Väittäisin, että aika heikoilla jäillä kuljettaja seisoo jos tätä lähdetään oikeudessa ratkomaan. Paljon vähemmästäkin on tullut kenkää, esimerkiksi lippujen myymättä jättämisestä, koska "pärstäkerroin".
Ja sitten tietysti signalointivaikutus. Kuljettaja ei ehkä ole mikään maailman terävin kynä, mutta kyllä se ymmärtää syy-seuraus -suhteita jos nyt tällaiselle alentavalle (yksi kuski on idiootti ja omaa taipumusta väkivaltaisuuteen, niin kaikki ovat sellaisia. Vastaavia paralleereja löytyy täältäkin.) linjalle lähdetään. Saanko käyttäytyä väkivaltaisesti asiakasta kohtaan, koska syy X (esimerkiksi kuljettaja epäilee lippua väärennökseksi -> turpaan vaan).
Ja sitten tietysti signalointivaikutus. Kuljettaja ei ehkä ole mikään maailman terävin kynä, mutta kyllä se ymmärtää syy-seuraus -suhteita jos nyt tällaiselle alentavalle (yksi kuski on idiootti ja omaa taipumusta väkivaltaisuuteen, niin kaikki ovat sellaisia. Vastaavia paralleereja löytyy täältäkin.) linjalle lähdetään. Saanko käyttäytyä väkivaltaisesti asiakasta kohtaan, koska syy X (esimerkiksi kuljettaja epäilee lippua väärennökseksi -> turpaan vaan).
Viimeksi muokattu: