Suomen sisäinen turvallisuus

No ei hätää vihapuheen torjuntaan riittää vetreitä voimia ja ne kyllä tutkitaan.

PoHan määräämät tutkintaprioriteetit vuonna 2019:
- Talousrikokset, jos asianomaisena valtio
- Viharikokset, jos asianomaisena muu kuin nettoveronmaksaja
- Henkirikokset (tiedotus vain jos tekijän nimi ei "kiihota kansanryhmää vastaan")
- Omaisuusrikokset (ehkä - jos on resursseja)
- Muita ei tutkita ellei tule tarpeeksi huonoa PRää.
 
PoHan määräämät tutkintaprioriteetit vuonna 2019:
- Talousrikokset, jos asianomaisena valtio
- Viharikokset, jos asianomaisena muu kuin nettoveronmaksaja
- Henkirikokset (tiedotus vain jos tekijän nimi ei "kiihota kansanryhmää vastaan")
- Omaisuusrikokset (ehkä - jos on resursseja)
- Muita ei tutkita ellei tule tarpeeksi huonoa PRää.

Tuosta listasta jäi tekijänoikeusrikokset ja mikä pahinta, liikennerikkomukset
 
No vihapuhehan on (kuulemma) yhteiskunnan vihollinen nro 1. Täytyyhän sen torjumiseen olla reilusti resursseja.
Vihapuheesta vakavissaan: varsinkin nykyään on somen kautta helppoa levittää liioiteltuja ja jopa täysin tuulesta temmattuja juttuja. Vielä jos ja kun nämä jutut heijastuvat helposti kokonaisiin ihmisryhmiin niin asioilla voi olla laajempia ja jopa yhteiskuntarauhaa järisyttäviä seurauksia. Tällä tavalla on kaikkien - ei vain yltiösuvakkien - etu että tahallista väärien tai vääristeltyjen tietojen levittämistä suitsitaan.

Toki tämän tulee koskea kaikkia, eli molempia ääripäitä ja kaikkia siinä välissä, eikä toisaalta asiallista keskustelua tai kiihkotonta mielipiteiden ilmaisua tulisi rajoittaa.

Kaikkein tärkeintä toki olisi, jos sellaisia tekoja jotka ruokkivat ylilyöntejä, ei ylipäätään tapahtuisi.
 
Vihapuheesta vakavissaan: varsinkin nykyään on somen kautta helppoa levittää liioiteltuja ja jopa täysin tuulesta temmattuja juttuja. Vielä jos ja kun nämä jutut heijastuvat helposti kokonaisiin ihmisryhmiin niin asioilla voi olla laajempia ja jopa yhteiskuntarauhaa järisyttäviä seurauksia. Tällä tavalla on kaikkien - ei vain yltiösuvakkien - etu että tahallista väärien tai vääristeltyjen tietojen levittämistä suitsitaan.

Toki tämän tulee koskea kaikkia, eli molempia ääripäitä ja kaikkia siinä välissä, eikä toisaalta asiallista keskustelua tai kiihkotonta mielipiteiden ilmaisua tulisi rajoittaa.

Kaikkein tärkeintä toki olisi, jos sellaisia tekoja jotka ruokkivat ylilyöntejä, ei ylipäätään tapahtuisi.

Olen periaatteesta samaa mieltä, mutta ongelmana on se, ettei vihapuhe itsessään ole kriminalisoitu (ja mitä se edes tarkalleen ottaen on?)

P*skaahan saa puhua rajattomasti ja kaikenmaailman salaliittoteoriat, täysin väärämieliset historian tulkinnat, poliitikkojen parjaus jne. saa pyöriä aivan vapaasti. Trollitehtaat saavat suoltaa mitä haluavat jne.

Nyt rikoksena pidettävää vihapuhetta kaiketi on kiihottaminen kansanryhmää vastaan ja (törkeä) kunnianloukkaus. Tietysti suoranaiset rikokseen yllyttämiset voisi myös nähdä vihapuheena.

