Suomen sisäinen turvallisuus

Aika pöyristyttäviä lukuja...
 
Tässä suomen sisäistä turvallisuutta seksuaalirikosten osalta jotka tutkinnassa.

Katso liite: 27298

https://yle.fi/uutiset/3-10611327?f...w&utm_source=facebook-share&utm_medium=social

Noissa luvuissa lienee tilanne se, että kun 5 miestä raiskaa 1 tytön 10 kertaa niin siitä tulee 50 juttua eikö? Vai miten tuo menee. Vaikea uskoa että yksittäisiä erillisiä uhreja olisi noin paljon. Mutta en tunne kirjauskäytäntöjä.

Sinänsä tunnen myötätuntoa poliisia kohtaan tuossa tiedottamisessa. Jos et tiedota, epäillään suvakiksi ja jos tiedotat niin rashismukseksi. Suo siellä, vetelä täällä.

Tilastot ovat sitten oma juttunsa.
 
Sinänsä tunnen myötätuntoa poliisia kohtaan tuossa tiedottamisessa. Jos et tiedota, epäillään suvakiksi ja jos tiedotat niin rashismukseksi. Suo siellä, vetelä täällä.
Ja kaiken lisäksi ei ole mitään "oikeaa" tiedotuslinjaa, vaan se määräytyy mm kunkin henkilön omien mielipiteiden mukaan. Jos jonkin asian tiedottaminen tukee omaa maailmankuvaa, haluaisi luultavasti että asiasta tiedotetaan enemmän; ja päin vastoin. Eli jos otetaan jokin yksittäinen tapaus, niin poliisi tiedottaa sekä liikaa että liian vähän; riippuu täysin siitä, keneltä asiaa kysytään.
 
Ja kaiken lisäksi ei ole mitään "oikeaa" tiedotuslinjaa, vaan se määräytyy mm kunkin henkilön omien mielipiteiden mukaan. Jos jonkin asian tiedottaminen tukee omaa maailmankuvaa, haluaisi luultavasti että asiasta tiedotetaan enemmän; ja päin vastoin. Eli jos otetaan jokin yksittäinen tapaus, niin poliisi tiedottaa sekä liikaa että liian vähän; riippuu täysin siitä, keneltä asiaa kysytään.

Tuon voin helposti uskoa.

Täytyy myös myöntää, että en voi aina välttyä vaikutelmalta että joskus kommentointi jollain yksilöllä pohjustaa tulevia urasuunnitelmia. Oli se totta tai ei, tällainen vaikutelma ei ole hyväksi virkakunnalle. Varsinkaan poliisille.
 
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli...aillaan-torkeista-teoista/7260742#gs.AkfGZKVw
Uusi lapsiraiskausepäily Helsingissä: Kolmea alaikäistä epäillään törkeistä teoista

Poliisi tutkii lapseen kohdistunutta törkeää raiskausta ja hyväksikäyttöä Helsingissä. Teosta epäillään kolmea henkilöä, ja myös he ovat alaikäisiä. Kyse on uudesta rikosepäilystä, joka ei liity Helsingin Roihuvuoressa vastikään paljastuneeseen seksuaalirikostapaukseen.
Rikosten epäillään tapahtuneen viime vuoden lopulla jollain Helsingin alueella.
Tapauksen tutkinnanjohtaja, rikoskomisario Marko Forss kertoo, että tapauksessa on yksi asianomistaja. Asiaa tutkitaan törkeänä raiskauksena sekä törkeänä lapsen seksuaalisena hyväksikäyttönä.
Enempää Forss ei tapauksen yksityiskohtia avaa. Hän ei ota kantaa esimerkiksi siihen, minkä ikäinen epäiltyjen rikosten uhri on, tai siihen, miten asia on tullut poliisin tietoon.
– Valitettavasti tämän enempää en voi asiasta tiedottaa, koska esitutkinta on vielä kesken ja kuulusteluja on suorittamatta. Lisäksi kaikki osalliset ovat alaikäisiä, hän kirjoittaa MTV Uutisille lähettämässään sähköpostiviestissä.
MTV Uutisten tietojen mukaan epäiltyjä on kolme, ja he ovat syntyneet 2000-luvun alkupuolella.
Kaksi epäillyistä ovat julkisten rekisteritietojen perusteella ilmoittaneet asuvansa Helsingissä. Yhdellä ei tällä hetkellä ole vakituista osoitetta.
 
Laivamatkustajat joutuvat Turun satamaan rakennettavan yhteisterminaalin lähtöselvityksessä muun muassa kasvojen tunnistukseen.
– Varaudumme matkustajaterminaalissa turvatarkastusten muuttumiseen entistä enemmän lentokentiltä tuttuun suutaan. Kontrolli lisääntyy. Otamme käyttöön uusimman teknologian ja digitalisaation mukanaan tuoma mahdollisuuksia, Turun Satama Oy:n toimitusjohtaja Christian Ramberg kertoo.

Rambergin mukaan turvallisuuden varmistamiseksi uusi menetelmiä on tarkoitus kokeilla niin autojen kuin matkustajien lähtöselvityksessä kasvojen tunnistus mukaan lukien. Päämääränä on tunnistaa esimerkiksi ei-toivotut henkilöt ja rajoittaa laivaan tuotavia esineitä.
Turun kaupunki, Viking Line ja Tallink Silja tekivät viime vuonna aiesopimuksen yhteisterminaalin rakentamisesta Turun satamaan. Tarkoitus on, että uusi terminaali valmistuisi vuonna 2024.

Matkustajaliikenteen sujuvuutta parannetaan jo ennen yhteisterminaalin rakentamista.
– Alkaneen vuoden aikana käynnistyy Tallink Siljan kenttäalueen kunnostus, minkä yhteydessä alueelle tulee lisää check-in-pisteitä, kertoo Ramberg sataman uudessa uutiskirjeessä Aboardissa.
Työt on tarkoitus aloittaa kesäkuussa. Töistä ei aiheudu suurempaa haittaa autojaan laivaan tai sieltä pois ajaville matkustajille.
Tänä vuonna starttaa myös sataman uuden pysäköintitalon suunnittelu. Uuden 600-paikkaisen pysäköintitalon on määrä valmistua vuonna 2021. Rambergin mukaan hankkeen hinta ei ole vielä selvillä.
https://www.ts.fi/uutiset/paikallis...at+entista+tarkempaan+syyniin+Turun+satamassa
Onko tässä taustalla olutralli juntteihin kohdistuvat toimenpiteet vai kenties jotakin muuta eksoottisempaa?
 
Kasvojentunnistus ei ole vielä mitään. Muutaman vuoden päästä kuullaan ajatukset.

#1984

https://tekniikanmaailma.fi/lapimur...osignaaleja-suoraan-ymmarrettavaksi-puheeksi/
Läpimurto: Tutkijat käänsivät aivosignaaleja suoraan ymmärrettäväksi puheeksi
TEKSTI VEIKKA NIEMI

Yhdysvaltalaisen Columbian yliopiston neuroinsinöörit ovat luoneet järjestelmän, joka kääntää aivojen signaaleja ymmärrettäväksi ja tunnistettavaksi puheeksi, kertooEurekAlert-sivusto.
Tutkijat esittelivät aikaansaannoksensa tiistaina Scientific Reports -tiedejulkaisussa.

Järjestelmä kykenee ihmisen aivotoimintaa tarkkailemalla muotoilemaan henkilön kuulemat sanat uudelleen ja muuttamaan ne selkeäksi puheeksi.
Innovaatio hyödyntää puhesyntetisaattorien sekä tekoälyn ominaisuuksia. Se voi tarjota uusia kommunikointitapoja tietokoneiden ja aivojen väliselle suoralle viestinnälle.
Ennen kaikkea järjestelmästä on merkittävissä määrin apua ihmisille, jotka eivät kykene muodostamaan puhetta. Heitä ovat muun muassa ALS-tautia sairastavat tai aivoinfarktista toipuvat henkilöt.
VUOSIKYMMENIÄ JATKUNUT tutkimustyö on osoittanut, että kun ihmiset puhuvat tai kuvittelevat puhuvansa, aivotoiminta alkaa noudattaa tietynlaista kaavaa.
Aivoissa esiintyy myös toisenlainen signaalikuvio silloin, kun ihminen kuuntelee toisen ihmisen puhetta tai kuvittelee kuuntelevansa toisen puhetta.



Signaalikuvioiden taltiointia ja niiden purkamista osiin yrittävät asiantuntijat uskovat, että tulevaisuudessa ajatukset voidaan muuttaa suoraan puheeksi tahdottaessa.
Kyseisen tavoitteen saavuttaminen on kuitenkin osoittautunut haastavaksi tehtäväksi.
TUTKIJAYHTEISÖN AIEMMAT pyrkimykset aivosignaalien purkamisen parissa ovat keskittyneet lähinnä yksinkertaisiin tietokonemalleihin, jotka analysoivat äänitaajuusesityksiä eli spektrogrammeja.
Koska spektrogrammien kaivamisen avulla ei ole kyetty tuottamaan mitään ymmärrettävään puheeseen liittyvää, yhdysvaltalaistutkimusta johtaneen Columbian yliopiston tohtorin Nima Mesgaranin tiimi kääntyi vokooderiohjelman puoleen.
Kyseessä on siis tietokonealgoritmi, jolla voidaan tuottaa keinotekoista puhetta. Algoritmi vaatii toimiakseen harjoittelua oikeiden ihmispuheäänitteiden parissa.
Mesgarani hyödynsi kollegoineen tutkimuksessa samaista vokooderiteknologiaa, jonka avulla Amazon Echo -digiavustajakaiuttimen Alexa-virtuaaliavustaja tai Applen laitteiden Siri-virtuaaliavustaja vastaavat kysyjän kysymyksiin.
Vokooderi piti saada tulkitsemaan aivotoimintaa. Mesgarani pyysi apua New Yorkin osavaltiossa toimivan Northwell Health -sairaalayhtymän neurokirurgilta, tohtori Ashesh Mehtalta.
Mehta hoitaa epilepsiapotilaita.




”Pyysimme epilepsiaa sairastavia aivoleikkauspotilaita kuuntelemaan eri ihmisten lausumista lauseista koostuvia äänitteitä samalla, kun mittasimme heidän aivotoimintakuvioitaan. Nämä kyseiset hermostolliset kuviot opettivat vokooderia”, Mesgarani kertoi lehdistötiedotteessa.
SEURAAVAKSI TUTKIJAT pyysivät samoja potilaita kuuntelemaan äänitteitä, missä ihmiset luettelivat lukuja nollasta yhdeksään. Samaan aikaan tutkijat taltioivat potilaiden aivosignaaleja, jotka ajettiin myöhemmin vokooderin kautta äänentoistolaitteeseen.
Vokooderin aivosignaalien pohjalta tuottamat äänet analysoitiin ja puhdistettiin neuroverkkoratkaisujen mahdollistamien työkalujen avulla.
Lopputuloksena oli robottimainen ääni, joka luetteli lukuja.
Testatakseen äänitteen tarkkuutta tieteilijät pyysivät vapaaehtoisia koehenkilöitä kuuntelemaan äänitteen ja kertomaan heille, mitä he kuulivat.
”Kävi ilmi, että ihmiset ymmärsivät ja kykenivät toistamaan kuulemansa noin 75 prosenttia ajasta. Tulos on selvästi paljon parempi kuin aiempien yritysten kohdalla”, tohtori Nima Mesgarani iloitsi tiedotteessa.
KEINOTEKOISEN PUHEEN ymmärrettävyyden kehitys oli tutkijoiden mukaan huomattavaa, kun uudella tavalla muovattua ja yllättävän tarkkaa puhetta verrattiin aiempiin spektrogrammianalyysien tallenteisiin.
Mesgaranin tiimillä on seuraavaksi suunnitelmissaan monimutkaisempien sanojen sekä lauseiden testaus samalla alustalla.



He haluavat myös toteuttaa samaiset testit niiden aivosignaalien kohdalla, jotka lähtevät liikkeelle silloin kun ihminen puhuu tai kuvittelee puhuvansa.
Tutkijat toivovat, että heidän järjestelmänsä voisi toimia joskus tulevaisuudessa osana implanttia, joka muuntaa kantajan ajatukset suoraan sanoiksi.
 
Voikohan tulevaisuudessa joutua viha-ajatuksista tuomiolle? Täytyy varmaan oikeasti harkita jonkinlaista folio vuorausta.

Kaikki joilla on salattavaa tietoa kulkee foliopipo päässä. Lisäksi pipoon on laitettu pyörivä kaksoislapa sekoittamaan läpipäässeitä aivoaaltoja.
 
Onko tässä taustalla olutralli juntteihin kohdistuvat toimenpiteet vai kenties jotakin muuta eksoottisempaa?

Ihmisten biometrinen tunnistus on ollut käytössä jo 90-luvulla. Silloin niiden käyttö aloitettiin Iso-Britanniassa sellaisilla liikennepaikoilla joiden kautta kuljettiin Irlannin tasavaltaan.

Lähinnä ihmetyttäisi jos tuollaisen terminaalin valvontamenetelmissä ei varauduttaisi kasvojen tunnistamiseen ja vaikka rekisterilaattojen automaattiseen tunnistamiseen.

Varustamoissa kyllä on ammattitaitoisia johtajia, jotka ymmärtävät terrorismin kaltaisen uhka muodostavan erittäin suuren riskin elinkeinolleen. Jos varustamon laiva kaapataan, niin se on lähinnä katastrofi kyseiselle firmalle ja muutkin matkustajavarustamot ovat nopeasti tilanteessa jossa ne kamppailevat selviytymisensä puolesta. Puhumattakaan jostain "Bataclan ruotsinlaivan yökerhossa" skenaariosta.
 
..
Ihmisten biometrinen tunnistus on ollut käytössä jo 90-luvulla. Silloin niiden käyttö aloitettiin Iso-Britanniassa sellaisilla liikennepaikoilla joiden kautta kuljettiin Irlannin tasavaltaan.

Lähinnä ihmetyttäisi jos tuollaisen terminaalin valvontamenetelmissä ei varauduttaisi kasvojen tunnistamiseen ja vaikka rekisterilaattojen automaattiseen tunnistamiseen.

Varustamoissa kyllä on ammattitaitoisia johtajia, jotka ymmärtävät terrorismin kaltaisen uhka muodostavan erittäin suuren riskin elinkeinolleen. Jos varustamon laiva kaapataan, niin se on lähinnä katastrofi kyseiselle firmalle ja muutkin matkustajavarustamot ovat nopeasti tilanteessa jossa ne kamppailevat selviytymisensä puolesta. Puhumattakaan jostain "Bataclan ruotsinlaivan yökerhossa" skenaariosta.
Karibian risteilijöillä täysin lentokenttä tason tarkastukset. Tosin turvamiehet myös aluksilla monesti lukemani mukaan entisiä poliiseja sekä erikoisjoukkojen porukkaa.
 
Ihmisten biometrinen tunnistus on ollut käytössä jo 90-luvulla. Silloin niiden käyttö aloitettiin Iso-Britanniassa sellaisilla liikennepaikoilla joiden kautta kuljettiin Irlannin tasavaltaan.

Lähinnä ihmetyttäisi jos tuollaisen terminaalin valvontamenetelmissä ei varauduttaisi kasvojen tunnistamiseen ja vaikka rekisterilaattojen automaattiseen tunnistamiseen.

Varustamoissa kyllä on ammattitaitoisia johtajia, jotka ymmärtävät terrorismin kaltaisen uhka muodostavan erittäin suuren riskin elinkeinolleen. Jos varustamon laiva kaapataan, niin se on lähinnä katastrofi kyseiselle firmalle ja muutkin matkustajavarustamot ovat nopeasti tilanteessa jossa ne kamppailevat selviytymisensä puolesta. Puhumattakaan jostain "Bataclan ruotsinlaivan yökerhossa" skenaariosta.

Biometriatietojen keruun vastustaminen 80-luvun lopun/90-luvun alun texasissahan oli alunperin yksi niistä teemoista joilla muuan herra alex jones nousi suurempaan julkisuuteen
 
Viimeksi muokattu:
..

Karibian risteilijöillä täysin lentokenttä tason tarkastukset. Tosin turvamiehet myös aluksilla monesti lukemani mukaan entisiä poliiseja sekä erikoisjoukkojen porukkaa.

Toki laivaan menevät ihmiset ja ajoneuvot voidaan turvatarkastaa jo nykyisinkin. Vaatii aikaa, rahaa ja resursseja. Se varustamo joka ensiksi ryhtyy kampaamaan matkustajia, huomaa aika nopeasti, että matkustajat siirtyvät nopeasti toisen varustamon asiakkaiksi.

Karibian risteilyihin liittyen ei kannata uskoa kaikkea mitä varustamot väittävät. Helsingissä käy noita loistoristeilijöitä kesäisin usein, eikä niihin ole mitään turvallisuustarkastuksia, jos ei lasketa jotain yksittäistä suomalaista vartijaa, joka katsoo ettei sisään pääse ihan jokainen pirinisti tai laitapuolenkulkija.

Varustamot kyllä kertovat, että heillä on lääkäreitä, palomiehiä ja entisiä CIA:n työntekijöitä turvamiehinä. Lääkäri on saanut pahvinsa jotain karibianmeren höpö-yliopistosta, palomies toimii tarjoilijana ja kokemus on Tijuanan vapaapalokunnasta. CIA tausta toki pitää paikkansa (Columbian Intelligence Agency).

Ainakin palkkauksen puolesta noi karibianristeilijät ovat hikipajoja. Siellä tuskin ex-SEALeja muuten kuin laivan päällystössä. Osa henkilökunnasta ei saa edes palkkaa ja ne joutuvat elämään tipeillä.
 
Viimeksi muokattu:
Toki laivaan menevät ihmiset ja ajoneuvot voidaan turvatarkastaa jo nykyisinkin. Vaatii aikaa, rahaa ja resursseja. Se varustamo joka ensiksi ryhtyy kampaamaan matkustajia, huomaa aika nopeasti, että matkustajat siirtyvät nopeasti toisen varustamon asiakkaiksi.

Karibian risteilyihin liittyen ei kannata uskoa kaikkea mitä varustamot väittävät. Helsingissä käy noita loistoristeilijöitä kesäisin usein, eikä niihin ole mitään turvallisuustarkastuksia, jos ei lasketa jotain yksittäistä suomalaista vartijaa, joka katsoo ettei sisään pääse ihan jokainen pirinisti tai laitapuolenkulkija.

Varustamot kyllä kertovat, että heillä on lääkäreitä, palomiehiä ja entisiä CIA:n työntekijöitä turvamiehinä. Lääkäri on saanut pahvinsa jotain karibianmeren höpö-yliopistosta, palomies toimii tarjoilijana ja kokemus on Tijuanan vapaapalokunnasta. CIA tausta toki pitää paikkansa (Columbian Intelligence Agency).

Ainakin palkkauksen puolesta noi karibianristeilijät ovat hikipajoja. Siellä tuskin ex-SEALeja muuten kuin laivan päällystössä. Osa henkilökunnasta ei saa edes palkkaa ja ne joutuvat elämään tipeillä.
Helsingradissa vierailevat risteilijät yleensä lähtevät Euroopasta käsittääkseni. Kyllä Karibialle suuntautuvat risteilyt turvatarkastetaan kattavasti. Floridan uusi Brightline nopea junayhteys omaa myös turvatarkastukset.
 
Helsingradissa vierailevat risteilijät yleensä lähtevät Euroopasta käsittääkseni. Kyllä Karibialle suuntautuvat risteilyt turvatarkastetaan kattavasti. Floridan uusi Brightline nopea junayhteys omaa myös turvatarkastukset.

Kuten sanottu nuo tarkastukset ovat paljolti teatteria. (Tosin nykyään niissä takavarikoidaan paljon omia matkustajien alkoholeja. Nykyisinhän alkoholitarjoilu on lähes poikkeuksetta maksullista ja turvatarkastuksissa kerätään omat pullot pois.)

Suurimman riskin muodostaa huonosti palkattu henkilökunta tai tuokaan termi ei pidä paikkaansa kun osa henkilökunnasta ei saa palkkaa. Jos laivalle tulee räjähteitä tai aseita niin se todennäköisesti tulee alipalkatun henkilökunnan kautta. Sitähän laivayhtiö ei tietenkään kerro, että tarkastetaanko laivalle tulevat kuljetukset.

Floridassa toki ymmärrän, että joillekkin junalinjoille halutaan turvatarkastuksia. Erilaiset organisaatiot ovat keksineet jo ajat sitten, että Floridasta ei kannata henkilöautolla kuljettaa huumeita, kipulääkkeitä tai vaikka aseita. Goodikset samsoniteen ja kuriiri junaan. Pääse itärannikon asutuskeskuksiin ilman, että paskalakit pysäyttelee.
 
Laivamatkustajat joutuvat Turun satamaan rakennettavan yhteisterminaalin lähtöselvityksessä muun muassa kasvojen tunnistukseen.
– Varaudumme matkustajaterminaalissa turvatarkastusten muuttumiseen entistä enemmän lentokentiltä tuttuun suutaan. Kontrolli lisääntyy. Otamme käyttöön uusimman teknologian ja digitalisaation mukanaan tuoma mahdollisuuksia, Turun Satama Oy:n toimitusjohtaja Christian Ramberg kertoo.

Rambergin mukaan turvallisuuden varmistamiseksi uusi menetelmiä on tarkoitus kokeilla niin autojen kuin matkustajien lähtöselvityksessä kasvojen tunnistus mukaan lukien. Päämääränä on tunnistaa esimerkiksi ei-toivotut henkilöt ja rajoittaa laivaan tuotavia esineitä.
Turun kaupunki, Viking Line ja Tallink Silja tekivät viime vuonna aiesopimuksen yhteisterminaalin rakentamisesta Turun satamaan. Tarkoitus on, että uusi terminaali valmistuisi vuonna 2024.

Matkustajaliikenteen sujuvuutta parannetaan jo ennen yhteisterminaalin rakentamista.
– Alkaneen vuoden aikana käynnistyy Tallink Siljan kenttäalueen kunnostus, minkä yhteydessä alueelle tulee lisää check-in-pisteitä, kertoo Ramberg sataman uudessa uutiskirjeessä Aboardissa.
Työt on tarkoitus aloittaa kesäkuussa. Töistä ei aiheudu suurempaa haittaa autojaan laivaan tai sieltä pois ajaville matkustajille.
Tänä vuonna starttaa myös sataman uuden pysäköintitalon suunnittelu. Uuden 600-paikkaisen pysäköintitalon on määrä valmistua vuonna 2021. Rambergin mukaan hankkeen hinta ei ole vielä selvillä.
https://www.ts.fi/uutiset/paikallis...at+entista+tarkempaan+syyniin+Turun+satamassa
Onko tässä taustalla olutralli juntteihin kohdistuvat toimenpiteet vai kenties jotakin muuta eksoottisempaa?
Eiköhän ne ole ihan tavallisia matti&maija meikäläisiä varten suunnattu, niitä jotka tuovat nuuskaa ja viinaa ja ehkä vihapuhuvat. Tai sitten niitä muutamaa kymmentä uusnatsia varten. Nehän ovat suurimmat turvallisuusuhat nyky-Suomessa.. Ainakin mikäli uskomme valtaapitäviä ja miksi emme uskoisi.
 
Back
Top