, joten se siitä.
Vaikka ratti olisi jäänyt henkiin, niin varmaan olisi ehdollisella selvinnyt. Suomessa voi liikenteessä tappaa kenet tahansa ja ihme on jos linnareissu tulee.
Vaikka ratti olisi jäänyt henkiin, niin varmaan olisi ehdollisella selvinnyt. Suomessa voi liikenteessä tappaa kenet tahansa ja ihme on jos linnareissu tulee.
Juu ei. Jos teräaseeseen on hyvä syy, niin se on okei. Monta kertaa olen ottanut turvallisuustarkastuksessa teräaseen pois ja antanut sen takaisin kun asiat on poliisin kanssa hoidettu. Viimeksi eilen annoin törkeästä ratista kärynneelle henkilölle kaksi vyöllä kantamaansa teräasetta takaisin, koska niille oli laillinen peruste. Olen jopa narkomaanille antanut kahvan takaisin, kun sille oli uskottava selitys. Sitä paitsi se kuitenkin menisi saman tien näpistämään uuden.
Mitä tulee varsijousiin, niin ensin disclaimer: en ole kieltämässä niitä eikä toisaalta minulla ole henkilökohtaista kokemusta niistä.
Käsitykseni mukaan kuitenkin varsijousi on siinä mielessä vaarallisempi kuin kaarijousi, että:
- varsijousen jännityksessä pitäminen (=tähtääminen) ei vaadi voimaa
- varsijousella tähtääminen on helpompaa (tähdätään kuin kiväärillä)
- varsijousen virittäminen ei vaadi yhtä paljon voimaa kuin vastaavan jäykkyyksisen kaarijousen (nimitys jalkajousi tulee siitä, että virittämisessä käytetään jalkaa, lisäksi on vipuvarsisysteemejä ym)
Voi olla muitakin syitä, mutta käsittääkseni varsijousi on helpompi väline kuin kaarijousi, eikä vaadi samalla tavalla harjoittelua että sitä voi käyttää tehokkaasti.
Varsijousia ei varmaan ole paljoa käytetty rikoksissa, mutta käsittääkseni kuitenkin huomattavasti enemmän kuin kaarijousta, vaikka ne uskoakseni ovat paljon yleisempiä.
Autoille ostolupa?Itsemurhat ja putoamisen myös luvanvaraiseksi. Ei kuolleisuus muuten vähene.
Tilastoa. https://www.stat.fi/til/ksyyt/2016/ksyyt_2016_2017-12-29_tie_001_fi.html
Kuva
https://www.stat.fi/til/ksyyt/2016/ksyyt_2016_2017-12-29_tie_001_fi_001.gif
Koirahyökkäyksiä ympäri Suomen - Asiantuntija: ”Koira-ajokortti on mielenkiintoinen ajatus”
Tänään klo 7:00
Tutkija Katriina Tiira Helsingin yliopistosta uskoo, että useimmat aggressio-ongelmat voidaan saada hallintaan koulutuksen avulla.
- Koiran aggressiivisuudelle voi olla monia eri syitä: rodun ominaisuudet eivät ole ainoa tekijä.
- Vastuu koiran käyttäytymisestä palautuu koiran omistajalle, mutta osansa on myös kasvattajalla.
- Asiantuntija ei pidä huonona ajatuksena vaatia koiranhankkijalta todistusta osaamisesta.