Suomen sisäinen turvallisuus

afrikaano tai arabi. Lakeerikenkäkansa ei vahingoita jälkikasvua.
Kunniamurhan yritys. Taas kerran. Mutta muistetaan nyt kuitenkin että kulttuurilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa että miehinen itsetunto vaatii erotapauksessa exän ja yhteisten lasten murhaamista. Kyllä suomalaisetkin ja jotain...
 
Kunniamurhan yritys. Taas kerran. Mutta muistetaan nyt kuitenkin että kulttuurilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa että miehinen itsetunto vaatii erotapauksessa exän ja yhteisten lasten murhaamista. Kyllä suomalaisetkin ja jotain...
Mun mielestä ulkomaalaisuuteen viittaa toistaiseksi ainoastaan se, että viranomaisilla on henkilöllisyys tiedossa (viittaus Päivi Nergiin). Voi toki olla, mutta mielestäni mikään ei viittaa puoleen eikä toiseen.
 
Eikös se ole nykyään niin että tekijä on mamu jos uutista ei voi kommentoida?
Kyllä ja täydellinen mediahiljaisuus näin vaalien kynnyksellä.
Oulussa persujen vankkureita vedetty jo kunnolla viime viikoilla. Ei sovi kuvaan, että sama vaalityö jatkuisi nyt etelässä.
 
Eikös se ole nykyään niin että tekijä on mamu jos uutista ei voi kommentoida?
Tuolla perusteella en lähtisi kovin vahvasti väittämään suuntaan enkä toiseen. Kyllähän niitä on valtaväestönkin tekemiä juttuja joita ei tuoreeltaan kommentoida. Ja kun tekotapakaan ei ole valtaväestölle tuntematon...
 
Tuolla perusteella en lähtisi kovin vahvasti väittämään suuntaan enkä toiseen. Kyllähän niitä on valtaväestönkin tekemiä juttuja joita ei tuoreeltaan kommentoida. Ja kun tekotapakaan ei ole valtaväestölle tuntematon...
Veitsen käyttö lasten surmaamiseen viittaa voimakkasti rikkaampaan kulttuuriin. Suomesta löytyy myös sekopäitä jotka tekevät äärimmäisiä pahuuksia lapsille. Yleensä kuitenkin tekotapa henkilöauto jolla kaahataan vastaantulevan kaistalle.
 
Ihan sama mikä genetiikka, uhka veks kaduilta ja sen jälkeen aika akateemiselle pohdinnalle. Aivan sama vaikka marssilainen, uhka kuriin ja sen jälkeen prosessi eteenpäin.
 
Itse olen ollut kerran ottamassa rosvoa kiinni.
Asematunnelissa oli kello- ja kultakauppa ja kävelin siitä ohi. Pikkupojat viittoilivat että liikkeen sisällä tapahtuu jotain. Joku asiakas piteli kiinni ryöstäjää. En tuosta kehdannut kävellä pois vaan menin sisään avuksi. Ryöstäjä kaadettiin maahan ja pitelimme siinä paikoillaan. Myyjä soitti poliisin. Olipa pitkät minuutit kun poliisia odotti. Kaveri rimpuili tosissaan.
Vasta jälkeenpäin ajattelin että sillä olisi voinut olla puukko ja olisi voinut käydä huonosti.
 
Itse olen ollut kerran ottamassa rosvoa kiinni.
Asematunnelissa oli kello- ja kultakauppa ja kävelin siitä ohi. Pikkupojat viittoilivat että liikkeen sisällä tapahtuu jotain. Joku asiakas piteli kiinni ryöstäjää. En tuosta kehdannut kävellä pois vaan menin sisään avuksi. Ryöstäjä kaadettiin maahan ja pitelimme siinä paikoillaan. Myyjä soitti poliisin. Olipa pitkät minuutit kun poliisia odotti. Kaveri rimpuili tosissaan.
Vasta jälkeenpäin ajattelin että sillä olisi voinut olla puukko ja olisi voinut käydä huonosti.
Respect! Nykyään moni mielummin nappaa puhelimen taskusta ja menee kuvaamaan ikkunan taakse jännittäviä hetkiä. Äärimmäisen vastenmielistä toimintaa! Korostuu vielä jos kuvataan uhreja.
 
