Suomen sisäinen turvallisuus

Helsingin Ruoholahden puukotus: kaksi nuorta yritti ryöstää 15-vuotiaan, joka yllätti puukolla

Edit: jaa, tästä olikin jo...
 
Eikös törkeä ryöstön yritys tarkoita, että vastapuolella on kanssa ollut astalo yms eli väkivallalla uhattu yms.
 
Joo, kun ei ole perusmuotoisesta ryöstöstä kyse, niin se viittaa siihen että on ollut jotain kättä pidempää mukana. Tässäkin kun olisi ollut puolustajalla kaasu, niin tilanne näyttäisi ihan erilaiselta...
 
Joo, kun ei ole perusmuotoisesta ryöstöstä kyse, niin se viittaa siihen että on ollut jotain kättä pidempää mukana. Tässäkin kun olisi ollut puolustajalla kaasu, niin tilanne näyttäisi ihan erilaiselta...
Ja kuinka puolustautuja on käyttänyt teräasetta, onko lyöty keskivartaloon/kaulan alueelle, tosin sillon varmaan epäiltäisiin jo tapon yritystä. Paras olisi vain viiltää käteen/jalkaan ja sit selittää kuulustelussa "kun se uhkas tappaa jos en anna puhelinta ja lompakkoa ja näin myös veitsen".
Mutta kusessahan näissä normikansalainen on vs kriminaalit teit jotain tai olit tekemättä.
 
Allah vaihtui Hitleriin, siinä sitä on taas yksi sekopää :ROFLMAO:
Abdullah Tammi on käänteinen versio tuosta:
 
Paras olisi vain viiltää käteen/jalkaan ja sit selittää kuulustelussa "kun se uhkas tappaa jos en anna puhelinta ja lompakkoa ja näin myös veitsen".
Mutta kusessahan näissä normikansalainen on vs kriminaalit teit jotain tai olit tekemättä.
Ei, vaan paras olisi hankkia kaasusumutinlupa, ja puolustautua sillä sumuttimella.
 
Aikoinaan jossain uutisessa poliisia haastateltiin ja hän kauhisteli sitä ,että jo nuoret tytöt ovat alkaneet aseistautua laittomilla kaasusumuttimilla. Mietin että jos joku, niin eikö nuorilla naispuolisilla ole oikeus ja kohtuus tuohon.

abortion-and-gun-ban-comic.png
 
Ei, vaan paras olisi hankkia kaasusumutinlupa, ja puolustautua sillä sumuttimella.
Ihmiset hankkii turvakseen sitä minkä saa helpoiten ja mikä toimii kun tarvii. Sen takia aika moni nykyään kulkee veitsi taskussa/repussa/salkussa.
Välineet eivät ole millään tavalla haitallisia kunnon kansalaisille. Minua edelleen ilahduttaa se, että Ruoholahdessa törkeää ryöstöä yrittäneet kokivat itse tappion.
.
 
Joo, se on hienoa että pilkka osui omaan nilkkaan. Arvostan sinänsä kyllä, mutta kuitenkin veitsi on huono itsepuolustusväline, koska helposti mennään vähintään törkeän pahoinpitelyn puolelle. Laitonkin kaasu olisi parempi kuin laiton veitsi.
 
Tiedät varmaan kuinka helposti noihin luvan saa... pitää olla konkreettinen uhka yms. Harmi että niiden rikosnimike siirtyi ampuma-aseluokkaan. Taas Pertti Peruskansalaiselle paska homma, kriminaalille vain yksi syyte muutaman kymmenen joukossa.
Olen ehdottomasti sitä mieltä että kaasuihin pitäisi saada helposti lupia, jos hakija on asiallinen. Sinänsä kaasun pitäisi lain esitöiden perusteella ollakin tällainen jokamiehen väline; en tiedä kuinka vaikeaa luvan saaminen on, mutta kuinka moni on edes yrittänyt?
 
Olen ehdottomasti sitä mieltä että kaasuihin pitäisi saada helposti lupia, jos hakija on asiallinen. Sinänsä kaasun pitäisi lain esitöiden perusteella ollakin tällainen jokamiehen väline; en tiedä kuinka vaikeaa luvan saaminen on, mutta kuinka moni on edes yrittänyt?
Minä kysyin Hgin lupaviskaaleilta, uusivatko lupani. Vastaus oli ettei uusita ilman konkreettista uhkaa. 1996 sain kaasusuluvan vallesmannilta ilman rajoituksia, 2011 muistaaksen meni vanhaksi viimeinen. Kerran jouduin suullisesti perustelemaan kommarille, miksi haluan edelleen uusia ja perustelu kelpasi.
 
Henkilökohtaisen koskemattomuuden suojaamiseksi. Uhkan ei tarvitse olla konkreettinen (ts ei vaadita mitään konkreettisia uhkailuja tms), vaan riittää että henkilön olosuhteet ovat sellaiset että yleisen elämänkokemuksen perusteella on kohonnut riski joutua väkivallan uhriksi. Tai näin se lain esitöissä lukee; nimenomaan sanotaan että ei tarvitse olla konkreettista uhkaa.
 
Back
Top