Pointtina kuitenkin se, että rangaistavien puheiden kohdalla mennään jo niin selvästi yleisesti hyväksyttävänä pidettyjen puheiden ylitse, että vain jonkin aatteen sinisilmäiset kannattajat tai muutoin vain vajakit eivät huomaa rajan ylitystä. On melko kaukaa haettu ajatus, että suuria kansanryhmiä saataisiin niillä agitoitua yhtään mihinkään.
 
Vihapuheesta vakavissaan: varsinkin nykyään on somen kautta helppoa levittää liioiteltuja ja jopa täysin tuulesta temmattuja juttuja. Vielä jos ja kun nämä jutut heijastuvat helposti kokonaisiin ihmisryhmiin niin asioilla voi olla laajempia ja jopa yhteiskuntarauhaa järisyttäviä seurauksia. Tällä tavalla on kaikkien - ei vain yltiösuvakkien - etu että tahallista väärien tai vääristeltyjen tietojen levittämistä suitsitaan.

Toki tämän tulee koskea kaikkia, eli molempia ääripäitä ja kaikkia siinä välissä, eikä toisaalta asiallista keskustelua tai kiihkotonta mielipiteiden ilmaisua tulisi rajoittaa.

Kaikkein tärkeintä toki olisi, jos sellaisia tekoja jotka ruokkivat ylilyöntejä, ei ylipäätään tapahtuisi.

Vaikka tuo mitä sanot mahdollisesta puheiden heijastumisesta pitääkin sinänsä paikkansa, väitän, että tämä vihapuhemetsästys todellisuudessa pahentaa tilannetta monta kertaa enemmän kuin nykyinen vihapuhe.

Mielestäni tämä tilanne on päässyt pahaksi siitä syystä, että vuosien ajan osalle kansasta on tullut tunne siitä, että asioita salataan. Ja tämä tunne on alkanut jo 90-luvulta lähtien. Osittain jo aiemmin. Tämä nykyinen pyrkimys padota vihapuhetta vetoamalla yhteiskuntarauhaan vain pahentaa tilannetta, koska yhä useammat alkavat uskoa taustalla olevan vaikka mitä kauheuksia joita vain koetetaan peitellä.

Jos alusta lähtien (jo Vietnamilaispakolaisten aikana) olisi reilusti myönnetty, että ongelmia on ja tulee olemaan ja pyritty tekemään asioille avoimesti jotain, väitän että ainakin tämän homman osalta olisimme paljon paremmassa jamassa vaikka itse ikäviä tapauksia sattuisi yhtä paljon kuin nykyisinkin.

Epäluulo on monesti pahempi asia kuin todellinen ongelma.
 
120 km/h nopeudella Hevi soveltuu myös paremmin takaa-ajo tilanteisiin kuin Pasi.
 
Jos alusta lähtien (jo Vietnamilaispakolaisten aikana) olisi reilusti myönnetty, että ongelmia on ja tulee olemaan ja pyritty tekemään asioille avoimesti jotain, väitän että ainakin tämän homman osalta olisimme paljon paremmassa jamassa vaikka itse ikäviä tapauksia sattuisi yhtä paljon kuin nykyisinkin.
.

Esimerkki osuu hieman väärään metsään...

Suomeen n. 30 vuotta sitten saapuneet ns. venepakolaiset, vietnamilaiset sekä yleisesti ottaen muutkin Itä-Aasiasta kotoisin olevat ovat kotoutuneet suhteellisen hyvin Suomeen. Ja, mikä tärkeintä heidän työllistymisessään ei ole enää näy juurikaan eroa vartailtaessa kantasuomalaisiin jne. He ovat mukautuneet varsin hyvin Suomeen vaikka ovat säilyttäneet myös omaa kulttuuriaan, kielitaitoaan jne. Heidän osaltaan kysymys lienee luontaisesta halusta pärjätä omalla työllään ja hyvin usein myös itsenäisinä yrittäjinä. Tällainen lienee varsin tyypillistä aasialaisille kansoilla. Ainakaan minulla ei ole mitään kielteistä sanottavaan heidän maahantuloaan vastaan..

Täysin päinvastainen kokemus on syntynyt 1990-luvun alkuvuosina ja sen jälkeen Suomeen muuttaneista somaleista. Heistä käytännössä jokainen (ani harvaa poikkeusta lukuunottamatta) elää edelleenkin yhteiskunnan maksamien sosiaaliavustusten varassa. He ovat kyenneet muokkaamaan sosiaaliturvan varassa elämisen ammattimaiseksi toiminnaksi. Yhteiskunnan tarjoamine tulkkeineen, lakimiehineen jne. Kelan antaman perustulon lisäksi varsin monet saavat lisätuottoja harmaaseen talouteen liittyvän rikollisuuden avulla.
Suomalaisten omille kansalaisilleen ja lähinnä perhekeskeisesti toimimaan tarkoitettu sosiaalituki toimii taloudellisessa mielessä erittäin tuloksekkaasti somalien heimo-/suurperhevaltaisessa yhteisöissä.
- heidän on helppo optimoida yhteiskunnan jakamien tukien suomaa hyötyä taloudellisesti edullisilla tavoilla.
- useimmissa tapauksissa paljon tehokkaammin kuin kantasuomalaisilla perheillä on mahdollista. Näin pelkästään erilaisten sosiaaliturvan tukimuotojen myötä somaliyhteisö kykenee hankkimaan huomattavasti paremman elintason verrattuna työn kautta elantoaan hankkiviin.
- tähän kokonaisuuteen perustuu osaltaan se ettei somaleiden kannata missään tapauksessa hakeutua työmarkkinoille.
- toki kysymys on myös kulttuuriin ja yhteiskunnalliseen/yhteisön asemaan sekä keskinäisiin arvostuksiin liittyvistä eroista.
- se pitää kuitenkin aina huomoida etteivät kaikki arabit ja/tai muslimit suinkaan käyttäydy samalla tavalla.
- mukana on myös paljon asiallista ja ahkeraa väkeä..

Eikä tämä sosiaaliturvan rakenteellinen väärinkäyttö rajoitu pelkästään somaleihin (eikä tarkkaan ottaen edes kaikkiin heihinkään). Vastaavaa heimo-perhekulttuuria löytyy muiltakin lähinnä afrikkalaisilta ja lähi-idän arabikansoilta/-kansalaisilta. Minkäänlaista erityistä rasismia tähän ei kuitenkaan liity. Kulttuurit/yhteisöt/elintavat vain ovat niin erilaisia ja toisaalta Suomen julkishallinnossa hyväksytään (ja samalla tietysti kustannetaan yhteiskunnan toimesta) myös sellaiset elämäntavat ja perinteet jotka eivät ikimaailmassa tulisi meilläkään kysymykseen jos suomalaiset itse toimisivat samalla tavalla. Nimittäin en usko että Kela hyväksyisi samanlaista kokonaisvaltaista sosiaaliturvan ammattimaista hyödyntämistä suomalaisten perhe-/kyläyhteisöjen toimesta.
 
Vielä jos ja kun nämä jutut heijastuvat helposti kokonaisiin ihmisryhmiin niin asioilla voi olla laajempia ja jopa yhteiskuntarauhaa järisyttäviä seurauksia.
Näin todisti myös YLE muutamia päiviä sitten. Vapaussota - kansalaissota, mitä nimeä ohjelma käyttikin, alkoi siitä että ensin oli vihapuhetta ja sen vuoksi tartuttiin aseisiin, josta seurasi lisää vihapuhetta.

Näin se meni, uskottava on kun kerta YLE sen dokumentissaan kertoi.
 
Kulttuurit/yhteisöt/elintavat vain ovat niin erilaisia ja toisaalta Suomen julkishallinnossa hyväksytään
Toisessa yhteydessä olemme keskustelleet siitä, että tavoitteena on ollut integroida tulijat suomalaiseen yhteiskuntaan ja kulttuuriin. Rinnakkaiskulttuurin ylläpito pitkittää tulijoiden integroitumisprosessia. Tästähän meillä on esimerkkiä juurikin tarkasteltaessa tiettyjen yhteisöjen työttömyyslukuja. Ei hyvä ja muutos on tarpeellinen.