Itse olen ollut kerran ottamassa rosvoa kiinni.
Asematunnelissa oli kello- ja kultakauppa ja kävelin siitä ohi. Pikkupojat viittoilivat että liikkeen sisällä tapahtuu jotain. Joku asiakas piteli kiinni ryöstäjää. En tuosta kehdannut kävellä pois vaan menin sisään avuksi. Ryöstäjä kaadettiin maahan ja pitelimme siinä paikoillaan. Myyjä soitti poliisin. Olipa pitkät minuutit kun poliisia odotti. Kaveri rimpuili tosissaan.
Vasta jälkeenpäin ajattelin että sillä olisi voinut olla puukko ja olisi voinut käydä huonosti.
Ei sitä aina muista miettiä omaa turvallisuutta.

Kerran matkalla töihin tuli myös lähdettyä rosvon perään joka oli juuri vienyt iäkkäämmän rouvan käsilaukun. Mokoma pääsi karkuun kun valitsin talonkulman jälkeen kahdesta suunnasta väärän ja olin lähtenyt perään hieman kauempaa. Vasta jälkikäteen tuli mieleen, että mitäköhän siinä olisi käynyt jos olisinkin roiston tavoittanut. Eka ajatus oli vain, että perhana nyt perään.
 
Joopa, kalpean kalevalalaisen naama jo koristaisi kaikkien nettilehtien etusivuja jos olisi ollut tekijänä. Voin toki olla väärässäkin tässä. Enkä ihmettelisi vaikka tämä tekijä olisi joku julkisuudessa paistatellut unelmavävy, vuoden sopeutuja tai jonkun kellokkaan fb-kaveri..
Samaa mieltä. Poliisilla olisi ikävät paikat jos tämä sankari iskisi vielä toisaalla.
 
Veitsen käyttö lasten surmaamiseen viittaa voimakkasti rikkaampaan kulttuuriin. Suomesta löytyy myös sekopäitä jotka tekevät äärimmäisiä pahuuksia lapsille. Yleensä kuitenkin tekotapa henkilöauto jolla kaahataan vastaantulevan kaistalle.
Kuten sanottu, en ole puolesta enkä vastaan, vaan ennemminkin päinvastoin. Mutta
- perheen surmaaminen
- perheen surmaaminen teräaseella
- perheen surmaaminen teräaseella ja paikalta pakeneminen
Eivät ole vieraita asioita myöskään valtakulttuurissa. Väkivalta ex-perhettä tai tulevaa ex-perhettä vastaan on melkeinpä klisee.

Jos puhutaan laajennetusta itsemurhasta ajamalla autolla päin vastaantulevaa, niin minun mieleeni tulee ensimmäisenä tapaus jossa tekijänä oli perheen äiti. Toki niitä tapauksia voi muitakin olla.

Lisäys: Mutta ylipäätään näitä perhesurmia tapahtuu kuitenkin sen verran vähän, että ihan kamalasti ei kannata yleistää jonkun yhden tai kahden tapauksen perusteella.
 
Viimeksi muokattu:
Kuten sanottu, en ole puolesta enkä vastaan, vaan ennemminkin päinvastoin. Mutta
- perheen surmaaminen
- perheen surmaaminen teräaseella
- perheen surmaaminen teräaseella ja paikalta pakeneminen
Eivät ole vieraita asioita myöskään valtakulttuurissa. Väkivalta ex-perhettä tai tulevaa ex-perhettä vastaan on melkeinpä klisee.

Jos puhutaan laajennetusta itsemurhasta ajamalla autolla päin vastaantulevaa, niin minun mieleeni tulee ensimmäisenä tapaus jossa tekijänä oli perheen äiti. Toki niitä tapauksia voi muitakin olla.

Kyllä, kyllä. Mutta tässä alkaa olla sellaista uusneuvostoliittolaista ulottuvuutta median ja kansan välillä. Kansa, minä mukaan lukien, alkaa oppia lukemaan uutisia uudella tavalla. Se, mitä ei kerrota, kertoo yhtä paljon kuin se mitä kerrotaan. Näissä tapauksissa siis tekotapa, uhrien ja tekijän välinen suhde ja tiedottamisen muoto viittaavat vahvasti meitä pottunokkia rikkaampaan kulttuuriin. Kuten yllä jo mainittu, jos tekijästä annettaisiin mitään muuta tietoa kuin syntymäaika, sukupuoli ja sukulaisuussuhde uhreihin, olisi case closed. Mutta kun enempää ei kerrota, niin ihmiset ovat jo oppineet että sekin tarkoittaa jotain.
 
Back
Top