Mä en nyt ymmärrä, miksi poliisin erikoisjoukolla ei voisi olla kk:ta? Jokainen asiaan perehtynyt tietää voimankäytön kaavan ja sen mihin kohtaan pyramidia esim kk:n kaltainen ase sijoituu. Suomessa poliisi on hoitanut voimankäyttöasiat erittäin maltillisesti ja ylilyöntejä on äärimmäisen harvoin. Minulla ei ole mitään syytä epäillä miksei se voisi onnistua tälläisenkin aseen kanssa.
Kyllä minä toivon, että jos henkilöllä/ henkilöillä varmuudella kyky ja tahtotila tehdä terrorististinen teko, niin hänet pystytään pysäyttämään ennen teon toteuttamista.
"Miksi poliisille omat aseet eikä virka-apuna?" -Miksi ei? Aseet on halpoja ja asiansa osaavat käyttäjät on 24/7 työpaikalla. Jos tilanne eskaloituu nopeasti, kuvitellaan vaikka pommiauton pysäytys, niin se pysäyttävä voima tarvitaa just nyt heti. Ei puolen tunnin päästä virka-apuna. Silloin se tero on jo tehnyt temppunsa. Karhuryhmän konstaapeleja on töissä 24/7 ja he osaavat voimankäytön. Lisäksi he partioivat ja päivystävät maan väkirikkaimmalla - ja siten myös varmasti potentiaalisimmalla, kohde-alueella jatkuvasti.
PV ei tuo, tai edes kykene tuomaan, tälläsessä äkkitilanteessa mitään lisä-arvoa. Turhia mutkia vaan, ja nekin vääränlaisia