ja samalla tietysti kustannetaan yhteiskunnan toimesta myös sellaiset elämäntavat ja perinteet jotka eivät ikimaailmassa tulisi meilläkään kysymykseen jos suomalaiset itse toimisivat samalla tavalla.
Viittaan yllä olevaan. Sama asiahan tämä on mutta tarkastelu vain rahan kautta. Ei ole tarpeen ylläpitää rinnakkaisbudjettia jossa on vain menopuoli mutta ei ollenkaan tulopuolta. Eli yhteisösidonnainen tämäkin asia. Oletan että tällä hetkellä työelämässä läpivietävä aktiivisuusmalli tulee koskettamaan myös maahantulijoita ja mainitsemasi Suomen julkishallinto saa selkeät ohjeet olla suosimatta rinnakkaisia elämäntapamalleja.

Nimittäin en usko että Kela hyväksyisi samanlaista kokonaisvaltaista sosiaaliturvan ammattimaista hyödyntämistä suomalaisten perhe-/kyläyhteisöjen toimesta.
Tämä jää nyt nähtäväksi, että kuinka napakasti KELA noudattaa kaikkia Suomen kansalaisia tasavertaisesti koskevia määräyksiä. Käsitykseni mukaan vastikkeeton rahanjako loppuu myös maahantulijoilta ja muilta erillistä elämäntapaa viettäviltä yhteisöiltä. Näin sen ainakin pitäisi olla.
.
 
Esimerkki osuu hieman väärään metsään...

Suomeen n. 30 vuotta sitten saapuneet ns. venepakolaiset, vietnamilaiset sekä yleisesti ottaen muutkin Itä-Aasiasta kotoisin olevat ovat kotoutuneet suhteellisen hyvin Suomeen. Ja, mikä tärkeintä heidän työllistymisessään ei ole enää näy juurikaan eroa vartailtaessa kantasuomalaisiin jne. He ovat mukautuneet varsin hyvin Suomeen vaikka ovat säilyttäneet myös omaa kulttuuriaan, kielitaitoaan jne. Heidän osaltaan kysymys lienee luontaisesta halusta pärjätä omalla työllään ja hyvin usein myös itsenäisinä yrittäjinä. Tällainen lienee varsin tyypillistä aasialaisille kansoilla. Ainakaan minulla ei ole mitään kielteistä sanottavaan heidän maahantuloaan vastaan..

Täysin päinvastainen kokemus on syntynyt 1990-luvun alkuvuosina ja sen jälkeen Suomeen muuttaneista somaleista. Heistä käytännössä jokainen (ani harvaa poikkeusta lukuunottamatta) elää edelleenkin yhteiskunnan maksamien sosiaaliavustusten varassa. He ovat kyenneet muokkaamaan sosiaaliturvan varassa elämisen ammattimaiseksi toiminnaksi. Yhteiskunnan tarjoamine tulkkeineen, lakimiehineen jne. Kelan antaman perustulon lisäksi varsin monet saavat lisätuottoja harmaaseen talouteen liittyvän rikollisuuden avulla.
Suomalaisten omille kansalaisilleen ja lähinnä perhekeskeisesti toimimaan tarkoitettu sosiaalituki toimii taloudellisessa mielessä erittäin tuloksekkaasti somalien heimo-/suurperhevaltaisessa yhteisöissä.
- heidän on helppo optimoida yhteiskunnan jakamien tukien suomaa hyötyä taloudellisesti edullisilla tavoilla.
- useimmissa tapauksissa paljon tehokkaammin kuin kantasuomalaisilla perheillä on mahdollista. Näin pelkästään erilaisten sosiaaliturvan tukimuotojen myötä somaliyhteisö kykenee hankkimaan huomattavasti paremman elintason verrattuna työn kautta elantoaan hankkiviin.
- tähän kokonaisuuteen perustuu osaltaan se ettei somaleiden kannata missään tapauksessa hakeutua työmarkkinoille.
- toki kysymys on myös kulttuuriin ja yhteiskunnalliseen/yhteisön asemaan sekä keskinäisiin arvostuksiin liittyvistä eroista.
- se pitää kuitenkin aina huomoida etteivät kaikki arabit ja/tai muslimit suinkaan käyttäydy samalla tavalla.
- mukana on myös paljon asiallista ja ahkeraa väkeä..

Eikä tämä sosiaaliturvan rakenteellinen väärinkäyttö rajoitu pelkästään somaleihin (eikä tarkkaan ottaen edes kaikkiin heihinkään). Vastaavaa heimo-perhekulttuuria löytyy muiltakin lähinnä afrikkalaisilta ja lähi-idän arabikansoilta/-kansalaisilta. Minkäänlaista erityistä rasismia tähän ei kuitenkaan liity. Kulttuurit/yhteisöt/elintavat vain ovat niin erilaisia ja toisaalta Suomen julkishallinnossa hyväksytään (ja samalla tietysti kustannetaan yhteiskunnan toimesta) myös sellaiset elämäntavat ja perinteet jotka eivät ikimaailmassa tulisi meilläkään kysymykseen jos suomalaiset itse toimisivat samalla tavalla. Nimittäin en usko että Kela hyväksyisi samanlaista kokonaisvaltaista sosiaaliturvan ammattimaista hyödyntämistä suomalaisten perhe-/kyläyhteisöjen toimesta.

Ei osu.

Käsitys Vietnamilaispakolaisten sujuvasta asettumisesta Suomeen on osittain onnistuneen viranomaishiljaisuuden ansiota. Nimittäin heidän osuutensa rikollisuudesta suhteessa väkimäärään oli vähintään samaa tasoa kuin Somaleilla nykyään. Erikoisuuksina mainittakoon heroiinin maahantuonti ja kauppa joka oli pitkään vietnamilaisten hallussa. 80-luvulla useita vuosia peräkkäin suurimmat autovarkaat olivat pääkaupunkiseudulla Vietnamilaisia. Jengiytymistä ja koviakin tappeluita sattui tuohon aikaan ihan riittämiin. Ja sittemmin työllistyminen tapahtui pääosin ravintola-alalle. Arvaapa paljonko talousrikollisuutta heidän nimissään on ollut lähinnä veropetoksina/konkurssirikoksina jne. Poliisit toki tämän pääkaupunkiseudulla hyvin tiesivät.

Mutta tuohon aikaan ei ollut nettiä. Tieto jäi pieneen piiriin ja koska tulijoita oli loppujen lopuksi aika vähän eikä tapahtunut perheenyhdistymisiä ja sukujen siirtymisiä jne. niin myös ongelma jäi kokonaisuutena pieneksi. Pointti on luonnollisesti myös siinä, että Vietnamilaisten rikollisuus oli eri tyyppistä. Ei ollut katuryöstöjä, puskaraiskauksia tai Akbar-veitsiharjoituksia puhumattakaan pikkulasten metsästysporukoista. Nuo eivät kuuluneet Vietnamilaisten repertuaariin. Ja tuollaiset jutut saavat ihan aiheestakin otsikoita ja herättävät pelkoa ihan toisella tavalla kuin joku velallisen epärehellisyys.

Tästä asiasta ja kulttuurieroista ja niiden vaikutuksesta nykytilaan (joiden olemassaoloa en mitenkään kiistä) voisi kirjoittaa pitkänkin tekstin. Mutta jos pysytään aiheessa, olen jo pitkään ollut sitä mieltä, että eräs syy tiedottamisen ja yleensä koko pakolaiskeskustelun käymisen epäonnistumiseen viranomaisten ja median puolelta ovat nimenomaan kokemukset Vietnamilaisista 80-luvulla. Silloin viranomaiset oppivat, että vaikenemalla ongelmista ne katoavat itsekseen maan alle ajan mittaan. Ja kun Somaleita sitten alkoi saapumaan he tarttuivat samaan työkaluun (ymmärrettävästi). Ja se toimikin aikansa. Mutta määrien kasvaessa myös ongelmat alkoivat levitä ja näkyä laajemmin Suomessa. Ei vain pääkaupunkiseudulla. Ja pikku hiljaa virallinen liturgia on alkanut menettää uskottavuuttaan. Voidaan sanoa, että Suomen viranomaiset ovat tehneet saman virheen kuin Ruotsin viranomaiset jotka eivät ymmärtäneet sitä, että maahan voi ottaa muutaman satatuhatta härmäläistä ja ajan kanssa heistä suurimmasta osasta tulee kuuliaisia kuleja mutta sama ei välttämättä toimi vastaavan lähi-idän/Afrikan kansanosien kanssa. Ja nyt sitten ollaan sielläkin ihmeissään liturgiansa kanssa.
 
Aika hyvää tekstiä pistät ja nimenomaan sellaista joka avaa juttua maahanmuuton historiaa tuntemattomalle.

Näistä pieleen menneistä "työkaluista" tulee mieleen, esimerkiksi erään tutkijan lähes auringonvarma näkemys, että "rasismi" katoaa Suomesta kun vain kantaväestön sosiaaliturva saadaan riittävälle tasolle (ajankohta 2000-luvun alku).

Muistan kuinka esimerkiksi vuoden 2008 tienoilla oli paljon sellaista kirjoittelua tyyliin "Tämä on jotain pahaa unta. Kymmenen vuoden kuluttua me nauramme näille ennakkoluuloille ja kaduilla kävelee mustia naisia jotka ovat ihan suomalaisia kuin kaikki muutkin ja käyvät samalla tavalla töissäkin kuin valtaväestö."
 
Matkalla Helsinkiin uudenvuoden päivänä näin bussin ikkunasta tällaisen ja ensimmäinen ajatus oli että mitä vit***! Mikki Hiirestä tuttu Mustakaapu karannut vankilasta. Mutta ei, mehän oltiinkin Itäkeskuksen pikabussipysäkillä.
Ei tämmöinen sovi Suomen maisemaan sitten ollenkaan.

71vJG8kRV7L._UX385_.jpg
 
Matkalla Helsinkiin uudenvuoden päivänä näin bussin ikkunasta tällaisen ja ensimmäinen ajatus oli että mitä vit***! Mikki Hiirestä tuttu Mustakaapu karannut vankilasta. Mutta ei, mehän oltiinkin Itäkeskuksen pikabussipysäkillä.
Ei tämmöinen sovi Suomen maisemaan sitten ollenkaan


Älähän nyt Hermanni. Naisella täytyy olla universaali oikeus pukeutua niinkuin haluaa. Voin kuvitella, miten feministikerhot ryntäävät puolustamaan naisen oikeutta pukea itsensä säkkiin, burkhaan tms.

Ja tuo pukuhan ei ole vielä edes paras lajiaan, tuosta seuraava malli on se, jossa silmäraon peittää harso.

Sitä paitsi koskaan ei voi tietää, millainen ihminen kätkeytyy pronssikautisen pukineen sisälle. Hän ei välttis olekaan pronssikautinen kulttuurisessa mielessä, ehei, vaan saattaa olla esim. espoolainen terveyskeskuslääkäri tai Aalto-yliopiston laakso-orgasmitutkija.
 
Vietnamilaisista 80-luvulla. Silloin viranomaiset oppivat, että vaikenemalla ongelmista ne katoavat itsekseen maan alle ajan mittaan. Ja kun Somaleita sitten alkoi saapumaan he tarttuivat samaan työkaluun (ymmärrettävästi). Ja se toimikin aikansa. Mutta määrien kasvaessa myös ongelmat alkoivat levitä ja näkyä laajemmin Suomessa. Ei vain pääkaupunkiseudulla. Ja pikku hiljaa virallinen liturgia on alkanut menettää uskottavuuttaan

Kyllä sä tässä olet niin oikeassa kuin vain valitettavasti kirjoittaja voi olla. Tuonne väliin kun sorklaat vielä -inkeriläisen paluumuuton- parhaat tekohetelmät, niin paketti on valmis. Ysärin alkuun ravautettiin rajat auki ja samalla leikattiin poliisi-tulli-raja- ja kas, etelästä lahden takaa ja idästä vyörytettiin toksisen luokan rikollisuus Suomeen.

Jossain katsannossa vissiin herskan myynti, varastetun kaman diilaus, autovarkaudet, myymälävarkaudet, pankkiautomaattivehkeilyt, väärennystehtailu jne. ovat vain osoitus positiivisesta taloudellisesta pöhinästä.....sillä ei ole ollut väliä, maistuuko kehitys kalevalaihmisen suussa hiekalta vai peräti suolijätteeltä. Asiat on perusteltu: globaali kehitys. Tai niinkuin Tarja sen sanoi: gläbääli.
 
Näin todisti myös YLE muutamia päiviä sitten. Vapaussota - kansalaissota, mitä nimeä ohjelma käyttikin, alkoi siitä että ensin oli vihapuhetta ja sen vuoksi tartuttiin aseisiin, josta seurasi lisää vihapuhetta.

Näin se meni, uskottava on kun kerta YLE sen dokumentissaan kertoi.

Ymmärrän kyllä pointtisi mutta Vapaussota aika pitkälti meni noin että ensin oli aika kovaa vihapuhetta, sitten vähän kommarit terrorisoi puheidensa päälle ja otti tuoreesta neukkulasta kaverin itselleen alkaen sotimaan laillista hallitusta vastaan, alettiin lähes rintamalinjoin sotia ja lopuksi pantiin punikit leiriin tai penkalle lyijynapin kanssa. Tämän jälkeen rakennettiin menestyvää yhteiskuntaa 20 vuotta kunnes taas neukkula, tuli taas sotkemaan kotimaamme kuvioita mutta tällä kertaa ei juurikaan vihapuhetta näkynyt ennen konfliktia, sillä kertaa informaatio-operaatiolla ja valeuutisilla oli sijaa puhkeamisessa kun Mainilassa väitettiin Suomalaisten ampuneen tykillä.
 
Toisessa yhteydessä olemme keskustelleet siitä, että tavoitteena on ollut integroida tulijat suomalaiseen yhteiskuntaan ja kulttuuriin. Rinnakkaiskulttuurin ylläpito pitkittää tulijoiden integroitumisprosessia. Tästähän meillä on esimerkkiä juurikin tarkasteltaessa tiettyjen yhteisöjen työttömyyslukuja. Ei hyvä ja muutos on tarpeellinen.

Lisäksi eräässä toisessa ketjussa on tuotu esille havaintoja siitä miten monikulttuurisuuden politiikkaa (vai pitääkö sanoa multikultin?) yritetään käyttää hyväksi venäläläisperäisen väestön kohdalla. Kun kaivaa erään ketjun kuvissa näkyvän henkilön kavereita niin pääsee aika lähelle kaikenlaisia ns. "ihmisoikeuspiirejä" ja monikulttuurisuuden edistämistä jo 10-15 vuoden ajan. Onko kaikki normaalia "maahanmuuttajan rakkautta entistä kotimaataan ja kulttuuriaan kohtaan" vai onko taustalla jotain ihan muuta. Muistetaan että tulijat olipa itäraja tai länsiraja ovat olleet kotoisin maista joissa pystytään vaikuttamaan monin keinoin kotimaahan jääneisiin sukulaisiin ja sitä kautta edelleen vaikuttamaan tulijoihin.
 
Viimeksi muokattu:
Älähän nyt Hermanni. Naisella täytyy olla universaali oikeus pukeutua niinkuin haluaa. Voin kuvitella, miten feministikerhot ryntäävät puolustamaan naisen oikeutta pukea itsensä säkkiin, burkhaan tms.

Ja tuo pukuhan ei ole vielä edes paras lajiaan, tuosta seuraava malli on se, jossa silmäraon peittää harso.

Sitä paitsi koskaan ei voi tietää, millainen ihminen kätkeytyy pronssikautisen pukineen sisälle. Hän ei välttis olekaan pronssikautinen kulttuurisessa mielessä, ehei, vaan saattaa olla esim. espoolainen terveyskeskuslääkäri tai Aalto-yliopiston laakso-orgasmitutkija.


Tuo kamppanja taisi onneksi kääntyä itseään vastaan.
 
Back
Top